ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Διεκδικούν μισθούς ενός χρόνου

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΟ-Τ πραγματοποιεί σήμερα (11 π.μ.) ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού Ωδείου Αθηνών

«Πόσο μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος να δουλεύει χωρίς να πληρώνεται;» είναι το ερώτημα που απευθύνει ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού Ωδείου Αθηνών, που πραγματοποιεί σήμερα, στις 11 το πρωί, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Πολιτισμού, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα και μη καταβληθέντα ενός ολόκληρου χρόνου (!) και εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του για τις «άδικες μαζικές απολύσεις συναδέλφων και την επίθεση στη Συλλογική μας Σύμβαση». Οι εργαζόμενοι καθηγητές, οι πραγματικοί στυλοβάτες του αρχαιότερου ωδείου της χώρας (ιδρύθηκε το 1871), παραμένουν απλήρωτοι για ένα χρόνο, ενώ πολύμηνες είναι οι καθυστερήσεις στη μισθοδοσία και του υπόλοιπου προσωπικού. Μην αντέχοντας άλλο αυτή την κατάσταση και τον επαναλαμβανόμενο εμπαιγμό, αλλά και εκφράζοντας την αγωνία του για την τύχη του Ωδείου Αθηνών, ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού προχωρά στη σημερινή αγωνιστική κινητοποίηση, με τη συμπαράσταση του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου και του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

«Παρά τις επιστολές επί επιστολών στο ΥΠΠΟ-Τ, κανενός το αυτί δεν ιδρώνει ...από τον Αννα στον Καϊάφα μας παίζουν διεύθυνση Ωδείου και υπουργείο», λένε οι εκπρόσωποι του Συλλόγου καταγγέλλοντας τη στάση του ΥΠΠΟ-Τ και της διεύθυνσης του Ωδείου. Μάλιστα, όπως τονίζουν, η τελευταία, θεωρώντας ως μόνο υπαίτιο για τα χρέη του Ωδείου το διδακτικό προσωπικό, έχει ζητήσει το σπάσιμο της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία υφίσταται σχεδόν από ιδρύσεώς του. Στην άρνηση των εργαζομένων να αποδεχτούν την κατάργηση των ΣΣΕ, η διεύθυνση απάντησε με «ομαδικές απολύσεις διδακτικού προσωπικού με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας, με οικογένειες και παιδιά και με πολλούς (σε πολλές περιπτώσεις) μαθητές στις τάξεις τους». «Στόχος ήταν να γίνει αλλαγή εργασιακής σχέσης», τονίζεται από πλευράς του συλλόγου, που υπογραμμίζει επίσης την «άνιση μεταχείριση του προσωπικού», καθώς «χρωστά μισθούς δεδουλευμένων 11 μηνών στους κατόχους ΣΣΕ, αλλά μόνο 5 μήνες στους επί συμβάσει ορισμένου χρόνου και με ποσοστά καθηγητές και ακόμη λιγότερο στο διοικητικό προσωπικό».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ωδείο Αθηνών είχε πάντα σχετικά οικονομικά προβλήματα, καθώς ποτέ το κράτος δεν κάλυψε, όπως υποχρεούται από το νόμο, τα ελλείμματα στον προϋπολογισμό του, για καταβολή μισθοδοσίας διδακτικού, διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού και για τις ανελαστικές δαπάνες. Με τα χρόνια, εξαιτίας των περικοπών των επιχορηγήσεων από το ΥΠΠΟ, που ποτέ δεν παραχώρησε τον αιτούμενο προϋπολογισμό, νέα χρέη δημιουργήθηκαν, με αποτέλεσμα τη «νύφη» να καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι.

Η στρατηγική... της «Λυσιστράτης»

To Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει, στην Επίδαυρο (16-17 Ιουλίου), τη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη. Μετάφραση Κ.Χ. Μύρης. Σκηνοθεσία Γιάννης Κακλέας. Σκηνικά Μανώλης Παντελιδάκης. Κοστούμια Ελένη Μανωλοπούλου. Μουσική Σταύρος Γασπαράτος. Χορογραφία Κυριάκος Κοσμίδης. Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης. Bίντεο Πίνδαρος Ανδριόπουλος. Παίζουν: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Ελένη Κοκκίδου, Γιώργος Χρυσοστόμου, Μάκης Παπαδημητρίου, Λαέρτης Μαλκότσης, Θέμης Πάνου, Αννα Αθανασιάδη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Μιχάλης Θεοφάνους, Νίκος Καρδώνης, Φαίη Κοκκινοπούλου, Μαριάνθη Σοντάκη κ.ά.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Κακλέας σημειώνει: «Η Λυσιστράτη, γράφεται σε μια ιδιαίτερα πολυτάραχη περίοδο. Το 411 π.Χ. η Αθήνα μετά την καταστροφική ήττα της σικελικής εκστρατείας, έχοντας χάσει μεγάλο αριθμό στρατιωτών, βρίσκεται στον εικοστό χρόνο του Πελοποννησιακού Πολέμου, που συνεχίστηκε επί δέκα, ακόμα, χρόνια. Ο συνεχιζόμενος πόλεμος, έχει απελευθερώσει την ανθρώπινη σκληρότητα, έχει εγκαταστήσει την παρακμή, έχει εξοστρακίσει τον έρωτα και έχει αποχαλινώσει τη βία. Οι ανθρώπινες σχέσεις - άρα και οι σχέσεις ανάμεσα στα δύο φύλα - είναι κι αυτές ένας "πόλεμος" που διεξάγεται με διαφορετικά όπλα και άλλη στρατηγική. Στην παράσταση οι γυναικείοι ρόλοι ερμηνεύονται από άνδρες ηθοποιούς. Οχι σαν παρωδία της θηλυκότητας. Οχι σαν ειρωνική μίμηση των γυναικείων μηχανισμών έτσι όπως οι άνδρες τους φαντάζονται, αλλά ως επίκληση του θηλυκού στοιχείου που έχει τη δύναμη να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού».

Είναι αυτό(ς) που τους ενώνει...

Φόρο τιμής στη μνήμη του αγαπημένου τους φίλου, συνεργάτη και πιστού συνοδοιπόρου Μάνου Ξυδούς αποτελεί η επανένωση για πέντε μόνο συναυλίες των «Πυξ Λαξ», που ανακοινώθηκε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου. Εξι χρόνια μετά τη διάλυσή τους, οι «Πυξ Λαξ» θα ξαναβρεθούν με τους χιλιάδες οπαδούς σε πέντε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, με αφετηρία την Αθήνα στο Ολυμπιακό Στάδιο, στις 13 Ιουλίου 2011. Η ιδέα της επιστροφής ξεκίνησε από την «ψυχή» του συγκροτήματος, τον Μάνο Ξυδούς, ο οποίος δυστυχώς έφυγε πρόωρα από τη ζωή τον περασμένο Απρίλη. Γι' αυτό, οι συναυλίες θα είναι αφιερωμένες στη μνήμη του. Εκτός από τους Φίλιππο Πλιάτσικα και Μπάμπη Στόκα, η μπάντα θα απαρτίζεται από μουσικούς που βρέθηκαν από την αρχή δίπλα στο συγκρότημα, τους Παναγιώτη Σπυρόπουλο (ηλεκτρική κιθάρα), Δήμητρα Καραμπεροπούλου (ακορντεόν), Αλκη Παπαδόπουλο (πιάνο), Γιώργο Γιαννόπουλο (τύμπανα) και Νίκο Γιαννάτο (μπάσο).

Τζαζ στη Ζάκυνθο

«Cubana Bop»
«Cubana Bop»
Τρία αξιόλογα σχήματα δίνουν το «παρών» στο φετινό 2ο Φεστιβάλ Τζαζ Ζακύνθου, στο υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο Ζακύνθου. Πρώτο θα εμφανιστεί (16/7) το «Cubana Bop». Οι Τάκης Πατερέλης (σαξόφωνο), Μάνος Θεοδωσάκης (τρομπέτα), Αντώνης Ανδρέου (τρομπόνι), Δημήτρης Σεβδαλής (πιάνο), Δημήτρης Χριστόπουλος (μπάσο), Σεραφείμ Μπέλλος (τύμπανα), Kiki Cha (κρουστά) παρουσιάζουν συνθέσεις των πρωτοπόρων της αφροκουβανέζικης μουσικής, καθώς και των μελών του σχήματος. Στις 23/7 εμφανίζονται οι «Παράπλους», σχήμα που δείχνει πως ο αυτοσχεδιασμός μπορεί να είναι γενεσιουργό στοιχείο κάθε μουσικής. Απαρτίζεται από τους Νίκο Γράψα (ιδρυτικό μέλος σχημάτων όπως οι «Αβατον» και «Δυνάμεις του Αιγαίου», παίζει διάφορα νυκτά έγχορδα), Ειρήνη Βυθούλκα (κρουστά - μπεντίρ, στάμνα, ζαρμπ), Διονύση Μπουκουβάλα (πλήκτρα) και Απόστολο Ζούγρα (τρομπέτα). Στις 2/8, εμφανίζεται το «Sketches of Miles Project», σχήμα αφιερωμένο στη μουσική του ανθρώπου που άλλαξε την πορεία της τζαζ και της μουσικής στο σύνολό της, του Miles Davis. Παίζουν: Ελένη Βαλεντή (φωνή), Αντρέας Πολυζωγόπουλος (τρομπέτα), Σπύρος Μάνεσης (πιάνο), Πέτρος Κλαμπάνης (κοντραμπάσο), Σωτήρης Ντούβας (τύμπανα).

Περιοδεύοντες «Αχαρνής»

Στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης παρουσιάζονται, σήμερα και αύριο, οι «Αχαρνής» του Αριστοφάνη από το ΚΘΒΕ, σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη και σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη. Η παράσταση αυτή φέρνει στη σκηνή σημαντικούς ηθοποιούς διαφορετικών γενεών, ενώ η συμμετοχή του Σταμάτη Κραουνάκη δίνει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παραγωγή, καθώς έχει αναλάβει όχι μόνο να γράψει τη μουσική της παράστασης, αλλά και να πρωταγωνιστήσει για πρώτη φορά σε αρχαία κωμωδία, κρατώντας τον απαιτητικό ρόλο του Δικαιόπολη.

Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας. Κοστούμια: Ερση Δρίνη. Χορογραφία: Φωκάς Ευαγγελινός. Ενορχήστρωση - Μουσική Διδασκαλία: Αρης Βλάχος. Φωνητική προετοιμασία: Νίκος Βουδούρης. Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ. Παίζουν: Κώστας Βουτσάς, Γρηγόρης Βαλτινός, Ιορδάνης Αϊβάζογλου, Δημήτρης Κοντός, Γιάννης Χαρίσης, Χρήστος Νίνης, Νίκος Μαγδαληνός, Κωνσταντίνος Χατζησάββας, Νίκος Τουρνάκης, Γιάννης Σιαμσιάρης, Πάολα Μυλωνά, Τατιάνα Μύρκου, Παρθένα Χοροζίδου, Αλέξανδρος Τσακίρης, Γιάννης Καραούλης, Θεοδώρα Βουτσά κ.ά. Τραγουδιστής: Χρήστος Μουστάκας. Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Αρης Βλάχος, Σοφία Κακουλίδου, Αννα Λάκη, Νίκος Μπαχαρίδης, Νίκος Χατζόπουλος.

Στη συνέχεια η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο (23-24/7), στο Θέατρο Βράχων Βύρωνα (28/7), στο Αρχαίο Θέατρο Ολυμπίας (30/7). Ακολουθεί περιοδεία τον Αύγουστο και το Σεπτέμβρη σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Κινητοποίηση αρχαιοφυλάκων

Στάση εργασίας πραγματοποίησαν χτες οι μόνιμοι υπάλληλοι του ΥΠΠΟΤ που εργάζονται στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, σε ένδειξη συμπαράστασης προς τους συμβασιούχους αρχαιοφύλακες, που είχαν προβεί σε 24ωρη κινητοποίηση. Ο χώρος της Ακρόπολης παρέμεινε κλειστός μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα που η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΤ, διά στόματος του υφυπουργού Γ. Νικητιάδη, στρεφόταν κατά της κινητοποίησης, μιλώντας για «ιερό δικαίωμα του κοινωνού των τουριστικών προϊόντων να επισκεφτεί την Ακρόπολη», υπάρχουν εργαζόμενοι που είναι απλήρωτοι εδώ και 20 μήνες. Για το πότε θα ικανοποιηθεί το «ιερό δικαίωμα» των εργαζομένων να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, επανέλαβε όσα ακούμε κατά κόρον την τελευταία περίοδο: «γίνονται προσπάθειες στο πλαίσιο της δημοσιονομικής πολιτικής»...

Ο μαέστρος Κωνσταντίνος Καρύδης και ο Τούρκος δεξιοτέχνης Φαζίλ Σάι συμπράττουν με την πολυεθνική Ορχήστρα Δωματίου Μάλερ, σε μια συναυλία που «συνενώνει» Ανατολή και Δύση, σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα Μπετόβεν, Περικλή Κούκου και Φαζίλ Σάι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ