ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Αυγούστου 2010
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Η απεργία «λύθηκε», το πρόβλημα παραμένει

Διάλογο - «παρωδία» στήνει η κυβέρνηση, με τις αγωνιστικές διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας του κλάδου να θεωρούνται δεδομένες παρά τις απειλές και τους εκβιασμούς

Με την πολιτική επιστράτευση σε ισχύ - την οποία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φαίνεται να στρέφει πλέον ως διαρκή απειλή ευθέως ενάντια στο σύνολο του μαζικού λαϊκού κινήματος - οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ αποφάσισαν το απόγευμα της Κυριακής την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, με οριακή ωστόσο πλειοψηφία.

Είχαν προηγηθεί οι «δεσμεύσεις» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών προς τη συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου, περί «άμεσης έναρξης διαβουλεύσεων» επί του νομοσχεδίου για την «απελευθέρωση» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, κάνοντας ωστόσο σαφές ότι ο όποιος διάλογος δεν πρόκειται να αναιρέσει την ουσία της κυβερνητικής απόφασης για την παράδοση του κλάδου στο μεγάλο, ντόπιο και ξένο, κεφάλαιο. Με αυτό ως δεδομένο, η συνδικαλιστική πλειοψηφία «σύρεται» σε ένα διάλογο περί «φορολογικών» και «ασφαλιστικών» ρυθμίσεων, που μόνο ως προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι» στους αυτοαπασχολούμενους και μικρομεσαίους φορτηγατζήδες μπορεί να εκληφθεί.

Γιατί, ακόμη και αν γίνει αποδεκτή η πρόταση της Ομοσπονδίας, οι συντάξεις των παλιότερων ιδιοκτητών φορτηγών να φτάσουν στο σπουδαίο ύψος των ...680 ευρώ, ή ακόμη και αν παρουσιαστούν από την κυβέρνηση ορισμένα «φορολογικά και αναπτυξιακά» κίνητρα για τις επιχειρήσεις που δημιουργούνται βάσει του νέου νόμου, ούτε το «πνεύμα», αλλά ούτε και το «γράμμα» του νομοσχεδίου αλλάζει. Γιατί από «φορολογικά» και «αναπτυξιακά» κίνητρα για τις μεγάλες επιχειρήσεις, όχι μόνο στις μεταφορές, αλλά και σε κάθε άλλον τομέα της οικονομίας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όπως και προηγούμενα της ΝΔ, έχει ένα ...σωρό.

Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία της βάσης δεν φαίνεται διατεθειμένη να δεχτεί το μηδενισμό της αξίας ενός περιουσιακού της στοιχείου, για την απόκτηση του οποίου δεσμεύτηκε σε κάποια τράπεζα με τους γνωστούς επαχθείς όρους, της «νόμιμης» κρατικής τοκογλυφίας. Ετσι, όπως τονίζει το ψήφισμα της προχτεσινής γενικής συνέλευσης, αν η κυβέρνηση επιμείνει στις θέσεις της, τότε προειδοποιούν με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Γνωρίζοντας αυτές τις διαθέσεις της βάσης του κλάδου, η κυβέρνηση διατηρεί την ισχύ της επίταξης, παρόλο που κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, σε τηλεφωνικές συνομιλίες μεταξύ συνδικαλιστών και της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, φέρεται να υπήρξε συμφωνία για ταυτόχρονη λήξη και της απεργίας και του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης. Ωστόσο, σε χτεσινή του συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Φλας» ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι το μέτρο θα αρθεί «εφόσον δεν υπάρχουν Γενικές Συνελεύσεις οι οποίες απειλούν, ανά πάσα στιγμή, την κοινωνία ότι θα τη μετατρέψουν και πάλι σε ένα είδος ομήρου προκειμένου να επιβάλουν τη θέλησή τους».

Η κυβέρνηση επί της ουσίας απειλεί όχι μόνο τους φορτηγατζήδες, αλλά και όποια άλλη ομάδα εργαζομένων ή αυταπασχολουμένων αποφασίζει κινητοποίηση και αφήνει να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια όλων η επιστράτευση.

Στο πλευρό των απεργών ιδιοκτητών φορτηγών, που ήταν συγκεντρωμένοι στο Καλοχώρι και στο Δερβένι, βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου, αντιπροσωπεία της ΚΟΘ του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τον βουλευτή του ΚΚΕ Αγγελο Τζέκη και το στέλεχος του ΠΑΜΕ και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Σωτήρη Ζαριανόπουλο.

Μετέφεραν τη συμπαράσταση του ΚΚΕ, κατήγγειλαν τον αυταρχικό κατήφορο της αντιλαϊκής κυβέρνησης και παρουσίασαν τη θέση του Κόμματος για τις μεταφορές, σημειώνοντας ότι η διέξοδος βρίσκεται στον αγώνα για την ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής. Στον αγώνα για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων, με δημόσιο έλεγχο και κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων μεταφοράς που θα εξασφαλίζει ανθρώπινη δουλειά, ικανοποιητικό εισόδημα και δικαιώματα στους εργαζόμενους στις μεταφορές.

  • Το περασμένο Σάββατο, κοινή αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ και της ΠΑΣΕΒΕ συναντήθηκε με τους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών, εκφράζοντας την αλληλεγγύη του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στον απεργιακό αγώνα των αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων φορτηγατζήδων.
ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Δεν αναγνωρίζουμε, δεν πληρώνουμε κανένα χρέος

Κινητοποίηση σήμερα από τους αγρότες στο «Δέλτα»

Το ξεκίνημα νέων αγώνων προμηνύει και σηματοδοτεί η αγωνιστική κινητοποίηση που πραγματοποιούν, σήμερα το πρωί, στο «Δέλτα Καρδίτσας», οι μικρομεσαίοι αγρότες της Καρδίτσας. Την κινητοποίηση η οποία θα γίνει με τρακτέρ, οργανώνει η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας (ΕΟΑΣΚ), θέλοντας να στείλει ηχηρό μήνυμα κατά της αντιαγροτικής πολιτικής της ΕΕ που εφαρμόζουν οι ελληνικές κυβερνήσεις και του αντιδραστικού μνημονίου που πολλαπλασιάζει και οξύνει ακόμα περισσότερο τα αγροτικά προβλήματα. Η ΕΟΑΣΚ δηλώνει «δεν αναγνωρίζουμε και δεν πληρώνουμε κανένα χρέος, δεν αναγνωρίζουμε το μνημόνιο και αγωνιζόμαστε για να πληρώσουν την καπιταλιστική κρίση αυτοί που τη δημιούργησαν με τα κέρδη τους, η πλουτοκρατία».

Ταυτόχρονα, προβάλλει τη διεκδίκηση μιας σειράς άμεσων αιτημάτων, που θα δώσει «ανάσα» στους μικρομεσαίους αγρότες για να μπορέσουν να συνεχίσουν την καλλιεργητική δραστηριότητά τους, που είναι:

-- Αμεση καταβολή των χρημάτων που δικαιούνται οι αγρότες από τα διάφορα προγράμματα όπως νιτρο - ρύπανση, βιολογικές καλλιέργειες, εξισωτικές αποζημιώσεις, νέοι αγρότες κ.ά.

-- Αμεση επιστροφή του φόρου πετρελαίου.

-- Στο 100% αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών, από τον ΕΛΓΑ για τις ζημιές από το χαλάζι και απόσυρση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου για τον ΕΛΓΑ.

-- Αμεση απορρόφηση των σιτηρών με τιμές εγγύησης 40 λεπτά για το σκληρό και 28 λεπτά για το μαλακό σιτάρι και το κριθάρι.

-- Να μην πληρώσουν ούτε ένα ευρώ οι αγρότες για την ανανέωση των αδειών για τις γεωτρήσεις.

-- Αγροτική Τράπεζα κοινωνικοποιημένη - κρατική 100% με ρόλο κοινωνικό - αναπτυξιακό.

-- Επιστροφή των χρημάτων από τις δηλώσεις ΟΣΔΕ.

-- ΔΕΗ 100% δημόσια. Να πάρει πίσω η κυβέρνηση τις αυξήσεις στο ρεύμα.

-- Να καταβληθεί η συνδεδεμένη επιδότηση στους βαμβακοπαραγωγούς.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΛΓΑ
Ψάχνουν άλλοθι στο «διάλογο»

Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής κατατέθηκε για διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τις γεωργικές ασφαλίσεις. Υποτίθεται πως θα γίνει διάλογος με τους «κοινωνικούς εταίρους», αλλά αυτό σε τίποτα δεν έχει να ωφελήσει τη μικρομεσαία αγροτιά.

Το νομοσχέδιο που έχει τον τίτλο «Σύστημα Προστασίας και Ασφάλισης της Αγροτικής Δραστηριότητας» φέρνει αρνητικότατες ανατροπές στις γεωργικές ασφαλίσεις και τον ΕΛΓΑ και καταργεί ουσιαστικά κάθε κρατική στήριξη, ενώ ανοίγει και το δρόμο της ιδιωτικοποίησης. Οπως προβλέπεται, αν δε φτάνουν τα λεφτά από τις εισφορές των αγροτών δε θα δίνονται πλήρεις αποζημιώσεις. Θα δίνονται μερικά ψίχουλα ως προκαταβολή και στο τέλος κάθε έτους που θα γίνεται η εκκαθάριση, αν περισσεύουν χρήματα, θα δίνονται οι υπόλοιπες αποζημιώσεις ανάλογα με την περίπτωση. Από την άλλη, οι αγροτοκτηνοτρόφοι θα πληρώνουν ακόμα μεγαλύτερες εισφορές, που δε θα είναι επί της αξίας πώλησης, αλλά επί της αξίας της παραγωγής. Δηλαδή, ανεξάρτητα από το αν πουλήσει ο αγρότης την παραγωγή του, θα γίνεται η παρακράτηση υπέρ του ΕΛΓΑ που για τη φυτική παραγωγή θα είναι 4% και για το ζωικό κεφάλαιο 0,75%. Παράλληλα, επιβάλλεται και πρόσθετη φορολόγηση υπέρ ΕΛΓΑ που για αρχή θα είναι 2%. Με το νομοσχέδιο αυτό επιδεινώνονται οι ασφαλιστικές παροχές του ΕΛΓΑ και υπονομεύεται το ίδιο το μέλλον του Οργανισμού αυτού, που οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οδήγησαν στην υπερχρέωση.

ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΗ
«Εξορθολογισμός» με διπλασιασμό των τιμολογίων

Νέο δυσβάσταχτο πλήγμα για τα λαϊκά νοικοκυριά, με αυξήσεις στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος φέρνει ο λεγόμενος «εξορθολογισμός» των τιμολογίων, την έναρξη του οποίου απαιτεί η τρόικα από το Σεπτέμβρη. Πρόκειται για ανατιμήσεις που εκτιμάται ότι θα εκτινάξουν ακόμα και σε διπλασιασμό το κόστος του ρεύματος. Την ίδια ώρα εντείνονται οι απαιτήσεις τις τρόικας προς την κυβέρνηση για πώληση του 40% των λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων της ΔΕΗ, που αντιστοιχούν περίπου στο 1/4 της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος της. Μπροστά σ' αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση με παραπλανητικές τακτικές επιχειρεί να θολώσει τα νερά και να αποπροσανατολίσει τους εργαζόμενους σχετικά με τις προθέσεις της. Σ' αυτό το πλαίσιο χτες το υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ανακοίνωσε, μετά από γνωμοδότηση της ΡΑΕ, ότι αναστέλλεται για τον Αύγουστο και το Σεπτέμβρη η επιβολή της ρήτρας καυσίμου που επιβαρύνει τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και συνδέεται με τις ανατιμήσεις στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μέχρι την επόμενη εισήγηση της ΡΑΕ για το τρίμηνο Οκτώβρη - Νοέμβρη - Δεκέμβρη. Προπαγανδίζοντας την κάλπικη «λήψη κοινωνικών μέτρων προστασίας των καταναλωτών» η κυβέρνηση στη σχετική ανακοίνωση υποστηρίζει ότι εάν εφαρμοζόταν το μέτρο της ρήτρας καυσίμου για το τρίμηνο Ιούλη - Αυγούστου - Σεπτέμβρη εκτιμάται πως οι επιβαρύνσεις θα έφταναν μέχρι 4,29% . Αποσιωπά, βεβαίως, το γεγονός ότι μέσα στο χρόνο το κόστος του ρεύματος έχει αυξηθεί δυσβάσταχτα για τους εργαζόμενους με τις δύο αλλεπάλληλες αυξήσεις του ΦΠΑ, το φόρο κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και το τέλος λογαριασμών ΔΕΗ (ΔΕΤΕ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ