Τρίτη 3 Αυγούστου 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Η απεργία «λύθηκε», το πρόβλημα παραμένει

Διάλογο - «παρωδία» στήνει η κυβέρνηση, με τις αγωνιστικές διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας του κλάδου να θεωρούνται δεδομένες παρά τις απειλές και τους εκβιασμούς

Με την πολιτική επιστράτευση σε ισχύ - την οποία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ φαίνεται να στρέφει πλέον ως διαρκή απειλή ευθέως ενάντια στο σύνολο του μαζικού λαϊκού κινήματος - οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ αποφάσισαν το απόγευμα της Κυριακής την αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, με οριακή ωστόσο πλειοψηφία.

Είχαν προηγηθεί οι «δεσμεύσεις» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών προς τη συνδικαλιστική ηγεσία του κλάδου, περί «άμεσης έναρξης διαβουλεύσεων» επί του νομοσχεδίου για την «απελευθέρωση» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, κάνοντας ωστόσο σαφές ότι ο όποιος διάλογος δεν πρόκειται να αναιρέσει την ουσία της κυβερνητικής απόφασης για την παράδοση του κλάδου στο μεγάλο, ντόπιο και ξένο, κεφάλαιο. Με αυτό ως δεδομένο, η συνδικαλιστική πλειοψηφία «σύρεται» σε ένα διάλογο περί «φορολογικών» και «ασφαλιστικών» ρυθμίσεων, που μόνο ως προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι» στους αυτοαπασχολούμενους και μικρομεσαίους φορτηγατζήδες μπορεί να εκληφθεί.

Γιατί, ακόμη και αν γίνει αποδεκτή η πρόταση της Ομοσπονδίας, οι συντάξεις των παλιότερων ιδιοκτητών φορτηγών να φτάσουν στο σπουδαίο ύψος των ...680 ευρώ, ή ακόμη και αν παρουσιαστούν από την κυβέρνηση ορισμένα «φορολογικά και αναπτυξιακά» κίνητρα για τις επιχειρήσεις που δημιουργούνται βάσει του νέου νόμου, ούτε το «πνεύμα», αλλά ούτε και το «γράμμα» του νομοσχεδίου αλλάζει. Γιατί από «φορολογικά» και «αναπτυξιακά» κίνητρα για τις μεγάλες επιχειρήσεις, όχι μόνο στις μεταφορές, αλλά και σε κάθε άλλον τομέα της οικονομίας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όπως και προηγούμενα της ΝΔ, έχει ένα ...σωρό.

Πάντως, η συντριπτική πλειοψηφία της βάσης δεν φαίνεται διατεθειμένη να δεχτεί το μηδενισμό της αξίας ενός περιουσιακού της στοιχείου, για την απόκτηση του οποίου δεσμεύτηκε σε κάποια τράπεζα με τους γνωστούς επαχθείς όρους, της «νόμιμης» κρατικής τοκογλυφίας. Ετσι, όπως τονίζει το ψήφισμα της προχτεσινής γενικής συνέλευσης, αν η κυβέρνηση επιμείνει στις θέσεις της, τότε προειδοποιούν με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Γνωρίζοντας αυτές τις διαθέσεις της βάσης του κλάδου, η κυβέρνηση διατηρεί την ισχύ της επίταξης, παρόλο που κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, σε τηλεφωνικές συνομιλίες μεταξύ συνδικαλιστών και της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, φέρεται να υπήρξε συμφωνία για ταυτόχρονη λήξη και της απεργίας και του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης. Ωστόσο, σε χτεσινή του συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Φλας» ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι το μέτρο θα αρθεί «εφόσον δεν υπάρχουν Γενικές Συνελεύσεις οι οποίες απειλούν, ανά πάσα στιγμή, την κοινωνία ότι θα τη μετατρέψουν και πάλι σε ένα είδος ομήρου προκειμένου να επιβάλουν τη θέλησή τους».

Η κυβέρνηση επί της ουσίας απειλεί όχι μόνο τους φορτηγατζήδες, αλλά και όποια άλλη ομάδα εργαζομένων ή αυταπασχολουμένων αποφασίζει κινητοποίηση και αφήνει να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια όλων η επιστράτευση.

Στο πλευρό των απεργών ιδιοκτητών φορτηγών, που ήταν συγκεντρωμένοι στο Καλοχώρι και στο Δερβένι, βρέθηκε το πρωί του Σαββάτου, αντιπροσωπεία της ΚΟΘ του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τον βουλευτή του ΚΚΕ Αγγελο Τζέκη και το στέλεχος του ΠΑΜΕ και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Σωτήρη Ζαριανόπουλο.

Μετέφεραν τη συμπαράσταση του ΚΚΕ, κατήγγειλαν τον αυταρχικό κατήφορο της αντιλαϊκής κυβέρνησης και παρουσίασαν τη θέση του Κόμματος για τις μεταφορές, σημειώνοντας ότι η διέξοδος βρίσκεται στον αγώνα για την ανατροπή της κυρίαρχης πολιτικής. Στον αγώνα για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων, με δημόσιο έλεγχο και κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων μεταφοράς που θα εξασφαλίζει ανθρώπινη δουλειά, ικανοποιητικό εισόδημα και δικαιώματα στους εργαζόμενους στις μεταφορές.

  • Το περασμένο Σάββατο, κοινή αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ και της ΠΑΣΕΒΕ συναντήθηκε με τους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών, εκφράζοντας την αλληλεγγύη του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στον απεργιακό αγώνα των αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων φορτηγατζήδων.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεν πρέπει να περάσει η ποινικοποίηση των αγώνων (2010-09-30 00:00:00.0)
Ο αγώνας δεν έληξε (2010-08-06 00:00:00.0)
Ανέστειλαν την απεργία οι οδηγοί φορτηγών (2007-10-20 00:00:00.0)
Στους δρόμους και πάλι με αποκλεισμούς (2000-01-11 00:00:00.0)
Δένουν χειρόφρενο τα φορτηγά (1996-02-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ