Τρίτη 11 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Στους δρόμους και πάλι με αποκλεισμούς

ΠΑΡΙΣΙ.-

Κλειστοί παρέμειναν, χτες, οι περισσότεροι συνοριακοί σταθμοί στη Γαλλία, καθώς οι οδηγοί φορτηγών προχώρησαν σε αποκλεισμούς μεγάλων αυτοκινητόδρομων διαμαρτυρόμενοι τόσο για τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων όσο και για τα σχέδια της κυβέρνησης Ζοσπέν να προχωρήσει σε μείωση των εβδομαδιαίων εργασιακών ωρών από 39 σε 35. Οι κινητοποιήσεις των φορτηγατζήδων προκάλεσαν την οργή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ζήτησε από τη γαλλική κυβέρνηση να προχωρήσει σε άμεση κατάθεση υπομνήματος που θα περιλαμβάνει τα μέτρα εκείνα που θα διασφαλίζουν την «ελεύθερη και ανεμπόδιστη διακίνηση των αγαθών στα όρια της ΕΕ», απειλώντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα ληφθούν νομικά μέτρα σε βάρος της Γαλλίας.

Από νωρίς χτες το πρωί, οδοφράγματα στήθηκαν στους μεγαλύτερους διεθνείς αυτοκινητόδρομους της χώρας, στα μεγάλα λιμάνια, στις γέφυρες και τα υπόγεια τούνελ, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τεράστιες ουρές αυτοκινήτων στα περισσότερα μεθοριακά περάσματα της χώρας. Οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις διαδηλωτών - φορτηγατζήδων πραγματοποιήθηκαν στο τούνελ των Αλπεων, που συνδέει την Ιταλία με τη Γαλλία, στα σύνορα με το Βέλγιο και την Ισπανία, ενώ, στις περισσότερες περιπτώσεις, εμποδίστηκε η είσοδος μόνο στα φορτηγά ενώ ελεύθερα μετακινούνταν τα επιβατηγά αυτοκίνητα.

Οι διαδηλωτές, που ήταν κυρίως οδηγοί - ιδιοκτήτες φορτηγών, αντιδρούν στα σχέδια της γαλλικής κυβέρνησης να μειώσει τις εργασιακές ώρες ανά βδομάδα, με νόμο, από 39 σε 35, υποστηρίζοντας ότι μια τέτοια απόφαση θα κάνει το επάγγελμά τους λιγότερο ανταγωνιστικό σε σύγκριση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους συναδέλφους τους. Χτες το απόγευμα, επρόκειτο να συνεδριάσουν προκειμένου να πάρουν απόφαση συμμετοχής στις κινητοποιήσεις και οι οδηγοί - υπάλληλοι φορτηγών, οι οποίοι επίσης διαφωνούν με τα σχέδια της γαλλικής κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να αποζημιωθούν χρηματικά για τις ώρες που θα υποχρεωθούν διά νόμου να μην εργάζονται. Από την πλευρά της, η γαλλική κυβέρνηση επιμένει στην πρότασή της τονίζοντας ότι είναι ιδανικός τρόπος καταπολέμησης της ανεργίας. Τόσο οι οδηγοί όσο και οι ιδιοκτήτες φορτηγών διαμαρτύρονται, επίσης, για την αύξηση, κατά 30%, που έχει σημειωθεί στην τιμή των καυσίμων, από πέρσι το Γενάρη έως σήμερα.

Απειλές από την ΕΕ

Με μεγάλη δυσαρέσκεια έγινε γνωστή στις Βρυξέλλες η είδηση των κινητοποιήσεων των Γάλλων φορτηγατζήδων, που θεωρούνται από τους πλέον μαχητικούς στην Ευρώπη και το 1996 είχαν, επί 12 μέρες, παραλύσει όχι μόνο τη Γαλλία αλλά και όλες τις γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες με τα οδοφράγματά τους. Αμεση ήταν η αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ζήτησε εξηγήσεις εγγράφως από τη γαλλική κυβέρνηση, τονίζοντας ότι μέσα σε δύο μέρες θα πρέπει να έχει αποσταλεί λίστα συγκεκριμένων μέτρων που προτίθεται να λάβει το Παρίσι προκειμένου να είναι σε θέση να διαφυλάττει, ανά πάσα στιγμή, «την ελεύθερη διακίνηση των αγαθών στα όρια της ΕΕ».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι αν δεν κριθούν ικανοποιητικές οι προτάσεις της γαλλικής κυβέρνησης, εντός 5 ημερών από την απάντησή της, θα ληφθούν νομικά μέτρα σε βάρος της Γαλλίας. Τα πνεύματα έσπευσε να κατευνάσει το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο με ανακοίνωσή του τονίζει ότι θα απαντήσει άμεσα στα αιτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ