Μηχανισμό που θα συνδυάζει τη λειτουργία μιας «δεξαμενής σκέψης», με τη δομή... «συγκέντρωσης πληροφοριών» ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Ενωση στο πεδίο του πολιτισμού, υπογραμμίζοντας έτσι τη σημασία που δίνει το κεφάλαιο στις δυνατότητες κερδοφορίας και ιδεολογικής χειραγώγησης που «προσφέρει» η αστική αντίληψη για τη διαχείριση του πολιτιστικού τομέα.
Η ίδια η ΕΕ ξεκαθαρίζει ότι το «Δίκτυο» δεν είναι ένα ακόμη ερευνητικό πρόγραμμα ή επιστημονικό φόρουμ συζήτησης εμπειρογνωμόνων. «Είναι μια συμφωνία για την παροχή σχετικών με τις ασκούμενες πολιτικές και τεκμηριωμένων συμβουλών από ειδήμονες», που «θα συμβάλλει στη μεταφορά γνώσης μεταξύ της έρευνας και της χάραξης πολιτικής στο ευρωπαϊκό επίπεδο».
Ο «γενικός στόχος» του δικτύου, όπως τον θέτει η ΕΕ, είναι «να συμβάλλει στη βελτίωση της χάραξης πολιτικής στον πολιτισμό στην Ευρώπη μέσω της δημιουργίας ενός αποτελεσματικού δικτύου των κύριων ευρωπαϊκών κέντρων και των εμπειρογνωμόνων στον πολιτισμό. Αυτό το δίκτυο θα συμβουλέψει και θα υποστηρίξει την Επιτροπή στην ανάλυση των πολιτικών πολιτισμού και των επιπτώσεών τους σε εθνικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο». Ακόμη πιο συγκεκριμένα, το δίκτυο «θα συμβουλέψει και θα υποστηρίξει την Επιτροπή στην ανάλυση των πολιτιστικών πολιτικών, συμπεριλαμβανομένης της οργάνωσης εθνικών και περιφερειακών προγραμμάτων για να προωθήσει και να υποστηρίξει συνδέσεις και ανταλλαγές μεταξύ του πολιτισμού, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, της πολιτισμικής κληρονομιάς, των καλλιτεχνικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων καθώς επίσης και των υπαρχόντων μέτρων που καθορίζονται για να ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ της εκπαίδευσης, των χρηματοδοτικών φορέων και των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών».
Η θεματική του δικτύου είναι απεριόριστη, αλλά σε πρώτη φάση θα στηρίξει προτεραιότητες της ΕΕ στον πολιτισμό και στην παράλληλη χρήση του, και ως μέσου εφαρμογής της ιμπεριαλιστικής της πολιτικής: Δομές, συμμετέχοντες και μηχανισμοί χρηματοδότησης στον πολιτιστικό τομέα, «κοινωνικές πτυχές του πολιτισμού (εκπαίδευση, ευρωπαϊκή ολοκλήρωση κλπ.), «οικονομία του πολιτισμού», «πολιτισμός και εξωτερικές σχέσεις», «πολιτισμός και περιφερειακή ανάπτυξη», «πολιτισμός και άλλοι τομείς (περιβάλλον, έρευνα, ανταγωνισμός, τουρισμός κλπ.)».
Είναι φανερό ότι πρόκειται για μηχανισμό που παραπέμπει σε κλιμάκωση της διαδικασίας εμπορευματοποίησης του πολιτισμού, με την «επιστράτευση», ταυτόχρονα, «πρόθυμου» ακαδημαϊκού - ερευνητικού δυναμικού, το οποίο θα αποτελέσει έναν ακόμη «σύνδεσμο» της ακαδημαϊκής - επιστημονικής κοινότητας με τα επιτελεία της ΕΕ.
Είσοδος ελεύθερη για τους κατοίκους του Αμαρουσίου με επίδειξη της κάρτας που εκδίδει ο δήμος. Είσοδος για το υπόλοιπο κοινό: 5 ευρώ.
Πρόκειται για την παρουσίαση ενός σημαντικού διεπιστημονικού επιτεύγματος. Κεντρικό έκθεμα είναι το αναπλασμένο πρόσωπο της ανώνυμης 11χρονης Αθηναίας, που υπήρξε και αυτή, όπως και ο Περικλής, ένα από τα δεκάδες χιλιάδες θύματα του τυφοειδούς πυρετού του 430 π.Χ. Το όνομα «Μύρτις» («Μυρτώ» δηλαδή) της το έδωσαν οι αρχαιολόγοι επειδή ήταν ένα από τα πιο διαδεδομένα γυναικεία ονόματα της εποχής. Η αρχή έγινε το 1995 όταν στη διάρκεια των ανασκαφών στον Κεραμεικό βρέθηκε σε ομαδικό τάφο ένα παιδικό κρανίο με την κάτω γνάθο, αλλά και την πλήρη οδοντοστοιχία, γεγονός εξαιρετικά σπάνιο. Η άριστη διατήρηση του κρανίου οδήγησε, το 2007, τον επίκουρο καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μανώλη Παπαγρηγοράκη να επιχειρήσει την ανασύνθεση του προσώπου της. Το αποτέλεσμα είναι η Μύρτις.
Στη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα, που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Δήμου Νίκαιας, «Νίκαια Πολιτιστικό Καλοκαίρι», σήμερα στο «Κατράκειο» θα παρουσιαστεί από το Εθνικό Θέατρο ο «Ορέστης» του Ευριπίδη, που χαρακτηρίστηκε ως η καλύτερη παράσταση των φετινών Επιδαυρίων. Θυμίζουμε ότι η τραγωδία ανεβάστηκε σε μετάφραση Στρατή Πασχάλη, σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, μουσική Μανώλη Καλομοίρη (εισιτήριο 20 ευρώ, φοιτητικό 15 ευρώ).
Μουσικό αφιέρωμα στο έργο του Σταύρου Ξαρχάκου πραγματοποιούν οι Νάντια Καραγιάννη, Νίκος Καραγιάννης και Μαρία Σταφυλοπάτη, με εξαμελή ορχήστρα (3/9), στο Πέτρινο Θεατράκι στα Σελήνια της Σαλαμίνας. Τριάντα μεγάλες επιτυχίες του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη, που έχουν ταυτιστεί με τις καλύτερες στιγμές της ελληνικής μουσικής, θα ακουστούν στη συναυλία. Τραγούδια που ξεχειλίζουν από την πηγαία και τόσο χαρακτηριστική συνθετική έμπνευση του Σταύρου Ξαρχάκου, με ποικιλία ρυθμών, μελωδικών εναλλαγών, δημιουργώντας έτσι ένα μοναδικά αντιπροσωπευτικό σύνολο.
Ο Γκόραν Μπρέγκοβιτς, συνοδευόμενος από την «Μπάντα για Γάμους και Κηδείες», δίνει συναυλία, σήμερα (9μμ), στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων στην Καβάλα, 13 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση στον ίδιο χώρο. Τη βραδιά θα ανοίξουν οι Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή, ερμηνεύοντας με το δικό τους χαρακτηριστικό τρόπο μακεδονίτικα, θρακιώτικα και παραδοσιακά τραγούδια από όλο τον κόσμο.