ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΜΕΣ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μετά τις ανατιμήσεις ... άρση του πλαφόν

Απροκάλυπτη η κοροϊδία της κυβέρνησης, που, αφού ευνόησε την απότομη αύξηση των τιμών, οδήγησε στην άρση του πλαφόν, που υποτίθεται ότι θα μας προστάτευε από τις ανατιμήσεις

Eurokinissi

Την άρση του κουτσουρεμένου πλαφόν στις λιανικές τιμές των υγρών καυσίμων ανακοίνωσε χτες η κυβέρνηση, έχοντας «πετύχει», μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα, να εκτοξεύσει τις τιμές τους σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα από εκείνα στα οποία κινούνταν στις αρχές της βδομάδας. Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση, αντί να προστατεύσει τους καταναλωτές από την κερδοσκοπία, όπως έλεγε, έβαλε πλάτη για να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις τιμές τους τα διυλιστήρια των ΕΛΠΑ και της Μότορ Οϊλ.

Ετσι, κι αλλιώς, επρόκειτο για ένα πλαφόν που κανένα νόημα δε θα μπορούσε να έχει στην κατεύθυνση της πραγματικής συγκράτησης των τιμών και της προστασίας του εισοδήματος των εργαζομένων, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις, καθώς επιβλήθηκε μόνο στον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας της διακίνησης, αφήνοντας στο απυρόβλητο την πηγή της διαμόρφωσης των τιμών, τη ληστρική και κερδοσκοπική δράση των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας, που εκτίναξαν μέσα σε μια νύχτα τις τιμές, με τις κυβερνητικές ευλογίες. Στην πραγματικότητα αποκαλύφθηκε για άλλη μια φορά ότι μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης είναι η στήριξη των μονοπωλιακών κερδών, σε βάρος των εισοδημάτων των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων.

Η διατύπωση που επέλεξε χτες η κυβέρνηση, προκειμένου να ανακοινώσει την απόφασή της για άρση του πλαφόν, κινείται στα όρια της πρόκλησης και της αστειότητας, αν αναλογιστεί κανείς ότι κανένα από τα «επιχειρήματα» που επικαλείται δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Στις δηλώσεις του, μετά τη συνάντησή του, με τους εκπροσώπους των βενζινοπωλών ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Ντ. Ρόβλιας επικαλέστηκε ...τέσσερις λόγους για την άρση του πλαφόν και συγκεκριμένα:

Πρώτον:«Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου παρατηρείται σχεδόν καθολική συμμόρφωση στις τιμές του πλαφόν». Το ψεύδος είναι ολοφάνερο. Αυτό που παρατηρήθηκε ήταν αύξηση των τιμών, αφού πριν την ανακοίνωση του πλαφόν για 1,473 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη βενζίνη, το 75% των πρατηρίων είχαν τιμές χαμηλότερες, ενώ μέσα σε μία μέρα σχεδόν το σύνολο των πρατηρίων έβαλαν ταμπέλα με 1,473 ευρώ .

Δεύτερον:«Δεν υπάρχει επί του παρόντος ανωμαλία τροφοδοσίας στην αγορά». Μόνο που τέτοια ανωμαλία δεν υπήρχε ούτε πριν παρθούν οι αλλοπρόσαλλες αποφάσεις της κυβέρνησης.

Τρίτον: «Ο στόχος επετεύχθη και απετράπη η κερδοσκοπία, προστατεύτηκε το εισόδημα του καταναλωτή». Η κοροϊδία είναι διπλή, αφενός επειδή αυξήθηκαν οι λιανικές τιμές στα όρια του πλαφόν και αφετέρου επειδή η μη ισχύς του πλαφόν για τα διυλιστήρια, έδωσε την ευκαιρία να αυξήσουν τις χονδρικές τιμές.

Τέταρτον:«Υπήρξε δέσμευση από τους εκπροσώπους των πρατηριούχων ότι θα αντιμετωπίσουν στο μέλλον φαινόμενα αισχροκέρδειας, σαν αυτά που παρατηρήθηκαν το Σαββατοκύριακο». Κανένας απολύτως πρατηριούχος δεν πρόκειται να συγκρατήσει τις τιμές, στις περιπτώσεις που οι εταιρείες πετρελαιοειδών αυξάνουν τα τιμολόγιά τους.

Ετσι, η ίδια η πραγματικότητα καταρρίπτει ένα προς ένα τα κυβερνητικά επιχειρήματα, καθώς η κυβέρνηση με δύο κινήσεις το μόνο που κατάφερε είναι νέες ανατιμήσεις στις τιμές των καυσίμων και ακόμα μεγαλύτερη προστασία - συγκάλυψη της ληστρικής δράσης των μονοπωλίων του κλάδου. Με δυο λόγια, ούτε η κερδοσκοπία αποτράπηκε, ούτε το εισόδημα των εργαζομένων προστατεύτηκε.

Είναι ολοφάνερο ότι η κυβέρνηση, για ακόμα μία φορά, επιχείρησε να εξαπατήσει τους εργαζόμενους, να τους αποπροσανατολίσει και να αποποιηθεί των τεράστιων ευθυνών, που ακέραια φέρει για το γεγονός ότι με την πολιτική της έχει παραδώσει τα πενιχρά λαϊκά εισοδήματα βορά στις κερδοσκοπικές ορέξεις των μονοπωλίων. Οσο για τους λεονταρισμούς ότι «αν επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα θα επανέλθουμε και μάλιστα αυστηρότεροι» είναι τουλάχιστον για γέλια.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ερχονται νέα «χαράτσια» στα εισιτήρια

Προγραμματισμένη η ...καθυστέρηση των φοιτητικών «πάσο»

Προμήνυμα νέων αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τον Πειραιά, αποτελεί η κωλυσιεργία του ΟΑΣΑ στην έκδοση των φοιτητικών «πάσο», τακτική που φαίνεται ότι θα ακολουθηθεί και απέναντι σε όλες τις άλλες κατηγορίες του πληθυσμού, που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο, ενόψει των σχεδίων «ανασυγκρότησης» του Οργανισμού που έχει στα σκαριά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, επεξεργάζονται σχέδιο για τη συγκρότηση του «μητροπολιτικού φορέα» αστικών συγκοινωνιών που αναμένεται να παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του έτους και σύμφωνα με αυτό θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη η κάθετη μείωση της κρατικής επιδότησης στις συγκοινωνίες, με αντίστοιχη αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων.

Σε χτεσινές του δηλώσεις στο ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9,84», ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας, ουσιαστικά ανήγγειλε τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τη μείωση της κρατικής επιδότησης, ξεκαθαρίζοντας επίσης ότι το κόστος του μειωμένου εισιτηρίου που δικαιούνται οι διάφορες κατηγορίες επιβατών (φοιτητές, στρατιωτικοί, άτομα με αναπηρία κ.λπ.), θα πρέπει να καταβάλλεται από το αντίστοιχο υπουργείο. Με βάση το παραπάνω πλαίσιο, πρόσθεσε ότι στο σχέδιο του υπουργείου θα αποσαφηνίζεται η σχέση του νέου φορέα που θα συσταθεί συνολικά με το κράτος στη βάση «συγκεκριμένων συμβολαίων».

Με βάση τα παραπάνω, ο ΟΑΣΑ στο άμεσο μέλλον θα λειτουργεί με ξεκάθαρα πλέον ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ενώ και με δεδομένη τη συνολικότερη πολιτική περικοπής κονδυλίων από τους τομείς της κοινωνικής πρόνοιας που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αβίαστα προκύπτει το συμπέρασμα ότι μια σειρά από εκπτώσεις που δικαιούνται διάφορες κατηγορίες του πληθυσμού, θα περικοπούν δραστικά, αν δεν καταργηθούν.

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
Αμεσα οι διαγωνισμοί για Σκοτίνα και Παλιούρι

Σε ιδιώτες τα 400 στρέμματα του άλλοτε κοσμήματος του ΕΟΤ

Μια νέα σελίδα στην ιστορία της εκποίησης της δημόσιας τουριστικής περιουσίας υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων ανοίγουν κυβέρνηση και ΕΤΑ (Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης), με την άμεση προώθηση των διαγωνισμών για το κάμπινγκ της Σκοτίνας στην Πιερία και έκτασης στο Παλιούρι Χαλκιδικής, όπως ανακοίνωσε χτες η ΕΤΑ.

Το παραλιακό κάμπινγκ της Σκοτίνας, έκτασης άνω των 400 στρεμμάτων, έχει δεχτεί επανειλημμένα χτυπήματα από την αντιλαϊκή πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Το 2009, ο ιδιώτης, που είχε αναλάβει έναντι πινακίου φακής για μια ολόκληρη δεκαετία τη λειτουργία του, εκμεταλλευόμενος μια τεράστια έκταση - δάσος απίστευτου κάλλους με πρωτοφανείς, για κάμπινγκ, υποδομές - απομακρύνθηκε δικαστικά, ενώ το κάμπινγκ εκκενώθηκε και από εκατοντάδες παραθεριστές, που σε συμφωνία με τον εκλεκτό των κυβερνήσεων και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, το είχαν μετατρέψει σε χώρο εγκατάστασης των εξοχικών τους νοικοκυριών.

Εκεί όπου άλλοτε μπορούσαν και πέρναγαν τις διακοπές τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, με προγράμματα της Εργατικής Εστίας, η συνδυασμένη ...δράση του δικομματισμού οδήγησε το πρώην κάμπινγκ του ΕΟΤ σε συνεχή υποβάθμιση και απαξίωση, ενώ το ΠΑΣΟΚ, τελικά, το παρέδωσε στη ΓΓ Νέας Γενιάς, για ...μελέτες και εκδηλώσεις. Τη χαριστική βολή στις παραμελημένες εγκαταστάσεις του την έδωσε τελικά ο ιδιώτης που το λυμαίνονταν για πολλά χρόνια.

Στην ανακοίνωση της ΕΤΑ, που είχε ως κύριο αντικείμενο την αυτοψία της διοίκησής της σε ακίνητα που της ανήκουν στη Βόρεια Ελλάδα, με αφορμή τη ΔΕΘ, αναφέρεται επίσης ότι οι διαγωνισμοί τόσο για το κάμπινγκ, όσο και για «έκταση στο Παλιούρι» προωθούνται άμεσα «αφού κρίνεται πως βρίσκονται σε ικανό βαθμό ωριμότητας».

Για το Παλιούρι στη Χαλκιδική δεν αποσαφηνίζεται τι ακριβώς θα παραδοθεί στους ιδιώτες. Ωστόσο, η ίδια η ΕΤΑ περιγράφει ως εξής την έκταση που κατέχει στην περιοχή, συνολικής επιφάνειας 2.150.910 τ.μ.: «Στο ακίνητο υπάρχουν σήμερα οι εξής εγκαταστάσεις: α) εγκαταλειμμένη ξενοδοχειακή μονάδα "Ξενία" και β) κάμπινγκ. Το εν λόγω ακίνητο αποτελείται από ιδιαίτερα φυσικά χαρακτηριστικά, που περιλαμβάνουν την εκτεταμένη παραλία στο βορειοανατολικό άκρο του ακινήτου, την παραλία του όρμου της Καναπίτσας, τη λιμνοθάλασσα του Γλαρόκαβου με τις όχθες της, φυσικά λιμανάκια, δασικές εκτάσεις, ιδιαίτερη μορφολογία εδάφους και σπάνια χλωρίδα. Το ακίνητο αποτελεί τόπο σπάνιας οικολογικής σημασίας με δυνατότητες ανάπτυξης δραστηριοτήτων που εναρμονίζονται με την προστασία της φύσης και του τοπίου».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εγνοια τους είναι τα επιχειρηματικά κέρδη

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνεται για την άρση του πλαφόν στην τιμή των καυσίμων:

«Η απόφαση της κυβέρνησης να άρει το πλαφόν στην τιμή των καυσίμων δύο μόλις μέρες μετά τον καθορισμό του, αποκαλύπτει την κοροϊδία που η ίδια έστησε από την πρώτη στιγμή.

Με τον καθορισμό του πλαφόν η κυβέρνηση έδωσε την ευκαιρία στα διυλιστήρια να αυξήσουν την τιμή πώλησης εν μια νυκτί και τώρα, μετά την άρση του η τιμή των καυσίμων στα πρατήρια έχει αυξηθεί για μια ακόμα φορά. Η κυβέρνηση φροντίζει να επιβεβαιώνει κάθε στιγμή ότι μόνη έγνοια της είναι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των εργαζομένων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ