ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /32
Ο δικός μας κόσμος είναι ανήσυχος

Ξέραμε ως τώρα πως το παιδί που δεν παίζει, δε μεγαλώνει ποτέ, δεν κοινωνικοποιείται έτσι που να αποκτά σημασία η λέξη ελευθερία. Τώρα θέλουν να μας μάθουν πως το παιδί που παίζει δε θα γίνει καλός άνθρωπος, δηλαδή δε θα γίνει ένας μονόχνοτος ανταγωνιστικός καλός μαθητής και αύριο ανταγωνιστικός καλός εργάτης.

Μέχρι τώρα ξέραμε πως οι τσακωμοί των παιδιών είναι ένδειξη υγείας και ψυχικής. Τώρα μαθαίνουμε πως όσο πιο φυτό είναι το παιδί τόσο καλύτερα.

Δεν αμφιβάλλουμε ότι αυτά τα συμπεράσματα βγαίνουν από κάποιες έρευνες. Ο καθένας μπορεί να στήσει μια έρευνα που να του φέρει τα αποτελέσματα που θέλει.

Το κύριο γι' αυτούς τους ερευνητές είναι τα παιδιά να μαθαίνουν και να αισθάνονται ενοχή για τη βία, όταν θα 'ρθει η ώρα να τους χρειαστεί, τότε που θα αρχίσουν να νιώθουν και μια άλλη έννοια: Το ταξικό μίσος, κάτω από την ταξική βία της εκμετάλλευσης της τάξης των μεγαλοεπιχειρηματιών, των καπιταλιστών, των μονοπωλίων, που μπορεί και να τα σκοτώνει στη δουλειά, (ατυχήματα τα λένε οι καθωσπρέπει κηφήνες του πλούτου), ή στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο.

Οσο πιο «φυτά», απ' όσο πιο μικρά, τόσο πιο εύκολα θα ανοίγουν το στόμα με τους «αυτοδημιούργητους» τύπου Γουλανδρή (που - παρεμπιπτόντως - συνέχισε την παράδοση του Ωνάση. Ο οποίος έστησε, λέει, την εταιρεία του το 1943 (τότε δεν ήταν που η χώρα μας στέναζε κάτω από την μπότα του κατακτητή, τότε δεν ήταν που όλος ο κόσμος ήταν στον πόλεμο; ε, αυτός και η τάξη του τότε κάνανε λεφτά)).

Ισως η εκπαίδευση των παιδιών στη «μη βία» να είναι και προληπτικό μέτρο. Οσο πιο «φίτσουλες» όταν μεγαλώσουν, τόσο δε θα φτάσουν ποτέ να σκεφτούν πως για τα κακά της μοίρας τους δε φταίει η μοίρα αλλά οι εκμεταλλευτικές σχέσεις παραγωγής.

Τα πράγματα είναι λίγο πιο σοβαρά. Τα περιπαίζουμε από αδυναμία να αντιμετωπίσουμε τον αντίλογο του ηλίθιου. Που για να δικαιολογήσει το δικό του τάφο, που τον λογίζει για έπαυλη, είναι έτοιμος να σε κατακεραυνώσει διαβλέποντας σε σένα υποκίνηση σε αναρχοπαράξενες καταστάσεις. Αντε να ανοίξεις τώρα κουβέντα με τον οπαδό της νεκρικής ησυχίας, για την επόμενη μέρα, όταν οι εργάτες θα πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους, τότε όπου τίποτα δε θα είναι όπως το γνωρίζει. Αντε να του πεις ότι ο νέος κόσμος δε θέλει κανέναν απ' αυτούς τους νόμους και τους αστυνόμους, ότι ο νέος κόσμος θα χτίσει τη συνύπαρξή του σε εντελώς άλλη βάση κι ότι τα υλικά γι' αυτήν την άλλη βάση τα μαζεύει από σήμερα ακριβώς για να μη βρεθεί αδύναμος αύριο.

***

Οι περιγραφές της ΓΣΕΕ για το τι περιμένει την εργατική τάξη δεν είναι για επανάσταση. Είναι για να τρομοκρατήσουν. Είναι για να φτιάξουν κι άλλους σκυμμένους. Η ΓΣΕΕ έχει βάλει την υπογραφή της σε ένα προς ένα αυτά που περιγράφει. Και τα περιγράφει για να μπορεί αύριο να εμφανιστεί και σαν έμπορας ασπιρίνης.

Η αστική τάξη είναι σίγουρη πως έχει κάνει καλή δουλειά. Πως έχει δημιουργήσει τόσους σκυμμένους που δύσκολα ανατρέπεται αυτή η πραγματικότητα. Και μόνο γι' αυτήν τη βεβαιότητά της αξίζει να βγάλουν τα πόδια κάλλους, να μη μείνει άνθρωπος που δε θα μάθει από πρώτο χέρι ποιος φταίει που λείπει το φαΐ απ' το τραπέζι και τι πρέπει να γίνει για να αλλάξουν πράγματι τα πράγματα.

Γιατί και το δούλεμα έχει το όριό του: Θες, για παράδειγμα, να τον ακούσεις τον αρθρογράφο που λέει πως ψηφίζουμε για τις πόλεις, να δεχτείς το δίκιο του. Αλλά, σκέφτεσαι - τι ενοχλητική διαδικασία...- οι πόλεις είναι απ-άνθρωπες; (δηλαδή χωρίς ανθρώπους;), στις πόλεις είμαστε όλοι μαζί; Η πόλη που θέλουν οι οπαδοί του Κακλαμάνη και η πόλη που θέλουν οι άνθρωποι στον Κολωνό είναι η ίδια πόλη; Ο αρθρογράφος γνωρίζει τις απαντήσεις. Οπως και η κυβέρνηση. Που ήδη έχει κάνει καθαρό πως για την ίδια και την τάξη που υπηρετεί οι εκλογές δε γίνονται για τις πόλεις, αλλά για ένα «ναι» ή ένα «όχι» στην πολιτική της.

Επειδή Κολωνός και Κολωνάκι δεν είναι το ίδιο και μόνο γι' αυτό πρέπει να ηττηθεί όλη αυτή η «εκκλησία του δήμου» που διδάσκει δημοκρατία, αρκεί σ' αυτήν να μη μετέχουν οι άλλοι, που ζουν ακόμα στα όρια του αρχαίου ελαιώνα.

Στις εκλογές, το αστικό κράτος επιδιώκει να αναβαπτιστεί με τη λαϊκή ψήφο. Επιδιώκει ο βούρδουλας να έχει και λαϊκή νομιμοποίηση.

Οτι η αστική τάξη πασχίζει να κάνει τα παιδιά μας «φίτσουλες», δεν είναι λόγος για να δηλώσουν και οι γονείς υποταγή. Αντίθετα, μάλιστα. Αν πράγματι έχει κάποια αξία η δήλωση «παλεύω για το καλό των παιδιών μου»...

Ασχετο: Για το Φεστιβάλ έπρεπε να γράψουμε, αλλά δεν μας αφήνουν να αγιάσουμε ορισμένοι. Οταν ο άλλος σου λέει σε πολεμάω, εσύ τι κάνεις; γυρνάς το μάγουλο;

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ στους τόπους δουλειάς, στις λαϊκές γειτονιές

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Παράθυρο για παράταση της στήριξης

ΤΟ ΒΗΜΑ: Διπλό κόσκινο για τις αμοιβές στο Δημόσιο

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Βάλτε στη φυλακή τους φοροφυγάδες

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: «Βόμβα» 30 δισ. ευρώ

Η ΑΥΓΗ: Αλλα 10 χρόνια ανεργίας

ΤΑ ΝΕΑ: Πώς θα γίνει η περαίωση

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΞΕΣΠΑΕΙ ΝΕΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ μεγαλύτερο από της Siemens

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ παρά τω ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΩ!

ΕΘΝΟΣ: ΤΟΝ ΡΙΧΝΕΙ στον λάκκο του Βατοπεδίου

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: ΚΑΙ ΔΑΡΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΓΔΑΡΜΕΝΟΙ

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: Μια από τις ακριβότερες πόλεις του κόσμου η Αθήνα

Η ΒΡΑΔΥΝΗ: ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ τις συλλογικές συμβάσεις

Η ΧΩΡΑ: «Δούρειους Ιππους» στήνουν στις εκλογές

Ο ΛΟΓΟΣ: ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ η αγορά των καυσίμων

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Καταργήστε το παιχνίδι που εξάπτει

«Κακός σύμβουλος για τη μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών στο νηπιαγωγείο και αργότερα στο δημοτικό σχολείο αποδεικνύονται τα "ελεύθερα παιχνίδια" (...) αυστηρός παιδικός σταθμός σήμερα σημαίνει καλύτεροι μαθητές αύριο» (το θέμα στο ΒΗΜΑ).

Ενοχοποιήστε την παιδικότητα

«Μαθήματα βίας από το νηπιαγωγείο (...) κλοπές, ξυλοδαρμοί, κακοποιήσεις (...) σε ό,τι αφορά τους λόγους για τους οποίους κατά τη γνώμη των καθηγητών τα παιδιά τσακώνονται, αναφέρεται πως οι αιτίες πρέπει να αναζητηθούν στην ανωριμότητα των παιδιών, την εφηβική έξαρση, την προσέλκυση της προσοχής. Οι πιο συχνοί λόγοι τσακωμού είναι οι διαφορές στα παιχνίδια και τις αθλητικές δραστηριότητες, η αίσθηση αδικίας, οι προσβολές» (το θέμα στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ).

Για να 'ναι ήσυχοι οι αυτοδημιούργητοι

«Ο Κωνσταντίνος - Αλέξανδρος Γουλανδρής αγόρασε πριν από λίγα εικοσιτετράωρα το ακριβότερο σπίτι στον κόσμο, η τιμή του οποίου αγγίζει τα 240.000.000 ευρώ. Πρόκειται για ένα ρετιρέ περίπου 1.600 τετραγωνικών μέτρων (...) διαθέτει τρεις αχανείς κρεβατοκάμαρες, με την κάθε μία να έχει δική της κουζίνα, ιδιωτικό θέατρο, γκαρνταρόμπα και αμέτρητα μπάνια (...) ιδιοκτήτης της "Victory Carriers" μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες παροχής καυσίμων και ενέργειας ο Κωνσταντίνος - Αλέξανδρος Γουλανδρής αγόρασε την εταιρεία που δημιούργησε το 1943 ο Αριστοτέλης Ωνάσης για 192.000.0000 ευρώ και με μια αρκετά επιθετική πολιτική κατάφερε να τη μετατρέψει σε μια από τις πιο σημαντικές εταιρίες στον κόσμο» (το θέμα στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ).

ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ Η ΗΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΡΙ

ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ: «Δραματική μείωση των εισοδημάτων κατά 30% την προσεχή τριετία, μείωση των συντάξεων από 25% έως 50%, έκρηξη της ανεργίας (με 1 εκατομμύριο ανέργους) καθώς και των ευέλικτων μορφών απασχόλησης» (η πρόβλεψη της ΓΣΕΕ / στα ΝΕΑ).

ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ ΚΛΕΦΤΙΚΑ: «Γιατί ψηφίζουμε στις δημοτικές εκλογές; Πάντως όχι για να επιβεβαιώσουμε ή να αμφισβητήσουμε το κοινοβουλευτικό ποσοστό ενός κόμματος (...) Ψηφίζουμε για τις πόλεις» (από άρθρο στο ΒΗΜΑ).

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΗΤΤΗΘΟΥΝ: «Οι εκλογές για τα τοπικά κρατικά όργανα είναι ισοδύναμης πολιτικής σημασίας με τις εθνικές, πολύ περισσότερο που διεξάγονται σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και μνημονίου, και ακόμα περισσότερο αφορούν τη νέα δομή του αστικού κράτους που φέρει το όνομα "Καλλικράτης". Το εκλογικό αποτέλεσμα σηματοδοτεί την πολιτική στάση και συνειδητοποίηση του λαού να παλέψει ή να σκύψει το κεφάλι. Να ανάψει κόκκινο ή πράσινο φως στα νέα αντεργατικά - αντιλαϊκά μέτρα που έχουν σχεδιάσει να πάρουν αμέσως μετά τις εκλογές και στις αρχές του 2011. Η ψήφος είναι τώρα κριτήριο ατομικής ευθύνης και χειραφέτησης. Οι εκλογές για τα τοπικά όργανα (και όχι ο όρος τοπικές εκλογές) πρέπει να αναδείξουν αλλαγή συσχετισμού δύναμης όπως εκφράσθηκε με την ψήφο στις εκλογές του 2009. Αλλαγή συσχετισμού, ριζοσπαστικοποίηση μπορεί να πραγματοποιηθεί εφόσον τα δύο αστικά κόμματα υποστούν βαριά ήττα. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν το μεγαλύτερο δυνατό μέρος της λαϊκής δυσαρέσκειας εκφραστεί με την υπερψήφιση των συνδυασμών της "Λαϊκής Συσπείρωσης" που στηρίζει το ΚΚΕ» (από την προχτεσινή συνέντευξη της Αλ. Παπαρήγα στη Θεσσαλονίκη / ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ