ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΑΣΩΣΗΣ
Ενα ελικόπτερο μόνο για τον υπουργό!

Το μοναδικό διαθέσιμο ελικόπτερο  για νυχτερινές επιχειρήσεις,  χρησιμοποιήθηκε μόνο, για τη μεταφορά το πρωί στην Πάρο, του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας

Διασωθέντες από το βρετανικό ελικόπτερο
Διασωθέντες από το βρετανικό ελικόπτερο
Το μοναδικό ελικόπτερο παντός καιρού, τύπου «Σούπερ Πούμα» που ήταν επιχειρησιακά έτοιμο για να συμμετάσχει τις πρώτες κρίσιμες ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας, στη διάσωση των εκατοντάδων ναυαγών, τελικά χρησιμοποιήθηκε σαν... αεροταξί για να μεταφέρει το πρωί στην Πάρο τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος. Η εξοργιστική αυτή πληροφορία προέρχεται από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και επιβεβαιώνεται από τα ίδια τα γεγονότα. Πρόκειται για σαφές δείγμα γραφής για τον τρόπο με τον οποίο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χ. Παπουτσής και η κυβέρνηση που εκπροσωπεί, αντιλαμβάνονται την «επιχείρηση διάσωσης», όταν και τα δευτερόλεπτα μετρούσαν για να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή.

Ενδεικτικό είναι ότι το ελικόπτερο παντός καιρού που διέθεσε φρεγάτα του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, που συμμετείχε στην προσπάθεια διάσωσης, έσωσε τουλάχιστον 18 ναυαγούς, σύμφωνα με πληροφορίες.

Την ίδια ώρα, πλοία, ελικόπτερα και αεροπλάνα των ενόπλων δυνάμεων συμμετείχαν στις προσπάθειες διάσωσης, αλλά όπως αναμενόταν χρειάστηκαν από λίγες έως αρκετές ώρες για να φτάσουν στην περιοχή του ναυαγίου. Ετσι, καθοριστική αναδείχτηκε η άμεση παρέμβαση των ψαράδων του νησιού, αφού ακόμη και το λιμενικό αδυνατούσε να στείλει το σκάφος που διέθετε στο νησί για να συντονίσει την επιχείρηση διάσωσης.

Συγκεκριμένα, στις 11 το βράδυ μετά από επικοινωνία του ΓΕΑ με το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος, κινητοποιήθηκε η βάση των ελικοπτέρων παντός καιρού «Σούπερ Πούμα», στην Ελευσίνα. Πρόκειται για 4 ελικόπτερα αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, ωστόσο μόνο ένα ήταν έτοιμο επιχειρησιακά, είχε δηλαδή εκπαιδευμένο πλήρωμα, αν και ακόμη δεν του είχαν αποδοθεί τα σχετικά πιστοποιητικά.

Το πλήρωμα μπήκε στο ελικόπτερο και ήταν έτοιμο για απογείωση, όμως το σχετικό αίτημα από το Λιμενικό, αργούσε. Στις 11.45 το βράδυ, το ΓΕΑ ρωτά το Λιμενικό, τι θα γίνει, αλλά απάντηση δε δίνεται. Στη 1.30 τα ξημερώματα και πάλι το ΓΕΑ ρωτάει το Λιμενικό, καθώς το πλήρωμα του ελικοπτέρου είχε μουδιάσει επί τόση ώρα μέσα σ' αυτό, περιμένοντας εντολή για απογείωση. Τελικά η απάντηση από το Λιμενικό ήρθε στις 1.50 και ήταν αρνητική για νυχτερινή αποστολή και ζήτησε μόνο τη διάθεση του ελικοπτέρου το πρωί, για τη μεταφορά στην Πάρο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος!

Μετά το θόρυβο που προκάλεσε η παραπάνω αποκάλυψη, ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας, Δ. Αποστολάκης, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία προσπαθεί να συγκαλύψει το θέμα, χωρίς να διαψεύσει τα γεγονότα. Κάνει λόγο για «απόλυτη και αρμονική συνεργασία» του Θαλάμου Επιχειρήσεων του ΥΕΝ και των αντίστοιχων Κέντρων Επιχειρήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων.

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ
Ασκήθηκε ποινική δίωξη

Ποινική δίωξη ασκήθηκε στον πλοίαρχο και τη βάρδια της γέφυρας του πλοίου, έρευνα για τις ευθύνες προσώπων, εταιρίας και κρατικών οργάνων

Κατεπείγουσα ποινική προκαταρκτική εξέταση που θα στρέφεται προς όλες τις κατευθύνσεις παρήγγειλε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλος. Η έρευνα που αναμένεται να ολοκληρωθεί τα προσεχή εικοσιτετράωρα, θα πρέπει να επεκταθεί όχι μόνο στις ευθύνες των προσώπων που ήταν υπεύθυνοι για τη διεύθυνση του πλου του μοιραίου πλοίου, αλλά και κατά της πλοιοκτήτριας εταιρίας.

Σύμφωνα με την εισαγγελική παραγγελία, θα ερευνηθεί ακόμη και αν υπήρξε ολιγωρία των αρμόδιων κρατικών οργάνων στη διάσωση των ναυαγών, αν η βύθιση του πλοίου οφείλεται και σε πλημμελή συντήρησή του, καθώς επίσης θα ελεγχθούν οι αρμόδιοι του νηογνώμονα που έδωσαν το πιστοποιητικό αξιοπλοίας.

Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο σε βάρος του πλοιάρχου, υποπλοιάρχου, του ναύτη πηδαλίου και του δόκιμου πλοιάρχου, οι οποίοι ήταν υπεύθυνοι για τη διεύθυνση της πορείας του πλοίου, αλλά και παντός υπευθύνου, άσκησε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Σύρου κ. Δανδινόπουλος, στα πλαίσια της προκαταρκτική εξέτασης που διέταξε αυτεπάγγελτα ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλος.

Στην παραγγελία του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου έδωσε εντολή στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου να μεταβεί αυτοπροσώπως στην Πάρο. Επίσης, παρήγγειλε στους προϊσταμένους των Εισαγγελιών Πρωτοδικών και Εφετών Πειραιά κ.κ. Α. Φραγκιαδάκη και Ε. Φλωράτο να παράσχουν άμεση υποστήριξη για οποιοδήποτε αίτημα τους επιβληθεί από τον εισαγγελέα Πρωτοδικών της Σύρου.

Για το ναυάγιο δηλώσεις έκανε και ο υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλος, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχουν ευθύνες και στην πλοιοκτήτρια εταιρία, λέγοντας ότι «υπάρχουν μεγάλες ευθύνες όχι μόνο σ' αυτούς που ήταν πάνω στο πλοίο υπεύθυνοι, αλλά και σε άλλους ίσως που έχουν στην υπηρεσία τους τον πλοίαρχο, το πλήρωμα και τους άλλους υπεύθυνους του πλοίου».

ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΩΝ
Για κάποιους ίσως ήταν αργά...

Τα πρώτα λόγια  τραυματιών που μεταφέρθηκαν στον «Ευαγγελισμό», ευτυχώς χωρίς να διατρέχουν σοβαρό κίνδυνο

«Κανείς δε μας ειδοποίησε». Αυτά ήταν τα μόνα λόγια που κατάφεραν να πουν μερικοί από τους εφτά ναυαγούς που χτες το πρωί μεταφέρθηκαν με ελικόπτερα στον «Ευαγγελισμό». Μην έχοντας ακόμη συνέλθει από το θρίλερ που έζησαν και εξαντλημένοι από τη μάχη με τα κύματα, με αγωνία ζητούσαν να μάθουν τι έγιναν οι συγγενείς τους που ήταν μαζί τους στο μοιραίο αυτό ταξίδι. Ενας «χτύπος» στην καμπίνα προειδοποίησε την 64χρονη Βασιλική Μανώλη πως κάτι κακό συνέβαινε. «Κανείς άλλος δε μας ειδοποίησε», έλεγε στους συγγενείς της που έφτασαν κοντά της.

Σε έναν διάδρομο του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών μια γυναίκα σε ένα φορείο, σκεπασμένη με μια κουβέρτα, είναι ακόμη παγωμένη από το σοκ. Είναι η Σταυρούλα Μυλωνά. Ταξίδευε μαζί με τον γιο της Κώστα για τη Σάμο προκειμένου το παιδί της να εγγραφεί στο πανεπιστήμιο εκεί, μετά την επιτυχία του στις εξετάσεις. Η ίδια με ελαφρά τραύματα περισυνελέγη από τους ψαράδες και ο γιος της κατάφερε κολυμπώντας να βγει στην Πάρο. Κοντά της ήταν ο σύζυγός της. Η ολονύχτια αγωνία του δεν τον άφηνε να μιλήσει. Κάποιοι συγγενείς του όμως που έφτασαν στο νοσοκομείο ήταν κατηγορηματικοί. «Κανείς δεν ειδοποίησε τους επιβάτες πως το πλοίο θα βυθιζόταν. Οσοι ήταν στις καμπίνες ίσως και να μην το κατάλαβαν ποτέ. Ισως όταν ήταν αργά». Στον «Ευαγγελισμό» μεταφέρθηκαν οι: Βασιλική Μανώλη, Σταυρούλα Μυλωνά, Τζέμος Θεόδωρος, Τζέμου Παρασκευή, Στίβεν Ρίτσαρντ, Μαρία Ρίτσαρντ και η Ιουλιέτα Ρόντα.

Οι γιατροί του «Ευαγγελισμού» ήταν σε ετοιμότητα πολύ πριν φτάσουν οι ναυαγοί. Ετσι σε όλους, αν και δεν είχαν εμφανή τραύματα, έγιναν όλες οι προβλεπόμενες εξετάσεις. Πιο σοβαρά ήταν η Αλβανίδα εγκυμονούσα Ιουλιέτα Ρόντα, η οποία εισήχθη στην Α' Παθολογική Κλινική, του Στίβεν Ρίτσαρντ που έφερε κάταγμα κλειδός και του Τζέμου Θεοδώρου που υπέστη θλάση θώρακος. Για προληπτικούς όμως λόγους, όλοι οι τραυματίες παρέμειναν χτες στο νοσοκομείο.

«ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ»
Θανατηφόρος ανταγωνισμός
Η πορεία μονοπώλησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και το ...επιχειρηματικό ρίσκο

«Η όξυνση του ανταγωνισμού και η ταχύτατη προσαρμογή στις απαιτήσεις των καιρών επιβάλλουν συνεχείς καινοτομίες, ανάληψη ρίσκου και ύπαρξη οραμάτων, κάτι που αποτελεί τη θεμελιώδη συνιστώσα του χαρακτήρα και της στρατηγικής της εταιρίας μας»

(Από το μήνυμα του προέδρου των «Μινωικών Γραμμών» Κ. Κληρονόμου ενόψει του 2000).

Αυτό είναι το ζητούμενο. Ο ανταγωνισμός και το ρίσκο. Το ρίσκο, που θέλει, μαζί με τα όποια νέα καράβια, τη βιτρίνα, να κυκλοφορούν στο Αιγαίο δεκάδες σκυλοπνίχτες, που, αργά ή γρήγορα, μετατρέπονται ή θα μετατραπούν σε πλωτά φέρετρα, για όσους δεν ταξιδεύουν ούτε με τα προσωπικά τους αεροπλάνα, ούτε με τα κότερα τα δικά τους ή των φίλων τους. Το ρίσκο το αναλαμβάνουν οι κατά καιρούς Κληρονόμοι, το πληρώνουν, όμως, με τον πλέον τραγικό τρόπο οι απλοί και ανυποψίαστοι πολίτες. Ολοι αυτοί που ακριβοπληρώνουν το εισιτήριο για ένα ταξίδι με το «σαπάκι», προκειμένου να εκπληρωθεί η θεμελιώδης συνιστώσα, που θέτουν οι Κληρονόμοι και οι Παναγόπουλοι σήμερα, οι Βεντούρηδες και οι Αγαπητοί πριν λίγα χρόνια.

Διαβάζοντας τα περί ανταγωνισμού στο ...μήνυμα του Κληρονόμου, του προέδρου των «Μινωικών Γραμμών» και των «ΜΙΝΟΑΝ FLYING DOLPHINS», ιδιοκτήτριας εταιρίας του «Εξπρές Σάμινα», αυτόματα έρχεται στο νου μια ιστορία από το καλοκαίρι του 1998. Τις μέρες που ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις οικογένειες - που άλλοτε ήταν οι κυρίαρχοι των ακτοπλοϊκών γραμμών στις Κυκλάδες - βγήκε στους δρόμους, τα δικαστήρια και τα αστυνομικά τμήματα. Μέσα σε μια - δυο βδομάδες, οι «ανταγωνιστές» κατάφεραν να δώσουν στην κοινή γνώμη μια πολύ μικρή - αλλά εξόχως αποκαλυπτική - γεύση για το βόρβορο που συνοδεύει τον πόλεμο για το μεγαλύτερο κέρδος. Τη δυσωδία που καθοδηγεί τα διαβόητα επιχειρηματικά οράματα. Το επί πτωμάτων πάτημα στην προσπάθεια επικράτησης επί του ανταγωνιστή τους.

Θυμίζουμε πως το καλοκαίρι του 1998 τα παιδιά του εφοπλιστή Γ. Αγαπητού έχουν ήδη χωρίσει τα τσανάκια τους, φτιάχνοντας ανταγωνιστικές μεταξύ τους εταιρίες. Ο πόλεμος είναι ανηλεής. Ο ένας κατηγορεί τον άλλον για χτυπήματα «κάτω από ζώνη», ενώ και οι δυο μαζί κατηγορούνται για βρώμικες μεθόδους που ακολουθούν, από τον άλλο πρώην κυρίαρχο των Κυκλάδων, τον Κ. Βεντούρη, ο οποίος χάνει το ένα πλοίο του μετά το άλλο. Πλοία και περιουσιακά του στοιχεία, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, καταλήγουν στα χέρια των Αγαπητών. Κορύφωση εκείνης της φάσης του ...ανταγωνισμού ήταν η απόπειρα δολοφονίας του Κ. Αγαπητού, η οποία αποδόθηκε στον Κ. Βεντούρη. Τα πάντα στον κύκλο τους, στον κύκλο του εφοπλιστικού κεφαλαίου, την αφρόκρεμα, υποτίθεται, του ελληνικού επιχειρηματικού δαιμονίου είναι πολύ απλά, όπως κι αν διαβαστεί η παραπάνω ιστορία. Είτε ως συκοφαντική δυσφήμιση του ενός προς τον άλλο, είτε ως απόπειρα δολοφονίας κατά του ...ανταγωνιστή.

«Συνδετικός κρίκος» εκείνης της ιστορίας με το χτεσινό έγκλημα, είναι ότι στο στόλο της «Αγαπητός LINES» ανήκε τότε το «ΓΚΟΛΝΤΕΝ Βεργίνα», που αργότερα «πέρασε» στη «ΜΙΝΟΑΝ FLYING DOLPHINS» με το νέο όνομα «Εξπρές Σάμινα»... Ηταν το σαπιοκάραβο που κουβάλαγε 30 - 35 χρόνια κόπωσης και αγώνα δρόμου τριών δεκαετιών για τον πλουτισμό των εφοπλιστάδων και το οποίο έσυρε στον υγρό τάφο τους επιβάτες του.

Πορεία μονοπώλησης και ασυδοσίας

Οι «Μινωικές Γραμμές» εμφανίστηκαν στη ναυσιπλοΐα το Μάρτη του 1972. Οι επικεφαλής της, απίθανοι αετονύχηδες της εποχής, κατάφεραν να την παρουσιάσουν ως εταιρία λαϊκής βάσης, μοιράζοντας μετοχές σε φορείς και κατοίκους της Κρήτης. Με τα κεφάλαια που αποσπάστηκαν με αυτόν τον τρόπο, κατάφεραν δυο χρόνια αργότερα να αποκτήσουν το F/Β ΜΙΝΟΣ και η εταιρία - όπως λέει μέχρι σήμερα - άρχισε να «διεκδικεί πλέον το μερίδιο στις γραμμές Πειραιά - Κρήτη, που δικαιωματικά τής ανήκε»...

Από εκεί και πέρα, ο δρόμος ήταν ορθάνοιχτος. Με άλλοθι το χαρακτήρα της «εταιρίας λαϊκής βάσης» και εξασφαλίζοντας τη στήριξη της κοινωνίας της Κρήτης, που τη θεώρησαν «δική τους εταιρία», σταδιακά άρχισε να κυριαρχεί στην αγορά. Το 1976 δρομολογεί το F/Β ΑΡΙΑΔΝΗ, το 1978 αποκτά το F/Β ΚΝΩΣΣΟΣ, ενώ το 1981, με το F/Β ΓΚΡΕΚΟ, αρχίζει δρομολόγια Πάτρα - Αγκόνα. Αργότερα, το 1985, αποκτά το F/Β ΦΑΙΣΤΟΣ, δύο χρόνια αργότερα το ΦΑΙΔΡΑ, ενώ το 1988 το F/Β ΚΙΝΓΚ ΜΙΝΟΣ. Ολα τα επόμενα χρόνια αποτελούν περίοδο δρομολόγησης όλο και νέων πλοίων, στην κατεύθυνση του ...ανταγωνισμού, της συγκέντρωσης, δηλαδή, κεφαλαίων και της σταδιακής δημιουργίας ενός μονοπωλιακού ομίλου. Μιας επιχείρησης, που έθετε εκτός μάχης, τη μία μετά την άλλη, τις μικρότερες εταιρίες, αλλάζοντας άρδην την εικόνα των ακτοπλοϊκών γραμμών και το καθεστώς εξυπηρέτησης των νησιών, επιβάλλοντας, με την απαραίτητη κάθε φορά συνδρομή των κυβερνώντων, τους δικούς της όρους στη ναυτιλιακή αγορά.

Το μεγάλο άλμα γίνεται το 1998. Η εταιρία καταφέρνει να μπει το Μάη στο Χρηματιστήριο, αποσπώντας 15,4 δισεκατομμύρια δραχμές. Μέρος από το ποσό αυτό χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία, στα τέλη του 1988, της ΜΙΝΟΑΝ FLYING DOLPHINS, στην οποία ανήκε και το «Σάμινα». Βέβαια, τα ποσά που εισέπραξε η εταιρία από την εισαγωγή της στο ΧΑΑ, ωχριούν μπροστά τα 62 δισεκατομμύρια δραχμές που απέσπασε από το Χρηματιστήριο πέρσι. Τότε, που η εταιρία, εκμεταλλευόμενη τη χρηματιστηριακή υστερία, προχώρησε σε αντίστοιχη αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

Ο κ. Κληρονόμου έδειξε χτες ιδιαίτερη σπουδή και δήλωνε προς διάφορες κατευθύνσεις πως άλλο πράγμα οι «Μινωικές Γραμμές» κι άλλο η «ΜΙΝΟΑΝ FLYING DOLPHINS». Είναι πλήρως κατανοητό, τώρα που οι εταιρίες του βρίσκονται στο στόχαστρο της κοινής γνώμης, να προσπαθεί να αποστασιοποιηθεί, ως εταιρία - μαμά, απ' τη θυγατρική του. Εκείνο που δεν μπορεί να αμφισβητήσει είναι ότι ο ίδιος είναι πρόεδρος και των δύο εταιριών, ενώ το 31,2% της «ΜΙΝΟΑΝ FLYING DOLPHINS» ανήκει στις «Μινωικές Γραμμές». Οπως, άλλωστε, διατυμπανίζει στα διαφημιστικά του φυλλάδια των «Μινωικών Γραμμών», «τον Δεκέμβρη του 1998 σε λαμπρή τελετή στο ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρετάνια" παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους και το επενδυτικό κοινό η ΜΙΝΟΑΝ FLYING DOLPHINS».

Βέβαια, αυτή δεν είναι η μόνη θυγατρική των «Μινωικών Γραμμών». Στον ίδιο όμιλο ανήκει το 28% των «AEGEAN AIRLAINS», το 58% των «MINOAN LINES FERRIES», το 100% της εταιρίας «ΚΡΗΤΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ», το 100% των «ΜΙΝΟΑΝ ανταλλακτήρια συναλλάγματος». Να προσθέσουμε, τέλος, ότι στις «Μινωικές Γραμμές» ανήκει και το 35,5% των εταιρίας «FORTHNET», που ενεργοποιείται στο χώρο του INTERNET και οι μετοχές της οποίας σύντομα θα διαπραγματεύονται στην οδό Σοφοκλέους.


Κ.

ΒΟΥΛΗ
Διακοπή σε ένδειξη πένθους

Ν. Γκατζής: Εγκλημα με υπεύθυνους την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές

Σε μια εκδήλωση πένθους για τα θύματα της ναυτικής τραγωδίας η Βουλή δεν πραγματοποίησε χτες καμία από τις συνεδριάσεις της και μετά από μία σύντομη τελετή, όπου πήραν το λόγο οι εκπρόσωποι των κομμάτων, οι βουλευτές τήρησαν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων.

Ο πρόεδρος της Βουλής Α. Κακλαμάνης, αφού εξέφρασε τη θλίψη όλου του σώματος για την τραγωδία, διατύπωσε την ευχή να γίνουν έρευνες σε βάθος και πρόσθεσε ότι είναι ασύλληπτο και αδιανόητο να σημειώνονται τον 21ο αιώνα τέτοιες τραγωδίες λίγα μέτρα από τις ακτές.

Εκ μέρους του ΚΚΕ ο Ν. Γκατζής εξέφρασε την οδύνη του Κόμματος «όχι για την τραγωδία, αλλά για το έγκλημα το οποίο συνετελέσθη, διότι είναι πάρα πολλές οι καταγγελίες οι οποίες έχουν γίνει και παλιότερα και πρόσφατα για το πώς τα πλοία κρίνονται αξιόπλοα».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ υπενθύμισε την περίπτωση του πλοίου «ΔΥΣΤΟΣ», που ενώ είχε βυθιστεί, τις αμέσως επόμενες μέρες δόθηκε βεβαίωση αξιοπλοΐας και τόνισε: «Θεωρούμε ότι πρέπει να ληφθούν όλα αυτά τα μέτρα, πρώτα και κύρια όμως να βρεθούν οι επιζώντες και εκ των υστέρων να γίνει ένας ουσιαστικός έλεγχος με εκπροσώπους των ναυτεργατών. Και από εκεί και πέρα να δούμε ότι πρέπει αυτά τα αιτήματα που βάζουν οι ναυτεργάτες, που φανερώνουν την εμπειρία μιας ζωής, των κινδύνων μέσα στα πλοία, να ληφθούν υπόψη και να τα υιοθετήσει η κυβέρνηση.

Επίσης είναι γεγονός, όπως καταγγέλλουν οι ναυτεργάτες, είναι ότι σε αυτά τα πλοία της ακτοπλοΐας με την κατάργηση του καμποτάζ πολλαπλασιάζονται οι κίνδυνοι. Και βάζουν ένα αίτημα ακόμα όσο είναι καιρός να καταργηθεί αυτός ο διαλυτικός νόμος ο 3577/92. Είναι καιρός να μπει βαθιά το νυστέρι σε αυτό το μεγάλο απόστημα που οδηγεί ναυτεργάτες, εργαζόμενους και ταξιδεύοντες στο βυθό της θάλασσας».

Την οδύνη τους, αλλά και την ανάγκη να ερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας εξέφρασαν και οι εκπρόσωποι των άλλων κομμάτων.

Εκφραση συλλυπητηρίων

Συλλυπητήρια προς τις οικογένειες των θυμάτων εκφράστηκαν χτες από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλο, τον πρωθυπουργό και αρχηγούς πολιτικών κομμάτων.

Ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης δήλωσε: «Εκφράζω την οδύνη μου για το θάνατο τόσων συνανθρώπων μας από το ναυάγιο του πλοίου "Εξπρές Σάμινα" ανοιχτά της Πάρου. Τη στιγμή αυτή, που ακόμη συνεχίζεται μια τεράστια επιχείρηση εντοπισμού των αγνοουμένων, δε θέλω να προσθέσω τίποτα άλλο».

Ανάλογο πρόσχημα χρησιμοποίησε ο πρόεδρος της ΝΔ Κ. Καραμανλής, για να αποφύγει να καταλογίσει σαφέστατες ευθύνες, δηλώνοντας ότι «υπάρχουν ευθύνες γι' αυτήν την τραγωδία», αλλά «αυτό που προέχει τώρα είναι να σωθούν και οι υπόλοιποι συνάνθρωποί μας που αγνοούνται».

Δηλώσεις για την τραγωδία έκανε και ο πρόεδρος του ΣΥΝ Ν. Κωνσταντόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι προκύπτει ένα «βασανιστικό γιατί» και ζήτησε να υπάρξει ουσιαστική έρευνα, εξεύρεση των αιτιών και απόδοση ευθυνών.

Ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας με δήλωσή του εξέφρασε τη λύπη και τα θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, ενώ έκανε λόγο για «αδικαιολόγητη τραγωδία». Τέλος, ο Δ. Τσοβόλας, επισήμανε «την ύπαρξη μεγάλων και πολύπλευρων ευθυνών για το συγκεκριμένο ατύχημα, που πρέπει να διερευνηθούν ουσιαστικά και άμεσα».

Να προστατευτεί η ανθρώπινη ζωή

Τα συλλυπητήριά της προς τις οικογένειες των θυμάτων εκφράζει η Ομάδα της Ευρωπαϊκής Ενωμένης Αριστεράς / Βόρεια Πράσινη Αριστερά, με μήνυμά της προς την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκας Παπαρήγα. Το μήνυμα αναφέρει:

«Αγαπητή συντρόφισσα,

Πληροφορηθήκαμε, κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεών μας, στην Τουλούζη, τη συγκλονιστική είδηση του ναυαγίου του φέρι - μποτ "Σάμινα" στη θάλασσα του Αιγαίου. Η τραγωδία αυτή ισχυροποίησε την υπάρχουσα πεποίθησή μας ότι πρέπει να ενισχυθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία όσον αφορά το θέμα της ναυτικής ασφάλειας. Απευθυνθήκαμε αμέσως στον νυν πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών, κ. Ζαν Κλοντ Γκισό, ο οποίος παρευρισκόταν στη συνεδρίασή μας. Οι προτάσεις μας στόχευαν, πρώτιστα, στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, προκειμένου να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός σεβασμός των κανόνων ασφαλείας και η διενέργεια των αναγκαίων ελέγχων, με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, μπροστά στη φιλελευθεροποίηση, που θέτει νέους κινδύνους, τόσο για τους επιβάτες των πλοίων, όσο και για το περιβάλλον.

Εκ μέρους της Ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωμένης Αριστεράς / Βόρειας Πράσινης Αριστεράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και προσωπικά, θα σας ήμουν ευγνώμων αν εκφράσετε τα πιο θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων του ναυαγίου του "Σάμινα".

Με τους πιο αδελφικούς χαιρετισμούς, Φράνσις Βουρτζ, πρόεδρος της Ομάδας ΕΕΑ/ΒΠΑ».

Στο δεξιό λιμενοβραχίονα της Χίου προσέκρουσε στις 5.45 χτες το πρωί το επιβατηγό, οχηματαγωγό πλοίο «ΣΑΠΦΩ», κατά την είσοδό του στο λιμάνι του νησιού προερχόμενο από Πειραιά και ενώ εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο για Χίο - Μυτιλήνη. Οι 517 επιβάτες του πλοίου είναι καλά στην υγεία τους. Στη συνέχεια, το πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι της Χίου όπου απαγορεύτηκε ο απόπλους του μέχρι να επιθεωρηθεί από τοπικό κλιμάκιο της Επιθεώρησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ