Τότε, μάλιστα, στις τηλεοπτικές ρούγες κυβερνητικά στελέχη πούλαγαν ως κατάκτηση της κυβέρνησής τους και έδιναν διαβεβαιώσεις ότι δε θα θιγούν οι μισθοί του ιδιωτικού τομέα. Στήνοντας την προπαγανδιστική φάκα, πρόσθεταν πως η μείωση των μισθών δεν πρέπει και δε χρειάζεται να γίνει, γιατί αυτοί δεν επηρεάζουν τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας. Πριν όμως προλάβει να βγει το 2010, κυβέρνηση, ΣΕΒ, τραπεζίτες, εφοπλιστές διαπίστωσαν ότι υπάρχει πρόβλημα και με τους μισθούς. Η οικονομία - ισχυρίζονται τώρα - δεν είναι ανταγωνιστική, οι μισθοί και τα μεροκάματα στέκονται εμπόδιο στην ανάπτυξη.
Ακόμη και οι «απειλές» και τα «τελεσίγραφα» του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού προς την κυβέρνηση και την τρόικα, σαν αυτά που εκτοξεύουν οι ΠΑΣΚίτες πρόεδροι των σωματείων των ΔΕΚΟ, αποτελούν ευθεία βολή στη συνείδηση και τη δράση των εργαζομένων. Το ζητούμενο για αυτές τις συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν είναι απλά να «κερδίσουν» τις εντυπώσεις, να εμφανιστούν ότι τάχα αγωνίζονται για τα συμφέροντα των εργαζομένων, μα κυρίως να εκφυλίσουν τους εργατικούς αγώνες, να τους «καταπνίξουν» εν τη γενέσει τους.
Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στις δηλώσεις των στελεχών της ΠΑΣΚΕ στις ΔΕΚΟ, που φιλοξενούνται στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία:
Αυταπάτες και «ραντεβού» με την κυβέρνηση: «Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες θεωρούμε αυτονόητο, ότι μια σοσιαλιστική κυβέρνηση δεν θα κάνει απολύσεις». «Εχουμε ζητήσει ραντεβού από τον αρμόδιο υπουργό, Δ. Ρέππα, και περιμένουμε να μας δεχθεί για να συνδιαμορφώσουμε το νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες» (Απόστολος Ραφτόπουλος, πρόεδρος Τεχνικών ΕΘΕΛ).
Συντεχνιασμός και υποταγή: «Γιατί να κάνουν περικοπές σε εμάς; Δεν είμαστε στην ίδια κατάσταση με άλλες ΔΕΚΟ, που είναι προβληματικές», σημειώνει ο Βαγγέλης Δημούδης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΕΥΔΑΠ, αποδεχόμενος το κυβερνητικό επιχείρημα περί «προβληματικών ΔΕΚΟ», αλλά των άλλων. Αντί να προωθούν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες την ενότητα των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ και τη συντονισμένη πάλη τους, καλλιεργούν ανοιχτά τη διάσπαση και τον συντεχνιασμό. Την ίδια στιγμή, είναι έτοιμη η ΠΑΣΚΕ να βάλει πλάτη, ώστε οι εργαζόμενοι στην ΕΥΔΑΠ να δεχτούν αγόγγυστα να μειωθεί ο μισθός τους: «Αν ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση μας προτείνουν περικοπές, ανάλογα με τις προτάσεις, θα το σκεφτούμε και θα το συζητήσουμε»!
«Είμαστε αντίθετοι με τέτοιες προτάσεις (σ.σ. απολύσεις, περικοπές μισθών, αλλαγές στον κανονισμό εργασίας), οι οποίες αν πραγματοποιηθούν στα ελληνικά ταχυδρομεία θα σημαίνουν το κλείσιμό τους» (Γιώργος Βασιλόπουλος, πρόεδρος Ομοσπονδίας Ταχυδρομικών). Η ΠΑΣΚΕ στα ταχυδρομεία έχει δεχτεί τη μετοχοποίηση κατά 49% των ΕΛΤΑ, τη λειτουργία τους με κριτήρια της αγοράς και τώρα «κλαίει», ότι τα ελληνικά ταχυδρομεία θα κλείσουν στα πλαίσια του ανταγωνισμού. Εχει επίσης συμφωνήσει στη θυγατροποίηση των ταχυμεταφορών, οι οποίες τώρα είναι έτοιμες προς πώληση. Επιπλέον, τη μοναδική απεργία που προκήρυξε η Ομοσπονδία στις 26 Απρίλη 2010 την πήρε πίσω, «λόγω θετικής ανταπόκρισης του υπουργείου και της διοίκησης των ΕΛΤΑ στα αιτήματα»!
«Ας εξαντλήσουν πρώτα την προσπάθεια να μειώσουν τις σπατάλες και μετά συζητάμε. (...) δεν έχει φτιαχτεί πρώτα ένα σχέδιο εξορθολογισμού στον ΟΣΕ, που θα μειώνει τις σπατάλες και θα αυξάνει τα έσοδα», λέει ο Θανάσης Λεβέντης, πρόεδρος εργαζομένων ΟΣΕ. Αυτό που ζητάει, είναι ουσιαστικά αυτό που ισχύει μέχρι σήμερα και που θέλει να ενισχύσει η κυβέρνηση. Δηλαδή, η λειτουργία του σιδηρόδρομου σύμφωνα με το κέρδος και με τέτοιο τρόπο, ώστε να πριμοδοτείται ο ιδιωτικός τομέας και οι μεγαλοκατασκευαστές. Εξορθολογισμός, αυτό ακριβώς σημαίνει: Αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, περικοπή δρομολογίων και προσωπικού, παράδοση τμημάτων του ΟΣΕ στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Επιπλέον, ο ΠΑΣΚίτης πρόεδρος θεωρεί δεδομένες και καλώς καμωμένες τις περικοπές μισθών που έχουν ήδη γίνει: «Η περικοπή των μισθών μας έγινε μία φορά, δεν μπορεί να συνεχιστεί», δήλωσε.
Σε ό,τι αφορά το ύψος της ανατίμησης, μένει να περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. Για την ουσία όμως του ζητήματος, μπορούμε από τώρα να μαντέψουμε τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των όποιων σεναρίων επιλεγούν. Γιατί είναι πρόκληση να ταυτίζουν την περιβόητη ...εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών με την υποχρέωση του εργαζόμενου των 500 και 600 ευρώ να πηγαινοέρχεται στην εργασία του πληρώνοντας, τουλάχιστον δύο φορές τη μέρα, εισιτήριο 1,30 ή 1,40 και ακόμα περισσότερο 1,50 ευρώ.
Εξυγίανση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων σημαίνει ευρύ δίκτυο δρομολογίων, ώστε να ικανοποιούνται πράγματι οι ανάγκες μετακίνησης των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, δρομολόγια στην ώρα τους, φτηνό εισιτήριο, καθιέρωση δωρεάν μετακινήσεων για τους εργαζόμενους τις πρωινές και απογευματινές ώρες που πάνε και επιστρέφουν από τις δουλειές τους, καθώς και για μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και άτομα με ειδικές ανάγκες. Οτιδήποτε κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση δεν είναι εξυγίανση των συγκοινωνιών, αλλά πολιτική στο πλαίσιο μετατροπής τους σε επιχείρηση που λειτουργεί στη λογική κόστους - κέρδους, για να επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο εκείνοι που χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες.