Μεγάλες ανατιμήσεις στα εισιτήρια, μείωση του προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες και νέα συρρίκνωση των αποδοχών προβλέπουν οι κυβερνητικές αποφάσεις
Eurokinissi |
Σύμφωνα με την εισήγηση του υπουργού ΥΜΕ Δ. Ρέππα, η ...«εξυγίανση» των αστικών συγκοινωνιών για τη μείωση των ελλειμμάτων τους, προβλέπει το πετσόκομμα των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού και το άγριο «χαράτσωμα» του επιβατικού κοινού μέσω της μεγάλης αύξησης στις τιμές των εισιτηρίων, που οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα κινηθεί, γι' αρχή, μεταξύ 1,3 και 1,5 ευρώ.
Οι εργαζόμενοι στους εποπτευόμενους από τον ΟΑΣΑ φορείς θα πληρώσουν πρώτοι το «λογαριασμό» της χρόνιας υποχρηματοδότησης του Οργανισμού, αφού μεγάλη μερίδα αυτών θα αναγκαστούν σε υποχρεωτικές μετατάξεις, σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες ή ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των εργαζομένων στον ΟΣΕ. Ο Δ. Ρέππας εισηγήθηκε την εκδίωξη εντός του νέου έτους, 1.500 εργαζομένων.
Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου προβλέπει:
Σχετικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, προβλέπεται:
Την στιγμή που η κυβέρνηση μιλάει για υπεράριθμους υπαλλήλους και πλεονάζον προσωπικό, η έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το έτος 2009 αναφέρει ότι η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ αναγκάστηκαν λόγο έλλειψης οδηγών να μειώσουν τον αριθμό των προγραμματισμένων δρομολογίων με συνέπεια τη μείωση της συχνότητας εξυπηρέτησης των επιβατών.
Ακόμη, αναφορικά με τις αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού στην ίδια έκθεση αναφέρεται ότι αυτές σε σχέση με το 2008 αυξήθηκαν κατά 8,7%, όμως την ίδια στιγμή οι τόκοι που καταβλήθηκαν για αποπληρωμή παλαιότερων δανείων αυξήθηκαν κατά 13,8%. Φαίνεται από τα παραπάνω ότι το πραγματικό οικονομικό έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών δεν προέρχεται ούτε επειδή οι υπάλληλοι είναι υπεράριθμοι ούτε εξαιτίας των αμοιβών τους, όπως ψευδώς ισχυρίζεται η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η κυβέρνηση συνολικά. Αλλά ούτε και από τους «τσαμπατζήδες».
Οφείλεται ξεκάθαρα στην άρνηση των πρασινογάλαζων κυβερνήσεων να επιδοτήσουν όπως οφείλουν βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, ενώ ταυτόχρονα αυτή τη νόμιμη επιχορήγηση τη μετατρέπουν σε δάνεια από τις ιδιωτικές τράπεζες. Για παράδειγμα, μόνο το 2009 ο ΟΑΣΑ πήρε δάνειο, ύψους 350.000.000 ευρώ από κοινοπραξία 5 ελληνικών τραπεζών (Εθνικής, Αγροτικής, Εμπορικής, EFG, Eurobank, Alpha Bank) εκ των οποίων τα 29.332.385,93 ευρώ δόθηκαν για την αποπληρωμή παλαιότερων δανειακών υποχρεώσεων και τα υπόλοιπα για την κάλυψη των υπόλοιπων αναγκών του Οργανισμού. Γενικότερα, τα 2/3 τουλάχιστον της οφειλόμενης από το κράτος επιχορήγησης εδώ και μια δεκαετία καλύπτονται με δάνεια που οι «φίλοι τραπεζίτες» χορηγούν μετά χαράς.
Ο εργαζόμενος λαός έχει κάθε λόγο να απορρίψει τις κυβερνητικές επιλογές για τις αστικές συγκοινωνίες. Το ΠΑΣΟΚ σχεδιάζει να μετατρέψει την υπόθεση των αστικών μετακινήσεων των εργαζομένων σε μια κερδοφόρα επιχειρηματική δράση με απώτερο στόχο την παράδοση των συγκοινωνιών στο μεγάλο κεφάλαιο, με κάθε αρνητική συνέπεια που θα έχει αυτό για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών των λαϊκών στρωμάτων.
Το σχέδιο «εξυγίανσης», που ετοιμάζεται να εφαρμόσει, θα επιδεινώσει την ποιότητα και την ασφάλεια των δημόσιων αστικών μαζικών μεταφορών, θα χτυπήσει ακόμη περισσότερο το εισόδημα του εργαζόμενου που τις χρησιμοποιεί. Η άθλια προπαγάνδα περί «χρεών, ελλειμμάτων και υψηλόμισθων υπαλλήλων» στις εταιρίες του ΟΑΣΑ, πρέπει να ξεσκεπαστεί στα μάτια των εργατικών - λαϊκών μαζών, να μην επιτραπεί στην κυβέρνηση να περάσει αυτόν το νόμο - έκτρωμα.
Η άποψη των κομμουνιστών είναι ότι το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών μπορεί να επιλυθεί προς όφελος των εργαζομένων και του λαού, μόνο μέσα στα πλαίσια ενός Ενιαίου Φορέα Μεταφορών, που θα ανήκει 100% στο δημόσιο και ο οποίος θα λειτουργεί με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό λαϊκό έλεγχο και με αποκλειστικό κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, ένας φορέας που θα δίνει προτεραιότητα στις μαζικές μετακινήσεις - μεταφορές σταθερής τροχιάς.
Με στάσεις εργασίας και απεργίες οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στις αντεργατικές πολιτικές που ήδη εφαρμόζονται, σε βάρος τους και σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και στις πολιτικές επιλογές που προωθούνται εντείνοντας παραπέρα την επίθεση.
Χτες, Πέμπτη, στην επισκευαστική βάση της ΕΘΕΛ στο Ρέντη, η μαζική γενική συνέλευση των εργαζομένων αποφάσισε το εξής πρόγραμμα κινητοποιήσεων:
Δευτέρα 20/12, δύο στάσεις εργασίας (από την έναρξη της βάρδιας έως 9 π.μ. και εννέα το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας).
Τρίτη, 21/12, στάση εργασίας 12μ.-4μ.μ.
Τετάρτη 22/12, 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στο Υπουργείο Μεταφορών.
Πέμπτη, 23/12, δύο στάσεις εργασίας όπως τη Δευτέρα.
Παρασκευή 24/12 όπως την Τρίτη 21/12.
Στη γενική συνέλευση οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις κατήγγειλαν τις ηγεσίες όσων συνδικαλιστικών παρατάξεων εμφανίζονται σήμερα αιφνιδιασμένες από την οξύτητα της επίθεσης που δέχονται οι εργαζόμενοι. Τόνισαν την ανάγκη οργανωμένου και πειθαρχημένου αγώνα όπως και του συντονισμού της δράσης με τους άλλους εργαζόμενους σε ταξική κατεύθυνση.
Αξιοσημείωτο της γενικής συνέλευσης ήταν οι αποδοκιμασίες ενάντια σε όσους προσπάθησαν και συνεχίζουν να προσπαθούν να μετατρέψουν τις κινητοποιήσεις με αυθαίρετο τρόπο και εκτός μαζικών διαδικασιών σε απεργία διαρκείας και που με τον τρόπο αυτό βαδίζουν ενάντια στην ανάγκη για συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα.
Στα άλλα μέσα έχει εκφραστεί επίσης ένα πρόγραμμα κινητοποιήσεων από το οποίο το μόνο που έχει ανακοινωθεί επίσημα είναι η σημερινή στάση εργασίας 11π.μ.-4μ.μ. για τρόλεϊ, μετρό, προαστιακό, τραμ, ΗΣΑΠ και για τον ΟΣΕ 12 π.μ.-4 π.μ.