ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Με νέα προνόμια η επένδυση σωρευμένων κεφαλαίων

Σε συνάντηση με τον Γ. Παπανδρέου, η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών ζήτησε επενδυτικούς όρους τύπου «Fast track»

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι παγκόσμια πρώτος και στα ναυπηγεία της Ελλάδας δε χτυπάει ούτε σφυρί. Αυτός είναι ο «πατριωτισμός» της κυβέρνησης και των παράσιτων που κρατούν τα καράβια στα χέρια τους
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι παγκόσμια πρώτος και στα ναυπηγεία της Ελλάδας δε χτυπάει ούτε σφυρί. Αυτός είναι ο «πατριωτισμός» της κυβέρνησης και των παράσιτων που κρατούν τα καράβια στα χέρια τους
Νέα σκανδαλώδη προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του, δηλαδή της ήδη τρελής κερδοφορίας του, είναι έτοιμη να προσφέρει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όπως προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών στο Μέγαρο Μαξίμου.

Οι δηλώσεις που έγιναν αμέσως μετά τη συνάντηση από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας (ΘΥΝΑΛ), Γ. Διαμαντίδη, ο οποίος συμμετείχε στη συνάντηση, αλλά και από τα όσα σκόπιμα διέρρευσαν, προκειμένου να προετοιμαστεί ανάλογα το έδαφος, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών.

Οι εφοπλιστές αξιώνουν - και η κυβέρνηση σπεύδει να τους ικανοποιήσει - τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου τέτοιου ώστε τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από τις δραστηριότητές τους στη θάλασσα να τα επενδύουν και στη στεριά, με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους που ισχύουν για τις επενδύσεις ξένων μεγαλοεπενδυτών, όπως για παράδειγμα προβλέπει ο νόμος για το «Fast track».

Με άλλα λόγια, διεκδικούν για τα κεφάλαια που θα επενδύσουν στη στεριά - απόδειξη ότι έχουν μαζέψει πολλά λεφτά στην τσέπη και ψάχνουν να δουν τι θα τα κάνουν - να διαμορφωθεί ένας «παράδεισος» φορολογικών και άλλων προνομίων, ανάλογος με αυτόν που ισχύει για τους άλλους ξένους και ντόπιους επιχειρηματικούς ομίλους.

Οσο για την απάντηση της κυβέρνησης, ο υπουργός ΘΥΝΑΛ ήταν σαφής: «Σε μια δύσκολη συγκυρία για τον τόπο μας η ναυτιλία είναι ο βασικότερος οικονομικός μοχλός ανάπτυξης της πατρίδας μας. Και μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Ενωση έθεσε τις απόψεις της και τα αιτήματά της και ο πρωθυπουργός με πολύ καλό τρόπο και πολύ ανοιχτό μυαλό άκουσε τις απόψεις τους. Συμφωνήσαμε σε πολλά πράγματα και κυρίως στο σημαντικότερο, που είναι η συνεχής συνεργασία και επαφή του πρωθυπουργού - μέσω του υπουργείου - με την Ενωση για την υλοποίηση των στόχων που θέσαμε».

Οι εφοπλιστές επαναδιατύπωσαν ακόμα το πάγιο αίτημά τους να ελέγξουν απόλυτα τη ναυτική εκπαίδευση, μέσα από την ιδιωτικοποίησή της, όπως και να περάσει ξανά το Λιμενικό στη δικαιοδοσία του υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων.

Υπέρ της πλήρους ικανοποίησης των αξιώσεων των εφοπλιστών πλειοδότησε η ηγεσία της ΝΔ, αναγορεύοντας την ολόπλευρη υποστήριξή τους σε «εθνική υπόθεση»! «Ο πρωθυπουργός λίγο αργά θυμήθηκε το ότι υπάρχει ναυτιλία στην Ελλάδα. Χρειάστηκαν δεκαπέντε (15) μήνες, μέχρι να συνειδητοποιήσει τη σημασία της, το ότι, δηλαδή, αποτελεί πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας και παγκόσμια δύναμη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο τομεάρχης Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης.

Αναπαράγοντας ατόφια τα επιχειρήματα των εφοπλιστών, ισχυρίστηκε προκλητικά ότι τάχα «η ελληνική εμπορική ναυτιλία ποτέ δε ζήτησε την οικονομική υποστήριξη της Πολιτείας» (!) και πως «το μόνο που επιζητεί είναι η διασφάλιση ενός σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος και νομοθετικού πλαισίου».

Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση, με τη στήριξη της ΝΔ, την ίδια ώρα που επιστρατεύει τους ναυτεργάτες επειδή αντιστέκονται στην άγρια εκμετάλλευση των εφοπλιστών και διεκδικούν αξιοπρεπείς μισθούς και δουλειά με δικαιώματα, ετοιμάζει νέα «δώρα» προς τους εφοπλιστές που θα κληθεί να πληρώσει ο εργαζόμενος λαός, ο οποίος ήδη έχει γονατίσει από τα αντιλαϊκά μέτρα, από τη βάρβαρη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, της ΕΕ, του ΔΝΤ.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ «ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ»
«Διαρρέει» ελέγχους για να αποπροσανατολίσει

Πυκνώνουν οι διαρροές σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να στείλει στη Δικαιοσύνη πρώην και νυν πολιτικά και κυβερνητικά στελέχη, για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις εμπλοκής σε παράνομες οικονομικές δοσοληψίες ή φοροδιαφυγή.

Χτες, διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου δικογραφία που αφορά πρώην υφυπουργό, χωρίς, ωστόσο να κατονομάζεται. Οπως προκύπτει από το διαβιβαστικό, η υπόθεση αφορά την προστασία 250 στρεμμάτων του Δημοσίου σε περιοχή του Παράλιου Αστρους και απασχόλησε τον τοπικό Τύπο.

Την ίδια ώρα, στοχευμένες διαρροές κάνουν λόγο για πολιτικούς του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, καθώς και επιχειρηματίες, οι οποίοι ελέγχονται από τον ΣΔΟΕ για παράνομο πλουτισμό και φοροδιαφυγή. Για τα ονόματα αυτά ενήμερος είναι και ο πρωθυπουργός, ο οποίος φέρεται να έχει δώσει το «πράσινο φως», για να προχωρήσουν οι διώξεις. Σύμφωνα το «Ποντίκι», ενήμερος είναι και ο πρόεδρος της ΝΔ, Αντώνης Σαμαράς.

Οπως αναφέρει η εφημερίδα, τουλάχιστον δέκα άτομα ελέγχονται εξονυχιστικά, άλλοι για αθέμιτο πλουτισμό και άλλοι για φοροδιαφυγή και απόκρυψη περιουσίας. Οι έρευνες αφορούν επτά εν ενεργεία βουλευτές και γνωστούς πολιτικούς, καθώς και τρεις επιχειρηματίες.

Στο έδαφος που δημιουργούν τα υπαρκτά σκάνδαλα, στόχος συνολικά του αστικού πολιτικού συστήματος είναι να δημιουργηθεί στο λαό η ψευδαίσθηση ότι τα ελλείμματα και τα χρέη οφείλονται στην κακοδιαχείριση και τις παρανομίες ορισμένων πολιτικών και ταυτόχρονα να πειστούν τα λαϊκά στρώματα ότι η σάπια πολιτική που υπηρετούν τα αστικά κόμματα μπορεί να αυτοκαθαρθεί. Ολα τα παραπάνω, συγκλίνουν στην προσπάθεια να κατευνασθεί και να αποπροσανατολιστεί η δίκαιη λαϊκή αγανάκτηση για τη βάρβαρη πολιτική.

Θράσος και δίψα για κέρδη

Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της πρόκλησης που επιχειρούν από κοινού εφοπλιστές και κυβέρνηση σε βάρος των εργαζομένων, αρκεί να αναφερθούν τα παρακάτω στοιχεία. Σύμφωνα με τις επίσημες καταγραφές για το 2010, οι Ελληνες εφοπλιστές πραγματοποίησαν το 25% των συνολικών παγκοσμίως επενδυθέντων κεφαλαίων για την αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι, ενώ ναυπηγούν αυτή τη στιγμή στην Απω Ανατολή περισσότερα από 680 πλοία, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό υψηλότερο του 10% των συνολικών ναυπηγήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας «Allied Shipbroking», οι Ελληνες εφοπλιστές, από τις αρχές του 2010, έχουν ήδη επενδύσει περισσότερα από 5,8 δισ. δολάρια για την αγορά 239 πλοίων! Το ποσό αυτό εξειδικεύεται ως εξής ανά κατηγορία πλοίου: Στα πλοία ξηρού φορτίου 3 δισ. δολάρια, στα δεξαμενόπλοια 1,8% δισ. δολάρια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1 δισ. δολάρια. Ειδικότερα, Ελληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει το 24% των πλοίων ξηρού φορτίου που άλλαξαν στην παγκόσμια αγορά χέρια το διάστημα Γενάρης - Νοέμβρης 2010, το 18% των δεξαμενόπλοιων και το 24% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σημειώνεται πως ανάλογα είναι τα ποσοστά ελληνικής πλοιοκτησίας στο σύνολο του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.

***

Σήμερα, η ελληνόκτητη ναυτιλία ξεπερνάει το 20% σε μεταφορική δυνατότητα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ωστόσο, παρά τις παγκόσμιες πρωτιές τους, που αποδεικνύουν την κερδοφορία τους ακόμα και εν μέσω κρίσης, οι εφοπλιστές «ανησυχούν» για τον «ανταγωνισμό εξ ανατολών», κυρίως την Κίνα. Ετσι, αξιώνουν νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις (μόνο οι εξωφρενικές φοροαπαλλαγές τους ξεπερνούν τις 59, χώρια οι επιδοτήσεις σε ζεστό χρήμα) και όπως φαίνεται από τις δηλώσεις μετά τη συνάντηση, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να τους τις προσφέρει. Ασφαλώς, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - όπως και οι προηγούμενες της ΝΔ - είναι τόσο γενναιόδωρη απέναντι στους εφοπλιστές, έχει γονατίσει τους εργαζόμενους της χώρας, στεριάς και θάλασσας, με τα απανωτά βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα. Ενώ έφτασε να ντύσει τους ναυτεργάτες στο «χακί», επειδή αντιστάθηκαν στην αντιλαϊκή φιλοεφοπλιστική πολιτική και διεκδίκησαν το αυτονόητο: Αξιοπρεπείς μισθούς, δουλειά με δικαιώματα. Επομένως, ταξική συσπείρωση και πάλη για να «καθαρίσει ο τόπος» από τους εφοπλιστές, το κέρδος τους, τους πολιτικούς τους υπαλλήλους και συνολικά όλα τα παράσιτα της κοινωνίας.


Ζ.

ΚΚΕ
Προκαλούν το λαό που δεινοπαθεί

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Με αφορμή τη συνάντηση του πρωθυπουργού με την Ενωση Εφοπλιστών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του τονίζει:

«Ας πει η κυβέρνηση στο λαό που δεινοπαθεί, στους επιστρατευμένους και άνεργους ναυτεργάτες, στους εργάτες στη Ζώνη και στα άλλα ναυπηγεία πόσα ήταν τα κέρδη των εφοπλιστών την τελευταία δεκαετία, πόσες οι χρηματοδοτήσεις που πήραν από το κράτος και οι φόροι που πλήρωσαν, πόσες εκατοντάδες πλοία κατασκευάζουν τώρα στο εξωτερικό».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ