ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΤΟΥ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Εφαρμογή του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου με την ... «αξιολόγηση»

Ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών της σχολής

Την έναρξη της διαδικασίας εξωτερικής αξιολόγησης στο Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων του ΤΕΙ Αθήνας καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα των Σχολών Τεχνολογίας Τροφίμων - Διατροφής (ΣΤΕΤΡΟΔ) και Τεχνολογικών Εφαρμογών (ΣΤΕΦ) του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), ως ένα ακόμα εργαλείο για την παραπέρα πρόσδεση των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Αγώνα ΣΤΕΤΡΟΔ - ΣΤΕΦ του ΜΑΣ «από τη Δευτέρα 24/1 και για όλη την εβδομάδα έχουν εγκατασταθεί στη ΣΤΕΤΡΟΔ και συγκεκριμένα στο τμήμα της Τεχνολογίας Τροφίμων 5 κριτές, που θα διεξάγουν τη διαδικασία της εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος, αφού προηγήθηκε η διαδικασία της εσωτερικής».

Να σημειώσουμε ότι η διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης ολοκληρώθηκε με την έκδοση σχετικής έκθεσης στις 2 Δεκέμβρη 2010 και από αυτήν ακόμα φαίνεται ο στόχος της μεγαλύτερης πρόσδεσης με τις επιχειρήσεις, αφού αναφέρεται ξεκάθαρα ως στόχος του Τμήματος: «Να υπάρξει ενεργός συμμετοχή του Τμήματος στην εκπόνηση τοπικών/ περιφερειακών σχεδίων ανάπτυξης. Να εστιαστεί η υπό διαμόρφωση επικοινωνιακή στρατηγική του Τμήματος ώστε να δημιουργηθούν και να υποστηριχθούν σχετικοί μηχανισμοί κυρίως για την έρευνα». Η «επικοινωνιακή στρατηγική» ως προϋπόθεση για την έρευνα παραπέμπει ευθέως σε μια διαδικασία όπου θα προσελκύονται επιχειρήσεις - χρηματοδότες! Επιπλέον εντοπίζεται στην έκθεση ως πρόβλημα «η μικρή αλληλεπίδραση του Τμήματος με κοινωνικούς, πολιτιστικούς και παραγωγικούς φορείς» και προστίθεται ότι «αναμένεται να επιλυθεί με τη διεύρυνση του Τμήματος και την απελευθέρωση δυναμικού από τα μέλη ΕΠ». Η λέξη «απελευθέρωση του ΕΠ» σημαίνει ...ξελάφρωμα του εκπαιδευτικού προσωπικού από τα διδακτικά και διοικητικά του καθήκοντα!

Δεν έχει καμιά σχέση με τη βελτίωση των σπουδών

Σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης, η Επιτροπή Αγώνα ΣΤΕΤΡΟΔ - ΣΤΕΦ του ΜΑΣ επισημαίνει ότι «πρόκειται για εφαρμογή του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου που ισχύει για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, νόμο που ψήφισε η ΝΔ και τώρα εφαρμόζει το ΠΑΣΟΚ! Είναι διαδικασία που βοηθά στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ιδρυμάτων, στη μεγαλύτερη πρόσδεσή τους στα μονοπώλια»!

Η Επιτροπή Αγώνα εξηγεί: «Η διαδικασία της αξιολόγησης δεν έχει καμία σχέση με τη βελτίωση των σπουδών και της μέριμνας, αυτό είναι στάχτη στα μάτια των σπουδαστών, των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων! Αν ήθελαν να βελτιώσουν τις σπουδές θα μονιμοποιούσαν τους συμβασιούχους καθηγητές μας, θα αύξαναν τη χρηματοδότηση, θα έφτιαχναν εστία για τους φοιτητές από την επαρχία και πολλά άλλα. Οι παρατάξεις της ΠΑΣΠ και της ΔΑΠ είναι συνυπεύθυνες! Στηρίζουν και οι δύο την αξιολόγηση όπως ακριβώς στηρίζουν και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης! Πρόσφατα ο Γραμματέας της ΠΑΣΠ ΤΕΙ έδωσε συνέντευξη Τύπου για το νέο νόμο - πλαίσιο που μετατρέπει τα ΤΕΙ σε ΙΕΚ, στην οποία δήλωσε ότι "συμφωνούμε με το 80% έως 90% των διατάξεων που έχει ο νόμος"! Είναι οι δυνάμεις που μόλις ξεκίνησε η αξιολόγηση μάζεψαν άρον - άρον τραπεζάκια και αφίσες για να δείξουν "καλό πρόσωπο" στις επιχειρήσεις! Εφτασαν στο σημείο να κάνουν παρατηρήσεις σε σπουδαστές για τον τρόπο που είναι ντυμένοι»!

Η Επιτροπή Αγώνα καλεί τους σπουδαστές και τους εργαζόμενους της σχολής:

  • Να παλέψουν για να ξεκουμπιστούν οι εταιρείες από τις σχολές, για κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, να μην περάσει η αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση. Να μην περάσει ο νέος νόμος - πλαίσιο που ιδιωτικοποιεί παραπέρα τις σχολές, εμπορευματοποιεί τη γνώση, απαγορεύει τις σπουδές σε όσους δεν έχουν να πληρώσουν, επιβάλλει δίδακτρα, μετατρέπει τα ΤΕΙ σε ΙΕΚ!
  • Να καταδικάσουν την πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, των παρατάξεών τους, ΠΑΣΠ και ΔΑΠ, που δημιουργούν ένα εφιαλτικό μέλλον, βάζουν ταφόπλακα σε ό,τι έχει απομείνει να θυμίζει δημόσια δωρεάν Παιδεία.
Για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Επίκαιρη Ερώτηση για την κατάσταση στο έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό των ΤΕΙ και τους διδάσκοντες 407 των Πανεπιστημίων, κατέθεσε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Ζιώγας, προς την υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Σύμφωνα με το κείμενο της Ερώτησης: «Η κατάσταση στο εκπαιδευτικό προσωπικό των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων που απασχολούνται με συμβάσεις εξάμηνες και ετήσιες συνεχώς χειροτερεύει. Οι εκπαιδευτικοί μένουν μήνες απλήρωτοι, καθυστερούν να υπογράψουν συμβάσεις, που κι αυτές για τους διδάσκοντες 407 είναι σπασμένες από 3 έως 18 κομμάτια, οι μισθοί τους είναι σε εξευτελιστικά επίπεδα. Οι περικοπές των κονδυλίων που δίνονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με πρόσχημα την οικονομική κρίση έχουν επιφέρει τη γενίκευση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στα ΑΕΙ, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας των Ιδρυμάτων, που τα πληρώνουν κυρίως οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που μένουν απλήρωτοι και, βέβαια, οι φοιτητές και σπουδαστές, που στοιβάζονται κυριολεκτικά σε "μονά εξάμηνα" και άθλια εργαστήρια.

Πρόσφατα, στο ΤΕΙ Πειραιά και στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης οι Σύλλογοι του Εκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας και βρίσκονται γενικά σε κινητοποιήσεις, προκειμένου να υπογραφούν οι εκκρεμούσες συμβάσεις και να πληρωθούν τα δεδουλευμένα μηνών.

Η ευθύνη αυτής της κατάστασης είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής του κεφαλαίου, των ευρωενωσιακών κατευθύνσεων που έχουν συμφωνηθεί και από τις ελληνικές κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ χρόνια τώρα και έρχονται με μεγαλύτερη σφοδρότητα στα πλαίσια της κρίσης.

Ευθύνη έχει και ένα τμήμα του μόνιμου διδακτικού προσωπικού που βρίσκεται στις διοικήσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ και είναι αγκιστρωμένο στην πολιτική των δυο αστικών κομμάτων, βάζοντας πλάτες στην πορεία των αντιδραστικών αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας το "αυτοδιοίκητο" των ιδρυμάτων για να κατευθύνεται στους νόμους της αγοράς και στην εμπορευματοποίηση των σπουδών».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την υπουργό:

«1. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει, για να υπογραφούν άμεσα οι συμβάσεις και να πληρωθούν όλα τα χρωστούμενα του έκτακτου διδακτικού προσωπικού και των συμβασιούχων 407 στα ΑΕΙ;

2. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε να διασφαλιστούν για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς (για όσο υπάρχουν) πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, μισθολογικά δικαιώματα, υπολογιζόμενα για όλους τους μήνες του χρόνου. Να αυξήσει την ωριαία αποζημίωση των έκτακτων εκπαιδευτικών των ΤΕΙ, να διασφαλίζονται μισθοί αξιοπρέπειας για τους διδάσκοντες 407 των Πανεπιστημίων, ώστε να μην εξωθούνται να γίνουν μεσάζοντες των επιχειρήσεων και συμφερόντων.

3. Προτίθεται να καταργήσει το θεσμό του συμβασιούχου εκπαιδευτικού στην τριτοβάθμια, αλλά και στις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης, να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι και να προχωρήσει στην άμεση κάλυψη όλων των αναγκών της Ανώτατης Εκπαίδευσης μέσα από την προκήρυξη θέσεων μόνιμης, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης;».

Αντιφάσεις χωρίς λύσεις

Στο μεταξύ, προχτές η υπουργός Παιδείας σε δηλώσεις της για τα οικονομικά θέματα των ΤΕΙ ισχυρίστηκε από τη μια ότι δόθηκε στα ιδρύματα επιπλέον οικονομική ενίσχυση και από την άλλη ότι «βρισκόμαστε σε μια διαδικασία συζητήσεων, ώστε να δούμε τα ακριβή προβλήματα και να επανακαθοριστούν οι απαιτήσεις των συγκεκριμένων Ιδρυμάτων». Κι όλα αυτά για ένα πρόβλημα που είναι γνωστό και επαναλαμβανόμενο εδώ και πάνω από μια δεκαετία...

Αναντικατάστατος ο ρόλος του βιβλίου

Οσοι γράφουν στο χέρι και διαβάζουν από βιβλίο αντί για οθόνη, μαθαίνουν καλύτερα. Στη διαπίστωση αυτή κατέληξαν Νορβηγοί ερευνητές, μετά από πειράματα με δύο ομάδες εθελοντών οι οποίοι κλήθηκαν να μάθουν να γράφουν σε μία γλώσσα με άγνωστο αλφάβητο, η οποία περιλάμβανε 20 γράμματα. Η μία ομάδα μάθαινε διαβάζοντας από βιβλίο και γράφοντας με το χέρι και η άλλη με πληκτρολόγιο υπολογιστή, διαβάζοντας από οθόνη. Μετά από ενάμιση μήνα, διαπιστώθηκε ότι η πρώτη ομάδα πήγε καλύτερα. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η παραδοσιακή γραφή και ανάγνωση ενεργοποιούν περισσότερο τις αισθήσεις και δίνουν εντονότερα σήματα ανάδρασης από τους μύες και τις άκρες των δακτύλων, με συνέπεια να ενισχύεται πιο αποτελεσματικά ο εγκεφαλικός μηχανισμός μάθησης. Μια δεύτερη έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας στην τάξη είναι καλύτερες στο να αποτυπώνουν τις γνώσεις στο νου των μαθητών, σε σχέση με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους.

Τα παραπάνω απαντούν σε όσους επικαλούνται παιδαγωγικά επιχειρήματα για να υποβαθμίσουν το ρόλο του σχολικού βιβλίου και να οδηγήσουν τη μεγάλη μάζα των παιδιών σε ένα μοντέλο μάθησης που στόχο έχει την καλλιέργεια δεξιοτήτων. Βέβαια, ζητούμενο είναι, πέρα από το πώς μαθαίνει κανείς, και το τι μαθαίνει, καθώς - στο πλαίσιο της γενικότερης επίθεσης του κεφαλαίου - αναπροσαρμόζεται προς αντιδραστικότερη κατεύθυνση και το περιεχόμενο της διδασκαλίας.

Δικάζονται μαθητές στη Χαλκίδα

Αύριο Πέμπτη 27 Γενάρη, στα δικαστήρια της Χαλκίδας (Μονομελές Ανηλίκων) παραπέμπονται 33 μαθητές του 1ου Λυκείου Χαλκίδας για κινητοποιήσεις που έγιναν το 2009. Τη μέρα αυτή συγκέντρωση συμπαράστασης θα πραγματοποιήσουν το ΠΑΜΕ, το ΜΑΣ, η ΠΑΣΥ, η ΠΑΣΕΒΕ και ο Σύλλογος Γυναικών Χαλκίδας (μέλος της ΟΓΕ). Θυμίζουμε ότι πρόκειται για την πρώτη από μια ...«βιομηχανία διώξεων» με ξεκάθαρο στόχο την τρομοκράτηση των μαθητών, αφού αντίστοιχες προγραμματισμένες δίκες στη Χαλκίδα υπάρχουν επίσης για τις 24 Φλεβάρη, τις 31 Μάρτη και τις 26 Μάη του 2011.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ