ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Φλεβάρη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ικανοποιεί επίδοξους επενδυτές

Αρχισε η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής

Το νομοσχέδιο για την«εξυγίανση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής», που συζητιέται από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, όχι μόνο δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες των δύο εκατομμυρίων επιβατών που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική, αλλά σφαγιάζει στην κυριολεξία και τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων.

Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο και ζητώντας την απόσυρσή του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Παπακωνσταντίνου είπε ότι με το νομοσχέδιο, αλλά και τη συνολική κυβερνητική πολιτική πολλαπλασιάζονται τα βάσανα των επιβατών, οι οποίοι από σήμερα υφίστανται και την αύξηση των εισιτηρίων κατά 40%. Ανέφερε ότι το 80% όσων χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες είναι για να πάνε και να έρθουν στη δουλειά τους και ως εκ τούτου, είπε, οι συγκοινωνίες αποτελούν ένα θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα και πρέπει να εξασφαλίζουν γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές μετακινήσεις.

Με το νομοσχέδιο, συνέχισε, αυτό το δικαίωμα τσαλαπατιέται και προωθούνται τα συμφέροντα μεγάλων ιδιωτών επενδυτών, ενώ στο όνομα της ανταγωνιστικότητας συνθλίβονται οι μισθοί των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό, είπε ο βουλευτής, ότι οι υπηρεσίες συγκοινωνιακού έργου είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και λειτουργούν με τη νομοθεσία του διέπει τις Ανώνυμες Εταιρείες.

Εμείς, τόνισε ο Ν. Παπακωνσταντίνου, προτείνουμε την ίδρυση ενός ενιαίου και αποκλειστικά δημόσιου φορέα συγκοινωνιών, ο οποίος θα έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την εκτέλεση του μεταφορικού έργου και θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης θα χρηματοδοτείται και από τη φορολογία των επιχειρήσεων, αφού οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς κατά κύριο λόγο για να πάνε στη δουλειά τους και όχι με τραπεζικό δανεισμό όπως γίνεται τώρα και οδήγησε στην αύξηση των ελλειμμάτων. Με την κυβερνητική πολιτική, σημείωσε, ευνοούνται οι διάφοροι «επενδυτές» που καραδοκούν για να αρπάξουν την κινητή και ακίνητη περιουσία των συγκοινωνιακών φορέων και να αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις τους για την άσκηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Ειδική αναφορά έκανε στα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο για τα εργασιακά, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δείχνει μια αντεργατική μανία και προωθεί τις κάθε είδους ελαστικές μορφές εργασίας. Στραγγίζει, είπε, τα εργατικά δικαιώματα και τις συλλογικές συμβάσεις κατά παρέκκλιση κάθε κανόνα εργατικής νομοθεσίας και αντί για προσλήψεις προβλέπει απολύσεις. Απαιτείται, κατέληξε, δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων, η καθιέρωση ζωνών δωρεάν μεταφοράς για τους εργαζόμενους, οι οποίοι πρέπει να αντιδράσουν οργανωμένα στην επίθεση που δέχονται από την κυβέρνηση.

Εκ μέρους της ΝΔ, ο Μ. Παπαδόπουλος επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματός του, περιμένοντας τη σημερινή ακρόαση των φορέων και είπε ότι το νομοσχέδιο είναι πρόχειρο και ανεφάρμοστο και ότι απορυθμίζει αντί να ρυθμίζει τις συγκοινωνίες. Ο Κ. Μαρκάκης από τον ΛΑ.Ο.Σ. είπε ότι το κόμμα του δε θα ψηφίσει το νομοσχέδιο που είναι πρόχειρο και δεν εγγυάται την εξυγίανση, ενώ ο Δ. Παπαδημούλης ψήφισε κατά, ζητώντας να μάθει γιατί η κρατική επιχορήγηση περιορίζεται στο 40% των εξόδων των οργανισμών. Ξεκάθαρα υπέρ του «ανοίγματος των συγκοινωνιών στον ιδιωτικό τομέα και τον ανταγωνισμό» τάχθηκε η Ν. Μπακογιάννη, κατηγορώντας τους εργαζόμενους για «ακραίες συντεχνιακές πρακτικές».

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο, ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας ισχυρίστηκε ότι αυτό αποτελεί για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη πρόταση για τις συγκοινωνίες οι οποίες όπως είπε πρέπει να επιδοτούνται σε «εύλογο ύψος» και να μην «ξεπερνάει κάθε λογικό όριο» όπως σήμερα. Επιτέθηκε κατά όσων αντιδρούν στις υπέρογκες αυξήσεις των εισιτηρίων, κάνοντας λόγο για αντικοινωνικό «κίνημα τζαμπατζήδων» που υπονομεύει τις συγκοινωνίες και οδηγεί στην αύξηση των ελλειμμάτων.

Σχετικά με τα μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων, είπε ότι από το 2004 μέχρι το 2009 το μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 43% και ισχυρίστηκε ότι δεν καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις, αλλά γίνεται μια «αντικατάσταση προκλητικών πλευρών» και «ακραίων κεκτημένων».

Ο Δ. Ρέππας επιβεβαίωσε ουσιαστικά την κριτική ότι ιδιωτικοποιούνται πλευρές του έργου των μεταφορών, αφού είπε ότι η σύμπραξη με ιδιώτες σε επιμέρους τομείς όπως η τηλεματική και τα εισιτήρια θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Δεν παρέλειψε να επιτεθεί στους εργαζόμενους που αντιπαλεύουν τα σχέδια της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «δεν ανήκουν σε αυτούς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» και αναφέροντας ότι «τους νόμους τους ψηφίζει η Βουλή και όχι οι συνδικαλιστές».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις

Σήμερα απεργούν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία, στα τρόλεϊ και το μετρό

Νέες κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από χθες οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες ενάντια στο νομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών που συζητιέται ήδη στη Βουλή. Με βάση τις επιλογές της κυβέρνησης ήδη το βασικό εισιτήριο ακρίβυνε 40%, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία απομάκρυνσης εργαζομένων από τους φορείς αστικών συγκοινωνιών.

Χθες 24ωρες απεργίες πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό, ενώ οι οδηγοί στα μπλε λεωφορεία έκαναν στάση εργασίας και γενική συνέλευση κατά τη διάρκειά της. Σήμερα και τις επόμενες μέρες, με τις μέχρι στιγμής αποφάσεις σωματείων στις αστικές συγκοινωνίες, το πρόγραμμα κινητοποιήσεων έχει ως εξής:

  • Σήμερα απεργούν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία, στα τρόλεϊ και το μετρό. Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία θα κάνουν απεργιακή συγκέντρωση στις 11 π.μ. στην Ομόνοια.
  • Αύριο Τετάρτη απεργούν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία, στα τρόλεϊ και τον ηλεκτρικό.
  • Την Πέμπτη 3 Φλεβάρη απεργούν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό.
  • Την Παρασκευή 4 Φλεβάρη πραγματοποιούν στάσεις εργασίας οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία (11 π.μ. - 3.30 μ.μ) και τον ηλεκτρικό (11 π.μ. - 4 μ.μ.).
  • Τη Δευτέρα 7 Φλεβάρη οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία θα κάνουν νέα στάση εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.) και νέα γενική συνέλευση.

Κινητοποιήσεις εντός της βδομάδας αναμένεται να κηρύξουν και τα σωματεία των εργαζομένων στο τραμ.

Διώξεις και μεθοδεύσεις

Και αυτή τη βδομάδα οι εργαζόμενοι που αγωνίζονται έχουν απέναντί τους όχι μόνο τις διώξεις της κυβέρνησης, αλλά και τις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, οι οποίες προσπαθούν να βάλουν εμπόδια στην αποτελεσματικότητά των κινητοποιήσεων (που οι ίδιες κηρύσσουν, αναγκασμένες από τα πράγματα).

Χθες, η διοίκηση του «Αττικό Μετρό» προσέφυγε στα δικαστήρια ζητώντας να χαρακτηριστούν οι απεργίες στο μετρό παράνομες και καταχρηστικές. Η απόφαση του δικαστηρίου υιοθέτησε την κυβερνητική άποψη και έκρινε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες στο μετρό.

Με αφορμή την απόφαση αυτή, το ΠΑΜΕ καταγγέλλει την ποινικοποίηση των αγώνων και καλεί τους εργαζόμενους να απαντήσουν με συνέχιση και ανάπτυξη των αγώνων σε ταξική κατεύθυνση, να συντονίσουν τη δράση τους με το σύνολο των εργαζομένων δίνοντας ενιαία αγωνιστική απάντηση στην ενιαία επίθεση που δέχονται.

Στο μεταξύ, η ΠΑΣΚΕ συνεχίζει να παρεμποδίζει τη λήψη αποφάσεων για κινητοποιήσεις. Ετσι, μετά τη συνεδρίαση του ΔΣ στα μπλε λεωφορεία, από όπου η ΠΑΣΚΕ απουσίαζε αν και η ίδια την είχε συγκάλεσε, τη σκυτάλη πήρε η ΠΑΣΚΕ στα τρόλεϊ, η οποία είχε εξαφανιστεί όλο το Σαββατοκύριακο. Χθες, εμφανίστηκε και προσπάθησε να αποτρέψει την απεργία για σήμερα και αύριο, με στόχο να εμποδίσει το συντονισμό με τους εργαζόμενους στα λεωφορεία. Κάτι που τελικά δεν το κατάφερε.

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Τη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 807 εκατ. ευρώ ολοκλήρωσε χτες ο όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς, στο πλαίσιο της τακτικής για την παραπέρα κεφαλαιακή ενίσχυση που εφαρμόζουν στο τελευταίο διάστημα οι ντόπιες τράπεζες. Οι εγγραφές από νέους και παλαιούς μετόχους ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ, γεγονός που πιστοποιεί την υπερεπάρκεια κεφαλαίων.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Συνεννοούνται για τις ενισχύσεις

Τα σαπρόφυτα και του εφοπλιστικού κεφαλαίου σπεύδει να ικανοποιήσει τώρα η κυβέρνηση, εκχωρώντας για λογαριασμό τους νέα προκλητικά προνόμια, ελαφρύνσεις και κάθε είδους διευκολύνσεις.

Για την ικανοποίηση των αξιώσεών τους οι υπουργοί Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, Επικρατείας Χ. Παμπούκης και Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γ. Διαμαντίδης συναντήθηκαν με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Στο υπό ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο η κυβέρνηση περιέλαβε προκλητική διάταξη, με την οποία απαλλάσσει από τον ειδικό φόρο τα ακίνητα των εφοπλιστών που τα δηλώνουν σε οφσόρ εταιρείες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε αυτήν τη φάση, εξετάζουν νέες αντίστοιχες απαλλαγές και άλλες ενισχύσεις με στόχο τις επενδύσεις των υπερκερδών τους από τη θάλασσα στη στεριά και με διαδικασίες που προβλέπει ο νόμο για το «fast track».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ