Τρίτη 1 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ικανοποιεί επίδοξους επενδυτές

Αρχισε η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής

Το νομοσχέδιο για την«εξυγίανση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής», που συζητιέται από χτες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, όχι μόνο δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες των δύο εκατομμυρίων επιβατών που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική, αλλά σφαγιάζει στην κυριολεξία και τα εργασιακά δικαιώματα των υπαλλήλων.

Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο και ζητώντας την απόσυρσή του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Παπακωνσταντίνου είπε ότι με το νομοσχέδιο, αλλά και τη συνολική κυβερνητική πολιτική πολλαπλασιάζονται τα βάσανα των επιβατών, οι οποίοι από σήμερα υφίστανται και την αύξηση των εισιτηρίων κατά 40%. Ανέφερε ότι το 80% όσων χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες είναι για να πάνε και να έρθουν στη δουλειά τους και ως εκ τούτου, είπε, οι συγκοινωνίες αποτελούν ένα θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα και πρέπει να εξασφαλίζουν γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές μετακινήσεις.

Με το νομοσχέδιο, συνέχισε, αυτό το δικαίωμα τσαλαπατιέται και προωθούνται τα συμφέροντα μεγάλων ιδιωτών επενδυτών, ενώ στο όνομα της ανταγωνιστικότητας συνθλίβονται οι μισθοί των εργαζομένων στα μέσα μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό, είπε ο βουλευτής, ότι οι υπηρεσίες συγκοινωνιακού έργου είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και λειτουργούν με τη νομοθεσία του διέπει τις Ανώνυμες Εταιρείες.

Εμείς, τόνισε ο Ν. Παπακωνσταντίνου, προτείνουμε την ίδρυση ενός ενιαίου και αποκλειστικά δημόσιου φορέα συγκοινωνιών, ο οποίος θα έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την εκτέλεση του μεταφορικού έργου και θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Επίσης θα χρηματοδοτείται και από τη φορολογία των επιχειρήσεων, αφού οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς κατά κύριο λόγο για να πάνε στη δουλειά τους και όχι με τραπεζικό δανεισμό όπως γίνεται τώρα και οδήγησε στην αύξηση των ελλειμμάτων. Με την κυβερνητική πολιτική, σημείωσε, ευνοούνται οι διάφοροι «επενδυτές» που καραδοκούν για να αρπάξουν την κινητή και ακίνητη περιουσία των συγκοινωνιακών φορέων και να αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις τους για την άσκηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Ειδική αναφορά έκανε στα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο για τα εργασιακά, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση δείχνει μια αντεργατική μανία και προωθεί τις κάθε είδους ελαστικές μορφές εργασίας. Στραγγίζει, είπε, τα εργατικά δικαιώματα και τις συλλογικές συμβάσεις κατά παρέκκλιση κάθε κανόνα εργατικής νομοθεσίας και αντί για προσλήψεις προβλέπει απολύσεις. Απαιτείται, κατέληξε, δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων, η καθιέρωση ζωνών δωρεάν μεταφοράς για τους εργαζόμενους, οι οποίοι πρέπει να αντιδράσουν οργανωμένα στην επίθεση που δέχονται από την κυβέρνηση.

Εκ μέρους της ΝΔ, ο Μ. Παπαδόπουλος επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματός του, περιμένοντας τη σημερινή ακρόαση των φορέων και είπε ότι το νομοσχέδιο είναι πρόχειρο και ανεφάρμοστο και ότι απορυθμίζει αντί να ρυθμίζει τις συγκοινωνίες. Ο Κ. Μαρκάκης από τον ΛΑ.Ο.Σ. είπε ότι το κόμμα του δε θα ψηφίσει το νομοσχέδιο που είναι πρόχειρο και δεν εγγυάται την εξυγίανση, ενώ ο Δ. Παπαδημούλης ψήφισε κατά, ζητώντας να μάθει γιατί η κρατική επιχορήγηση περιορίζεται στο 40% των εξόδων των οργανισμών. Ξεκάθαρα υπέρ του «ανοίγματος των συγκοινωνιών στον ιδιωτικό τομέα και τον ανταγωνισμό» τάχθηκε η Ν. Μπακογιάννη, κατηγορώντας τους εργαζόμενους για «ακραίες συντεχνιακές πρακτικές».

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο, ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας ισχυρίστηκε ότι αυτό αποτελεί για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη πρόταση για τις συγκοινωνίες οι οποίες όπως είπε πρέπει να επιδοτούνται σε «εύλογο ύψος» και να μην «ξεπερνάει κάθε λογικό όριο» όπως σήμερα. Επιτέθηκε κατά όσων αντιδρούν στις υπέρογκες αυξήσεις των εισιτηρίων, κάνοντας λόγο για αντικοινωνικό «κίνημα τζαμπατζήδων» που υπονομεύει τις συγκοινωνίες και οδηγεί στην αύξηση των ελλειμμάτων.

Σχετικά με τα μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων, είπε ότι από το 2004 μέχρι το 2009 το μισθολογικό κόστος αυξήθηκε κατά 43% και ισχυρίστηκε ότι δεν καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις, αλλά γίνεται μια «αντικατάσταση προκλητικών πλευρών» και «ακραίων κεκτημένων».

Ο Δ. Ρέππας επιβεβαίωσε ουσιαστικά την κριτική ότι ιδιωτικοποιούνται πλευρές του έργου των μεταφορών, αφού είπε ότι η σύμπραξη με ιδιώτες σε επιμέρους τομείς όπως η τηλεματική και τα εισιτήρια θα βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Δεν παρέλειψε να επιτεθεί στους εργαζόμενους που αντιπαλεύουν τα σχέδια της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «δεν ανήκουν σε αυτούς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» και αναφέροντας ότι «τους νόμους τους ψηφίζει η Βουλή και όχι οι συνδικαλιστές».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ