ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Φλεβάρη 2011
Σελ. /40
ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Απέρριψαν τη μοιρολατρία και την απογοήτευση

Εμπόδισαν τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό να εκτελέσει την αποστολή του, καθώς με πρώτο βιολί την ΠΑΣΚΕ προσπάθησε να σταματήσει τις κινητοποιήσεις

Αγωνιστικό ανάστημα ενάντια στην απογοήτευση και το συμβιβασμό ύψωσαν στη χτεσινή τους γενική συνέλευση οι οδηγοί στα αστικά λεωφορεία, αποφασίζοντας να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στον αντεργατικό - αντιλαϊκό νόμο για τις συγκοινωνίες και ενάντια στον εφησυχασμό που καλλιεργούν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες του κλάδου. Οι οδηγοί, κρατώντας το κεφάλι όρθιο, αποφάσισαν - μετά από πρόταση των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, της ΔΑΣ ΟΑΣΑ, με την οποία συντάχθηκαν και άλλες παρατάξεις - να συνεχίσουν τον αγώνα τους με κινητοποιήσεις μέχρι και τις 28 Φλεβάρη, ενώ συγκεκριμένα για τις 23 Φλεβάρη να «τραβήξουν χειρόφρενο», συμμετέχοντας στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία μαζί με τους συναδέλφους τους από κάθε κλάδο και κάθε πόλη της χώρας.

ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ είχαν το θράσος να ...κατηγορήσουν τους εργαζόμενους ότι συμμετέχουν λίγοι στις συγκεντρώσεις, «ξεχνώντας» φυσικά να αναφέρουν πώς οι ίδιοι δρουν εδώ και χρόνια σπέρνοντας απογοήτευση, συγκαλύπτοντας τις στρατηγικές επιδιώξεις και ειλημμένες αποφάσεις ΕΕ - ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για ξεπούλημα των συγκοινωνιών, δημιουργώντας αυταπάτες στους εργαζόμενους μέσα από τη συμμετοχή σε «διαλόγους» (όπως και πρόσφατα), αποδυναμώνοντας τη συντονισμένη αγωνιστική δράση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απόφασή τους στην προχτεσινή απεργία του κλάδου να γίνει συγκέντρωση αφού έχει τελειώσει η παναττική στάση εργασίας ώστε να μην μπορούν να βρεθούν στο ίδιο μετερίζι και εργαζόμενοι άλλων κλάδων.

Ο πρόεδρος του Σωματείου των Οδηγών και στέλεχος της ΠΑΣΚΕ, Ν. Κουλουμπαρίτσης, πρότεινε «στάση αναμονής» (!), καλώντας τους εργαζόμενους να εκτιμήσουν τη μέχρι σήμερα πορεία των κινητοποιήσεων, «να κεφαλαιοποιήσουν» την αποδοχή του κόσμου και να «ξεκουραστούν» από τον αγώνα που έδωσε ο κλάδος μέχρι σήμερα. Αργότερα, πρόσθεσε, να κάνουν στοχευμένες κινητοποιήσεις, όπως είπε, όταν έρθει το ζήτημα των ΣΣΕ και άλλα. Ο επικεφαλής της ΔΑΚΕ, Γ. Κομίνης, στην τοποθέτησή του κατέληξε λέγοντας μεταξύ άλλων ότι δεν έχει κάποια πρόταση για κινητοποιήσεις και ότι αν θα συνεχιστούν ή όχι είναι κάτι που πρέπει να το αποφασίσει η γενική συνέλευση. Μετά αναδιπλώθηκε (συντάχθηκε με την πρόταση για κινητοποιήσεις) μπροστά στην επιμονή των εργαζομένων να συνεχιστούν οι αγώνες, ακόμα και αν ψηφίστηκε ο νόμος.

ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Ανεξάρτητη Παρέμβαση» (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ) πρότειναν για τις 23 Φλεβάρη, μέρα πανεργατικής, πανελλαδικής απεργίας, οι οδηγοί να κάνουν στάση εργασίας. Μετά ΔΑΚΕ και «Ανεξάρτητη Παρέμβαση» πήραν πίσω την πρόταση αυτή.

«Καλύτερα επιταγμένος παρά υποταγμένος»!

Απάντηση σε αυτές τις άθλιες μεθοδεύσεις έδωσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση ενός εργαζόμενου που ανέδειξε τις αγωνιστικές διαθέσεις που υπάρχουν: «Μας λένε ότι θα μας επιτάξουν. Προτιμώ να δουλεύω επιταγμένος παρά να δουλεύω υποταγμένος»!

Σημαντικό ρόλο στη χτεσινή εξέλιξη έπαιξε η συνεπής και αταλάντευτη στάση των ταξικών δυνάμεων όλο το προηγούμενο διάστημα. Χτες εγκαίρως με ανακοίνωσή της πρόβαλε την πρότασή της για συνέχιση των κινητοποιήσεων. Στην ανακοίνωση τόνισε τη σημασία των μέχρι σήμερα αγώνων, κατήγγειλε τη στάση των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών και ανέδειξε την ανάγκη συντονισμού της δράσης με τους άλλους εργαζόμενους. Καταλήγοντας σημείωνε: «Ο πραγματικός αγώνας τώρα αρχίζει. Να οργανώσουμε την πάλη μας συσπειρωμένοι γύρω από τις επιτροπές αγώνα του ΠΑΜΕ, στήνοντας επιτροπές αγώνα σε όλα τα αμαξοστάσια». Αλλωστε βασική προϋπόθεση για την κλιμάκωση της πάλης είναι η οργάνωση μέσα στους τόπους δουλειάς, η σταθεροποίηση της πάλης που θα υπηρετεί και το δικαίωμα σε σταθερή και με πλήρη δικαιώματα εργασία και το δικαίωμα σε ασφαλείς και φτηνές μεταφορές. Πάλη δηλαδή που αφορά όλο το λαό, γι' αυτό και οι εργαζόμενοι του κλάδου πρέπει αποφασιστικά να δυναμώσουν τον αγωνιστικό συντονισμό με το σύνολο της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.

Ετσι, οι εργαζόμενοι οδηγοί στα λεωφορεία προχωρούν σε στάσεις εργασίας (11 π.μ.-4.30 μ.μ.) στις 18 και στις 21 Φλεβάρη, 24ωρη απεργία στις 23 Φλεβάρη, στάση εργασίας (11 π.μ.-4.30 μ.μ.) στις 25 Φλεβάρη, στάση εργασίας (11 π.μ.-5 μ.μ.) στις 28 Φλεβάρη (τη μέρα εκείνη θα επιδιωχθεί να γίνει κοινή συγκέντρωση - συζήτηση με τους εργαζόμενους από όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς).

Το πρόγραμμα αυτό σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχει πάρει το ΔΣ του Σωματείου της κίνησης θα ακολουθήσουν και οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ.

Ανοίγουν αύριο πανελλαδικά διόδια - ακυρωτικά μηχανήματα

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην πανελλαδική κινητοποίηση, με στόχο το άνοιγμα των διοδίων και το μπλοκάρισμα των ακυρωτικών μηχανημάτων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που οργανώνει αύριο Παρασκευή 18 Φλεβάρη, απευθύνει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους, στους νέους, στους συνταξιούχους, στις γυναίκες, στους αυτοαπασχολούμενους, στους φτωχούς αγρότες, στις εργατικές λαϊκές οικογένειες. Δίνοντας έτσι απάντηση και στην επιχείρηση τρομοκράτησης που εντείνει η κυβέρνηση ποινικοποιώντας (με τις πρόσφατες τροπολογίες) τις αντιδράσεις στο χαράτσι των διοδίων και τις υπέρογκες αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών.

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής απευθύνει και το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, που με ανακοίνωσή του καταγγέλλει την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και σημειώνει: «Η απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι η πιο συνειδητή, μαζική και οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή που ως στόχο έχει να εμποδίσει και να ανατρέψει την πολιτική που θυσιάζει τα λαϊκά δικαιώματα για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων».

Αγωνιστικά ραντεβού έχουν οριστεί αύριο σε πολλά σημεία. Η Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ καλεί σε αγωνιστική παρέμβαση στο σταθμό του ΗΣΑΠ στις 6 το πρωί και το απόγευμα στα διόδια της Ελευσίνας. Η αναχώρηση για τα διόδια θα γίνει στις 4 μ.μ. από το Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Η Λαϊκή Επιτροπή Λάρισας έχει ορίσει αγωνιστικό ραντεβού αναχώρησης για τα διόδια στις 4.30 μ.μ. στην πλατεία Λαού.

Την οργή των εργαζομένων και των ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων για τις αυξήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτύπωσε και η κινητοποίηση που έγινε στο σταθμό του ΗΣΑΠ χτες στο Μαρούσι. Εκεί αποκλείστηκαν τα ακυρωτικά μηχανήματα και μοιράστηκαν ανακοινώσεις του ΠΑΜΕ μπροστά στην απεργία. «Μας βάζουν να πληρώσουμε εισιτήρια με αύξηση 40% και εμείς δεν έχουμε πάρει ούτε ένα ευρώ», έλεγαν κάποιοι απ' τους επιβάτες. Και κάποιοι άλλοι συνέχιζαν: «Καλά κάνετε!».

Για το σήμερα και το αύριο

Χτες το πρωί η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα σε ένα ζευγάρι στην Καλλιθέα, όπου ο άντρας είναι άτομο με ειδικές ανάγκες και η γυναίκα εργάζεται ως σχολική τροχονόμος και για 176 ευρώ το μήνα. Το ίδιο είχε γίνει και τον Οκτώβρη, οπότε έγινε επανασύνδεση και διακανονισμός με τη ΔΕΗ να εξοφληθεί το χρωστούμενο ποσό των 2.000 ευρώ σε δόσεις των 250 ευρώ το μήνα. Μέχρι εκεί μπορεί να φτάσει το λεγόμενο «κοινωνικό πρόσωπο» της ΔΕΗ...

Μετά από χτεσινή μαζική παρέμβαση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, του Συλλόγου Γυναικών Καλλιθέας και συνταξιουχικών ενώσεων της περιοχής το ρεύμα επανασυνδέθηκε στην οικογένεια και έγινε νέος διακανονισμός «διευκόλυνσης»: «Πρέπει να πληρώνουμε 200 ευρώ το μήνα συν τους τρέχοντες λογαριασμούς. Είναι δυσβάσταχτο αυτό το ποσό για μια λαϊκή οικογένεια. Σκέψου ότι μέχρι σήμερα πληρώνουμε και ακόμη το χρέος παραμένει στα 2.000 ευρώ», είπε στον «Ρ» η Σούλα Στεφανοπούλου. Και προσθέτει: «Το "κοινωνικό πρόσωπο" της ΔΕΗ δεν είναι στην ουσία τίποτα για τα λαϊκά στρώματα. Κι αυτό το διακανονισμό τον πετύχαμε επειδή πήγαμε με το ΠΑΜΕ και τους άλλους μαζικούς φορείς. Οποτε πήγα μόνη μου στη ΔΕΗ να διαμαρτυρηθώ με αντιμετώπιζαν με πλήρη απαξίωση. Δεν αρκεί όμως αυτό. Ολοι όσοι πλήττονται να συσπειρωθούν στο εργατικό και το λαϊκό κίνημα και να παλέψουν για φθηνό ρεύμα και νερό, να μην κόβεται το ρεύμα και το νερό σε κανένα σπίτι που δεν έχει να πληρώσει. Μόνος σου δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, αυτό κατάλαβα εγώ».

* * *

Τέτοιες παρεμβάσεις που καθημερινά επιδιώκουν ΠΑΜΕ, ΠΑΣΥ, ΠΑΣΕΒΕ, ΜΑΣ, ΟΓΕ αναδεικνύουν ότι το εργατικό - λαϊκό κίνημα πρέπει οργανωμένα και μαχητικά να παρεμβαίνει, ώστε κανένα λαϊκό νοικοκυριό να μη μένει χωρίς ρεύμα, νερό κλπ., να μειωθούν τα τιμολόγια των ΔΕΚΟ κ.ά. Σήμερα, για την άμεση προστασία της λαϊκής οικογένειας απ' την εξαθλίωση.

Αλλά και, ταυτόχρονα, αναδεικνύοντας τι πρέπει να γίνει ώστε μια και καλή να δοθεί λύση στις λαϊκές ανάγκες. Γι' αυτό και αυτές οι παρεμβάσεις έχουν σαν αφετηρία ότι η Ενέργεια πρέπει να είναι κοινωνικό αγαθό για όλους, διότι η ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων το επιτρέπει και ως εκ τούτου το να ζει σήμερα κανείς χωρίς ρεύμα, δηλαδή το να εμπορεύεται σήμερα κάποιος το ρεύμα αποτελεί το λιγότερο βαρβαρότητα. Αφετηρία, όμως τόσο του καπιταλιστικού κράτους, όσο και των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην Ενέργεια είναι η κερδοφορία και η ανταγωνιστικότητα. Η πλήρης κοινωνικοποίηση του κλάδου της Ενέργειας είναι η μοναδική τελειωτική λύση για τα λαϊκά στρώματα. Το αίτημα «ρεύμα για όλους» μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο όταν καταργηθεί η επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της Ενέργειας.


Ε. Μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ