«Ψηφιακά εκπαιδευτικά βοηθήματα» για τις πανελλαδικές εξετάσεις, σε ειδική ιστοσελίδα, παρουσίασε, χτες, το υπουργείο Παιδείας
Μια ιστοσελίδα με βοηθητικό ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για το σχολείο δεν αποτελεί αρνητική εξέλιξη. Το «πρόβλημα», όμως, ξεκινά όταν μια τέτοια διαδικασία εντάσσεται στο «κτίσιμο» μιας «νέας» αντίληψης στο σχολείο της «αγοράς», όπου το βιβλίο παραγκωνίζεται και αντικαθίσταται από το «ψηφιακό σχολείο». Η χτεσινή παρουσίαση του υπουργείου Παιδείας, με θέμα μια ιστοσελίδα με «Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα» για την προετοιμασία στις πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση.
Η ιστοσελίδα, προς το παρόν, έχει βοηθήματα (ασκήσεις, βιντεοδιαλέξεις κ.ά.) για τρία μαθήματα («Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης», «Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης» και «Αρχαία Ελληνικά - Φιλοσοφικός Λόγος») και απ' την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς θα προστεθούν τα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας», η «Βιολογία Γενικής Παιδείας» και τα «Λατινικά».
Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, στην ομιλία της υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι τα παραπάνω βοηθήματα εξυπηρετούν ένα «σαφή στόχο: κάθε μαθητής της Γ' Λυκείου να μπορεί με ένα "χτύπημα" στον υπολογιστή του να βλέπει το μάθημα που θέλει», οποιαδήποτε ώρα θέλει κτλ. Στην ιστοσελίδα (www.study4exams.gr), όπου υπάρχουν τα «ψηφιακά βοηθήματα», το υπουργείο Παιδείας σπεύδει να διευκρινίσει ότι «δεν υποκαθιστούν σε καμιά περίπτωση την τακτική διδασκαλία στο σχολείο και το έργο των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», αλλά είναι «υποβοηθητικό υλικό»...
Πάντως, ακόμα και ανεξάρτητα απ' την κατεύθυνση του υπουργείου Παιδείας για το «νέο» σχολείο της «αγοράς», η συγκεκριμένη ιστοσελίδα δεν πρόκειται να «χτυπήσει» τα φροντιστήρια, όπως υποστηρίζεται. Το πιο πιθανό είναι να λειτουργήσει προσθετικά σε αυτά, ως ένα επιπλέον φροντιστήριο, ως ένας επιπλέον μοχλός που αυξάνει το άγχος και τον άκρατο ανταγωνισμό της διαδικασίας των εξετάσεων. Παράλληλα, γίνεται φανερός και μέσα από αυτά τα ψηφιακά προϊόντα ο προσανατολισμός του υπουργείου Παιδείας να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τη μορφωτική διαδικασία του Λυκείου, προσδένοντάς το πιο στενά - και στη Γ' Λυκείου αποκλειστικά - με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Το «νέο Λύκειο» θα είναι αποκλειστικά και μόνο προσανατολισμένο στις εξετάσεις, θα είναι το ίδιο ένα φροντιστήριο, ενώ γενικότερα στο σχολείο της «αγοράς», το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες δε θα είναι ένα υποστηρικτικό μέσο, αλλά το «σούπερ μάρκετ» της διαφοροποίησης στα προγράμματα σπουδών.
Συνάντηση με το προεδρείο της Ομοσπονδίας Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού είχε χτες αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ
Συνάντηση με το προεδρείο της Ομοσπονδίας του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) των ΑΕΙ είχε χτες αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής την Τασία Τσατσούλη, μέλος της ΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ.
Βασικό πρόβλημα των εργαζομένων αυτής της κατηγορίας στα πανεπιστήμια είναι το γεγονός ότι εδώ και πάνω από δέκα χρόνια έχει ψηφιστεί νόμος που ορίζει τη μισθολογική και βαθμολογική τους εξέλιξη, αλλά στην πράξη δεν εφαρμόζεται, γιατί εκκρεμούν νομοθετικές ρυθμίσεις για την εφαρμογή του. Οι εργαζόμενοι του ΕΤΕΠ είναι περίπου 1.000 πανελλαδικά, επισημαίνουν, όμως, ότι οι ανάγκες των πανεπιστημιακών εργαστηρίων είναι πολύ μεγαλύτερες και απαιτείται άμεσα να γίνουν σχετικές προσλήψεις. Παράλληλα, εκφράζουν φόβους ότι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης, όπως αυτός αποτυπώνεται και στο νέο νόμο - πλαίσιο, είναι ένα μέρος της δουλειάς του ΕΤΕΠ στα εργαστήρια των πανεπιστημίων να φορτωθεί σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, στο πνεύμα της γενίκευσης των ελαστικών σχέσεων εργασίας και στα ΑΕΙ.
Η αντιπροσωπεία της ΚΕ της ΚΚΕ εξέφρασε την αλληλεγγύη της στα αιτήματα του ΕΤΕΠ και επισήμανε την ανάγκη οι σύλλογοι «από τα κάτω» να αναλάβουν δράση και να αντιπαλέψουν από κοινού με όλους τους εργαζόμενους την αντιδραστική επίθεση στην ανώτατη εκπαίδευση και συνολικότερα στη ζωή και στα δικαιώματα της λαϊκής οικογένειας.
Στάση εργασίας (9 το πρωί με 12 το μεσημέρι) και συγκέντρωση στις 9.30 το πρωί, τη Δευτέρα, αποφάσισε το Σωματείο Εργαζομένων του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) ΑΕ. Η συγκέντρωση θα γίνει στο υπουργείο Παιδείας, «όπου θα γίνει ημερίδα για τα σχολικά κτίρια με τη συμμετοχή της Διοίκησης του ΟΣΚ, δημάρχων και άλλων συναρμόδιων υπουργείων», σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΚ επισημαίνουν «την ανησυχητική κατάσταση που διαμορφώνεται στη Δημόσια Παιδεία και ειδικότερα στη σχολική στέγη, με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική της επιχειρούμενης κατάργησης του ΟΣΚ, της μεταφοράς αρμοδιοτήτων του, τις γενικευμένες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Εδώ και πολύ καιρό είχαμε προβλέψει και προειδοποιήσει για τη δραματική επιδείνωση που θα προκύψει και στη σχολική στέγη από τον "Καλλικράτη"». Απαιτούν:
Αθωώθηκαν οι τέσσερις μαθητές - πρόεδροι των 15μελών συμβουλίων των Γυμνασίων και Λυκείων του Διδυμοτείχου, που δικάστηκαν χθες το πρωί στο Δικαστήριο Ανηλίκων της Ορεστιάδας, κατηγορούμενοι για τη συμμετοχή τους στις μαθητικές κινητοποιήσεις το φθινόπωρο του 2009.
Από νωρίς το πρωί, έξω από το δικαστικό μέγαρο της Νέας Ορεστιάδας, είχαν συγκεντρωθεί αρκετοί εκπαιδευτικοί και μαθητές, σε ένδειξη συμπαράστασης στους κατηγορούμενους συμμαθητές τους, Επίσης, σπουδαστές του ΜΑΣ και εργαζόμενοι του ΠΑΜΕ. Οπως δήλωναν καθηγητές και μαθητές μετά την απόφαση του δικαστηρίου, «αυτή ήταν η τελευταία πράξη αυτής της απαράδεκτης δίωξης, ενώ κανένα "μαθητοδικείο" δεν πρόκειται να κάμψει τους μαθητές και σπουδαστές που αγωνίζονται για δημόσια και δωρεάν Παιδεία».
Οι Γραμματείες του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΥ, της ΠΑΣΕΒΕ, του ΜΑΣ και της ΟΓΕ στη Ζάκυνθο παρέδωσαν ψήφισμα στο Δήμο Ζακύνθου, για τις εξελίξεις και τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία και τις κοινές τους διεκδικήσεις για την «Παιδεία των λαϊκών αναγκών». Το ψήφισμα ήταν αποτέλεσμα της σύσκεψης των Γραμματειών, που έγινε στα τέλη του προηγούμενου μήνα.
Μεταξύ άλλων, σημειώνουν ότι «με βάση το ενιαίο πλαίσιο των Γραμματειών ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ - ΟΓΕ αγωνιζόμαστε με επίκεντρο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, την εδραίωση της κοινωνικής συμμαχίας με προοπτική να αποσυρθούν όλα τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όλες οι αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που ιδιωτικοποιούν την Παιδεία στο έπακρο, δημιουργούν το "νέο σχολείο" της αγοράς, ισχυροποιούν τη θέση των επιχειρήσεων μέσα στην εκπαίδευση και την έρευνα, ενισχύουν την ημιμάθεια και τις δεξιότητες έναντι της ολόπλευρης μόρφωσης και γνώσης, δημιουργούν νέους εργάτες χωρίς αγωνιστική συνείδηση, έτοιμους να κάνουν τα πάντα στο βωμό της κερδοφορίας των λίγων. Απομονώνουμε κάθε προσπάθεια των δυνάμεων του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και άλλων οπορτουνιστικών σχημάτων (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) που με μαεστρία αποκρύπτουν την ουσία, λες και το ζήτημα είναι μόνο να δοθούν χρήματα και όχι η διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών, η παρέμβαση χορηγών, η συνεχής υποβάθμιση των όρων διαβίωσης των εκπαιδευτικών».