ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Μάρτη 2011
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΜΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Εσπασε όλα τα ρεκόρ η αμόλυβδη

Phasma

Στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, την ώρα που οι εργαζόμενοι υπολογίζουν και το τελευταίο λεπτό των πενιχρών τους εισοδημάτων προκειμένου να τα βγάλουν πέρα, έφτασε η τιμή της βενζίνης. Οι κερδοσκόποι των «αγορών» σέρνουν το χορό της αισχροκέρδειας και την ίδια στιγμή η κυβέρνηση πυροδοτεί τα αδιέξοδα των λαϊκών νοικοκυριών από τη μια σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου με προκλητικές ανέξοδες διαπιστώσεις και από την άλλη συντηρώντας τους ληστρικούς φόρους που βαρύνουν τις τιμές των καυσίμων.

Χτες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έφτασε ακόμα και το 1,84 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου θέρμανσης τα 96 λεπτά το λίτρο. Μέσα σε τρεις εβδομάδες η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης έχει αυξηθεί κατά τέσσερα λεπτά το λίτρο και της αμόλυβδης και του ντίζελ κίνησης περισσότερο από τρία λεπτά το λίτρο. Η «μέση» τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,64 λεπτά το λίτρο και του θέρμανσης στα 84 λεπτά το λίτρο.

Το «κλίμα» διαμορφώνουν οι κερδοσκόποι των «αγορών» παίζοντας τα γνωστά παιχνίδια, με στόχο να αυξήσουν την κερδοφορία τους εκτινάσσοντας τις τιμές με πρόσχημα τα σενάρια για μείωση της παραγωγής πετρελαίου. Το «σκηνικό» άρχισε να στήνεται μετά τα γεγονότα της Αιγύπτου, για να «φουντώσουν» τα σενάρια με τις τελευταίες εξελίξεις στη Λιβύη, προσθέτοντας «φόβους» για επέκταση των αναταραχών και παρά το γεγονός ότι πρακτικά ακόμα και η μειωμένη - σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία - παραγωγή της Λιβύης (στα 400.000 βαρέλια από 1,6 εκατ. βαρέλια όπως αναφέρεται) δεν ισοδυναμεί με πραγματικό κίνδυνο δημιουργίας ελλείψεων στη διεθνή αγορά. Αυτό, άλλωστε, επιβεβαιώνεται και από την είδηση σύμφωνα με την οποία ήδη η Σαουδική Αραβία αύξησε την παραγωγή της για την αποφυγή ενός τέτοιου ενδεχόμενου. Επιπλέον, χτες τα ΕΛΠΕ διαβεβαίωναν ότι υπάρχουν αρκετά αποθέματα για να καλύψουν τις ανάγκες της κατανάλωσης για δύο μήνες.

  • Πρόστιμο 8.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας λειτουργίας επιβλήθηκε σε πρατηριούχο στην οδό Βάρης - Κορωπίου ο οποίος είχε εγκαταστήσει δύο μηχανισμούς παραποίησης της ποσότητας που προμήθευε τους πελάτες του μέσω τεσσάρων αντλιών. Σύμφωνα με το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ο πρατηριούχος συνελήφθη και διεξάγεται προανάκριση προκειμένου να εντοπιστεί και ο εγκαταστάτης του μηχανισμού που με βάση τις διατάξεις απειλείται με επιβολή προστίμου από 50.000 μέχρι 500.000 ευρώ.
Μ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
«Ευλόγησε» τις κερδοσκοπικές ανατιμήσεις

Την επιβολή νέων ανατιμήσεων στα είδη πλατιάς κατανάλωσης προεξόφλησε χτες ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, δίνοντας συγχωροχάρτι τόσο στην κερδοσκοπική αξιοποίηση των ανατιμήσεων στα καύσιμα από βιομήχανους και εισαγωγείς, όσο και στις αντίστοιχες ανατιμήσεις στα καύσιμα που επιβάλλουν οι κερδοσκόποι της αγοράς καυσίμων, με πρόσχημα τις εξελίξεις στη Λιβύη και τα σενάρια για επέκταση των αναταραχών και έλλειψη πετρελαίου.

Μιλώντας στην εκδήλωση του ΙΣΤΑΜΕ, με θέμα «Νέο σχέδιο για την Ανάπτυξη και Επενδυτικές Ευκαιρίες στην Ελλάδα», ο Μ. Χρυσοχοΐδης πρόβαλε ως κυβερνητική επιτυχία τις προσωρινές και περιορισμένες μειώσεις τιμών, στις οποίες προχώρησαν σε ορισμένα είδη οι επιχειρηματίες στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν τα μερίδιά τους στην αγορά, για να προεξοφλήσει ότι «φυσικά οι εξελίξεις στις αραβικές χώρες και η αστάθεια στην περιοχή δημιουργούν έκτακτες συνθήκες και ανατιμήσεις».

Η ΕΤΕ

Την ίδια στιγμή, η διοίκηση του ομίλου της ΕΘνικής Τράπεζας (ΕΤΕ) βλέπει και «υποδεικνύει» τους άξονες του «νέου αναπτυξιακού μοντέλου», που πηγαίνει χέρι χέρι με το σάρωμα όλων των εργατικών δικαιωμάτων, στον άπλετο, φρέσκο ζωτικό χώρο έτοιμο προς εκχώρηση στα μονοπώλια.

Μιλώντας στην εκδήλωση, εκπρόσωπος της διοίκησης της τράπεζας προσδιόρισε τους νέους τομείς κερδοφορίας στην απελευθέρωση της ενέργειας, στη διαχείριση υδάτινων πόρων και απορριμμάτων, στις συμπράξεις με τους ιδιώτες, στις λεγόμενες πράσινες επενδύσεις, στη «διαχείριση» των λιμανιών κ.ά. Το λεγόμενο «νέο αναπτυξιακό μοντέλο» τους περνά επίσης μέσα από τη διαμόρφωση νέου χωροταξικού σχεδιασμού με προτεραιότητα την Αττική και στη συνέχεια και για ολόκληρη την Ελλάδα. Ειδικά για τις τράπεζες, σημείωσε ότι στόχος είναι να παραμείνουν τα κέντρα λήψης αποφάσεων «εντός ελληνικών συνόρων», λες και τα συμφέροντα και οι επιχειρηματικές κόντρες των καπιταλιστών έχουν να κάνουν με τα λαϊκά συμφέροντα. Σχετικά με τη πρόταση «φιλικής εξαγοράς» προς την Alpha Bank, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΕ δήλωσε ότι οι επιθετικές ενέργειες δεν τους ταιριάζουν και γι' αυτό τις απορρίπτουν.

ΜΗΤΡΩΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
«Διαχειριστικό» ... νομοσχέδιο

Αλλο ένα νομοσχέδιο που σε τίποτα δεν έχει να ωφελήσει τη μικρομεσαία αγροτιά κατέθεσε χτες το βράδυ η κυβέρνηση στη Βουλή. Πρόκειται για το σχέδιο νόμου που φέρει τον τίτλο: «Ενιαίο Μητρώο Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, Εφοδίων και Εισροών και άλλες διατάξεις». Από τις διατάξεις του φαίνεται πως πρόκειται για μια διαχειριστική πολιτική καταγραφής όσων εμπόρων δραστηριοποιούνται στον αγροτικό τομέα στο πλαίσιο των κανόνων της ΕΕ. Ταυτόχρονα, στο νομοσχέδιο συνδέεται το μητρώο εμπόρων με το παρατηρητήριο τιμών αγροτικών προϊόντων, που προωθεί η ΕΕ και προπαγανδίζει η κυβέρνηση. Ομως, η δημιουργία μητρώου εμπόρων δε σημαίνει ότι θα μειωθεί το κόστος των εφοδίων και το κόστος παραγωγής συνολικότερα. Ούτε, επίσης, ότι θα δίνονται καλύτερες τιμές στα αγροτικά προϊόντα. Αυτό δε θα γίνει ούτε με το μητρώο εμπόρων, ούτε με το παρατηρητήριο τιμών. Οσο κυριαρχούν οι νόμοι της ελεύθερης αγοράς και τα συμφέροντα των μονοπωλίων, ούτε το κόστος παραγωγής θα μειωθεί, ούτε οι αγροτικές τιμές θα είναι της προκοπής.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Τζάμπα στόλος 10 δισ. ευρώ

Δισεκατομμύρια ευρώ ζεστού χρήματος εξασφάλισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τους εφοπλιστές, προκειμένου να θωρακίσουν την κερδοφορία τους, κατασκευάζοντας τζάμπα καράβια στα κινεζικά ναυπηγεία. Σύμφωνα με δελτία Τύπου για το 6ήμερο ταξίδι του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας (ΘΥΝΑΛ) Γ. Διαμαντίδη στην Κίνα, ο υπουργός εξασφάλισε για τους Ελληνες εφοπλιστές ένα «πακέτο» ενίσχυσης που φτάνει τα 10 δισ. ευρώ για να κατασκευάσουν καράβια εκεί.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «η Κίνα εκδήλωσε την επιθυμία της να ενισχύσει το χρηματοδοτικό μηχανισμό των 5 δισ. δολ., φθάνοντας έως και τα 8-10 δισ. δολ. για ναυπηγήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της χώρας, αποδεχόμενη παράλληλα και το ελληνικό αίτημα για αντίστοιχη ενίσχυση των ναυλώσεων πλοίων της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας από Κινέζους ναυλωτές, γεγονός που αποτελεί μια εξαιρετική περίπτωση "win-win" διαδικασίας που θα αποδώσει καρπούς».

Ο υπουργός πήγε στην Κίνα ως ατζέντης των εφοπλιστών, προκειμένου να κλείσει αυτές τις ευνοϊκές συμφωνίες που θα τους «γεμίσουν» με νέα κέρδη, ενώ την ίδια ώρα τα ελληνικά ναυπηγεία βρίσκονται σε τροχιά διάλυσης. Είναι χαρακτηριστικό για τη βάρβαρη, για τα λαϊκά στρώματα, φιλοεφοπλιστική, φιλομονοπωλιακή πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη στήριξη της ΝΔ και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, ότι την ώρα που φροντίζει ώστε οι Ελληνες εφοπλιστές να κατασκευάσουν τζάμπα πλοία στα κινεζικά ναυπηγεία - όπου εκτός των άλλων οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία - με απόφασή της την οποία υπερψήφισε και η ΝΔ, έκλεισε για 15 χρόνια το μεγαλύτερο μέρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αυτό που αφορά τις επισκευές και κατασκευές εμπορικών πλοίων. Το έκλεισε με βάση σχετικό «φιρμάνι» που εξέδωσε η ΕΕ, δίνοντας έτσι και τη χαριστική βολή σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, της οποίας η λειτουργία εξαρτάται άμεσα από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δραστική μείωση των φόρων στα καύσιμα

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για τις τιμές των καυσίμων, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του υπογραμμίζει:

«Το ΚΚΕ απαιτεί τη δραστική μείωση των έμμεσων φόρων στα καύσιμα και την κατάργηση τώρα του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης. Είναι επιτακτική ανάγκη η εισαγωγή, η διύλιση, το εμπόριο του πετρελαίου να μην γίνεται από τα μονοπώλια αλλά από ένα αποκλειστικά ενιαίο δημόσιο φορέα ενέργειας».

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΕ
Στο επίκεντρο οι ΑΠΕ και οι αγωγοί φυσικού αερίου

Για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στην τελική ενεργειακή κατανάλωση και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης συνδεδεμένη με οικονομικά κίνητρα, έκανε λόγο η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τ. Μπιρμπίλη, στη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Ενέργειας της ΕΕ που πραγματοποιήθηκε χτες. Ακόμη, συζητήθηκε η υλοποίηση του Νοτίου Διαδρόμου με στόχο να παρέχει μεσοπρόθεσμα στην Ευρώπη 40 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τις περιοχές της Κασπίας Θάλασσας και του Ιράκ. Η ελληνική κυβέρνηση μιλάει για επιτάχυνση του έργου «μετά και από τα πρόσφατα γεγονότα της Λιβύης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ