ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 5 Μάρτη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Προβολές και μουσική

Για δεύτερη βδομάδα συνεχίζεται με επιτυχία, στο «Τριανόν» (Κοδριγκτώνος 21, τηλ. 210.8215.469), η προβολή της ταινίας «Kuhle Wampe - Σε ποιον ανήκει ο κόσμος;» των Μπρεχτ - Ντουντόφ, στο πλαίσιο προβολών της «New Star» με γενικό τίτλο «Η εργατική τάξη πάει σινεμά». Στόχο έχει να μη στερηθούν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι - λόγω της οικονομικής κρίσης - το δικαίωμα πρόσβασής τους στα έργα τέχνης, τους προσφέρεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουν σημαντικότατες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, με πολύ χαμηλό εισιτήριο: 5 ευρώ για τους εργαζόμενους και 3 ευρώ για τους άνεργους.

Καθημερινά, της προβολής της ταινίας, προηγείται μουσικό πρόγραμμα, με τραγούδια σε ποίηση Μπρεχτ και μουσική των Χανς Αϊσλερ και Κουρτ Βάιλ: «Σουραμπάγια Τζόνι», «Μακ ο μαχαιροβγάλτης», «Το τραγούδι του Μόλδαβα», «Η Τζένη των πειρατών», «Το τραγούδι της Αλληλεγγύης», «Το τραγούδι της Ενότητας» κ.ά. Αυτήν τη βδομάδα (μέχρι και 9/3) θα πραγματοποιείται μουσική παράσταση στις 8.30 μ.μ. ως εξής: Τετάρτη - Πέμπτη - Παρασκευή: Τραγούδι: Σύλβια Καπερνάρου. Πιάνο: Κώστας Εγγλέζος. Σάββατο - Κυριακή - Δευτέρα - Τρίτη: Τραγούδι: Πηνελόπη Σεργουνιώτη. Πιάνο: Στάθης Αννινος. Η μουσική παράσταση και η προβολή έχουν ενιαίο εισιτήριο.

ΥΠΠΟΤ ΓΙΑ ΚΕΡΑΤΕΑ
«Στρίβειν διά του αρραβώνος»...

Κινητοποίηση κατοίκων της Κερατέας κατά του ΧΥΤΑ
Κινητοποίηση κατοίκων της Κερατέας κατά του ΧΥΤΑ
Με την κοινή λογική προσπαθεί να «παίξει» το ΥΠΠΟ-Τ με χτεσινή του ανακοίνωση για την υπόθεση του ΧΥΤΑ Κερατέας, προσπαθώντας να βοηθήσει την καταστροφική, για τους ανθρώπους, το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά, κυβερνητική πολιτική.

Στην ανακοίνωσή του, σχετικά με το έργο «Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση και Διαχείριση Αποβλήτων (ΟΕΔΑ) νοτιοανατολικής Αττικής» το ΥΠΠΟΤ, αφού «βαφτίζει»... «Βραγόνι» Κερατέας - Λαυρεωτικής το Οβριόκαστρο, «διευκρινίζει ότι, σύμφωνα με την επιφανειακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε από 30-12-2010 έως 14-1-2011 στην περιοχή χωροθέτησης του έργου από κλιμάκια αρχαιολόγων των συναρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων Β΄ ΕΠΚΑ και 1ης ΕΒΑ, δεν εντοπίστηκαν επιφανειακά αρχαία κατάλοιπα στο χώρο». Προσθέτει ότι «σύμφωνα με τη νόμιμη διαδικασία που ακολουθείται για τα πάσης φύσεως δημόσια και ιδιωτικά έργα που γίνονται σε περιοχές αρμοδιότητας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας του ΥΠΠΟΤ, οι εκσκαφικές εργασίες θα παρακολουθούνται συστηματικά από εκπροσώπους (έμπειρους αρχαιολόγους και εργατοτεχνικό προσωπικό) των συναρμοδίων Εφορειών Αρχαιοτήτων. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαίων, θα ακολουθήσει σωστική ανασκαφική έρευνα, κατά το άρθρο 37 του Ν. 3028/2002, από τα αποτελέσματα της οποίας θα κριθεί η συνέχιση των εργασιών ύστερα από γνωμοδότηση του αρμοδίου Συμβουλίου του ΥΠΠΟΤ».

Τι... «προσπερνά», συνειδητά βέβαια, το ΥΠΠΟΤ; Οτι το έργο χωροθετείται εντός κηρυγμένου αρχαιολογικού τόπου και τοπίου ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και μόλις 300 μ. από «τα όρια της θεσμοθετημένης αδόμητης ζώνης και σε άμεση οπτική με τον αρχαιολογικό χώρο, αντιβαίνοντας τις διατάξεις του αρχαιολογικού νόμου», όπως έχουν διατυπώσει δημόσια σε ανακοινώσεις τους, τόσο ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, όσο και ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, αλλά και επισήμως το ΥΠΠΟ το 2008! Ολα αυτά το ΥΠΠΟΤ τα «ξεπετάει» με τη γενική φράση - εμμέσως παραδοχή - περί «περιοχών αρμοδιότητας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας»...

Γιατί το ΥΠΠΟΤ... «καταπίνει», ουσιαστικά, το γεγονός ότι η χωροθέτηση του έργου γίνεται εντός κηρυγμένου - πολλαπλώς - χώρου και μια ανάσα από τη Ζώνη Α'; Ο ΣΕΚΑ εκτιμούσε, από τον περασμένο Δεκέμβριο, ότι δεν επιλέχθηκε τυχαία η θέση μέσα στον αρχαιολογικό χώρο της Λαυρεωτικής: «Ισως με την απαγόρευση της δόμησης λόγω του χαρακτηρισμού του χώρου ως αρχαιολογική ζώνη απολύτου προστασίας Α, η περιοχή καθίσταται στα μάτια της πολιτικής ηγεσίας "άχρηστη", σύμφωνα με τη σύγχρονη αντίληψη της "ανάπτυξης" και επομένως κατάλληλη για σκουπιδότοπο». Βέβαια, η υπόθεση διαχείριση των σκουπιδιών είναι ένα σημαντικό πεδίο για νέα κερδοφορία για το κεφάλαιο και γι' αυτό και η επιμονή της κυβέρνησης και η σύγκρουση με τους κατοίκους που αντιδρούν στη χωροθέτηση χωματερής στην περιοχή.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ
Αντιδημοκρατική η «διαβούλευση»

Με πρωτοβουλία του ΣΕΗ συναντήθηκαν χτες στα γραφεία του συνδικαλιστικοί, πολιτιστικοί και άλλοι επιχορηγούμενοι φορείς του Θεάτρου και του Χορού, με θέμα τη λεγόμενη «δημόσια διαβούλευση» για τις επιχορηγήσεις στο ελεύθερο θέατρο, στην οποία καλεί το ΥΠΠΟ-Τ.

Η ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «Είναι ξεκάθαρο ότι ο συγκεκριμένος διάλογος δεν είναι δημοκρατικός. Ολο το προηγούμενο διάστημα ο υπουργός αρνιόταν κάθε συνάντηση με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους του χώρου και με τους πνευματικούς ανθρώπους, για όλα τα ζητήματα που αφορούν τον πολιτισμό μας. Αντ' αυτού εισάγει το μοντέλο της "διαδικτυακής δημοκρατίας" χωρίς κανένα κριτήριο και κανόνα, με προτάσεις και απόψεις να υποβάλλονται από οποιονδήποτε στο διαδίκτυο, ακόμη και ανώνυμα. Σκοπός του ψευτο-διαλόγου είναι να αποκτήσει το υπουργείο συνενόχους στην αποδόμηση του ελληνικού θεάτρου. Η δήθεν αγωνία για διαφάνεια είναι υποκριτική όταν ακούγεται από το στόμα των κυβερνήσεων, που στο όνομά της παίρνουν σειρά αντιδραστικών μέτρων στο χώρο της Τέχνης, όπως ο πρόσφατος νόμος για τον κινηματογράφο, αλλά και στους τομείς της Υγείας, Πρόνοιας και Παιδείας. Εμείς χρόνια τώρα καταγγέλλουμε όλους τους αδιαφανείς τρόπους που επέλεξαν για να μοιράσουν το δημόσιο χρήμα, αλλά προκλητικά μέχρι σήμερα μας αγνοούν».

«Ο διάλογος που θέλουν σήμερα είναι προσχηματικός και κατευθυνόμενος. Στόχος τους είναι να περικόψουν τις επιχορηγήσεις στους μικρούς θιάσους, στα κρατικά θέατρα, στα ΔΗΠΕΘΕ και να θεσμοθετήσουν ευνοϊκούς όρους για την επιδότηση των μονοπωλιακών θεσμών στο χώρο του θεάτρου».

«Απαιτούμε: Αμεση συνάντηση των συλλογικών φορέων του πολιτισμού με τον υπουργό. Να δοθούν άμεσα τα χρήματα που χρωστά το υπουργείο από προηγούμενες επιχορηγήσεις. Να συνεχιστεί ο θεσμός των επιχορηγήσεων, με διεύρυνση των επιχορηγούμενων θιάσων και η απρόσκοπτη λειτουργία των κρατικών και δημοτικών θεάτρων. Να αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση για το θέατρο και το χορό. Καταγγέλλουμε το μεθοδευμένο διάλογο και θα ενημερώσουμε την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας μας για τις αντιδραστικές αλλαγές που δρομολογούνται από το ΥΠΠΟ-Τ στο χώρο του θεάτρου. Καλούμε τους εργαζόμενους στο χώρο σε εγρήγορση για τις κινητοποιήσεις που θα γίνουν στο άμεσο διάστημα».

Παλιές ναι, ξεχασμένες όχι

Το ΚΘΒΕ δραστηριοποιεί και φέτος το Κλιμάκιο Μακεδονίας - Θράκης, με στόχο την παρουσίαση παραστάσεων αξιώσεων σε περιοχές με δυσκολίες πρόσβασης των θεατών.

Ξεκινά δίμηνη περιοδεία από το νομό Φλώρινας, με τρία μονόπρακτα του Αντον Τσέχωφ, υπό τον τίτλο «Ιστορίες για αρκούδες», στα οποία κυριαρχεί η διαχρονική δυναμική της κωμωδίας και η βαθιά αγάπη του συγγραφέα για τις αντιφάσεις και αμφισημίες της ανθρώπινης ύπαρξης. Η επίσημη πρεμιέρα (10/3) θα δοθεί στο χωριό της Φλώρινας Μελίτη.

Πρόκειται για τα μονόπρακτα: «Πρόταση γάμου», «Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» και «Η αρκούδα», σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου. Σκηνικά - κοστούμια: Αννα - Μαρία Βάσιακ. Παίζουν: Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Τάσος Πανταζής, Μαρίνα Χατζηιωάννου.

Το ΚΘΒΕ επανιδρύει το «Υπερώον», που θα λειτουργεί στον 7ο όροφο (φουαγιέ) της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. Στο «Υπερώο» θα παρουσιαστεί η παράσταση «Υπάρχει και φιλότιμο», σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη. Πρόκειται για κωμωδία βασισμένη στο έργο των Αλέκου Σακελλάριου - Χρήστου Γιαννακόπουλου «Ανώμαλη προσγείωση». Η πρεμιέρα θα δοθεί στις 11/3. Σκηνικά - κοστούμια: Ερση Δρίνη. Φωτισμοί: Γιώργος Ταρκάσης. Παίζουν: Κώστας Σαντάς, Πάολα Μυλωνά, Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη, Κατερίνα Λύκου, Κώστας Σαντάς, Δέσποινα Παπαδοπούλου, Νίκος Κολοβός, Ευάγγελος Χαλκιαδάκης, Θανάσης Κεραμίδας, Ρούλα Παντελίδου, Κώστας Ιτσιος, κ.ά.

«Η Μαρία Κάλλας και η "Σκάλα του Μιλάνου"», τιτλοφορείται η έκθεση, που φιλοξενείται από τις 9/3- 8/5, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (φουαγιέ ισογείου). Στην έκθεση, που ταξιδεύει για πρώτη φορά εκτός Ιταλίας, παρουσιάζονται κοστούμια, σπάνιο φωτογραφικό και ηχητικό υλικό, αντικείμενα και βίντεο από τη σκηνή των μεγάλων θριάμβων της μυθικής λυρικής τραγουδίστριας, στη δεκαετία του '50. Ηταν η εποχή, που η Μ. Κάλλας έλαμπε στη «Σκάλα του Μιλάνου», με το κοινό του μιλανέζικου θεάτρου να την αποθεώνει. Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά, από τις 10 π.μ. - 6 μ.μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ