ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Μάρτη 2011
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Εγκλωβισμένοι χιλιάδες οδηγοί στην Εθνική Οδό για πέντε ώρες

Αποδείχτηκε τι σημαίνει ιδιωτικοποίηση των υποδομών της χώρας και γιατί αυτές πρέπει να είναι λαϊκή ιδιοκτησία

Με δυσκολία κινούνταν μέχρι χτες τα αυτοκίνητα στο Χορτιάτη Θεσσαλονίκης

MotionTeam

Με δυσκολία κινούνταν μέχρι χτες τα αυτοκίνητα στο Χορτιάτη Θεσσαλονίκης
Σημαντικά είναι τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κακοκαιρία σε όλη τη χώρα τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στην ηλεκτροδότηση, αποκαλύπτοντας για άλλη μια φορά πως, με ευθύνη των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, είναι εντελώς αθωράκιστη μπροστά στην πρώτη χιονόπτωση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σημειώθηκε το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, όπου χιλιάδες οδηγοί παρέμειναν εγκλωβισμένοι για πάνω από 5 ώρες, κινδυνεύοντας οι επιβάτες να ξεπαγιάσουν από το κρύο, αποδεικνύοντας έτσι πόσο επικίνδυνη για την ασφάλεια και τη ζωή των επιβατών είναι η ιδιωτικοποίηση των εθνικών αυτοκινητοδρόμων.

Οπως αποδείχτηκε, κανένα σχέδιο ενόψει της κακοκαιρίας δεν τέθηκε σε εφαρμογή, με ευθύνη τόσο της κυβέρνησης, όσο και του ιδιωτικού ομίλου «Νέα Οδός», στην οποία το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ έχουν παραχωρήσει με την περιβόητη «σύμβαση παραχώρησης» τόσο την εκμετάλλευση, όσο και τη διαχείριση, αλλά και την ευθύνη εκπόνησης και εφαρμογής επιχειρησιακού σχεδίου για έκτακτες καταστάσεις, όπως αυτή που προέκυψε από την κακοκαιρία!

Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υποδομών, με μια πρώτη ανακοίνωσή του, έριχνε το «μπαλάκι» των ευθυνών αποκλειστικά στον ιδιωτικό όμιλο αναφέροντας ότι «η διαχείριση, λειτουργία και ασφαλής κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους που ανήκουν στην κατηγορία των παραχωρησιούχων, αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του κατά περίπτωση παραχωρησιούχου». Χτες το μεσημέρι, με άλλη του ανακοίνωση, ανάφερε πως ο υπουργός Δ. Ρέππας ζήτησε από τον ιδιωτικό όμιλο το αναλυτικό επιχειρησιακό σχέδιο που υπήρχε ενόψει της κακοκαιρίας, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ήταν επαρκές και αν εφαρμόστηκε. Παράλληλα, ζήτησε να διεξαχθεί σχετική έρευνα από τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης και τον εισαγγελέα Αρείου Πάγου, ενώ έθεσε σε διαθεσιμότητα τους εποπτεύοντες υπαλλήλους του υπουργείου.

Από την πλευρά της, η «Νέα Οδός», με ανακοίνωσή της, ισχυρίζεται ότι από τις 4 το μεσημέρι επιχειρούσαν σε όλο τον αυτοκινητόδρομο 50 εκχιονιστικά, ενώ ρίχνει ευθύνες στην Τροχαία, λέγοντας ότι δεν απαγόρευσε την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, παρά μόνο μετά τις 11.30 το βράδυ, με αποτέλεσμα να διπλώσουν 6 νταλίκες. Ωστόσο, η ΓΑΔΑ διαψεύδει τους σχετικούς ισχυρισμούς αναφέροντας ότι στο ρεύμα εισόδου προς Αθήνα δεν επιτρεπόταν η κίνηση βαρέων οχημάτων από τις 3 το μεσημέρι ως τις 9 το βράδυ και πως με την έναρξη της χιονόπτωσης διακόπηκε η κυκλοφορία τους προς Λαμία στο ύψος του Αγίου Στεφάνου.

Εκτός αυτών, συνεργεία της Πυροσβεστικής βρίσκονται επί ποδός για την κοπή πολλών δέντρων που έχουν πέσει σε διάφορες περιοχές της χώρας. Ειδικότερα, περισσότερες από 60 κλήσεις είχε δεχτεί το τηλεφωνικό κέντρο της Πυροσβεστικής όπου πολίτες ζητούσαν τη συνδρομή της υπηρεσίας κυρίως σε Αγία Παρασκευή, Πεύκη, Βριλήσσια, Μαρούσι, Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Παλλήνη, Χαλάνδρι, Μεταμόρφωση και Πολύδροσο για κοπές δέντρων που έπεσαν από τους πολύ ισχυρούς ανέμους.

Η κακοκαιρία συνοδεύτηκε από βλάβες στο δίκτυο της ΔΕΗ σε αρκετές περιοχές της χώρας, σε Βοιωτία, Εύβοια, Φθιώτιδα, Αγρίνιο, Κόρινθο και στην Αττική, με αποτέλεσμα τις διακοπές ηλεκτροδότησης. Βλάβη παρουσιάστηκε και στην εναέρια γραμμή υψηλής τάσης 150kV Καρύστου - Ανδρου, η οποία τέθηκε εκτός λειτουργίας.

Νέα κατολίσθηση βράχου στα Τέμπη

Πολλά προβλήματα δημιουργήθηκαν από τη χιονόπτωση στη Θεσσαλία, κυρίως στο Νομό Μαγνησίας και στα ορεινά των άλλων νομών της περιοχής. Η εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων στάθηκε η αφορμή για να σημειωθεί νέα πτώση βράχου στην κοιλάδα των Τεμπών, τραυματίζοντας, ευτυχώς ελαφρά, έναν οδηγό. Η νέα πτώση έγινε σε πολύ μικρή απόσταση από το σημείο που είχε σημειωθεί η φονική κατολίσθηση, το Δεκέμβρη του 2009, εντείνοντας τις ανησυχίες για την ασφάλεια του δρόμου και δείχνοντας ότι είναι πολύ πιθανό να απαιτούνται κι άλλα, πρόσθετα, μέτρα και έργα για να μην κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.

Η νέα κατολίσθηση στα Τέμπη ήρθε να αναδείξει για μια ακόμα φορά τις τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που συνυπέγραψαν τις ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης των δρόμων, οι οποίες διασφαλίζουν αποκλειστικά την κερδοφορία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών και όχι τις ανάγκες του λαού για ασφαλή και δωρεάν κυκλοφορία στους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους. Προκλητικά ήταν όσα είπε στις δηλώσεις της η εκπρόσωπος Τύπου της εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ», που έχει αναλάβει το έργο Μαλιακός - Κλειδί, η οποία ανέφερε ότι η κατολίσθηση οφείλεται στις ακραίες καιρικές συνθήκες, ότι ο δρόμος είναι ασφαλής και επιχειρώντας να υποτιμήσει το γεγονός είπε ότι δεν πρόκειται για πτώση βράχου, αλλά ...πέτρας!

Στελέχη της εταιρείας, με δηλώσεις τους προ ημερών σε τοπική εφημερίδα, άφησαν σαφώς να εννοηθεί ότι θα καθυστερήσουν τα έργα ολοκλήρωσης της σήραγγας των Τεμπών και προκαλώντας την «κοινή γνώμη» έκαναν λόγο για διαφυγόντα κέρδη λόγω της μειωμένης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην Εθνική Οδό και της μη καταβολής αντιτίμου διοδίων από διερχόμενους οδηγούς. Επίσης δήλωσαν ότι η αύξηση της τάξης του 33,3% στις τιμές των διοδίων που προέβλεπε η σύμβαση, αρχές του έτους, δεν εφαρμόστηκε, λόγω των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων με το Δημόσιο. Χαρακτήρισαν μάλιστα το ληστρικό χαράτσι των διοδίων ως «οξυγόνο του σπουδαίου αυτού έργου»!

Στο μεταξύ, χωρίς ρεύμα έμειναν από το βράδυ της Δευτέρας η Σκιάθος, η Σκόπελος και η Αλόννησος, αλλά και χωριά στο Πήλιο, εξαιτίας της κατάρρευσης πυλώνα υψηλής τάσης στο χωριό Δράκεια.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ
Παραδίδει το περιβάλλον στις επιδιώξεις των πολυεθνικών

Πίσω από τις αντιπαραθέσεις για τους συντελεστές δόμησης στις προστατευόμενες περιοχές, επιχειρείται να κρυφτεί η πολιτική που αντιμετωπίζει τη γη ως εμπόρευμα και παραδίδει το περιβάλλον στις επιδιώξεις των πολυεθνικών για μεγαλύτερη κερδοφορία. Αυτό επισήμανε χτες η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, καταψηφίζοντας στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος για την προστασία της βιοποικιλότητας. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε μόνο το ΠΑΣΟΚ.

Ο πραγματικός τίτλος του νομοσχεδίου θα έπρεπε να είναι «εμπορευματοποίηση της βιοποικιλότητας», επισήμανε αναφερόμενη στο νομοσχέδιο η Δ. Μανωλάκου, τονίζοντας πως κινείται «στη ρότα της εμπορευματοποίησης του περιβάλλοντος», ενώ «ακυρώνεται σε ορισμένες περιπτώσεις και η όποια προστασία υπήρχε» στις προστατευόμενες περιοχές. Η Δ. Μανωλάκου τόνισε εξαρχής ότι «η προστασία της βιοποικιλότητας είναι κοινωνική ανάγκη που εξασφαλίζει τρόφιμα, οξυγόνο μέχρι ξεκούραση στον κάθε άνθρωπο», όμως η κυβέρνηση «με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος υπηρετεί την πολιτική της πλουτοκρατίας και τις αντίστοιχες κοινοτικές κατευθύνσεις» και στοχεύει στην «παράδοση των φιλέτων του περιβαλλοντικού πλούτου στους μονοπωλιακούς ομίλους». Ετσι έχουμε στο νομοσχέδιο «σωρεία από κερκόπορτες για να προωθηθεί η παραπέρα εμπορευματοποίηση».

Η Δ. Μανωλάκου τοποθετήθηκε αναλυτικά στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου λέγοντας ότι με αυτές «επιτρέπεται η χωροθέτηση έργων και επενδυτικών σχεδίων» κι αυτό «με την επίκληση λόγων εθνικού και οικονομικού συμφέροντος». Επίσης, «προωθείται χωρίς εμπόδια η εγκατάσταση των ιδιωτικών σταθμών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».

Ιδιαίτερα στάθηκε στο θέμα της έντονης αντιπαράθεσης σχετικά με τους όρους δόμησης, τονίζοντας πως «εντείνεται η εμπορευματοποίηση της γης και η συγκέντρωσή της σε λίγα χέρια με τα παιγνίδια στο όριο αρτιότητας δόμησης (...) Πίσω από την αντιπαράθεση αποσιωπάται η ουσία. Δηλαδή ότι αντιμετωπίζεται η γη ως εμπόρευμα και κάποιοι θα βγάλουν τεράστια κέρδη». Παρέθεσε την πρόταση του ΚΚΕ για «ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα χρήσεων γης που θα υπηρετεί τη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών», ζητώντας να υπάρξουν αποζημιώσεις για τις μικρές οικοδομές και «η οικοδόμηση σε περιοχές NATURA να απαγορευθεί με εξαίρεση τους παραδοσιακούς οικισμούς».

Επίσης, η βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε πως με τις διατάξεις του νομοσχεδίου «εξοστρακίζεται η δασική νομοθεσία» αφού «περιοχές που είχαν απόλυτη προστασία, όπως οι εθνικοί δρυμοί, αποκαλούνται εθνικά πάρκα» προκειμένου να έχουν πιο «χαλαρή νομοθεσία». Πρόσθεσε πως «δίνεται η δυνατότητα ανάπτυξης αυτών των περιοχών σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου», ενώ «μπορεί να ανατίθεται στον ιδιώτη να αξιολογεί ο ίδιος την ποιότητα της διαχείρισής του». Τέλος, αναφέρθηκε στη δυνατότητα να ρυθμίζονται σειρά από θέματα λέγοντας πως μεταξύ άλλων «δίνεται η δυνατότητα για αποχαρακτηρισμό περιοχής από τον υπουργό».

Πρόεδρος στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας για την επόμενη τριετία θα είναι ο Γιάννης Αδαμόπουλος, που πρόσκειται στη ΝΔ. Στις εκλογές για την ανάδειξη προέδρου στο ΔΣΑ ο Γιάννης Αδαμόπουλος πήρε 3.738 ψήφους, ποσοστό 50,89%, ενώ ο αντίπαλός του Δημήτρης Βερβεσός έλαβε 3.607 ψήφους 49,11%. Το χαρακτηριστικό των φετινών εκλογών είναι η μεγάλη αποχή, καθώς από τους 21.376 δικηγόρους στο ΔΣΑ ψήφισαν μόνο 8.313, ποσοστό 38,89%, το οποίο και αποτελεί το πλέον χαμηλό στα ιστορικά του συλλόγου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ