ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Μάρτη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΜΗΤΡΩΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ»
Ενισχύει τη θέση των μεγαλεμπόρων

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης

Με τη θετική ψήφο του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. υπερψηφίστηκε επί της αρχής χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη δημιουργία «Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων». Το νομοθέτημα καταψήφισε το ΚΚΕ, με τον βουλευτή του Νίκο Μωραΐτη να επισημαίνει ότι «δεν λύνει βασικά ζητήματα που απασχολούν τη μικρομεσαία αγροτιά, τα πλατιά λαϊκά στρώματα, τους καταναλωτές».

Χαρακτηριστικά, επισήμανε: «Το νομοσχέδιο δεν έρχεται να προστατεύσει τον αγρότη από την εκμετάλλευση, τη ληστεία που δεν του επιτρέπουν να απολαύσει τον κόπο και τον ιδρώτα του. Δίνει, μάλιστα, ακόμα μεγαλύτερη υπόσταση στον καπιταλιστή έμπορα και τον παρασιτικό του ρόλο. Δεν τον τιμωρεί, όταν αποδεδειγμένα είναι παραβάτης. Απλά, διαγράφεται από το μητρώο για να συνεχίσει σε κάποιον άλλο τομέα ανενόχλητος την κερδοφορία του». Ο Ν. Μωραΐτης αναφέρθηκε και στην πασχαλινή αγορά, τονίζοντας ότι αυτές τις μέρες «το αρνί και το κατσίκι αγοράζεται με 4 ευρώ, ενώ στο τσιγκέλι, για τον καταναλωτή, φτάνει στα 10 και 11 ευρώ. Αυτή είναι η απελευθέρωση της αγοράς, ο υγιής ανταγωνισμός».

Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστας Σκανδαλίδης, υποστήριξε ότι με το νομοσχέδιο «επιχειρούμε να θέσουμε κάποιους κανόνες σε μία άναρχη αγορά, όπου ο καθένας δήλωνε ό,τι ήθελε» και στοχεύει στη «διαφάνεια στη λειτουργία των συλλογικών μορφών οργάνωσης της αγροτικής παραγωγής».

ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΤΑΞΙ
Για την υπεράσπιση της δουλειάς τους

Συγκέντρωση στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πραγματοποίησαν χτες το πρωί, έπειτα από πρωτοβουλία της «Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας Ιδιοκτητών Ταξί»

Την απόφασή τους να αντισταθούν με όλες τους τις δυνάμεις στο σχεδιαζόμενο «άνοιγμα» του επαγγέλματος του ταξί από την κυβέρνηση σύμφωνα με το νόμο 3919, με προοπτική την παράδοσή του σε λίγες μεταφορικές και τουριστικές επιχειρήσεις, εξέφρασαν χτες το πρωί αυτοαπασχολούμενοι του κλάδου, που συγκεντρώθηκαν στο υπουργείο Υποδομών, έπειτα από πρωτοβουλία της «Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ».

Στη συνάντηση που πραγματοποίησε η αντιπροσωπεία τους με τον γενικό διευθυντή της Διεύθυνσης Μεταφορών Β. Καλλιβωκά, σημείωσε ότι οι απανωτές αυξήσεις που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα στο κόμιστρο, σε συνδυασμό με την άγρια λεηλασία του εργατικού εισοδήματος που επιδίδεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στο μεροκάματο των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων. Επισήμαναν ακόμη ότι μια μεγάλη μερίδα τους απέκτησε την άδεια με τραπεζικό δανεισμό και σήμερα βρίσκεται με τη «θηλιά» του δανείου στο λαιμό, αφού η μείωση της επιβατικής κίνησης, η αύξηση των καυσίμων και των ασφαλίστρων, σε συνδυασμό με το σύνολο της κυβερνητικής αντιλαϊκής πολιτικής, διαμορφώνουν ασφυκτικές συνθήκες γι' αυτούς, και «άνοιγμα» του επαγγέλματος θα τους δώσει τη χαριστική βολή.

Ο εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών αρνήθηκε να πει οτιδήποτε σε σχέση με τους σχεδιασμούς τους υπουργείου για το μέλλον του ταξί στην Αθήνα, άφησε ωστόσο να διαφανεί ότι σύντομα επέρχεται προεδρικό διάταγμα που θα «ρυθμίζει» τη λειτουργία του στην πρωτεύουσα. Το σίγουρο είναι ότι στην εποχή του Μνημονίου, ένας κλάδος που αποφέρει τεράστιο τζίρο ετησίως, είναι απίθανο να αφεθεί υπό την κυριαρχία αυτοαπασχολούμενων και μικρομεσαίων, όπως είναι σήμερα. Συνεπώς, οι μεγάλες εταιρείες με οδηγούς - υπαλλήλους βρίσκονται στα σκαριά...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Εμπαιγμός με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

Τον εμπαιγμό γύρω από τις «προσπάθειες» είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο συνεχίζει το υπουργείο Οικονομικών. Και ενώ τα συσσωρευμένα φέσια έχουν φτάσει στα 37 δισ. ευρώ και με το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι να προέρχεται από μια μικρή δράκα κεφαλαιοκρατών επιχειρούν να αυτοδιαφημιστούν για κάποιες κατασχέσεις που διενήργησαν σε «χέρια τρίτων» και για ποσά ψίχουλα σε σχέση με τη μάζα της επίσημης μεγαλοφοροδιαφυγής. Η υπόθεση αφορά στην είσπραξη 1 εκατ. ευρώ, ποσό που αφορά σε 290 προμηθευτές αλυσίδας σούπερ μάρκετ, απ' όπου και κατασχέθηκε. Το σύνολο των ληξιπρόθεμων οφειλών για τη συγκεκριμένη ομάδα προμηθευτών φτάνει στα 28,5 εκατ. ευρώ.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ
Αντέχουν και στην κρίση

Κόντρα και στην καπιταλιστική κρίση, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) για 117 από τις εισηγμένες στο χρηματιστήριο επιχειρήσεις έπιασαν τα 7,6 δισ. ευρώ και αφορούν στους ισολογισμούς για το 12μηνο του 2010. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Πήγασος ΑΧΕΠΕΥ, καταγράφεται υποχώρηση 7,1%. Το καθαρά κέρδη για το συγκεκριμένο δείγμα εταιρειών φτάνουν στα 2 δισ. ευρώ και ο τζίρος στα 55,6 δισ. ευρώ. Από τις 117 εταιρείες, οι 66 καταγράφουν κέρδη έναντι 51 που εμφανίζουν ζημιά.

Μονά - ζυγά

Σε μια περίοδο που τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα έχουν μπει στη λαιμητόμο της συμμαχίας κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου και που η λεηλασία των λαϊκών στρωμάτων μετατρέπεται σε νέα κίνητρα και προνόμια για τις μεγάλες επιχειρηματικές μονάδες, οι εμποροβιομήχανοι, επιδεικνύοντας το θράσος και την ξετσιπωσιά του κεφαλαίου, απαιτούν να φορολογούνται τα επιχειρηματικά κέρδη με ακόμα μικρότερους συντελεστές από αυτούς που έχει ήδη εξασφαλίσει για λογαριασμό τους η κυβέρνηση.

Για να εμφανίσει ακόμα πιο «πειστική» την αξίωσή τους, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΕΒΕΑ) παράγγειλε «μελέτη» με τίτλο «συμπεράσματα και προτάσεις για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων εν μέσω κρίσης» με την επιστημονική υπογραφή δύο καθηγητών του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας.

Με ...κεντρική ιδέα την «εχθρότητα» του κράτους απέναντι στις επιχειρήσεις οι εμποροβιομήχανοι, λίγες μέρες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου με το οποίο η κυβέρνηση δεσμεύεται για τη νέα μείωση του συντελεστή φορολόγησης των επιχειρηματικών κερδών στο 20%, απαιτούν να μειωθεί στο 15% «για τουλάχιστον πέντε χρόνια» και μέχρι να επιβληθεί ο εναρμονισμένος φορολογικός συντελεστής που προβλέπεται στο «Σύμφωνο για το Ευρώ».

Ετσι είναι. Οσο τους αφήνεις θα απαιτούν τα πάντα, μονά - ζυγά, να 'ναι δικά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ