ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Συνεχίζουν κόντρα στην τρομοκρατία και τους εκβιασμούς
  • Σκληρή μάχη των τοπικών Επιτροπών Αγώνα για να αποκαλυφθεί η απόλυτη συνέχεια της φιλομονοπωλιακής κυβερνητικής πολιτικής
  • Εισαγγελική παρέμβαση για συλλήψεις αυτοκινητιστών και κατάσχεση οχημάτων απαιτούν οι μεγαλοξενοδόχοι

Με καθολική συμμετοχή σε κάθε άκρη της χώρας συνεχίστηκε και χτες για τέταρτη μέρα η πανελλαδική απεργία των ιδιοκτητών ταξί, ενώ την ίδια στιγμή άρχισε να ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με τη στάση των κομμάτων απέναντι στο ζήτημα της «απελευθέρωσης» του επαγγέλματος, με όλους ανεξαιρέτως - πλην ΚΚΕ - να εμφανίζουν τη μερική και βήμα-βήμα «απελευθέρωση» που προωθούσε το ΠΔ Ρέππα, ως «λύση» του... προβλήματος, και να περιορίζουν την «αντίθεσή» τους στον υπουργό Υποδομών, Γ. Ραγκούση. Χαρακτηριστική η θέση του προέδρου του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρα, που ενώ ο κλάδος παλεύει ενάντια στην απελευθέρωση, αυτός αναρωτιόταν χτες αν η κυβέρνηση «έχει ενιαία πολιτική»... Από την πλευρά της η ΝΔ πήρε σαφή και ξεκάθαρη θέση ενάντια στις κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών.

Πάντως, σύσσωμος ένας επαγγελματικός κλάδος βρέθηκε για τέταρτη συνεχή ημέρα στους δρόμους, κάτι που θα συμβεί και σήμερα και, παρά τις - έντεχνες - «τρικλοποδιές» της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας, δε δείχνει διατεθειμένος να υποχωρήσει, γιατί γνωρίζει ότι αυτό που κρίνεται δεν είναι το αν θα μειωθεί το ήδη μειωμένο μεροκάματο ή αν θα αυξηθούν τα ήδη αυξημένα επαγγελματικά του έξοδα, αλλά αυτή καθ' αυτή η ύπαρξή του ως εργαζόμενου. Είναι αλήθεια πως σε μία μερίδα των ταξιτζήδων έχει περάσει η άποψη που καλλιεργεί η συντριπτική πλειοψηφία των συνδικαλιστικών δυνάμεων, για την αποδοχή της απελευθέρωσης αλλά με «όρους και προϋποθέσεις».

Σε αυτό το έδαφος οι ριζοσπαστικές δυνάμεις του χώρου που συσπειρώνονται στις τοπικές Επιτροπές Αγώνα και στην «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» δίνουν δύσκολη και σκληρή μάχη για να αποκαλύψουν στους συναδέλφους τους, ότι δεν υπάρχει «καλή και κακή απελευθέρωση», ούτε «πολιτική του Ρέππα» και «πολιτική του Ραγκούση» στις οδικές επιβατικές μεταφορές, παρά μόνο η πολιτική των κομμάτων της πλουτοκρατίας και της ΕΕ που θέλουν να ξεμπερδεύουν με τον αυτοαπασχολούμενο ταξιτζή, όπως θέλουν να ξεμπερδέψουν με τον αυτοαπασχολούμενο και μικροπαραγωγό σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.

Χτες, μετά την κατάφωρη παραβίαση ομόφωνης συλλογικής απόφασης εκ μέρους της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας του ΣΑΤΑ, σχετικά με τη μορφή που θα ακολουθήσουν οι κινητοποιήσεις, οι δυνάμεις των Επιτροπών Αγώνα βγήκαν από την ανώδυνη «ντάνα» που είχε στηθεί με ταξί στην Ελευσίνα και άνοιξαν τα διόδια της Αττικής Οδού στο ύψος του Ασπροπύργου. Ελπιδοφόρο το γεγονός ότι εκατοντάδες αυτοκινητιστές συντάχθηκαν με τις τοπικές Επιτροπές Αγώνα, αφού δεν ανέχθηκαν την ακύρωση μιας συλλογικής απόφασης εξαιτίας ενός τηλεφωνήματος που «έπεσε» από τη Ρηγίλλης... Γενικά, τα μηνύματα που η βάση του κλάδου στέλνει στη συνδικαλιστική πλειοψηφία, είναι ότι οποιαδήποτε προσπάθεια «ξεπουλήματος» του αγώνα, θα επιφέρει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Ολος ο κλάδος στους δρόμους

Η μάχη ανάμεσα στις δύο γραμμές στο Συνδικάτο αναμένεται να κορυφωθεί σήμερα και το Σαββατοκύριακο κατά τη διάρκεια των συνελεύσεων των τοπικών σωματείων αλλά και στο κλαδικό συμβούλιο, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα στην Αθήνα.

Συνολικά χτες στην Αττική πάνω από 5.000 οχήματα συγκεντρώθηκαν και άνοιξαν τα διόδια στην Ελευσίνα, στην Αττική Οδό και στις Αφίδνες. Μαζικές και δυναμικές κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης στην Κρήτη, στη Θεσσαλία όπου οι ταξιτζήδες έκλεισαν τα Τέμπη για περίπου τρεις ώρες, και σε άλλους νομούς της Μακεδονίας, της Θράκης και της Ηπείρου. Οι αυτοκινητιστές στην Πάτρα προχώρησαν σε κατάληψη στα γραφεία δύο Εφοριών της πόλης και στα τοπικά γραφεία του ΟΑΕΕ. Την αγωνιστική αλληλεγγύη της «Λαϊκής Συσπείρωσης» εξέφρασε ο επικεφαλής της Κ. Πελετίδης. Ο δημοτικός σύμβουλος του ΚΚΕ τόνισε ότι ο αγώνας των αυτοκινητιστών πρέπει να στηριχθεί από τα λαϊκά στρώματα γιατί όλοι μαζί πλήττονται από το μνημόνιο, την Ευρωπαϊκή Ενωση και την αντιλαϊκή πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Μεγαλοξενοδόχοι και εισαγγελείς

Στο μεταξύ ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με επιστολή του προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου ζητά την άμεση εισαγγελική παρέμβαση εναντίον όσων «παρακωλύουν τις συγκοινωνίες», ζητώντας ακόμη και σύλληψή τους, προειδοποιώντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα κινηθούν με όλα τα νόμιμα μέσα ενάντια σε όσους παραλείπουν να εκπληρώσουν τα νόμιμα καθήκοντά τους, εννοώντας τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές. Αυτές ωστόσο, ήδη από την πρώτη μέρα έναρξης της απεργίας, εκπληρώνουν στο έπακρο τα κατασταλτικά καθήκοντά τους αφού, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, έχουν ήδη κινηθεί αυτεπάγγελτα και έχουν σχηματίσει δικογραφίες, ενώ οι εισαγγελείς δεν αποκλείουν ακόμη και την κατάσχεση οχημάτων. «Πρωτοπόρος» στη δικαστική καταστολή των αγώνων η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, που έδωσε χτες εντολή στις αστυνομικές αρχές να προχωρούν σε συλλήψεις με την αυτόφωρη διαδικασία.

Δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ με δηλώσεις τους στον «Ρ» καταδικάζουν την επιχείρηση τρομοκράτησης των αυτοαπασχολούμενων στον κλάδο, που εκδηλώνεται με ευθύνη της κυβέρνησης και καλούν τους συναδέλφους τους πιο μαζικά, πιο μαχητικά, με τη συσπείρωσή τους στις Επιτροπές Αγώνα, να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Η ΝΔ, αφού φρόντισε να παίξει όπου μπορεί πυροσβεστικό ρόλο στις κινητοποιήσεις μέσω του εκπρόσωπου της Γ. Μιχελάκη, επέμεινε στη «γραμμή» της «βεντέτας Ρέππα - Ραγκούση» καλώντας ταυτόχρονα τους αυτοκινητιστές να μην προχωρήσουν σε αποκλεισμούς αεροδρομίων, λιμανιών και οδικών αξόνων. Οι «φίλοι» των ταξιτζήδων του ΛΑ.Ο.Σ. πρότειναν την κατάργηση κάθε γεωγραφικού περιορισμού στην άσκηση του επαγγέλματος και τη χορήγηση 5 νέων αδειών σε σημερινούς ιδιοκτήτες και 1 άδεια για νέους. Πρόταση δηλαδή απόλυτα ταυτόσημη με αυτήν του Ραγκούση, αν όχι χειρότερη. Οσο για το «αριστερό» άλλοθι της «απελευθέρωσης», δηλαδή τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Τσίπρα, μετά τη συνάντηση με το ΣΑΤΑ δήλωσε ότι η κυβέρνηση «υποσχέθηκε πράγματα τα οποία δεν τηρεί», παίρνοντας με αυτόν τον τρόπο σαφή θέση υπέρ του ΠΔ Ρέππα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επιμένουν αγωνιστικά

Συνάντηση με αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ

Αποκλεισμό όλων των εισόδων της Θεσσαλονίκης (κόμβο Ρυσίου, Δερβένι, κόμβο Λαχαναγοράς) από το πρωί μέχρι το μεσημέρι πραγματοποίησαν χτες οι ιδιοκτήτες ταξί, συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις ενάντια στην «απελευθέρωση» του κλάδου. Αμέσως μετά τη λήξη της κινητοποίησης, πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση μέσα από την οποία αποφάσισαν συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Απόφαση που συνοδεύτηκε από αντιδράσεις των φορέων του μεγάλου εξαγωγικού κεφαλαίου και των ξενοδόχων.

Συνάντηση με αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου των ιδιοκτητών ταξί της Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε χτες αντιπροσωπεία της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Θ. Ιγνατιάδη, βουλευτή του Κόμματος. Στη συζήτηση με τους απεργούς αναδείχτηκαν τα προβλήματα του κλάδου. Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ δήλωσε τη στήριξη στον αγώνα τους και παρουσίασε την πρόταση του Κόμματος. Οπως σημείωσε ο Θ. Ιγνατιάδης, «το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στη μεταφορά ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή ιδιοκτησία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών, ενταγμένοι σε αυτόν τον φορέα μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία, αξιοπρεπή μισθό και ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους. Αυτές οι αναγκαίες ριζικές αλλαγές συμφέρουν όλο το λαό και μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο από τη λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία. Για τέτοια μέτρα έχουν πραγματικό συμφέρον να παλέψουν από κοινού εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι στις μεταφορές».

ΕΒΕΑ
Ζητά επανεξέταση για την αύξηση ΦΠΑ στην εστίαση

Λόγο για «βαρύτατο πλήγμα» στις επιχειρήσεις της εστίασης κάνει ο πρόεδρος των εμποροβιομηχάνων της Αθήνας (ΕΒΕΑ) Κ. Μίχαλος, επικεντρώνοντας βεβαίως στις μεγάλες αλυσίδες του χώρου. Αναφέρει μάλιστα ότι σε 50 από αυτές απασχολούνται 21.000 εργαζόμενοι και η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ από το 13% στο 23% θα επιφέρει μείωση τζίρου και «πρόβλημα» για την απασχόληση. Βεβαίως, είναι «κοινό μυστικό» ότι ακόμη και επώνυμα εστιατόρια με εξασφαλισμένη πελατεία και «τσουχτερά» πιάτα, απασχολούν ανασφάλιστους εργαζόμενους και μάγειρες με «τρεις και εξήντα», οπότε γι' αυτούς ίσως είναι μικρότερο το πλήγμα, αφού βγάζουν από αλλού τη «χασούρα».

Το μεγάλο πρόβλημα αφορά τα μικρότερα, κυρίως αυτόνομα μαγαζιά, εκεί που πηγαίνουν οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους. Η μείωση της κίνησης είναι δεδομένη και οι νέες αυξήσεις στη φορολόγηση θα απομακρύνουν κι άλλο τις εργατικές οικογένειες από αυτά τα μαγαζιά, με νέα «λουκέτα» να αναμένονται.

Στην παρέμβαση του ΕΒΕΑ σημειώνεται ότι έχει γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών από επιχειρήσεις - μέλη του για τις εξελίξεις και ο πρόεδρός του επισημαίνει ότι «βαρύτατο επίσης θα είναι το πλήγμα και για τον ελληνικό τουρισμό», καθώς σε ανταγωνιστικές χώρες οι συντελεστές ΦΠΑ είναι ίδιοι οι μικρότεροι του 13%, που ισχύει σήμερα στην Ελλάδα. (Ενδεικτικά, 13% στην Πορτογαλία, 8% στην Ισπανία, 10% στην Ιταλία, 5,5% στη Γαλλία, 8% στην Κύπρο και στην Τουρκία). Το ΕΒΕΑ ζητά επανεξέταση της απόφασης από το υπουργείο Οικονομικών και να μελετήσει τα οφέλη από μια γενικότερη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ