ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Σεπτέμβρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΚΑΛΛΙΣΤΗ»
Στοχοποιεί με αγωγή κομμουνιστές ναυτεργάτες

Ζητάει αποζημίωση 2.000.000 ευρώ για στοιχεία σχετικά με οφειλές της στο ΝΑΤ, που παρουσιάστηκαν προεκλογικά σε συνέντευξη Τύπου της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ, το 2009!

«Τα ελλείμματα του ΝΑΤ είναι τα κέρδη των εφοπλιστών», γράφει το πανό από πρόσφατη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων έξω από το Ταμείο, που βουλιάζει από την κυβερνητική πολιτική
«Τα ελλείμματα του ΝΑΤ είναι τα κέρδη των εφοπλιστών», γράφει το πανό από πρόσφατη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων έξω από το Ταμείο, που βουλιάζει από την κυβερνητική πολιτική
Αγωγή με την οποία ζητάει την καταβολή συνολικά 2.000.000 ευρώ από τους κομμουνιστές ναυτεργάτες Σάββα Τσιμπόγλου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ και Γιάννη Μανουσογιαννάκη, επίσης μέλος της ΚΕ και πρόεδρο του «Στέφενσων», κατέθεσε η Ναυτιλιακή εταιρεία «Καλλίστη», ιδιοκτήτρια μεταξύ άλλων των πλοίων SARDINIA VERA και CORSICA EXPRESS THREE.

Η αγωγή αφορά σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ στις 28 Σεπτέμβρη 2009, παραμονές των βουλευτικών εκλογών, για την απαράδεκτη κατάσταση που έχουν διαμορφώσει οι εφοπλιστές και τα κόμματά τους σε βάρος των ναυτεργατών και των νησιωτών, έχοντας εκτός όλων των άλλων, οδηγήσει και το ΝΑΤ στα όρια της κατάρρευσης.

Παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΚΚΕ, τα δυο στελέχη και υποψήφιοι βουλευτές του Κόμματος, ανέφεραν στοιχεία για τις τεράστιες οφειλές των εφοπλιστών στο ΝΑΤ, παρά τις οποίες οι ακτοπλοϊκές γίνονται δέκτες αλλεπάλληλων χαριστικών ρυθμίσεων από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και εξασφαλίζουν έτσι άδεια ελευθεροπλοΐας.

Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του ζητήματος, αρκεί να αναφερθεί ότι σήμερα, οι βεβαιωμένες οφειλές των εφοπλιστών στην 4η ΔΟΥ Πειραιά για ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ και το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), ανέρχονται σε 145.000.000 ευρώ. Το συνολικό ποσό των οφειλών των εφοπλιστών είναι ανυπολόγιστο, επειδή με ευθύνη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οι ισολογισμοί του ΝΑΤ και του ΚΕΑΝ έχουν σταματήσει να συντάσσονται από το 2002.

Σαν αποτέλεσμα της πολιτικής των εφοπλιστών και των κομμάτων τους, το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2011 είναι 1.314.771.141 ευρώ. Σύμφωνα, επίσης, με τον Ν. 3986/2011 «η χρηματοδότηση του ΝΑΤ για το 2011 μειώνεται κατά 50.000.000 ευρώ σε σχέση με τη χρηματοδότηση κατά το έτος 2010, και από το 2012 και εφεξής μειώνεται κατά το ποσό των 100.000.000 ευρώ για κάθε έτος σε σχέση με τη χρηματοδότηση του 2010». Ενώ με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οικονομικών, οι συντάξεις του ΝΑΤ αναπροσαρμόζονται από 1/7/2011 και εφεξής, δηλαδή πετσοκόβονται, ώστε να προκύπτει ισοσκελισμένος προϋπολογισμός.

Πρόκειται για στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει τον κλάδο ασφάλισης και σύνταξης των ναυτεργατών η φιλοεφοπλιστική πολιτική των κυβερνήσεων του δικομματισμού. Αυτή την πραγματικότητα προσπαθεί να αντιστρέψει με την αγωγή της η «Καλλίστη», ενεργώντας επί της ουσίας για λογαριασμό συνολικά του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στοχοποιώντας τους κομμουνιστές ναυτεργάτες που πρωτοστατούν στην οργάνωση της πάλης στα καράβια.

Ζητάνε και τα ρέστα

Η «Καλλίστη» επικαλείται δημοσιεύματα στον Τύπο την επομένη της συνέντευξης, μεταξύ αυτών και του «Ριζοσπάστη». Χαρακτηρίζει «ψευδείς και αναληθείς ισχυρισμούς» τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη, ότι η ίδια χρωστάει στο ΝΑΤ και με το σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ευθύνεται για την εκδίωξη στην ανεργία πάνω από 1.500 ναυτεργατών. Η εταιρεία, δυο ολόκληρα χρόνια μετά τη συνέντευξη (!) θεωρεί ότι θίγεται «το κύρος και η αξία της» και ότι οι καταγγελίες των ναυτεργατών «επεδίωκαν να μειώσουν τη σημασία και την έκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, παρουσιάζοντας την εταιρεία "Καλλίστη Φέρρις" ως μια προβληματική εταιρεία».

Η ίδια ισχυρίζεται ότι «η εταιρεία δεν είχε οφειλές προς το NAT» και προβάλλει το έωλο επιχείρημα ότι «κανένα από τα πλοία μας, ούτε το SARDINIA VERA, ούτε το CORSICA EXPRESS THREE δεν θα μπορούσε να πάρει ελευθεροπλοΐα για να εκτελέσει οποιοδήποτε δρομολόγιο, πόσο μάλλον να ταξιδεύσει και εκτός Ελλάδος, εάν δεν είχε προηγουμένως εξοφλήσει τις οφειλές του προς το NAT».

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία για τις απολύσεις στον κλάδο, η εταιρεία ισχυρίζεται στην αγωγή της ότι «είναι ψευδής και αναληθής» η καταγγελία των κομμουνιστών ναυτεργατών και ότι «το μόνο που επεδίωκε ήταν να δημιουργήσει την εντύπωση ότι η εταιρεία είναι μια εταιρεία η οποία δεν σέβεται και καταστρατηγεί τα δικαιώματα των ναυτεργατών απολύοντας και αφήνοντάς τους απλήρωτους, ενδιαφερόμενη μόνο για το δικό της κέρδος και εξυπηρετώντας τη δική της στρατηγική σε βάρος των ναυτεργατών».

Φανερώνοντας τα πραγματικά της κίνητρα σε ό,τι αφορά την κατάθεση της αγωγής, η εταιρεία αποκαλύπτει ότι το ΚΚΕ και το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα είναι αυτοί που μπαίνουν στο μάτι των εφοπλιστών σαν τάξη, γράφοντας στην αγωγή της: «Ενισχυτικό του σκοπίμου των ανωτέρω συκοφαντικών δηλώσεων των δύο εναγομένων είναι ότι οι εν λόγω είχαν στραφεί κατά της εταιρείας και σε προγενέστερο χρόνο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που είχαν δημιουργήσει προβλήματα στα δρομολόγια των πλοίων της εταιρείας παρενοχλώντας και εξαναγκάζοντας τα πληρώματα των πλοίων σε κινητοποιήσεις, προβαίνοντας σε ψευδείς καταγγελίες και σε τραμπουκισμούς (...) Και όλες αυτές οι ενέργειες γίνονταν χωρίς την έγκριση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), που όπως ήταν λογικό κρατούσε αποστάσεις».

Με βάση τα παραπάνω, η εταιρεία ζητάει αποζημίωση και μάλιστα με τόκους, όπως επίσης «να υποχρεωθούν οι εναγόμενοι να παραλείπουν στο μέλλον τη διάδοση οποιωνδήποτε στοιχείων δυσφημιστικών ή εξυβριστικών για το πρόσωπό μου με την απειλή προσωπικής κράτησης ενός (1) μηνός για τον καθένα ξεχωριστά, με την απειλή καταβολής χρηματικής ποινής δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000) από τον καθένα ξεχωριστά για κάθε μελλοντική προσβολή της προσωπικότητάς μου από τους εναγομένους».

Εωλες κατηγορίες

Οι ισχυρισμοί της εταιρείας είναι πέρα για πέρα έωλοι. Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη, δεν αφορούσαν μόνο την ίδια, αλλά το σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Μεταξύ άλλων, εκτός από την «Καλλίστη», έγινε επίσης αναφορά στα χρέη της GA FERRIES και της ΣΑΟΣ προς το ΝΑΤ και το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων.

Συνολικά για τις οφειλές στο ΝΑΤ, είναι τουλάχιστον πρόκληση οι εφοπλιστές να κουνάνε το δάχτυλο στους ναυτεργάτες. Η περίπτωση της «Καλλίστη», χωρίς να είναι η μοναδική, είναι αποκαλυπτική: Τον Απρίλη του 2009, από τα επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, προκύπτει ότι για ένα καράβι της εταιρείας, το «Σαρδηνία Βέρα» η πλοιοκτήτρια όφειλε 250 χιλιάδες ευρώ για εισφορές στο Ταμείο και άλλα 14.266,11 ευρώ στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων, χρήματα που έχει εισπράξει από τα εισιτήρια και τα είχε παρακρατήσει.

Για την καταβολή των 250.000 ευρώ η πλειοψηφία της διοίκησης του ΝΑΤ είχε συμφωνήσει να γίνει διακανονισμός. Ωστόσο, η εταιρία δεν είχε καταβάλει ούτε την πρώτη δόση και απαίτησε να γίνει νέος διακανονισμός, αίτημα το οποίο απορρίφθηκε. Σαν αποτέλεσμα, το ΝΑΤ ανακάλεσε την ελευθεροπλοΐα του «Σαρδηνία Βέρα».

Σύμφωνα όμως με καταγγελία των ΠΕΜΕΝ - Στέφενσων, στις 15/4/2009, οι λιμενικές αρχές έδωσαν άδεια να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτωσης του πλοίου, τέσσερις ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου, διαδίδοντας πως υπήρχε προφορική διαβεβαίωση από τον πρόεδρο του ΝΑΤ ότι η εταιρεία «κάποια στιγμή σήμερα θα πληρώσει»! Να σημειωθεί ότι η νομοθεσία δεν προβλέπει προφορικές διαβεβαιώσεις, αλλά ρητά γραπτά «σήματα» των αρμοδίων αρχών, για να αρθεί η απαγόρευση απόπλου.

Σε ότ,ι αφορά το βίαιο ξερίζωμα εργατικού δυναμικού από τα καράβια, η καταγγελία είναι αδιαμφισβήτητη, συγκεκριμένη και αφορά πολλές και όχι μια ακτοπλοϊκή εταιρεία. Πιο συγκεκριμένα, την επομένη της συνέντευξης, ο «Ριζοσπάστης» αναπαρήγαγε αποσπάσματα από την εισήγηση που έκανε ο Σ. Τσιμπόγλου, ο οποίος μεταξύ άλλων είπε:

«Μόνο το 2009 πάνω από 20 πλοία τριών ναυτιλιακών εταιρειών (GA FERRIES, ΣΑΟΣ και ΚΑΛΛΙΣΤΗ ΦΕΡΡΙΣ) είναι εκτός του ακτοπλοϊκού δικτύου για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών του νησιωτικού συμπλέγματος, που αντιστοιχεί σε ημερήσια μετακίνηση επιβατών μιας μικρής πολιτείας 10.000 ατόμων για να αντιληφθούμε το μέγεθος (...) Με όχημα τις λεγόμενες άγονες γραμμές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έδωσαν πακτωλό χρημάτων στις ναυτιλιακές εταιρείες στην ακτοπλοΐα για υπερήλικα - υποσυντήρητα πλοία. Ταυτόχρονα, οι παραπάνω ναυτιλιακές εταιρείες πέταξαν στο δρόμο πάνω από 1.500 εργαζόμενους, απλήρωτους, οφείλοντας τεράστια ποσά στα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης».

Δραστηριότητες ΚΟ του ΚΚΕ

Συγκέντρωση στην Παραλία Λουτρών Αιδηψού με θέμα τις πολιτικές εξελίξεις και τις θέσεις του ΚΚΕ διοργανώνει το Σάββατο 3 Σεπτέμβρη στις 7.30 μ.μ. η Αχτιδική Επιτροπή Β. Εύβοιας του ΚΚΕ. Θα μιλήσει ο Αποστόλης Νάνος, βουλευτής του ΚΚΕ.

Ομιλίες στη Β. Εύβοια

Ο Γιώργος Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, θα μιλήσει σε συγκεντρώσεις των κομματικών οργανώσεων στη Βόρεια Εύβοια με θέμα «Οι πολιτικές εξελίξεις και οι θέσεις του ΚΚΕ». Συγκεκριμένα:

  • Την Κυριακή 4/9 στις 7.30 μ.μ. σε συγκέντρωση στη Λίμνη.
  • Την Τρίτη 6/9 στις 7.30 μ.μ. σε συγκέντρωση στο Μαντούδι.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ