ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Σεπτέμβρη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Να γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια

Ανακοίνωση με αφορμή τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που γίνονται αυτή την περίοδο

Eurokinissi

«Μη σκύψεις το κεφάλι! Είτε θα γίνουμε δάσκαλοι που θα τολμήσουμε να διδάξουμε την αλήθεια, τον αγώνα και τελικά την αξιοπρεπή και τίμια στάση ζωής στους μαθητές μας, είτε θα μετρήσουμε το μπόι μας με βάση τα κριτήρια των επιχειρήσεων, που βλέπουν σε κάθε μαθητή και έναν πιθανό πελάτη και αυριανό εργαζόμενο προς εκμετάλλευση».

Τα παραπάνω τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σε ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας με αφορμή τα προγράμματα επιμόρφωσης για το «νέο σχολείο», που γίνονται αυτή την περίοδο από το υπουργείο Παιδείας με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ.

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ με βάση την πείρα από προηγούμενα αντίστοιχα σεμινάρια που έχουν γίνει αλλά και από το τι σημαίνει «νέο σχολείο» στην πράξη, σημειώνει ότι αυτή η «επιμόρφωση» δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά». Αντίθετα, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της:

«Ολο το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης συνιστά προπαγάνδα για το "Νέο Σχολείο", στυγνή ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού!

  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να "επιμορφωθούν" στη φιλοσοφία και τους στόχους του "Νέου Σχολείου". Δηλαδή, να αποδεχτούν το σχολείο της αγοράς, της διαφοροποίησης, των δεξιοτήτων. Να αρνηθούν το δικαίωμα στην ενιαία και δωρεάν Παιδεία, χωρίς χορηγούς, χωρίς επιχειρηματική δράση.
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να "επιμορφωθούν" στα νέα προγράμματα και στο ψηφιακό σχολείο. Δηλαδή, να δουλέψουν πιο αποφασιστικά στη διαθεματικότητα, στη σχετικιστική - υποκειμενική αντίληψη για τη γνώση και την αλήθεια, να αποδεχτούν ως κυρίαρχο το ρόλο των "νέων τεχνολογιών" στην εκπαίδευση στη λογική της αντικατάστασης της γνώσης από την πληροφόρηση. Να αρνηθούν ότι πρέπει να διδάξουν ότι η αλήθεια είναι αντικειμενική, ότι ο εκπαιδευτικός έχει τον πρώτο και κύριο ρόλο, παιδαγωγική ευθύνη στο να μορφώσει ολόπλευρα τα παιδιά.
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να προωθήσουν στη διδασκαλία τους όλες τις δεξιότητες (8) που θέτει ως στόχο η Ευρωπαϊκή Ενωση για να γίνει πιο ανταγωνιστική, πιο κερδοφόρα. Θέλουν τον εκπαιδευτικό να αποδεχτεί την αντιδραστική απάντηση που δίνει το κεφάλαιο στις σύγχρονες δυνατότητες που δίνει η εποχή μας για ολόπλευρη μόρφωση για όλους. Θέλουν τον εκπαιδευτικό να διδάξει την επιχειρηματικότητα, ότι εργάτης και κεφάλαιο είναι μια οικογένεια, να σκέφτεται από πολύ νωρίς για τον εργοδότη.
  • Καλούν τους εκπαιδευτικούς να "επιμορφωθούν" στην αυτο-αξιολόγηση, δηλαδή την αυτοχειρία τους, να αποδεχτούν το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ, να αξιολογούνται με βάση τα κριτήρια της αγοράς, της διαφοροποίησης, της ανταγωνιστικότητας.

Το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας να μορφώνονται ολόπλευρα. Στρέφεται ενάντια στον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τον μετατρέπει σε παπαγαλάκι των κατευθύνσεων της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ».

Το ΠΑΜΕ επισημαίνει ακόμα στους εκπαιδευτικούς ότι «τα "κίνητρα συμμετοχής" και η μοριοδότηση που δίνει το υπουργείο είναι το καρότο για να προωθηθεί η επίθεση στα ίδια τα δικαιώματά μας, στον παιδαγωγικό ρόλο μας, στο εισόδημά μας, στην ίδια τη ζωή μας».

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κάλεσμα σε κοινό αγώνα για δημόσια και δωρεάν Παιδεία

Κάλεσμα σε κοινό αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, για δημόσια και δωρεάν Παιδεία απευθύνει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας στους εργαζόμενους του κλάδου, σε κάθε γονιό κι εργάτη.

Αναφερόμενη στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η Ομοσπονδία σημειώνει: «Αυξάνουν οι οικογένειες που θα δυσκολευτούν να αγοράσουν τα απαραίτητα για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο. Αυξάνουν οι οικογένειες που δε θα στείλουν τα παιδιά τους στις επαρχιακές σχολές που πέρασαν και όσοι θα πάνε θα υποστεί σοβαρή στέρηση η οικογένεια για να τα βγάλει πέρα».

Με ξεκάθαρη την απαίτηση για: «Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην εκπαίδευση. Το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος», η Ομοσπονδία τονίζει ότι «το πρόβλημα της Παιδείας είναι υπόθεση πρώτα απ' όλα της εργατικής τάξης και των συνδικάτων της. Είναι προς το συμφέρον το δικό μας, των παιδιών μας, των εκπαιδευτικών, η ανάπτυξη δράσης που θα κοντράρει την κυρίαρχη πολιτική στην Παιδεία, που θέλει τα παιδιά μας μισομορφωμένα, άνεργα, κακοπληρωμένα χωρίς συλλογικές συμβάσεις, χωρίς σύνταξη, χωρίς άδειες, δηλαδή, έρμαια στη σκλαβιά του κεφαλαίου».

Και καταλήγει: «Καλούμε σε συστράτευση και κοινό αγώνα κάθε εργάτη και εργάτρια, κάθε γονιό, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, για να βάλουμε φρένο στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, για να μη μας μείνουν τα παιδιά μας αγράμματα, για να διεκδικήσουμε δημόσια και δωρεάν Παιδεία.

Απαιτούμε:

  • Να δοθούν άμεσα και δωρεάν όλα τα βιβλία στους μαθητές.
  • Να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της δωρεάν μεταφοράς των παιδιών στα σχολεία.
  • Να συμπληρωθούν οι κενές θέσεις σε βρεφονηπιακούς παιδικούς σταθμούς, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια, με μόνιμο προσωπικό, με πλήρη ωράριο και δικαιώματα.
  • Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών, έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Να σταματήσουν οι γονείς να πληρώνουν τροφεία στους βρεφονηπιακούς παιδικούς σταθμούς».
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Να μη συμβιβαστούν οι εργαζόμενοι με την άθλια κατάσταση στην έναρξη της χρονιάς
  • Ψήφισμα των συμβούλων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στο Δήμο Καρδίτσας
  • Ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Λάρισας

Πρόταση ψηφίσματος σχετικά με τα πολλά και οξυμένα προβλήματα με τα οποία ξεκινά η νέα σχολική χρονιά κατέθεσαν στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καρδίτσας οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» - Χρ. Τέγος, Γ. Γιοβάνης, Μ. Τσίπρας, Θ. Μακροστέργιος - στο οποίο επισημαίνουν ότι κανείς δεν πρέπει να παραιτηθεί από το δικαίωμα στη δωρεάν μόρφωση, στην αξιοπρεπή εργασία, στη ζωή με δικαιώματα.

Στο ψήφισμα στηλιτεύουν την υποχρηματοδότηση που επιβάλλει η κυβέρνηση και αναφέρουν ότι στο Δήμο Καρδίτσας η κυβέρνηση μέσα στο 2011 δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ για τη συντήρηση των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται χρόνια προβλήματα στις κτιριακές υποδομές που εγκυμονούν κινδύνους ακόμη και για την ασφάλεια των μαθητών.

Και υπογραμμίζουν: «Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς να εξασφαλίζεται η μεταφορά των μαθητών στα νέα τους σχολεία. Το πρόβλημα γίνεται πιο εκρηκτικό λόγω των πολλών συμπτύξεων και συγχωνεύσεων σχολείων - λέγεται ότι θα επιχειρηθούν κι άλλες φέτος - που οδηγεί μεγάλο αριθμό μαθητών στην καθημερινή μετακίνηση ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις και επικίνδυνες διαδρομές. Κι από αυτό το πρόβλημα θα χαθούν εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας, αφού οι συμβάσεις που θα υπογράψουν οι δήμοι θα ισχύουν από το νέο έτος.

Το σύνθημα της κυβέρνησης "Πρώτα ο μαθητής" σήμερα κατάντησε να σημαίνει: Ο μαθητής που δεν θα έχει βιβλία, που θα στοιβάζεται σε τμήματα 30-35 ατόμων, που δεν θα έχει τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, που θα πληρώνει για τη μετακίνησή του, τη θέρμανση και άλλα έξοδα του σχολείου του και τελικά θα κατατάσσεται σε κάποια κατηγορία ανάλογα με το πόσο βαθιά βάζει το χέρι στην τσέπη η οικογένειά του.

Κανένας μαθητής, γονιός, εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτή την άθλια κατάσταση», τονίζουν απαιτώντας «να καλυφθούν τώρα από το κράτος όλες οι ανάγκες των σχολείων. Την κρίση να πληρώσουν αυτοί που έχουν τον πλούτο στα χέρια τους κι όχι η λαϊκή οικογένεια».

Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας

Σε ανακοίνωσή του, το Εργατικό Κέντρο Λάρισας επισημαίνει ότι η νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες βρίσκει τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους που συμμετέχουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αντιμέτωπους με την ταξική αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και στην Εκπαίδευση, που υποβαθμίζει το περιεχόμενο της γνώσης και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, ΑΕΙ, ΤΕΙ, εντείνοντας παράλληλα την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, μειώνοντας σημαντικά τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία, ζητώντας από τους γονείς να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, όχι μόνο για την παραπαιδεία, αλλά και για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, ΑΕΙ, ΤΕΙ.

Και υπογραμμίζει ότι το ΕΚΛ αντιπαλεύει αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική, απαιτεί το δικαίωμα στη μόρφωση, στις σπουδές, στη δουλειά, στη ζωή για όλα τα παιδιά Ελλήνων και μεταναστών και διεκδικεί αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ