Την ώρα που η κυβέρνηση δίνει τη «χαριστική βολή» στην Αρχαιολογική Υπηρεσία - και μέσω της «εφεδρείας», που θα περικόψει το 10% των αρχαιολόγων - η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΤ επιμένει να επιδεικνύει ένα είδος... «κοσμογονίας» στον τομέα της προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Μετά τον υπουργό, Π. Γερουλάνο, ο οποίος αναφέρθηκε για πολλοστή φορά, στη Βουλή, στο αρχαιολογικό κομμάτι του λεγόμενου Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), τη «σκυτάλη» πήρε η γγ του ΥΠΠΟΤ, Λίνα Μενδώνη, η οποία, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου για την αρχαιολογική έκθεση «Αγονη Γραμμή» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, είπε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός των αρχαιολογικών έργων στα νησιά της άγονης γραμμής φτάνει τα 6,5 εκατ. ευρώ. Βέβαια, αυτό που συνεχώς «ξεχνά» η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΤ είναι αυτό που καταγγέλλουν οι άνθρωποι που φέρνουν σε πέρας αυτό το έργο: Οτι με την ασκούμενη πολιτική, ακόμη και τα έργα του ΕΣΠΑ θα «βυθιστούν».
Επιπλέον, όπως αναφέρουν αρχαιολόγοι με αφορμή τη συγκεκριμένη έκθεση, ανάμεσα στα εκθέματα περιλαμβάνονται και αντικείμενα που προέρχονται και από τη νησίδα Αλιμνιά, την οποία, ο Δήμος Χάλκης θέλει να τη μετατρέψει σε τουριστικό, «επενδυτικό» «παράδεισο» αν και είναι αρχαιολογικός χώρος. Το τοπικό παράρτημα της Ρόδου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, εκφράζοντας σε ανακοίνωσή του την αντίθεση των αρχαιολόγων στο ξεπούλημα της Αλιμνιάς, αναφέρθηκε και στην έκθεση, σημειώνοντας ότι «ο πλούτος των αρχαιολογικών ευρημάτων της Αλιμνιάς θα παρουσιαστεί στην έκθεση με τίτλο "Αγονη Γραμμή", που διοργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης» (εγκαινιάσθηκε χτες). Προειδοποιούσε μάλιστα: «Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε ότι η ν. Αλιμνιά, ένα από τα μοναδικά διαχρονικά μνημεία του Αιγαίου, με πλούσιες αρχαιότητες, κινδυνεύει άμεσα με οριστική εξαφάνιση, αν προχωρήσουν σχέδια "ενοικίασής" της».
Αρχαιολόγοι σχολιάζουν επίσης, ότι οι πίσω και από αυτήν την έκθεση υπάρχουν άνθρωποι που «εργάστηκαν πολύ, αθόρυβα (και χωρίς καμιά πρόσθετη αμοιβή, ως συνήθως) για να μπορέσει να γίνει πραγματικότητα η έκθεση αυτή», ενώ και τα έργα τα «έφεραν σε πέρας οι εργαζόμενοι στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, με όλες τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημόσιες υπηρεσίες σε μια ακριτική περιοχή (...)».
Η «Αγονη Γραμμή» παρουσιάζει (έως 23/4/2012) το παρελθόν νησιών, όπως το Καστελόριζο, η Ρω, η Σύμη, η Χάλκη, η Τήλος και η Νίσυρος.
Στην «Αλλη Οχθη» (Αρτέμωνος 9, Νέος Κόσμος, 2109270628), σήμερα ο δάσκαλος του κλαρίνου στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων, ψυχή των «Χάλκινων της Κοζάνης», Δημήτρης Κώτσικας, που θα ταξιδέψει στη στεριανή παράδοση: Μοριά, Ρούμελη, Θεσσαλία, Μακεδονία, Ηπειρο, Θράκη. Μαζί του οι Λάζαρος Τσαμπάς (τραγούδι), Κωστής Καλαϊτζάκης (λαούτο, τραγούδι), Γιώργος και Θανάσης Κώτσικας (βιολί, κρουστά).
Αύριο, ακολουθεί η γλυκόλαλη ηπειρώτικη κομπανία των «Λαλητάδων», με την ποικιλία τοπικών μουσικών ιδιωμάτων: Τζουμέρκα, Μέτσοβο, Κόνιτσα, Πωγώνι, Ζαγόρι, Γιάννενα, Μουργκάνα, Λάκκα Σούλι, Πρέβεζα, Αρτα. Με τραγούδια της αγάπης και ξενιτιάς, με χορό κυκλωτικό και το κλαρίνο να δεσπόζει.
Ενα πρόγραμμα για πιάνο - φωνή, αφιέρωμα στο αγγλόφωνο ερωτικό (κι όχι μόνο) τραγούδι, ξεδιπλώνουν η Ελλη Πασπαλά και ο Τάκης Φαραζής, αύριο (9μμ), στο θέατρο «Παλλάς». Η γνωστή τραγουδίστρια και ο δεξιοτέχνης πιανίστας της τζαζ «ταξιδεύουν» με δημιουργίες των Tom Waits, George Gershwin, Cole Porter, Leonard Cohen, Van Morrison κ.ά.
Ο Λάκης Παππάς, τραγουδιστής που συνδέθηκε με τη χρυσή εποχή των μπουάτ, τραγουδά την Κυριακή (9 μ.μ.) στην μπυραρία «Tar» (Λ. Ηρακλείου 34, 210.2237.717). Μαζί του, δύο σολίστ της κιθάρας, οι Δ. Παπαγγελίδης και Ι. Ηλιόπουλος.
Στην Πάτρα, στην αίθουσα του Παμμικρασιατικού Συλλόγου (Φωκαίας 26, πλ. Ελευθερίας), συνεχίζονται οι ενδιαφέρουσες προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης. Αύριο (10/12, 8μμ) προβάλλεται ένα αριστούργημα του γαλλικού κινηματογράφου, «Τα παιδιά του παραδείσου» του Μαρσέλ Καρνέ (γυρίστηκε στο κατοχικό Παρίσι). Είσοδος ελεύθερη.