ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 27 Γενάρη 2012
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Κοιτάζει τον κόσμο με σιωπή... »

Κηδεύεται σήμερα, στις 4 μ.μ., από το Α' Νεκροταφείο

Motion Team

Συνεχίζονται οι ανακοινώσεις φορέων για τον αιφνίδιο και άδικο θάνατο του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Ο Σύνδεσμος Φυλακισθέντων - Εξορισθέντων Αντιστασιακών τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι «θα μείνει αξέχαστος για το πλούσιο πρωτοπόρο και εμπνευσμένο έργο του, που έβγαλε τον Ελληνικό Κινηματογράφο έξω από τα σύνορα της χώρας μας. Το έργο του θα τον κρατά ζωντανό ανάμεσά μας». Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σημειώνει ότι η Ελλάδα είναι φτωχότερη, «ο κόσμος σιωπηλός».

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων, ενώ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών, εκφράζοντας τη θλίψη της, θυμίζει ότι ο Αγγελόπουλος «ξεκίνησε τη διαδρομή του στο χώρο της Εβδομης Τέχνης ως δημοσιογράφος στις αρχές της δεκαετίας του '60, γράφοντας κινηματογραφική κριτική στην εφημερίδα "Δημοκρατική Αλλαγή"». «Ο πόνος για το χαμό του Θεόδωρου Αγγελόπουλου είναι τεράστιος», δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Τούρκος σκηνοθέτης Φερζάν Οζπετέκ, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Ιταλία.

Παράλληλα, συνεχίζεται η εκτενής αρθρογραφία στο διεθνή Τύπο, όπως στις γερμανικές εφημερίδες «Die Welt», «Berliner Morgenpost» και «Frankfurter Rundschau», που παραθέτει το σχόλιο του σπουδαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη Ακίρα Κουροσάβα: «Μέσα από το φακό του, ο Αγγελόπουλος κοιτάζει τον κόσμο με σιωπή...».

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΥΠΠΟΤ
Αντίσταση κατά της επίθεσης στον πολιτισμό

«Κορύφωση της ολομέτωπης επίθεσης στον πολιτισμό» χαρακτηρίζει το πολυνομοσχέδιο για τη «Βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος» η Επιτροπή του ΠΑΜΕ στο ΥΠΠΟΤ.

Το ΠΑΜΕ επισημαίνει ότι στο κεφάλαιο Γ' του νομοσχεδίου προβλέπονται «ρυθμίσεις για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες» κατά τη φάση κατασκευής Μεγάλων Ιδιωτικών Εργων, που μετατρέπουν σε υπαλλήλους εταιρειών τους αρχαιολόγους στις σωστικές ανασκαφές στα ιδιωτικά έργα, «με ανυπολόγιστες συνέπειες στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και λεηλασία όσων εργασιακών δικαιωμάτων τους απέμειναν». Συγκεκριμένα, στο άρθρο 8, προβλέπεται ότι το προσωπικό για τις αρχαιολογικές εργασίες (επιστημονικό και εργατοτεχνικό) θα «επιλέγεται από τον κύριο του έργου, ύστερα από σύμφωνη γνώμη» των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΤ! Μάλιστα, ο ιδιώτης θα έχει ουσιαστικό λόγο και στην επιλογή των αντικαταστατών των εργαζομένων αν χρειαστεί»!

«Mε το πολυνομοσχέδιο αυτό κορυφώνεται η ισοπεδωτική πολιτική της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου, του ΔΝΤ και της τρόικας, στο χώρο του πολιτισμού, καθώς πρόσφατα με άλλο νομοσχέδιο ("Αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα") ψηφίστηκε η παράταση της ομηρίας των συμβασιούχων στο ΥΠΠΟΤ με τη μετατροπή του 24μήνου σε 60μηνο. Επιπλέον, η ολομέτωπη επίθεση στον πολιτισμό ολοκληρώνεται με την πλήρη διάλυση των μουσικών οργανισμών της χώρας (κρατική συμφωνική ορχήστρα, μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, Λυρική Σκηνή, Ορχήστρα των Χρωμάτων) που κάτω από το βάρος της ανύπαρκτης κρατικής επιχορήγησης οδηγούνται σε ολική απαξίωση, υποβάθμιση με απολύσεις εργαζομένων, μουσικών και καλλιτεχνών. Στα πλαίσια της ίδιας πολιτικής για γενικότερο "ξεπούλημα" της πολιτιστικής κληρονομιάς εναρμονίζεται και η πρόσφατη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, όπου για πρώτη φορά δηλώνεται ότι οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μνημεία παραχωρούνται για τη "λήψη διαφημιστικών ταινιών εμπορικού χαραχτήρα"», αναφέρει η ανακοίνωση της Επιτροπής του ΠΑΜΕ.

Η Επιτροπή καλεί όλους τους εργαζόμενους, ανέργους, απολυμένους να συνταχθούν στις δυνάμεις του «για ένα ενιαίο, ταξικό, συνδικαλιστικό μέτωπο που συνενώνει αγωνιστές με διαφορετικές αφετηρίες, ιδεολογίες και πολιτικές διαδρομές», επισημαίνοντας: «Το πολιτικό συμπέρασμα που πρέπει να βγάλουν οι εργαζόμενοι είναι ότι πρέπει να τεθεί ευθέως το ζήτημα αλλαγής της εξουσίας. Είναι ο μόνος δρόμος για την έξοδο από την κρίση με γνώμονα τις ανάγκες και τα συμφέροντα του λαού».

Το ΠΑΜΕ διεκδικεί: Μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα. Αμεση κατάργηση των περιοριστικών διατάξεων του ΠΔ Παυλόπουλου και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Στελέχωση των υπηρεσιών με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων (εργατοτεχνίτες, αρχαιοφύλακες, συντηρητές, ανθρωπολόγους, μηχανικούς, αρχαιολόγους, κ.ά.) με διαφανείς διαδικασίες και αντικειμενικά κριτήρια. Αμεση αποπληρωμή των δεδουλευμένων όλων των εργαζομένων στις υπηρεσίες που υπάγονται στο ΥΠΠΟΤ.

Λέει «ΟΧΙ»: Στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και στην επέκταση των επιχειρησιακών συμβάσεων. Στη νομιμοποίηση των ελαστικών μορφών εργασίας και μερικής απασχόλησης. Στην περικοπή μισθών, επιδομάτων, δώρων, σε δημόσιο και ιδιωτικό φορέα. Στην εμπορευματοποίηση του πολιτισμού. Στην ιδιωτικοποίηση φορέων και ιδρυμάτων που υπάγονται στο ΥΠΠΟΤ.

«Η ριζοσπαστική λύση και για τους εργαζόμενους στον πολιτισμό είναι η συμπόρευση με το ταξικό εργατικό κίνημα, το ΠΑΜΕ, για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα και για βαθύτερες αλλαγές υπέρ των εργαζομένων, σε σύγκρουση με τη στρατηγική του κεφαλαίου που θέλει και τον πολιτισμό ένα ακόμα εμπόρευμα και μάλιστα με αναλώσιμους εργαζόμενους», καταλήγει το ΠΑΜΕ.

«Πολιτιστικός» κυνισμός του κεφαλαίου

Ο Ιταλός μεγαλοβιομήχανος υποδηματοποιίας, Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, εκβιάζει το ιταλικό υπουργείο Πολιτισμού, απειλώντας να μη «χορηγήσει» 25 εκατ. ευρώ, για τη συντήρηση του Κολοσσαίου - το οποίο, παρεμπιπτόντως, καταρρέει - επειδή η εισαγγελία της Ρώμης ...«τόλμησε» να θέλει να δει τις λεπτομέρειες του συμβολαίου μεταξύ του επιχειρηματία και του υπουργείου Πολιτισμού!

Βέβαια, η εισαγγελία θέλησε να δει το συμβόλαιο μετά την κατακραυγή που ξεσήκωσε η καραμπινάτη «παραχώρηση», ουσιαστικά, του κορυφαίου αυτού μνημείου σε έναν εργοστασιάρχη. Διότι, όπως αναφέρουν ιταλικά ΜΜΕ, η συμφωνία (υπογράφηκε το Γενάρη του 2011), προβλέπει, ως αντάλλαγμα για τη «χορηγία» του, να χρησιμοποιεί η βιομηχανία την εικόνα του μνημείου για τα επόμενα 15 χρόνια. Ο βιομήχανος διαψεύδει την εμπορευματική χρήση του μνημείου, ωστόσο είναι φανερό ότι «πείθει» μόνον όσους θέλουν να πειστούν. Μεταξύ αυτών και το ιταλικό αστικό κράτος, αφού, σε πρόσφατη συνάντηση του επιχειρηματία με τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού, Λορέντσο Ορνάγκι, ο τελευταίος του ζήτησε «υπομονή» και να μην αποσύρει τη «χορηγία»...

Και η περίπτωση αυτή αποδείχνει ότι οι αιτιάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων και των αστικών κομμάτων για τα «καλά» της «πολιτιστικής χορηγίας» αποτελούν προπαγάνδα, που προσπαθεί να συγκαλύψει το γεγονός ότι η «πολιτιστική χορηγία» είναι ένα ακόμη «εργαλείο» εμπορευματοποίησης του πολιτισμού και παράδοσης της πολιτιστικής κληρονομιάς στο κεφάλαιο.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι ενώ στο Κολοσσαίο έχουν εντοπιστεί περίπου 3.000 ρωγμές, το ιταλικό κράτος αντί να προχωρήσει σε άμεση διάσωσή του, παρακαλάει τους κεφαλαιοκράτες...

Προς όφελος ... του «Γκετί»

Τους «καρπούς» του «μνημονίου συνεργασίας» που συνυπέγραψε με το ελληνικό ΥΠΠΟΤ, τον περασμένο Σεπτέμβρη, «δρέπει» το ιδιωτικό μουσείο «Γκετί» στο Λος Αντζελες. Μουσείο, που έχει συνδεθεί - άμεσα ή έμμεσα - με τις πιο «καραμπινάτες» υποθέσεις αρχαιοκαπηλίας που αποκαλύφθηκαν την προηγούμενη δεκαετία στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε, ομόφωνα, για τη διοργάνωση περιοδικής αρχαιολογικής έκθεσης για το Βυζάντιο, στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, αλλά και στο «Γκετί», το 2013-2014.

Ετσι, περίπου 300 αριστουργήματα ελληνικών - δημόσιων και ιδιωτικών - μουσείων, μοναστηριών, αλλά και ευρήματα προσφάτων ανασκαφικών ευρημάτων, θα ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, με εκτιμώμενο κόστος για την ελληνική πλευρά τα 3 εκατ. ευρώ, με τα 2,5 εκατ. να αφορούν μόνο τα ασφάλιστρα, τα οποία ...θα αναζητηθούν από «χορηγούς»...

Η διοργάνωση αυτών των εκθέσεων εντάσσεται στο κλίμα «κατευνασμού» που ακολουθούν διαχρονικά οι κυβερνήσεις του δικομματισμού έναντι του «Γκετί», κλίμα που αποτελεί συνέπεια της εμπορευματικής αντίληψης του καπιταλισμού και για την πολιτιστική κληρονομιά.

«Ορίζοντες» για το ΚΕΘΕΑ

Η Τέχνη γίνεται για άλλη μία φορά αρωγός και συνοδοιπόρος της απεξάρτησης, μέσω της πρωτοβουλίας του Συλλόγου Οικογένειας του θεραπευτικού προγράμματος ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ, ο οποίος, για δεύτερη χρονιά, διοργανώνει εικαστική έκθεση, με «Ορίζοντες» στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά (3-18/2), στην οποία συμμετέχουν και προσφέρουν τα έργα τους 120 αναγνωρισμένοι εικαστικοί.

Ενας από τους βασικούς στόχους των θεραπευτικών προγραμμάτων του ΚΕΘΕΑ είναι η επανένταξη των μελών τους στην κοινωνία. Δράσεις σαν και αυτή, αποδεικνύουν ότι η Τέχνη είναι ένα από τα καταλληλότερα οχήματα για να αρθούν προκαταλήψεις και στερεότυπα και να έρθουν στην επιφάνεια αισθήματα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Η έκθεση πλαισιώνεται με τις εξής παράλληλες εκδηλώσεις: 5, 12/2, 12 μ., ξενάγηση και ζωντανή μουσική. 8/2, 9 μ.μ., αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι. 11/2, 9 μ.μ., αφιέρωμα σε μουσική της Κάτω Ιταλίας. 18/2, 8 μ.μ., κλείσιμο της έκθεσης με μουσικό - εικαστικό δρώμενο.

Τα έσοδα από την πώληση των έργων θα διατεθούν για την ενίσχυση των θεραπευτικών προγραμμάτων ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ και ΚΕΘΕΑ ΕΞΑΝΤΑΣ.

Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ«πείρα(γ)μα», μετά από συνεννόηση με το σωματείο των απεργών στην «Ελληνική Χαλυβουργία», την Κυριακή (8μμ), στο «Γυάλινο Μουσικό Θέατρο» (Συγγρού 143) οργανώνει παράσταση αλληλεγγύης στον αγώνα των απεργών, με τον αριστοφανικό «Πλούτο», που παίζεται στον ίδιο χώρο κάθε Δευτέρα (9μμ). Ολα τα έσοδα της κυριακάτικης παράστασης (εισιτήριο 6 ευρώ) θα δοθούν στους απεργούς της «Ελληνικής Χαλυβουργίας». Κρατήσεις θέσεων στο τηλ. 210-9316101 και στο e-mail: omadapeiragma@gmail.com.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ