Σχέδιο για το εξεταστικό και το «νέο Λύκειο» έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας
Eurokinissi |
Το νέο σύστημα πρόσβασης θα πρωτοδοκιμάσουν οι μαθητές που σήμερα είναι στη Γ' Γυμνασίου και στο σχολικό έτος 2014-2015 θα είναι Γ' Λυκείου. Οι μαθητές που είναι φέτος στην Α' Λυκείου θα δώσουν με ένα «μεταβατικό σύστημα», που έχει, όμως, ελάχιστες διαφοροποιήσεις. Το σύστημα που προτείνεται στο προσχέδιο έχει ως εξής:
Κάθε Φλεβάρη οι μαθητές θα υποβάλλουν ένα πρώτο μηχανογραφικό. Από αυτό θα προκύπτουν τα «τμήματα χαμηλής ζήτησης», για τα οποία δεν θα απαιτούνται άλλες εξετάσεις πέραν αυτών του απολυτηρίου. Μετά τις εισαγωγικές εξετάσεις, τον Ιούνη, οι υποψήφιοι θα υποβάλλουν το οριστικό μηχανογραφικό τους.
Οι μαθητές που φοιτούν φέτος στην Α' Λυκείου θα έχουν ένα «μεταβατικό σύστημα», που θα διαφέρει ελάχιστα από αυτό που περιγράψαμε. Για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα δίνουν εξετάσεις σε «τέσσερα μόνο μαθήματα που καθορίζονται από τα Τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ». Τα Τμήματα θα προσδιορίζουν αυτά τα τέσσερα μαθήματα μέχρι το τέλος Μάη. Θα ισχύσει και γι' αυτούς η εισαγωγή «χωρίς εξετάσεις» για τα Τμήματα «χαμηλότερης ζήτησης».
Στο «νέο Λύκειο» οι τελικές εξετάσεις και για την Α' και Β' Λυκείου (όπως και στη Γ') θα διεξάγονται «ενδοσχολικά με θέματα που τίθενται σε εθνικό επίπεδο» (το μέτρο αυτό δε θα ισχύσει για τους μαθητές της φετινής Α' Λυκείου). Με λίγα λόγια, μιλάμε για τη χαρά των φροντιστηρίων!
Κυρίαρχο στοιχείο του «νέου» Λυκείου θα είναι η διαφοροποίηση, που θα έρχεται σαν μια «φυσιολογική» διαδικασία, αφού γενικότερα προωθούνται τα σχολεία πολλών ταχυτήτων, απ' το Δημοτικό.
Στην Α' Λυκείου, τα μαθήματα μειώνονται από 16 σε 8, με διάφορες ομαδοποιήσεις που υποβαθμίζουν τα επιστημονικά αντικείμενα των μαθημάτων και την αφομοίωσή τους απ' τους μαθητές. Στο μάθημα «Ελληνική Γλώσσα» ενοποιούνται τα Αρχαία, η Νεοελληνική Γλώσσα και η Λογοτεχνία, στα «Μαθηματικά» ενοποιείται η Αλγεβρα και η Γεωμετρία, ενώ υπό τον τίτλο «Φυσικές Επιστήμες» θα διδάσκονται Φυσική, Χημεία και Βιολογία!
Από τη Β' Λυκείου ξεκινούν οι ...«επιλογές» και ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων μειώνεται από 17 σε 12.
Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα μειώνονται από 16 σε 10 και με διάφορους τρόπους, όπως η «εσωτερική συμβουλευτική,» οι μαθητές καθοδηγούνται «ως προς τη σύνθεση των μαθημάτων εκείνων που απαιτούν τα Τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ» στα οποία θέλουν να εισαχθούν.
Σκοπός είναι να θεσμοθετηθεί ένας «ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων», που θα έχει τη συνολική ευθύνη για τις εξετάσεις. Ο Οργανισμός θα εξετάσει το ενδεχόμενο αν οι μαθητές θα έχουν δυνατότητες να επαναλάβουν τις εξετάσεις (π.χ. Σεπτέμβρη ή Φλεβάρη) για την πρόσβαση σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας καλεί αύριο στις 12 το μεσημέρι όλους τους εστιακούς φοιτητές ο Σύλλογος των Οικοτρόφων Νέας Φοιτητικής Εστίας ΕΜΠ. Οι φοιτητές προχώρησαν χτες το πρωί σε παράσταση διαμαρτυρίας στον Πρύτανη του ιδρύματος καθώς, όπως και φοιτητές από άλλες εστίες, είναι αντιμέτωποι με τις συνέπειες της πολιτικής στο θέμα της φοιτητικής στέγης. Υπό το καθεστώς προσωρινής «λύσης» μέχρι να περάσουν οι Εστίες στα πανεπιστήμια (τα οποία δηλώνουν ότι δεν μπορούν να τις συντηρήσουν), οι εργαζόμενοι σε αυτές έχουν μόνο προφορική διαβεβαίωση από το Ινστιτούτο Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης που τις χρηματοδοτεί, να συνεχίσουν να κόβουν τιμολόγια για τροφοδοσία, υλικά κ.ά. Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκεται στον αέρα η λειτουργία του εστιατορίου και να επικρατεί αναστάτωση.
Οι Οικότροφοι της Νέας Φοιτητικής Εστίας ΕΜΠ κάλεσαν την Πρυτανεία του ιδρύματος να πάρει θέση για το θέμα, επισημαίνοντας τις ευθύνες των διοικήσεων που τόσα χρόνια ψήφιζαν μειωμένους προϋπολογισμούς και δεν πήραν θέση ενάντια στην πολιτική αυτή. Η γενική συνέλευση καλεί όλους τους Εστιακούς φοιτητές στην αυριανή κινητοποίηση. «Μέσα από γενικές συνελεύσεις σε κάθε εστία, με παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Πρυτανείες και τις διοικήσεις οργανώνουμε τον κοινό μας αγώνα και απαιτούμε: Κανένας φοιτητής έξω από τις Εστίες. Δωρεάν σίτιση για όλους τους οικότροφους, να μην κλείσει κανένα εστιατόριο, να μη σταματήσει η συντήρηση των εστιών. Ούτε σκέψη για ενοίκια. Κανένας εργαζόμενος στις εστίες άνεργος ή απλήρωτος, μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους», αναφέρεται στην απόφαση της γενικής τους συνέλευσης.
Επαναληπτική Γενική Συνέλευση κάνει ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Ο Βύρων», την Κυριακή 5 Φλεβάρη, στις 10 π.μ., στα γραφεία του στο ΕΚΑ (Γ' Σεπτεμβρίου 48β). Το κύριο θέμα θα είναι συμμετοχή στην απεργία που καλούν οι ταξικές δυνάμεις στις 9 Φλεβάρη.
Οι Νομαρχιακές Οργανώσεις Πειραιά και Νότιου Τομέα Αττικής της ΚΝΕ διοργανώνουν τον τέταρτο ιστορικό περίπατο της ΚΝΕ, για μαθητές γυμνασίων, την Κυριακή 12 Φλεβάρη, στην Καλλιθέα. Ο περίπατος είναι αφιερωμένος στον κομματικό - επαναστατικό Τύπο και περιλαμβάνει επίσκεψη στο χώρο όπου έχει τοποθετηθεί η τιμητική πλακέτα για τον Ν. Βαβούδη και στο παράνομο τυπογραφείο του ΚΚΕ στα χρόνια της Κατοχής. Ως βιβλιογραφία προτείνεται η έκδοση του «Οδηγητή»: «Κομματικός - Επαναστατικός Τύπος». Πληροφορίες και συμμετοχές στις τοπικές οργανώσεις της ΚΝΕ και στο τηλέφωνο 210.9578.779.
Την πρωτοχρονιάτικη πίτα της κόβει η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ, το Σάββατο 4 Φλεβάρη, στις 9 μ.μ., στην αίθουσα «Νίκος Γκάτσος» στο Γκάζι. Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει μεγάλο γλέντι με την Σούλα Βαζούρα.
Τα αποτελέσματα έρευνας γνώμης με τίτλο «Οροι και συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου» που παρουσίασαν χτες, τα ινστιτούτα της ΑΔΕΔΥ, της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ (Πολύκεντρο, ΚΕΜΕΤΕ, ΙΠΕΜ) έδειχναν πώς αντιμετώπιζαν οι εκπαιδευτικοί τις συνθήκες δουλειάς τους το 2010. Σίγουρα αν έκαναν τις ίδιες ερωτήσεις σήμερα, στους εκπαιδευτικούς, οι απαντήσεις θα ήταν ακόμα πιο αποκαλυπτικές. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν καθόλου ή ελάχιστα ικανοποιημένοι από τις αποδοχές τους, σε ποσοστό πάνω από 80%. Οι μισοί περίπου θεωρούν καθόλου ή ελάχιστα κατάλληλα τα σχολικά βιβλία. Το 90% βρίσκουν καθόλου ή ελάχιστα ικανοποιητική τη χρηματοδότηση για τη δημόσια εκπαίδευση (τα κονδύλια έχουν μειωθεί κι άλλο από τότε...). Επίσης, ένα ποσοστό που πλησιάζει το 90% θεωρούν ότι ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση επηρεάζουν το εκπαιδευτικό έργο πολύ αρνητικά (44,49%) και μάλλον αρνητικά (44,36%).
Γενικότερα, τα στοιχεία δείχνουν τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών, αλλά προκύπτει το ερώτημα: Οι πλειοψηφίες της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, που παρουσιάζουν τέτοια στοιχεία, τι ρόλο έχουν παίξει στη διαμόρφωση της κατάστασης στην εκπαίδευση; Είναι οι ίδιοι που έχουν συνδιαμορφώσει τις αναδιαρθρώσεις, είτε συμμετέχοντας σε διαλόγους, είτε βάζοντας πλάτη σε μια σειρά ζητήματα. Είναι οι ίδιοι που υποσκάπτουν τους αγώνες των εργαζομένων, με μια συνδικαλιστική δράση ενσωμάτωσης και κινητοποιήσεις «πυροτεχνήματα».