Τα αποτελέσματα έρευνας γνώμης με τίτλο «Οροι και συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου» που παρουσίασαν χτες, τα ινστιτούτα της ΑΔΕΔΥ, της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ (Πολύκεντρο, ΚΕΜΕΤΕ, ΙΠΕΜ) έδειχναν πώς αντιμετώπιζαν οι εκπαιδευτικοί τις συνθήκες δουλειάς τους το 2010. Σίγουρα αν έκαναν τις ίδιες ερωτήσεις σήμερα, στους εκπαιδευτικούς, οι απαντήσεις θα ήταν ακόμα πιο αποκαλυπτικές. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν καθόλου ή ελάχιστα ικανοποιημένοι από τις αποδοχές τους, σε ποσοστό πάνω από 80%. Οι μισοί περίπου θεωρούν καθόλου ή ελάχιστα κατάλληλα τα σχολικά βιβλία. Το 90% βρίσκουν καθόλου ή ελάχιστα ικανοποιητική τη χρηματοδότηση για τη δημόσια εκπαίδευση (τα κονδύλια έχουν μειωθεί κι άλλο από τότε...). Επίσης, ένα ποσοστό που πλησιάζει το 90% θεωρούν ότι ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση επηρεάζουν το εκπαιδευτικό έργο πολύ αρνητικά (44,49%) και μάλλον αρνητικά (44,36%).
Γενικότερα, τα στοιχεία δείχνουν τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών, αλλά προκύπτει το ερώτημα: Οι πλειοψηφίες της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ, που παρουσιάζουν τέτοια στοιχεία, τι ρόλο έχουν παίξει στη διαμόρφωση της κατάστασης στην εκπαίδευση; Είναι οι ίδιοι που έχουν συνδιαμορφώσει τις αναδιαρθρώσεις, είτε συμμετέχοντας σε διαλόγους, είτε βάζοντας πλάτη σε μια σειρά ζητήματα. Είναι οι ίδιοι που υποσκάπτουν τους αγώνες των εργαζομένων, με μια συνδικαλιστική δράση ενσωμάτωσης και κινητοποιήσεις «πυροτεχνήματα».