ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Μάρτη 2012 - 1η έκδοση
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σαρωτικές ρυθμίσεις υπέρ των κεφαλαιοκρατών

Με ένα νομοσχέδιο 327 άρθρων και που αφορά θέματα από την αδειοδότηση των επιχειρήσεων μέχρι τους όρους άσκησης της μεσιτείας ακινήτων, την άρση του καμποτάζ και πολλά ακόμη ζητήματα, η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου έρχεται να ικανοποιήσει γενικές και ειδικές αξιώσεις του μεγάλου κεφαλαίου, εξασφαλίζοντας χρόνο, χρήμα και επιλογές για τους επενδυτικούς καρχαρίες εντός και εκτός Ελλάδας, που αναμένουν τη δημιουργία ενός «φιλικού επιχειρηματικού κλίματος» ασυδοσίας και άγριας εκμετάλλευσης ανθρώπων, πόρων, υποδομών και γης, ώστε να αποκομίσουν σίγουρα υπερκέρδη. Με τίτλο «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος - Νέα εταιρική μορφή - Σήματα - Μεσίτες ακινήτων - Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις», το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χτες στη Βουλή, επανακαθορίζει σημαντικά ζητήματα. Μειώνει δικαιολογητικά και προϋποθέσεις, θέτει δημόσιες υπηρεσίες στη διάθεση των ιδιωτών, μειώνει όρια εγγυητικών επιστολών για επενδύσεις, καταργεί, αλλάζει, ανατρέπει δεκάδες ρυθμίσεις προηγούμενων νόμων. Περιλαμβάνει μέχρι και το ζήτημα της ΖΗΜΕΝΣ. Μεταξύ άλλων:

Αναδιατυπώνει τον ορισμό της «Στρατηγικής Επένδυσης», θέτοντας σε καθεστώς προνομιακής μεταχείρισης και ειδικής προστασίας, επενδυτικά σχέδια πολύ μικρότερου προϋπολογισμού σε σχέση με το υφιστάμενο καθεστώς. Τέτοια νοούνται πλέον: Οσα ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ (από 220 εκατ. ευρώ). Τα βιομηχανικά έργα άνω των 15 εκατ. ευρώ εφόσον εγκαθίστανται σε οργανωμένες περιοχές. Εργα 3 εκατ. ευρώ που προκύπτουν από συμβάσεις στο πλαίσιο του προγράμματος JESSICA. Εργα άνω των 40 εκατ. ευρώ που δημιουργούν τουλάχιστον 120 θέσεις εργασίας. Εργα που ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό τους δημιουργούν 150 θέσεις εργασίας.

Συστήνεται Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) που θα αναλαμβάνει την προώθηση επενδύσεων. Ο οργανισμός INVEST IN GREECE θα αναλαμβάνει τα διαδικαστικά για τις αδειοδοτήσεις επενδυτικών σχεδίων από 2 εκατ. ευρώ και πάνω. Θα λειτουργεί και ως υπηρεσία μιας στάσης.

Με μια σειρά ρυθμίσεις για την «απλούστευση» των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων, η κυβέρνηση ικανοποιεί την αξίωση για νέα μείωση δικαιολογητικών και «αυτορύθμιση» με υπεύθυνες δηλώσεις των επιχειρηματιών ότι έχουν συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του νόμου! Σε 3 μήνες όλα τα υπουργεία θα πρέπει να αναθεωρήσουν το νομοθετικό καθεστώς αδειοδοτήσεων προς την ίδια κατεύθυνση.

Συστήνεται Συντονιστικό Συμβούλιο Εποπτείας της Αγοράς για τα βιομηχανικά προϊόντα, στο πλαίσιο της ΓΓ Βιομηχανίας που θα λειτουργεί ως Εθνική Αρχή. Ικανοποιεί μερίδα επιχειρηματιών που θεωρούν ότι πλήττονται από εισαγωγές ευρείας γκάμας προϊόντων, τα οποία δεν πληρούν τις προδιαγραφές που τηρούν οι ίδιοι. Ενδεικτικά, θα απαγορεύονται προϊόντα ακόμη και αν υπάρχει «υπόνοια» ότι μπορεί να βλάψουν.

Στα θέματα εξωτερικού εμπορίου ορίζεται ότι κάθε εμπορική επιχείρηση μπορεί να κάνει εισαγωγές και εξαγωγές. Επίσης, καθορίζονται οι παράμετροι λειτουργίας της νέας ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας, μιας «μικρής» ΑΕ, που θα μπορεί να δραστηριοποιηθεί με ελάχιστα κεφάλαια.

Προβλέπει τον καθορισμό «ελεύθερων ζωνών» ή «αποθηκών» σε τελωνειακό έδαφος, όπου τα προϊόντα από τρίτες χώρες θα είναι αδασμολόγητα. Στα όριά τους θα μπορούν να λειτουργούν μεταποιητικές και άλλες επιχειρήσεις, ενώ τα προϊόντα θα προορίζονται «κατά κανόνα» για εξαγωγή.

Η κυβέρνηση έρχεται να φροντίσει και τα συμφέροντα των «επενδυτών» στην περίπτωση μεγάλων έργων που πέφτουν πάνω σε αρχαιολογικά ευρήματα. Ενδεικτικά, οι αρχαιολόγοι θα προσλαμβάνονται από τους ...επενδυτές!

«Λοιπές διατάξεις»

Καταργείται η υποχρεωτική δημοσίευση των ισολογισμών των ΑΕ και ΕΠΕ σε έντυπα μέσα (εφημερίδες) και μπορεί να αντικατασταθεί από την ανάρτηση των στοιχείων στην ιστοσελίδα της εταιρείας, εφόσον η διεύθυνση έχει καταχωριστεί στη Μερίδα της εταιρείας. Διαφορετικά, οι δημοσιεύσεις πραγματοποιούνται εκτός από το ΦΕΚ/ΤΑΕ - ΕΠΕ και το ΓΕΜΗ, σε μια ημερήσια οικονομική εφημερίδα πανελλαδικής εμβέλειας.

Ικανοποιείται κατ' εντολή και της ΕΕ η πάγια αξίωση των αρτοβιομηχάνων για πλήρη απελευθέρωση της διαδικασίας ολοκλήρωσης έψησης (bake off) στα σούπερ μάρκετ κλπ, με τρόπο που αίρονται οι περιορισμοί που προβλέπονταν σχετικά με τα τετραγωνικά μέτρα που απαιτούνταν, προκειμένου να επιτραπεί να αδειοδοτηθεί η σχετική διαδικασία μέσα στο κατάστημα.

Προβλέπονται διατάξεις σχετικά με τις ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε περιπτώσεις παρεμπόδισης της έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, της άρνησης προσκόμισης στοιχείων, της απόκρυψης ή κατάθεσης ψευδών στοιχείων. Με άλλο άρθρο προβλέπονται διατάξεις που διέπουν τη διαδικασία επιβολής προστίμων για αγορανομικές διατάξεις.

Θεσπίζεται προαιρετικό σήμα διάκρισης των ελληνικής προέλευσης προϊόντων και υπηρεσιών που θα απονέμεται μετά από αίτημα του ενδιαφερόμενου. Συστήνεται «Επιτροπή Ελληνικού Σήματος».

  • Μόλις ένα 24ωρο μετά την απεργία των ναυτεργατών, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, αλλά και την ένταξη του ΝΑΤ και των Κλάδων του στο υπουργείο Εργασίας.
Υπουργείο Οικονομικών

Οι ρυθμίσεις που προέρχονται από το υπουργείο Οικονομικών είναι οι παρακάτω:

Στα λεγόμενα αντικειμενικά τεκμήρια διαβίωσης των νοικοκυριών περιλαμβάνονται και οι επιφάνειες - ημιυπαίθριοι χώροι κ.ά.) που «τακτοποιήθηκαν». Για το συγκεκριμένο κομμάτι υπολογίζουν τεκμήριο στα 40 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

Μειώνεται από τα 6.000 στα 5.000 ευρώ το όριο τεκμαρτού ή πραγματικού εισοδήματος πάνω από το οποίο μισθωτοί και συνταξιούχοι υποχρεώνονται να υποβάλουν φορολογική δήλωση. Τα παραπάνω έχουν εφαρμογή από τα εισοδήματα του 2011, θα υπολογιστούν δηλαδή στις φετινές φορολογικές δηλώσεις.

Τα εκκαθαριστικά για το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας εκδίδονται ξεχωριστά για καθένα από τους δύο συζύγους. Είναι φανερό το γεγονός ότι προετοιμάζουν παραπέρα τρανταχτές ανατιμήσεις και άλλα χαράτσια πάνω στη λαϊκή κατοικία.

Στις προσωρινές δηλώσεις Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών που υποβάλλουν οι επιχειρήσεις θα περιλαμβάνονται και τα ποσά για τις εισφορές Κοινωνικής Ασφάλισης.

Το χαράτσι για τους ηλεκτροδοτούμενες χώρους δεν αναγνωρίζεται ως δαπάνη και δεν εκπίπτει από τα έσοδα των επαγγελματιών.

Γίνεται υποχρεωτική η ηλεκτρονική σήμανση με σύστημα εντοπισμού (GPS) όλων των μεταφορικών μέσων πετρελαιοειδών, ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθηση της διαδρομής.

Νέα παράταση μέχρι 31 Δεκέμβρη παίρνει η επιβολή φόρου στα κέρδη από αγοραπωλησίες μετοχών στα χρηματιστήρια.

Κυρώνεται νομοθετικά ο εξωδικαστικός συμβιβασμός-συμφωνία της συγκυβέρνησης με το μονοπώλιο της ΖΗΜΕΝΣ.


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Προχωρά την «απελευθέρωση» στα ταξί

Σκοπός η παράδοση του κλάδου σε λίγες μεγάλες εταιρείες

Από πρόσφατη κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί της ΠΑΣΕΒΕ ενάντια στην απελευθέρωση
Από πρόσφατη κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί της ΠΑΣΕΒΕ ενάντια στην απελευθέρωση
Η είσοδος εταιρειών και η σταδιακή κυριαρχία τους στο επάγγελμα του ταξί είναι το κύριο χαρακτηριστικό του νομοσχεδίου για το «άνοιγμα» των οδικών επιβατικών μεταφορών που συζητήθηκε τελικά χτες από το Υπουργικό Συμβούλιο, παρά την έντονη φημολογία που είχε αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα ότι τελικά η απελευθέρωση πάει για μετά τις εκλογές.

Το νομοσχέδιο κατοχυρώνει τα 7θέσια και 9θέσια οχήματα τα οποία δε θα διαθέτουν ταξίμετρο, θα λειτουργούν με προμίσθωση και δε θα μπορούν να παραλαμβάνουν πελάτες απ' το δρόμο. Οι έδρες των ταξί πανελλαδικά παραμένουν όπως είναι σήμερα, αλλά πλέον η μονή ταρίφα επεκτείνεται σε ολόκληρο το νομό Αττικής.

Οσον αφορά τον αριθμό των αδειών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου διατείνεται ότι τον αφήνει «ανέγγιχτο», ωστόσο δίνει το δικαίωμα στον περιφερειάρχη να δίνει καινούριες άδειες κάθε δύο χρόνια, λαμβάνοντας υπόψη υποτίθεται «πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια». Στην Αθήνα η αναλογία οχήματος ανά κάτοικο παραμένει στο 2,5/1.000, ωστόσο μπορεί να πέσει και στο 1,5 ή να αυξηθεί στο 3,5. Το ίδιο ισχύει και για τον υπολογισμό των οχημάτων στην επαρχία όπου από 1,5/1.000 που είναι σήμερα μπορεί να μειωθεί στο 0,5 ή να αυξηθεί στο 3,5, ενώ δεν απαγορεύει σε φυσικά πρόσωπα να έχουν υπό την κυριότητά τους άδειες ταξί.

Ολόκληρο το νομοσχέδιο αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το αμέσως επόμενο διάστημα, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, δε θέτει τον παραμικρό περιορισμό στον αριθμό των αδειών που μπορούν οι εταιρείες να έχουν στην κατοχή τους, αρκεί να διαθέτουν τις απαιτούμενες υποδομές. Επίσης, οι σημερινοί κάτοχοι αδειών ταξί θα μπορούν να τα μετατρέπουν, αν θέλουν, σε 7θέσια ή 9θέσια, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν προχωρήσει σε συμβάσεις έργου με άλλες εταιρείες ή οργανισμούς δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου για την εκτέλεση επιβατικού έργου, ενώ παράλληλα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θεσπίζεται υψηλότατη φορολόγηση για τη μεταβίβαση της άδειας.

Να πούμε ακόμη, ότι ενώ μέχρι το 2008 η τιμή της άδειας ταξί στην Αθήνα είχε φτάσει τις 200.000 ευρώ σήμερα μετά βίας προσεγγίζει τις 60.000, πράγμα που σημαίνει ότι η ρύθμιση για την απελευθέρωση του αριθμού των αδειών που μπορεί κάποιος να έχει στην κατοχή του, έρχεται την κατάλληλη στιγμή για όσους θέλουν να καρπωθούν κοψοχρονιά το «φιλέτο» των οδικών επιβατηγών μεταφορών.

Η συνδικαλιστική πλειοψηφία του κλάδου εμφανίζεται ικανοποιημένη από την τελική μορφή του νομοσχεδίου και προσπαθεί να μεταδώσει στους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες την αίσθηση ότι αποτράπηκαν τα χειρότερα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην μη απελευθέρωση του αριθμού των αδειών, όπως προέβλεπαν οι προηγούμενοι κυβερνητικοί σχεδιασμοί, υποβαθμίζοντας τη δυνατότητα που παρέχεται στους περιφερειάρχες να αναπροσαρμόζουν τον αριθμό των αδειών κάθε δύο χρόνια.

Τελικά, όπως αποδείχτηκε, παρά τις αγωνιστικές κορόνες του περασμένου καλοκαιριού οι «γαλαζοπράσινοι» συνδικαλιστές σε αγαστή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, «περνούν από το παράθυρο» το σφαγιασμό των χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων. Οι οποίοι, φυσικά, και δε θα αντέξουν τον ανταγωνισμό με τις εταιρείες που θα διαθέτουν τεράστιους στόλους σύγχρονων οχημάτων και οδηγούς με... «ανταγωνιστικούς» μισθούς και τα «φιλέτα» του επαγγέλματος «εργολαβία», την ίδια ώρα που αυτοί θα προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τις αυξήσεις στα καύσιμα, τις ασφαλιστικές εισφορές, τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων τους και την δεδομένη μείωση της πελατείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ