ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Απρίλη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Στις 10 και 11 Απρίλη δε λύνει κάβος

Εφοδιασμένοι με την αλληλεγγύη της εργατικής τάξης, το δίκιο των αιτημάτων τους και με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους, οι ναυτεργάτες, σε όλα τα λιμάνια της χώρας, στις 10 και 11 Απρίλη κατεβαίνουν στους καταπέλτες, για να δώσουν τη μάχη της 48ωρης απεργίας, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που χτυπάει το δικαίωμα στη δωρεάν υγεία και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το δικαίωμα στη δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα και Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που προωθεί την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κατ' εντολή των εφοπλιστών, με συνέπειες τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, νησιά καταδικασμένα στον εφιάλτη της απομόνωσης και καράβια να ταξιδεύουν όποτε και αν συμφέρει τους εφοπλιστές και με ναυτεργάτες σύγχρονους δούλους χωρίς δικαιώματα.

Το δίκιο των ναυτεργατών και την ανάγκη της αποφασιστικής οργάνωσης της πάλης που αναδεικνύουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ επιβεβαίωσαν περίτρανα και οι απαντήσεις που οι υπουργοί Ανάπτυξης, Εργασίας και Υγείας έδωσαν σε χτεσινή συνάντηση που έγινε με τη διοίκηση της ΠΝΟ στο υπουργείο στη Δραπετσώνα.

Οι ναυτεργάτες, με βάση το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλουν οι ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, της παράταξης Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση, του ΠΑΜΕ και το οποίο επικυρώθηκε και από το χτεσινό Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ, απαιτούν να αποσυρθούν τα νομοσχέδια των υπουργείων Ανάπτυξης και Εργασίας, με τα οποία απελευθερώνονται οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και δέχονται συντριπτικό χτύπημα στα κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα με την κατάργηση του Οίκου Ναύτου και την ένταξή του στον ΕΟΠΥΥ, την ένταξη του ΝΑΤ στο υπουργείο Εργασίας. Απαιτούν να καταβληθούν τα δεδουλευμένα με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, των ναυτεργατών, τους οποίους οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν και ως 6 μήνες απλήρωτους και να υπογραφούν Συλλογικές Συμβάσεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους.

Απέναντι σε αυτά τα αιτήματα και την ίδια στιγμή που στον Οίκο Ναύτου επικρατεί το χάος καθώς οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να προμηθευτούν πλέον φάρμακα και κινδυνεύουν ζωές ο υπουργός Υγείας Αν. Λοβέρδος απάντησε ότι «δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα» και ότι «η μία δομή» για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη «έγινε πράξη και δεν πρόκειται να την πάρουμε πίσω». Ενώ η υπουργός Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου, συνεχίζοντας τον εμπαιγμό όχι μόνο δεν έδωσε καμία απάντηση σε αυτά, αλλά συνεχίζοντας την πρόκληση ανέφερε για την απεργία των ναυτεργατών: «Θέλω να πιστεύω ότι θα επικρατήσει η κατανόηση, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός σε όλους τους Ελληνες Πολίτες»!

Γενικό Συμβούλιο ΠΝΟ

Το δίκιο της θέσης των ταξικών δυνάμεων επιβεβαιώθηκε με συγκεκριμένα και ατράνταχτα στοιχεία και στο χτεσινό έκτακτο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ, καθώς ακόμα και από τις δυνάμεις που τορπίλισαν την τελευταία απεργία - ενώ χτες καταψήφισαν την πρόταση των ταξικών δυνάμεων για αλλαγή της δομής και της λειτουργίας της ΠΝΟ - δε βρέθηκε χτες κανείς να ψηφίσει κατά στην πρόταση ότι σε αυτές τις συνθήκες, που ο κλάδος των ναυτεργατών δέχεται συντριπτικό χτύπημα από τις δυνάμεις του κεφαλαίου και το πολιτικό τους προσωπικό με τεράστιες συνέπειες για τους νησιώτες και όλους τους εργαζόμενους, είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη, η οργάνωση της πάλης. Να δοθεί με αποφασιστικότητα η απεργιακή μάχη, να δοθεί απάντηση στους συκοφάντες των ναυτεργατικών αγώνων.

Στο πλευρό τους οι νησιώτες

Ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα των ναυτεργατών εξέδωσαν Λαϊκές Επιτροπές της Σάμου στο οποίο τονίζουν:

«Συναγωνιστές, οι Λαϊκές Επιτροπές Σάμου χαιρετίζουν και δουλεύουν αλληλέγγυες στον αγώνα επιβίωσης που δίνετε, ενάντια στην ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, στην ισοπέδωση των τελευταίων εργασιακών δικαιωμάτων σας και στη λεηλασία των Ταμείων σας.

Είμαστε μαζί σας, ενάντια στις πολιτικές που προωθούν την ανασφάλιστη δουλειά στα πλοία, που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, καταργούν Συλλογικές Συμβάσεις, συνθλίβουν ασφαλιστικά ταμεία. Ολα είναι αλληλένδετα, και έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε όλους μας. Η άρση του καμποτάζ δε σημαίνει μόνο ασυδοσία των εφοπλιστών, προς τους εργαζόμενους, σημαίνει και ασυδοσία στις ακτοπλοϊκές γραμμές των νησιών μας. Δεν σημαίνει μόνο ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα, σημαίνει και πλοία για τα νησιά ΟΠΟΤΕ και ΟΠΟΥ και ΟΠΟΙΑ τους συμφέρει.

Οι υποκριτές τώρα θυμήθηκαν τους νησιώτες και τους ταξιδιώτες. Λέγοντας, για τα απούλητα ευπαθή προϊόντα. Τους απαντάμε ότι το πιο πολύτιμο αγαθό είναι η ανθρώπινη ζωή. Και γι' αυτήν αδιαφορούν.

Στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε όλοι, ο δρόμος για να την αντιμετωπίσουμε είναι ένας: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς».

Υπογράφουν οι Λαϊκές Επιτροπές πόλης Σάμου, Καρλοβάσου, Κοντακαίικων, Μυτιληνιών, Παγώνδα - Ηραίου - Μύλων. Ακόμα, το Σωματείο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Καρλοβάσου.

Αλληλεγγύη από γυναικείους συλλόγους

Τη συμπαράταξή τους με τον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών δηλώνουν οι Σύλλογοι Γυναικών της ΟΓΕ στον Πειραιά. Σε κοινή τους ανακοίνωση οι Σύλλογοι Γυναικών αναφέρουν: «Είμαστε μαζί τους, γιατί παλεύουν για τη δουλειά τους, για μισθούς που να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες τους, για ασφάλιση - γιατρούς και φάρμακα, για σύγχρονα πλοία, για να ταξιδεύουμε με ασφάλεια, για φτηνά εισιτήρια». Με δεδομένο ότι τα αιτήματα των ναυτεργατών είναι και αιτήματα των γυναικών των λαϊκών οικογενειών, δηλώνουν ότι θα στηρίξουν τους απεργούς και τις οικογένειές τους, ότι στις 10 και 11 Απρίλη θα πάρουν και θέση στην περιφρούρηση της απεργίας τους.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Ο αγώνας των ναυτεργατών αφορά όλο το λαό

Ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας

Να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους και να σταθούν δίπλα στους ναυτεργάτες καλεί τους εργαζόμενους και όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Σε ανακοίνωσή της για τον αγώνα των ναυτεργατών και την επίθεση που έχει εξαπολυθεί εναντίον τους σημειώνει:

  • «Η πάλη ενάντια στην πολιτική που σηκώνει κάβους για να μπει η ανασφάλιστη δουλειά στα πλοία και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα,
  • Ο αγώνας για ακτοπλοΐα που θα διασφαλίζει δουλειά με δικαιώματα σε Ελληνες και ξένους ναυτεργάτες,
  • H φτηνή και με ασφάλεια θαλάσσια μεταφορά

αφορούν όλο το λαό.

Η πολιτική της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και των στηριγμάτων της, της ΕΕ, δίνει νέα προνόμια στους εφοπλιστές. Αυτή είναι η αιτία των προβλημάτων και των ναυτεργατών που τους οδηγεί σε απεργιακές κινητοποιήσεις την περίοδο των γιορτών, που καταλαβαίνουμε όλοι την ανάγκη ο εργατόκοσμος, η νεολαία, να βρεθούν με τις οικογένειες τους και να ξεκουραστούν.

Τα βέλη μας και την αγανάκτηση μας πρέπει να τα στρέψουμε στη σωστή κατεύθυνση. Να σημαδέψουμε την καρδιά της αντιλαϊκής πολιτικής.

Να δυναμώσει η ταξική αλληλεγγύη από κάθε κλάδο, από κάθε χώρο δουλειάς, κάθε γειτονιά. Ο ναυτεργάτης δεν είναι αντίπαλος. Είναι ο χθεσινός οικοδόμος και εργάτης στα εργοστάσια τροφίμων - ποτών που απεργούσε, ο προχθεσινός αγρότης και ο οδηγός ταξί που ήταν στους δρόμους, ο ξενοδοχοϋπάλληλος και ο εργαζόμενος στις τηλεφωνικές εταιρείες που αγκομαχά, ο χαλυβουργός που δείχνει το δρόμο.

Η εργατική τάξη ενιαία πρέπει και μπορεί να απαντήσει στο μαύρο μπλοκ, στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει.

Θέλουν τους εργάτες στεριάς και θάλασσας φτηνούς και ανασφάλιστους

Η ασταμάτητη επίθεση που εδώ και μέρες εξαπολύουν οι δυνάμεις του κεφαλαίου, της κυβέρνησης, των άλλων αστικών κομμάτων, των ΜΜΕ, των εφοπλιστών, επιδιώκει να αποτρέψει και να βάλει εμπόδια στην πάλη όλου του λαού, ενάντια στην άρση του καμποτάζ και συνολικά την πολιτική που θέλει τις θάλασσες χώρο δράσης των μονοπωλίων. Γι' αυτό θέλουν να χτυπήσουν με απεργοσπαστικούς και τρομοκρατικούς μηχανισμούς την απεργία, γι' αυτό θυμούνται ξαφνικά τους νησιώτες που οι ίδιοι έχουν απομονώσει, γι' αυτό επικαλούνται τους μικροπαραγωγούς που οι ίδιοι έχουν καταδικάσει στην ανέχεια. Επενδύουν στον κοινωνικό αυτοματισμό αλλά δε θα τους περάσει!

Είμαστε με τους ναυτεργάτες και τους αγώνες τους. Καταγγέλλουμε τους εφοπλιστές τους μεγαλοξενοδόχους τους μεγαλεμπόρους τους μεγαλοπαραγωγούς και όλα τα τσιράκια τους που, από το πρωί ως το βράδυ, διαμορφώνουν πολεμικό κλίμα ενάντια στην αγωνιστική στάση των εργαζομένων και από την άλλη οι υποκριτές κάνουν πως στεναχωριούνται για την κόλαση που δημιουργούν στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.

Οχι, δε θα αυτοκτονήσουμε, θα αγωνιστούμε για την ανατροπή σας.

Καλούμε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους».

Τη συμπαράστασή του στους ναυτεργάτες εκφράζει και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λέσβου.

Γιατί ζητούν «άρση του καμποτάζ»

Η «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ενάντια στην οποία αγωνίζονται οι ναυτεργάτες είναι υπόθεση ζωτικής σημασίας και για τους εργαζόμενους, τις λαϊκές οικογένειες των νησιών. Η «απελευθέρωση» που προωθεί η συγκυβέρνηση σημαίνει ότι χάνει η χώρα το δικαίωμα που είχε μέχρι τώρα για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών της που έχουν σχέση και με τον αμυντικό της σχεδιασμό, οι θαλάσσιες συγκοινωνίες της να εκτελούνται από πλοία με ελληνική σημαία και με ελληνικά πληρώματα. Δύο από τα βασικά στοιχεία αυτού του δικαιώματος ή «προστατευτισμού» (cabotaz), είναι οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων και η δεκάμηνη υποχρεωτική δρομολόγηση και επάνδρωση των πλοίων.

Η δεκάμηνη υποχρεωτική επάνδρωση και δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων αφορά τόσο το δικαίωμα στη δουλειά με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση, την προστασία της ανθρώπινης ζωής, όσο και τη στοιχειώδη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Αλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι ενταγμένες στον αμυντικό σχεδιασμό της χώρας. Σε όλα αυτά βέβαια έχουν βάλει τη σφραγίδα τους οι αγώνες του ναυτεργατικού κινήματος.

Οι ανάγκες του πολυεθνικού κεφαλαίου οδήγησαν στον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο οποίος προβλέπει την άρση κάθε προστατευτισμού στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες και επί της ουσίας είναι η εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ στη θάλασσα. Αυτό, γίνεται σαφές από τον πρόλογο του κειμένου του Κανονισμού που αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «η ελεύθερη κυκλοφορία των υπηρεσιών πρέπει να εφαρμοστεί στις θαλάσσιες μεταφορές εντός των κρατών - μελών. Της ελευθερίας αυτής πρέπει να επωφεληθούν οι πλοιοκτήτες της Κοινότητας»!

Η άρση του καμποτάζ άρχισε να εφαρμόζεται στην ακτοπλοΐα σταδιακά από το 2001 με το νόμο 2932 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία ο κανονισμός 3577, χειροτερεύοντας δραματικά το ήδη σαθρό θεσμικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα. Ενώ από το 2010 εφαρμόστηκε πλήρως στα κρουαζιερόπλοια τα οποία μετατράπηκαν σε πλωτά γκέτο της μαύρης εργασίας.

Από τη σταδιακή απελευθέρωση της ακτοπλοΐας τα αποτελέσματα μέχρι τώρα είναι: Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια, παροπλισμός του 60% των ακτοπλοϊκών πλοίων κάθε χειμώνα απομονώνοντας νησιά, οι εφοπλιστές αρνούνται να δρομολογήσουν πλοία αν δεν τους συμφέρει και τσεπώνουν χοντρές επιδοτήσεις με την πατέντα των άγονων γραμμών. Με την πλήρη άρση τα αποτελέσματα για ναυτεργάτες και νησιώτες θα γίνουν τουλάχιστον εφιαλτικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ