ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Απρίλη 2012
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Ετοιμάζονται για ακόμα πιο σκληρές αναμετρήσεις

Η 48ωρη απεργία που έδωσαν με επιτυχία είναι βήμα για να δυναμώσει η οργάνωση και η πάλη ενάντια στην πολιτική που υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο

Οι ναυτεργάτες έδεσαν τους κάβους καλώντας σε πάλη ενάντια στην πολιτική που παραδίδει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην «ανταγωνιστικότητα» του μεγάλου κεφαλαίου

Eurokinissi

Οι ναυτεργάτες έδεσαν τους κάβους καλώντας σε πάλη ενάντια στην πολιτική που παραδίδει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην «ανταγωνιστικότητα» του μεγάλου κεφαλαίου
Υπερήφανοι, ακόμα πιο ατσαλωμένοι από το δίκιο του αγώνα και των αιτημάτων τους και αφήνοντας στους καταπέλτες μία ακόμα παρακαταθήκη, οι ναυτεργάτες χτες τα μεσάνυχτα και μετά από 48 ώρες απεργιακής μάχης επέστρεψαν στα πόστα τους. Σήκωσαν άγκυρες και με τις μηχανές στο φουλ, εξοπλισμένοι από τα πλούσια συμπεράσματα που κατέγραψε ο αγώνας τους, με κύριο την ανάγκη της ανάπτυξης κοινών αγώνων με τους εργαζόμενους στα νησιά, με τους μικρομεσαίους επαγγελματοβιοτέχνες και αγρότες, ενάντια στη συντονισμένη επίθεση των δυνάμεων του κεφαλαίου και του πολιτικού τους προσωπικού, προχωράνε μπροστά και προετοιμάζονται για ακόμα πιο αποφασιστική οργάνωση της πάλης.

Την ανάγκη αυτή επιβεβαιώνουν και οι προχτεσινές δηλώσεις - πρόκληση της υπουργού Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου ότι: «Μετά τις εκλογές πρέπει να τεθούν τα πραγματικά ζητήματα της Ναυτιλίας, που επί δεκαετίες είναι κρυμμένα κάτω από το χαλί, για το πώς λειτουργούν τα καράβια, τις συνθέσεις των πληρωμάτων, τη λειτουργία της ακτοπλοΐας και των γραμμών, το θέμα της σημαίας. Στα ποντοπόρα καράβια δεν έχει γίνει ποτέ απεργία»! Το κυβερνητικό στέλεχος εννοούσε ότι, προκειμένου να ενισχυθεί η κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλιακών ομίλων, πρέπει στα ακτοπλοϊκά πλοία να μείνει ένας ελάχιστος αριθμός ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και οι υπόλοιποι να είναι χαμηλόμισθοι, ανειδίκευτοι, ανασφάλιστοι έρμαια του σύγχρονου δουλεμπορικού κυκλώματος, όπως συμβαίνει στα ποντοπόρα πλοία και γι' αυτό δε γίνονται απεργίες! Αυτό, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ενάντια στην οποία αγωνίζονται οι ναυτεργάτες, που ψήφισε η συγκυβέρνηση στη Βουλή δημιουργεί ένα εφιαλτικό τοπίο για ναυτεργάτες, επιβάτες, νησιώτες, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και επιβεβαιώνει μέχρι κεραίας το δίκιο του αγώνα των ναυτεργατών.

Η απεργιακή μάχη των ναυτεργατών, με ψυχή του τις ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, ήταν μια σκληρή ταξική αναμέτρηση με τους εφοπλιστές, συνολικά το κεφάλαιο, τη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και τα άλλα κόμματά του, τους μηχανισμούς και τα παπαγαλάκια του στα ΜΜΕ που ξεκίνησαν τα χτυπήματα στην απεργία πριν καν ξεκινήσει για να ανακόψουν τη δυναμική της, να κρύψουν το μήνυμα που έστελνε σε όλους τους εργαζόμενους αυτό της ανυπακοής στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, της ανατροπής αυτής της πολιτικής που τσακίζει μισθούς, δικαιώματα, ΣΣΕ και καταδικάζει ζωές στο θάνατο διαλύοντας ό,τι έχει απομείνει από τη δωρεάν Υγεία και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Προσπάθεια που πέταξε στο κενό το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης που εκδηλώθηκε στον αγώνα των ναυτεργατών μέχρι και την τελευταία στιγμή. Σε όλα τα λιμάνια της χώρας, όπως στο λιμάνι του Πειραιά, στα λιμάνια νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου όπως στην Κεφαλονιά, εργαζόμενοι της στεριάς, φτωχοί αγρότες, μικροί έμποροι και αυτοαπασχολούμενοι, μέχρι και την τελευταία στιγμή εκδήλωναν με πολύμορφες αγωνιστικές δραστηριότητες, με συγκεντρώσεις και συμμετέχοντας μαζικά στους καταπέλτες επί δύο μέρες, για την περιφρούρηση της απεργίας, τη συμπαράστασή τους στους ναυτεργάτες, αναδεικνύοντας ότι ο αγώνας αυτός, το περιεχόμενό του είναι υπόθεση όλου του λαού. Ανακοίνωση συμπαράστασης στους ναυτεργάτες εξέδωσαν, μεταξύ άλλων, η Τοπική Διοικούσα Επιτροπή του ΠΑΣΕ - ΟΤΕ των νησιών Λέσβου και Λήμνου, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, το Συνδικάτο Οικοδόμων Λάρισας.

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΚΑΡΙΑΣ - ΦΟΥΡΝΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Οι ναυτεργάτες υπερασπίζονται τα συμφέροντα όλων των εργαζομένων

Η ΝΕ Ικαρίας Φούρνων Σάμου του ΚΚΕ εξέδωσε ανακοίνωση για τη σκληρή απεργιακή μάχη των ναυτεργατών. Η ανακοίνωση αναφέρει μεταξύ άλλων για τον αγώνα των ναυτεργατών ότι: «Είναι ένας απεργιακός αγώνας που υπερασπίζεται τα συμφέροντα όλων των εργαζομένων, των μικροεπαγγελματιών, των φτωχών αγροτών, της νεολαίας, που από κοινού μας επιτίθενται στο σύνολο των δικαιωμάτων μας, το κεφάλαιο, η κυβέρνηση, η τρόικα.

Αυτές τις μέρες διάλεξαν για να δείξουν την "ευαισθησία" τους οι επιχειρηματίες, οι ξενοδόχοι, οι εφοπλιστές και μαζί με αυτούς και οι πρόθυμοι εκπρόσωποί τους, όπως ο δήμαρχος της Ικαρίας, μιλούν για τα νησιά και τους νησιώτες που θα αποκλειστούν, για τους επιβάτες που θα ταλαιπωρηθούν, για την οικονομία των νησιών και το συντριπτικό πλήγμα που θα δεχτεί, για τον τουρισμό και τα ξενοδοχεία που δεν θα γεμίσουν, για τα μαγαζιά που θα κλείσουν, για το δημόσιο συμφέρον...

Μιλούν όλοι αυτοί που έχουν βυθίσει το σύνολο του λαού στη φτώχεια που έχουν φέρει την πείνα και την εξαθλίωση, που εξαιτίας τους και εξαιτίας της πολιτικής τους το φετινό Πάσχα θα είναι το φτωχότερο των τελευταίων χρόνων, που χιλιάδες δεν θα μπορέσουν να μετακινηθούν ούτε μια μέρα.

Μιλούν αυτοί που ευθύνονται για το έγκλημα του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, που ευθύνονται για τη χρόνια εγκατάλειψη του τόπου μας, που άφηναν σταθερά τα νησιά μας χωρίς πλοίο για πολλούς μήνες το χρόνο, που αύξησαν τα εισιτήρια μέχρι και 360%, που δρομολόγησαν το υπέργηρο ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ θέτοντας σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, και από την άλλη κατεβάζουν το εισιτήριο στο σαπάκι, ενώ δρομολογούν μόνο για τις μέρες του Πάσχα το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ, με αυξημένο εισιτήριο, σίγουρο ζεστό χρήμα για τους εφοπλιστές...

Μιλούν αυτοί που εξαιτίας της πολιτικής τους φυτοζωούν τα νησιά μας, έχουν χτυπήσει τον λαϊκό τουρισμό, έχει παγώσει κάθε οικονομική δραστηριότητα, βασικές υποδομές ακόμα λείπουν, οι ζημιές από τις καταστροφικές πλημμύρες του 2010 δεν έχουν αποκατασταθεί, οι παροχές υγείας και πρόνοιας συνεχώς υποβαθμίζονται...

Η απεργία των ναυτεργατών έχει συνέπειες. Ομως την αποκλειστική ευθύνη για την ταλαιπωρία των νησιωτών, των ταξιδιωτών την έχει η κυβέρνηση που χτυπάει αλύπητα τα στοιχειώδη δικαιώματα όλων των εργαζομένων προς όφελος των εφοπλιστών. Προς αυτήν πρέπει να στραφούν τα πυρά όλων. Να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών. Ο αγώνας τους είναι και δικός μας αγώνας».

ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Πρωτοστατούν σε νέες παραγγελίες πλοίων

Πάνω από 1,6 δισ. δολάρια το α' τρίμηνο του 2012 με 7,4% στο σύνολο των παγκόσμιων παραγγελιών

Νέες παραγγελίες πλοίων, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων, έκαναν το α' τρίμηνο του 2012 οι ντόπιοι εφοπλιστές, σε «ανταγωνιστικά», φτηνού εργατικού κόστους, ναυπηγεία του εξωτερικού, κυρίως στην ασιατική αγορά.

Πρόκειται για μια ακόμη απόδειξη για το μελλοντικό ύψος της κερδοφορίας τους, για τις αστρονομικές αποδόσεις των υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων και κερδών που «επενδύουν» στην ποντοπόρο ναυτιλία για τη διακίνηση εμπορευμάτων ξηρού φορτίου, πετρελαίου, υγροποιημένου αερίου. Σύμφωνα με τη λίστα που καταρτίζει η εταιρεία «Golden Destiny», οι νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών φτάνουν στο 7,4% των παγκόσμιων παραγγελιών που υπογράφτηκαν στο διάστημα Γενάρη - Απρίλη του 2012. Απόλυτα χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι παραγγελίες των Κινέζων διαμορφώνονται αρκετά χαμηλότερα, καταλαμβάνοντας το 5,3% στο σύνολο των νέων επενδύσεων.

Οι μπίζνες των ντόπιων εφοπλιστών με τα ναυπηγικά μονοπώλια του εξωτερικού είναι αποτέλεσμα των εκτεταμένων αναδιαρθρώσεων, του καπιταλιστικού καταμερισμού για τον έλεγχο αγορών και δραστηριοτήτων, της πολιτικής που διέλυσε τα ντόπια ναυπηγεία στέλνοντας μαζικά στην ανεργία και τους εργαζόμενους στον κλάδο.

Οι ντόπιοι εφοπλιστές παράγγειλαν την κατασκευή 21 πλοίων αξίας άνω του 1 δισ. δολαρίων, ενώ το ίδιο διάστημα - α' τρίμηνο 2012 - αγόρασαν και 32 μεταχειρισμένα πλοία αξίας 600 εκατ. δολαρίων. Το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που καταρτίζει η «loyds List», ελέγχει το ένα πέμπτο του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου.

Η διακίνηση των κεφαλαίων αυτών γίνεται μέσα από εξωχώριες (οφσόρ) εταιρείες, οι οποίες απαλλάσσονται από κάθε φόρο, δεν πληρώνουν δεκάρα τσακιστή, είτε εμφανίζουν τα πλοία με ελληνική ή με οποιαδήποτε σημαία ευκαιρίας, «ανταγωνιστικής», τζάμπα εργατικής δύναμης. Η απλήρωτη εργασία των ναυτεργατών μεταφράζεται σε νέες εκροές κεφαλαίων, σε αδήλωτες καταθέσεις σε διάφορες τράπεζες, όπως στην Ελβετία και άλλους φορολογικούς παραδείσους της πλουτοκρατίας.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΤΕΛ
Απεργούν ενάντια στη μείωση των μισθών και τις απολύσεις

Απεργούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ ενάντια στο χτύπημα των ΣΣΕ και τις απολύσεις. Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) στην Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας καλεί με ανακοίνωσή της τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή και τους επιβάτες «να συμπαραταχθούν, για να αποτρέψουμε από κοινού αυτά που συμβαίνουν. Κοινός αντίπαλός μας είναι οι μεγάλοι ιδιοκτήτες, η κυβέρνηση, η ΕΕ και το ΔΝΤ». Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνει ότι οι εργοδότες των ΚΤΕΛ «επιδιώκουν την κατάργηση των ΣΣΕ. Θέλουν εργαζόμενους με μισθούς πείνας και χωρίς δικαιώματα». Και πιο κάτω επισημαίνει πως «η πλήρης απελευθέρωση των μεταφορών συντρίβει και τους μικροϊδιοκτήτες και τους εργαζόμενους, δημιουργώντας πεδίο λαμπρό για τις μεγάλες εταιρείες. Παρά την προσπάθεια αποπροσανατολισμού και εφησυχασμού το προηγούμενο διάστημα από την πλειοψηφία της ΟΣΜΕ (ΠΑΣΚΕ), ο κόμπος έφτασε στο χτένι».

Η Επιτροπή Οδηγών Φορτηγών του ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή της εκφράζει τη συμπαράστασή της στον αγώνα των μισθωτών οδηγών «για το δικαίωμα στην εργασία και την επιβίωσή σας»,



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ