Πέμπτη 12 Απρίλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Ετοιμάζονται για ακόμα πιο σκληρές αναμετρήσεις

Η 48ωρη απεργία που έδωσαν με επιτυχία είναι βήμα για να δυναμώσει η οργάνωση και η πάλη ενάντια στην πολιτική που υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο

Οι ναυτεργάτες έδεσαν τους κάβους καλώντας σε πάλη ενάντια στην πολιτική που παραδίδει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην «ανταγωνιστικότητα» του μεγάλου κεφαλαίου

Eurokinissi

Οι ναυτεργάτες έδεσαν τους κάβους καλώντας σε πάλη ενάντια στην πολιτική που παραδίδει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην «ανταγωνιστικότητα» του μεγάλου κεφαλαίου
Υπερήφανοι, ακόμα πιο ατσαλωμένοι από το δίκιο του αγώνα και των αιτημάτων τους και αφήνοντας στους καταπέλτες μία ακόμα παρακαταθήκη, οι ναυτεργάτες χτες τα μεσάνυχτα και μετά από 48 ώρες απεργιακής μάχης επέστρεψαν στα πόστα τους. Σήκωσαν άγκυρες και με τις μηχανές στο φουλ, εξοπλισμένοι από τα πλούσια συμπεράσματα που κατέγραψε ο αγώνας τους, με κύριο την ανάγκη της ανάπτυξης κοινών αγώνων με τους εργαζόμενους στα νησιά, με τους μικρομεσαίους επαγγελματοβιοτέχνες και αγρότες, ενάντια στη συντονισμένη επίθεση των δυνάμεων του κεφαλαίου και του πολιτικού τους προσωπικού, προχωράνε μπροστά και προετοιμάζονται για ακόμα πιο αποφασιστική οργάνωση της πάλης.

Την ανάγκη αυτή επιβεβαιώνουν και οι προχτεσινές δηλώσεις - πρόκληση της υπουργού Ανάπτυξης Αν. Διαμαντοπούλου ότι: «Μετά τις εκλογές πρέπει να τεθούν τα πραγματικά ζητήματα της Ναυτιλίας, που επί δεκαετίες είναι κρυμμένα κάτω από το χαλί, για το πώς λειτουργούν τα καράβια, τις συνθέσεις των πληρωμάτων, τη λειτουργία της ακτοπλοΐας και των γραμμών, το θέμα της σημαίας. Στα ποντοπόρα καράβια δεν έχει γίνει ποτέ απεργία»! Το κυβερνητικό στέλεχος εννοούσε ότι, προκειμένου να ενισχυθεί η κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλιακών ομίλων, πρέπει στα ακτοπλοϊκά πλοία να μείνει ένας ελάχιστος αριθμός ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα και οι υπόλοιποι να είναι χαμηλόμισθοι, ανειδίκευτοι, ανασφάλιστοι έρμαια του σύγχρονου δουλεμπορικού κυκλώματος, όπως συμβαίνει στα ποντοπόρα πλοία και γι' αυτό δε γίνονται απεργίες! Αυτό, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ενάντια στην οποία αγωνίζονται οι ναυτεργάτες, που ψήφισε η συγκυβέρνηση στη Βουλή δημιουργεί ένα εφιαλτικό τοπίο για ναυτεργάτες, επιβάτες, νησιώτες, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και επιβεβαιώνει μέχρι κεραίας το δίκιο του αγώνα των ναυτεργατών.

Η απεργιακή μάχη των ναυτεργατών, με ψυχή του τις ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ, ήταν μια σκληρή ταξική αναμέτρηση με τους εφοπλιστές, συνολικά το κεφάλαιο, τη συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και τα άλλα κόμματά του, τους μηχανισμούς και τα παπαγαλάκια του στα ΜΜΕ που ξεκίνησαν τα χτυπήματα στην απεργία πριν καν ξεκινήσει για να ανακόψουν τη δυναμική της, να κρύψουν το μήνυμα που έστελνε σε όλους τους εργαζόμενους αυτό της ανυπακοής στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, της ανατροπής αυτής της πολιτικής που τσακίζει μισθούς, δικαιώματα, ΣΣΕ και καταδικάζει ζωές στο θάνατο διαλύοντας ό,τι έχει απομείνει από τη δωρεάν Υγεία και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Προσπάθεια που πέταξε στο κενό το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης που εκδηλώθηκε στον αγώνα των ναυτεργατών μέχρι και την τελευταία στιγμή. Σε όλα τα λιμάνια της χώρας, όπως στο λιμάνι του Πειραιά, στα λιμάνια νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου όπως στην Κεφαλονιά, εργαζόμενοι της στεριάς, φτωχοί αγρότες, μικροί έμποροι και αυτοαπασχολούμενοι, μέχρι και την τελευταία στιγμή εκδήλωναν με πολύμορφες αγωνιστικές δραστηριότητες, με συγκεντρώσεις και συμμετέχοντας μαζικά στους καταπέλτες επί δύο μέρες, για την περιφρούρηση της απεργίας, τη συμπαράστασή τους στους ναυτεργάτες, αναδεικνύοντας ότι ο αγώνας αυτός, το περιεχόμενό του είναι υπόθεση όλου του λαού. Ανακοίνωση συμπαράστασης στους ναυτεργάτες εξέδωσαν, μεταξύ άλλων, η Τοπική Διοικούσα Επιτροπή του ΠΑΣΕ - ΟΤΕ των νησιών Λέσβου και Λήμνου, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, το Συνδικάτο Οικοδόμων Λάρισας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ