ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών

Αναδεικνύει ακόμα μια φορά τις εγκληματικές συνέπειες που θα έχουν για το λαό τα σχέδια της κυβέρνησης

Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών εξυπηρετούν τον πλήρη έλεγχο των θαλάσσιων μεταφορών από τα μονοπώλια
Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών εξυπηρετούν τον πλήρη έλεγχο των θαλάσσιων μεταφορών από τα μονοπώλια
Επίκαιρη Ερώτηση προς τους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων και Ναυτιλίας κατέθεσε η βουλευτής του ΚΚΕ, Δ. Μανωλάκου για το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης λιμανιών και μαρίνων της χώρας. Στο κείμενο της Επίκαιρης αναφέρεται:

«Με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων μεταφέρεται στο Ταμείο Aξιοποίησης Iδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους - μέσω συμβάσεων παραχώρησης - κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης, 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων. Πρόκειται για λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε: Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδος, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Υδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι.

Η άμεση ιδιωτικοποίηση των συγκεκριμένων λιμανιών και μαρίνων θα είναι έγκλημα, αφού αποτελούν πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας, υλοποιούν συνδυασμένες οικονομικές δραστηριότητες (μεταφορές, ενέργεια, τουρισμό, αλιεία), είναι κρίκοι στρατηγικής και εθνικής σημασίας. Η παράδοσή τους στους μονοπωλιακούς ομίλους θα έχει τραγικές συνέπειες σε βάρος των λαϊκών αναγκών και κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. Με κατακόρυφη άνοδο λιμενικών τελών και νέων δυσκολιών στη σύνδεση με το νησιώτικο σύμπλεγμα. Οι εισαγωγές - εξαγωγές θα είναι στον έλεγχο των μονοπωλίων, στα ιδιωτικοποιημένα λιμάνια θα επικρατήσει εργασιακός μεσαίωνας και γκετοποίηση, ενώ θα υπάρξει αποκλεισμός των παραλιμένιων δήμων από το θαλάσσιο μέτωπο.

Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η ιδιωτικοποίηση όλων των λιμενικών υποδομών της χώρας, με επίκεντρο τα 12 μεγάλα, στρατηγικής σημασίας, λιμάνια αλλά και τα υπόλοιπα, πάνω από 800 μικρότερα, εμπορικά και τουριστικά λιμάνια. Η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ μάλιστα βιάζεται να φέρει νομοθετική ρύθμιση, η οποία αναιρεί την υποχρέωση συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου κατά 51% σε επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς και υποδομές, ώστε να "λυθούν τα χέρια" της και στην ιδιωτικοποίηση των δυο μεγάλων λιμανιών της χώρας, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Για τον ΟΛΠ σημαίνει παραπέρα παραχωρήσεις (κρουαζιέρα, car terminal, σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη).

Εξάλλου, η παράδοση των μαρίνων στα μονοπωλιακά συμφέροντα σημαίνει μεγαλύτερο μήκος της ακτογραμμής με πανάκριβες υπηρεσίες και αποκλεισμό της πρόσβασης σε εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους προς τη θάλασσα, σε συνδυασμό και με την ιδιωτικοποίηση μεγάλων παράκτιων εκτάσεων, όπως π.χ. του Ελληνικού. Τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών ζουν στο πετσί τους οι λιμενεργάτες, με μειώσεις εισοδήματος στο 65% των μισθών του 2009, του προσωπικού και των δικαιωμάτων τους. Ταυτόχρονα, στις ιδιωτικές μαρίνες, στην κρουαζιέρα, στα ιστιοπλοϊκά επικρατεί εργασιακός μεσαίωνας, οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία. Χαρακτηριστική περίπτωση η COSCO όπου έχει μετατρέψει ένα μέρος του λιμανιού του Πειραιά, το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων - προβλήτα ΙΙ, σε εργασιακό κάτεργο, συμβάλλοντας στο να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε ναυτιλιακές εταιρείες που έκλεισαν, σε μικρές μεταφορικές εταιρείες, συσκευαστήρια κ.λπ., στην περιοχή του Θριασίου.

Δεδομένης της αγανάκτησης και διαμαρτυριών για τις παραπάνω ιδιωτικοποιήσεις από φορείς, τοπικές κοινωνίες, Δήμους κ.ά.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, αν σκοπεύει να αποσύρει την απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων και να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα των λιμένων και τουριστικών λιμένων, σε όφελος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας και ικανοποιώντας τις λαϊκές ανάγκες».

ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ
Υπέγραψαν μείωση μισθών 15% και στα Ζαχαρώδη

Να μη σκύψουν το κεφάλι καλεί τους εργαζόμενους το Συνδικάτο Επισιτισμού Τουρισμού Ξενοδοχείων Αττικής

Με μια ... πρωτόγνωρη απόδοση τιμών στους εργοδότες βιομήχανους συνοδεύει η ηγεσία (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕΥΤΕ), την υπογραφή της νέας κατάπτυστης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργατοτεχνικό προσωπικό των πάσης φύσεως εργαστηρίων ζαχαρωδών προϊόντων, με μείωση στους βασικούς μισθούς ύψους 15% και πάγωμα των τριετιών για ένα χρόνο.

Ως πρόσχημα για το ... λιβανιστήρι στους βιομήχανους, η ηγεσία της ΠΟΕΕΥΤΕ χρησιμοποιεί το γεγονός ότι τη σύμβαση των Ζαχαρωδών κατήγγειλε η μία απ' τις δύο εργοδοτικές οργανώσεις, αυτή που ανήκει στη ΓΣΕΒΕΕ και όχι εκείνη που ανήκει στο ΣΕΒ. Γράφει, χαρακτηριστικά, η ΠΟΕΕΥΤΕ στο σχετικό δελτίο Τύπου: «Θέλουμε να τιμήσουμε τη μόνη εργοδοτική Οργάνωση στον κλάδο μας και τον Πρόεδρό της κ. Ιωάννη Λαγό, που παρά την οικονομική κρίση σεβάστηκε την υπογραφή της και δεν κατήγγειλε πρόωρα την κλαδική σύμβαση Ζαχαρωδών. (...) Νέοι καιροί - νέα ήθη, οι βιομήχανοι επιδεικνύουν κοινωνική ευθύνη και οι "μικροί" της ΓΣΕΒΕΕ παρέα με τους μεγαλοξενοδόχους κατάφεραν καθοριστικό πλήγμα στις αποδοχές των εργαζομένων, στα ασφαλιστικά ταμεία και στο βάθεμα της ύφεσης» (σ.σ.: η υπογράμμιση του «Ρ»).

Αμεση ήταν η απάντηση του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής, το οποίο και καλεί τους εργαζόμενους του κλάδου να μη σκύψουν το κεφάλι και να απαντήσουν στην επίθεση κυβέρνησης, εργοδοσίας και κυβερνητικών συνδικαλιστών. «Το γεγονός της μη καταγγελίας μιας ΣΣΕ από εργοδότες - ιδιαίτερα από βιομήχανους - όχι μόνο δεν επιδεικνύει κοινωνική ευθύνη από μέρους τους, αλλά εντάσσεται στην τακτική τους να κάνουν χρήση όλων των αντεργατικών νόμων που τους χάρισαν οι κυβερνήσεις, χωρίς να χρειάζονται στην παρούσα φάση τη συνδρομή της Ομοσπονδίας για να μειώσουν τους έτσι κι αλλιώς πενιχρούς μισθούς και μεροκάματα των εργαζομένων», επισημαίνει στην ανακοίνωσή του.

Και τονίζει: «Καμιά έκπληξη δεν πρέπει να προκαλούν οι φιλοφρονήσεις της ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ προς τους βιομήχανους, αφού είναι πλήρως στοιχισμένοι με τις επιδιώξεις της μεγαλοεργοδοσίας και πιστοί στο βρώμικο ρόλο που ανέλαβαν αυτή τη δύσκολη περίοδο για τους εργαζόμενους. Είτε υπογράφουν μειώσεις, είτε αφήνουν τις ΣΣΕ να λήγουν με τις γνωστές συνέπειες (ελέω μνημονίου) το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Και στις δυο περιπτώσεις καλούν τους εργαζόμενους να διαλέξουν ανάμεσα την εξαθλίωση και στην ανεργία. Καταγγέλλουμε για μια ακόμη φορά την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας για υποταγή στα συμφέροντα της εργοδοσίας και υπονόμευση της ζωής της εργατικής οικογένειας».

Και καταλήγει: «Καλούμε τους εργαζόμενους του κλάδου να μη σκύψουν το κεφάλι. Να συμπαραταχθούν με τις δυνάμεις εκείνες στο συνδικαλιστικό κίνημα που δεν υπέκυψαν, ούτε έβαλαν νερό στο κρασί τους. Να δυναμώσουν το ΠΑΜΕ μέσα από την ενεργή συμμετοχή και δράση στα σωματεία του κλάδου. Με πλαίσιο πάλης που θα ανταποκρίνεται στις δικές μας ανάγκες κι όχι στη διασφάλιση και αύξηση των κερδών των εργοδοτών».

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΠΛΟΙΟΥ «GOLDEN BLAZE»
Απλήρωτοι μέχρι και έξι μήνες

Αγώνα για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους δίνουν οι ναυτεργάτες του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «GOLDEN BLAZE» της ναυτιλιακής εταιρείας GOLDEN BLAZE MARITIME, οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Το πλοίο βρίσκεται δεμένο στο ναυπηγείο Ψαρρός στο Πέραμα. Οι 10 ναυτεργάτες του πληρώματος έχουν να δουν μισθό πάνω από 3 μήνες ενώ ορισμένοι είναι απλήρωτοι μέχρι και 6 μήνες.

Η εταιρεία είχε εγκαταλείψει τους ναυτεργάτες και χωρίς τροφοδοσία και μόνο μετά από παρέμβαση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τα οποία και οργανώνουν τη μάχη των ναυτεργατών, αναγκάστηκε πριν τρεις μέρες να δώσει στους ναυτεργάτες φαγητό!

Με καταγγελία τους στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και άλλους, τα δύο σωματεία απαιτούν την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών τόσο για την καταβολή των μισθών όπως προβλέπεται από τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων, όσο και την ένταξη των ναυτεργατών στο νόμο 3816/2010 «περί εγκατάλειψης στην αλλοδαπή ή ημεδαπή Ελλήνων ναυτεργατών».

ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ ΡΑΦΗΝΑΣ - ΜΑΡΑΘΩΝΑ
Κινητοποίηση για την αναβάθμισή τους

Κινητοποίηση ενάντια στην υποβάθμιση των Κέντρων Υγείας Ραφήνας και Μαραθώνα, που εξυπηρετούν χιλιάδες κατοίκους της Ανατολικής Αττικής, έκαναν προχτές το απόγευμα οι Λαϊκές Επιτροπές Ραφήνας - Πικερμίου - Μαραθώνα και υγειονομικοί που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, παρεμβαίνοντας στο χώρο του πρώην Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής (Νταού Πεντέλης), όπου βρισκόταν σε εξέλιξη συνάντηση της διοικήτριας του «Σισμανόγλειου» με υπηρεσιακούς παράγοντες. Τα Κέντρα Υγείας έχουν συγχωνευτεί με το «Σισμανόγλειο» και όπως κατήγγειλαν οι υγειονομικοί του ΠΑΜΕ, το νοσοκομείο δεν ασκεί καμία πίεση για την υπογραφή του διορισμού μόνιμων γιατρών που ήδη έχουν περάσει από κρίσεις και η τοποθέτησή τους είναι μια τυπική διαδικασία.

Η ουσία είναι, πάντως, ότι καμία από τις υποσχέσεις των ιθυνόντων δεν έχει πραγματοποιηθεί και τα Κέντρα Υγείας βρίσκονται σε μια συνεχή υποβάθμιση (κατάργηση 24ωρης βάρδιας, ελλείψεις σε μηχανήματα, υλικά, προσωπικό). Οι Λαϊκές Επιτροπές και οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ήδη από το Φλεβάρη έχουν πραγματοποιήσει πολλές κινητοποιήσεις στα Κέντρα Υγείας και στο «Σισμανόγλειο», καθώς ο αγώνας για αξιοπρεπή και δωρεάν πρωτοβάθμια περίθαλψη είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για την περιοχή σε μια περίοδο που η κρίση και οι αντιλαϊκές πολιτικές επιφέρουν νέα βάρη στην υγεία του πληθυσμού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ