ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 24 Νοέμβρη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗΣ
Στα τάρταρα οι μισθοί, στα ύψη η «ανταγωνιστικότητα»

Στο 33% η επίσημη ανεργία στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, «χάθηκαν» 750.000 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας. Κατρακύλα 22% σε μισθούς - μεροκάματα.

Στο 33% φτάνει το ποσοστό της επίσημης ανεργίας στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, σε περισσότερες από 750.000 φτάνουν οι θέσεις εργασίας που «χάθηκαν» τα τελευταία χρόνια, ενώ η κατρακύλα του παραγόμενου ΑΕΠ από το 2009, όταν εκδηλώθηκαν τα φαινόμενα της καπιταλιστικής κρίσης, μέχρι και σήμερα ξεπερνά το 21%. Σε ρυθμούς κλιμακούμενης βύθισης συνεχίζουν οι μισθοί, τα μεροκάματα, οι ασφαλιστικές εισφορές από την πλευρά της εργοδοσίας (λεγόμενο εργατικό κόστος). Με φόντο τη «στρατηγική της εσωτερικής υποτίμησης», δηλαδή της μαζικής πτώχευσης των λαϊκών νοικοκυριών, η οποία ωστόσο θεωρείται... ελεγχόμενη χρεοκοπία, η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου, των μονοπωλίων και ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, έχει ανακτηθεί και αποκατασταθεί στα επίπεδα του έτους 2000, δηλαδή στα επίπεδα που υπήρχαν πριν από την ένταξη στη λυκοσυμμαχία του λεγόμενου «κοινού νομίσματος», της Ευρωζώνης.

Τα παραπάνω είναι το «ζουμί» μελέτης από την Εθνική Τράπεζα, σύμφωνα με την οποία ο επίσημος πληθωρισμός εξαιτίας της παραγωγικής δομής, που χαρακτηρίζεται από «περιορισμένη μεταποιητική βάση», διαμορφώνεται σε ψηλότερα επίπεδα και εξαρτάται από το επίπεδο τιμών των εισαγόμενων εμπορευμάτων που αφορούν στην κάλυψη βασικών αναγκών του πληθυσμού.

Ειδικότερα:

Επίσημη ανεργία. Η βίαιη «προσαρμογή στην 3ετία 2010-2012 αύξησε το ποσοστό κατά 16 ποσοστιαίες μονάδες, πάνω από το 17% του καταγραμμένου εργατικού δυναμικού. Οι «απώλειες» θέσεων εργασίας ξεπερνούν τις 750.000. Σύμφωνα με τη μελέτη το επίπεδο της ανεργίας στον ιδιωτικό τομέα φτάνει στο 33%.

Μισθοί - μεροκάματα. Η σωρευτική υποχώρηση στην 3ετία (2010-2012) υπολογίζεται στο 22%, με το μεγαλύτερο μέρος της να έχει διαμορφωθεί μέσα στο 2012 (13% σε ετήσια βάση). Οπως σημειώνουν οι «νομοθετικές και ρυθμιστικές παρεμβάσεις στα τέλη του 2011 και ειδικά το 2012 ενίσχυσαν την ευελιξία στην αγορά εργασίας σε πρωτοφανή επίπεδα για τη χώρα» και συμπεραίνουν πως η «εξέλιξη» ισοδυναμεί με «πλήρη αναστροφή της αύξησης του κόστους εργασίας τη δεκαετία που ακολούθησε την είσοδο στην ΟΝΕ», «βοηθώντας ουσιαστικά την εσωτερική υποτίμηση».

«Ανταγωνιστικότητα». Σε διαδικασία συρρίκνωσης περιμένουν το λεγόμενο «μοναδιαίο κόστος εργασίας», δηλαδή το δείκτη με τον οποίο τα επιτελεία των καπιταλιστών μετράνε το «μισθολογικό κόστος» για κάθε μονάδα παραγόμενου εμπορεύματος. Σε αυτό το πλαίσιο συμπεραίνουν ότι ο στόχος τους για μείωση 15% στην περίοδο μέχρι το 2015 θα έχει επιτευχθεί 2 χρόνια νωρίτερα, το 2013...

Επίσημος πληθωρισμός. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι λόγοι που συντήρησαν τις «πληθωριστικές πιέσεις», σχετίζονται με τις αυξήσεις στο ΦΠΑ, τους φόρους κατανάλωσης, στην αύξηση των τιμών ενέργειας, την ανοδική πορεία εισαγόμενων καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών. Ειδική αναφορά κάνουν στην τροφοδότηση του πληθωρισμού από τις εισαγωγές - εμπορεύματα έτοιμα για κατανάλωση, ενδιάμεσα αγαθά και πρώτες ύλες που προορίζονται αποκλειστικά για την παραγωγή καταναλωτικών αγαθών -, για τα οποία υπολογίζουν την αξία τους στο 12,7% του παραγόμενου ΑΕΠ! Το ψηλό ποσοστό του εισαγόμενου πληθωρισμού, σύμφωνα με τη μελέτη, αντανακλά, την παραγωγική δομή της χώρας που «χαρακτηρίζεται από περιορισμένη μεταποιητική βάση, με σχετικά χαμηλή προστιθέμενη αξία». Για την επόμενη 2ετία περιμένουν ότι η διεργασία της εσωτερικής υποτίμησης θα οδηγήσει και σε «αποκλιμάκωση των τιμών καταναλωτή».

ΟΑΣΘ - ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απειλούν να διακόψουν τα δρομολόγια

ΝΕ Υπαίθρου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ: Ούτε μια μέρα χωρίς συγκοινωνία για τους εργαζόμενους

Με διακοπή των δρομολογίων τους απειλούν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και τα ΚΤΕΛ του νομού, προκειμένου να αναγκάσουν την κυβέρνηση να πληρώσει τα χρήματα που τους οφείλει με βάση τη σύμβασης χρηματοδότησης του συγκοινωνιακού έργου, με τις δυο αυτές ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τα δρομολόγια από την 1η του Δεκέμβρη καθώς, όπως ισχυρίζεται, η κυβέρνηση του οφείλει περίπου 80 εκατ. ευρώ.

Για τον ίδιο λόγο, τα ΚΤΕΛ από σήμερα περιορίζουν τα δρομολόγιά τους στους οικισμούς της επαρχίας Λαγκαδά και από την Κυριακή θα τα διακόψουν.

Σημειώνουμε ότι η μετακίνηση στους οικισμούς της Επαρχίας Λαγκαδά, γίνεται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ, με αστικό εισιτήριο, με την προϋπόθεση ότι το υπόλοιπο του κόστους θα πληρώνεται από τον ΟΑΣΘ, μέσω της χρηματοδότησής του από το κράτος.

Το KKE

Την άμεση επίλυση του προβλήματος ώστε να μη μείνει ούτε μια μέρα χωρίς συγκοινωνία ο εργαζόμενος λαός της Θεσσαλονίκης, απαιτεί η ΝΕ Υπαίθρου Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ. Καλεί επίσης τους εργαζόμενους να μην αποδεχθούν να γίνουν το μπαλάκι στο παιχνίδι και τους εκβιασμούς ανάμεσα σε κυβέρνηση - Περιφέρεια και ΚΤΕΛ - ΟΑΣΘ. Να παλέψουν για Ενιαίο αποκλειστικά Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών που θα εξασφαλίζει τακτική, συχνή και φτηνή συγκοινωνία για τους εργαζόμενους, που δε θα μετατρέπει το δικαίωμα αυτό σε αντικείμενο κερδοσκοπίας σε κανέναν ιδιώτη μεγαλοεπιχειρηματία.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Στους εργαζόμενους του Λαγκαδά κοντά στα τόσα προβλήματα που γεννά η οικονομική καπιταλιστική κρίση και η βάρβαρη πολιτική της τρικομματικής συγκυβέρνησης, προστίθεται τώρα και ο αποκλεισμός τους, η αδυναμία μετακίνησης και μεταφοράς.

Οι σημερινές εξελίξεις, με την ανακοίνωση διακοπής επ' αόριστο των δρομολογίων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, η διαφαινόμενη παρόμοια εξέλιξη με τη μεταφορά μαθητών, καθώς και η απειλή να συμβεί το ίδιο και με τον ΟΑΣΘ, αποκαλύπτει με τραγικό τρόπο τις συνέπειες των μέτρων της βαρβαρότητας, αλλά και πού οδηγεί η «ελεύθερη» οικονομία και η παράδοση σε ιδιώτες (με μόνο φυσικά κίνητρο το κέρδος) του δικαιώματος για ελεύθερη και φτηνή συγκοινωνία για το λαό. Στην πράξη απαγορεύεται η μετακίνηση και η συγκοινωνία για τους ανθρώπους των λαϊκών στρωμάτων.

Καλούμε τους εργαζόμενους της επαρχίας Λαγκαδά που βιώνουν ήδη τις τραγικές συνέπειες της εγκατάλειψης της επαρχίας εξαιτίας πολιτικών των κυβερνήσεων, της ΕΕ και της πλουτοκρατίας, με την ανεργία, τη φτώχεια και την ανέχεια να δοκιμάζει τα όρια χιλιάδων εργατικών και λαϊκών οικογενειών, να σημάνουν γενικό ξεσηκωμό».

ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Υπερκέρδη από την οδύνη του λαού

Η εμπορευματοποίηση της Υγείας δίνει νέες ευκαιρίες για κέρδη στους επιχειρηματίες των δυο κλάδων

Με ένα σχέδιο «άλωσης» της δημόσιας υγειονομικής υποδομής, οι επιχειρηματίες του τουρισμού και της Υγείας ελπίζουν να μετατρέψουν την κρίση για το λαό σε «ευκαιρία» για τους ίδιους, για να αυξήσουν τα κέρδη τους σε βάρος των εργαζομένων και ανέργων, των συνταξιούχων, των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ, των μικρών αγροτών. Μελέτη για τον ιατρικό τουρισμό που παρουσιάστηκε χτες από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ), ορίζει ως ρεαλιστικό στόχο την έλευση 100.000 ασθενών το χρόνο, που θα δαπανούν κατά μέσο όρο 4.000 ευρώ, ποσό που επιμερίζεται σε 3.000 ευρώ σε ιατρικά έξοδα και 1.000 ευρώ σε ξενοδοχειακά και συναφή, κάτι που σημαίνει 300 εκατ. ευρώ για τους ιδιώτες της Υγείας και 100 εκατ. ευρώ για του τουρισμού. Ωστόσο, εκτιμάται ότι σε 10 χρόνια, υπό προϋποθέσεις και «αν χρησιμοποιηθεί σωστά η υποδομή του ΕΣΥ μέσω ΣΔΙΤ, μπορεί να τεθεί στόχος πενταπλάσιος, δηλαδή 2 δισ. ευρώ το χρόνο».

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν αρκούν οι 4-5 μεγάλες ιδιωτικές μονάδες. Οπότε χρειάζονται και οι υποδομές του δημόσιου τομέα, όπου η μελέτη αναφέρει ότι «το θεσμικό πλαίσιο και οι εργασιακές σχέσεις είναι δύσκαμπτα». Παρ' όλα αυτά, δίνεται η «λύση»: «Για το δημόσιο τομέα, απαιτούνται σημαντικές θεσμικές και οργανωτικές αλλαγές, αλλά και επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών (κτιριακών, ξενοδοχειακών και ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού) προκειμένου αυτές να καταστούν αξιόπιστες και εν συνεχεία ανταγωνιστικές σε διεθνές επίπεδο. Ενδεχομένως αυτό μπορεί να γίνει για συγκεκριμένες μονάδες μέσω εκμίσθωσης υποδομών σε ιδιώτες ή μέσω ΣΔΙΤ».

Δε χρειάζεται πολύ μυαλό για να κατανοηθεί ότι στόχος είναι να λεηλατηθεί η δημόσια υποδομή Υγείας, με ένα μεγάλο μέρος του φτωχού λαού να αποκλείεται συνειδητά, προκειμένου τη θέση του να πάρουν οι καλοπληρωτές ασθενείς του εξωτερικού.

Προτείνονται μάλιστα και 6 πιλοτικά προγράμματα παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε ξένους επισκέπτες σε Λασίθι, Ρόδο, Σαντορίνη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Θεσσαλία! Οι τομείς οι οποίοι κρίνεται ότι μπορούν να αποδώσουν, είναι: Αιμοκάθαρση. Αποκατάσταση - αποθεραπεία. Τεχνητή αναπαραγωγή. Ιαματικά λουτρά. Εξειδικευμένες θεραπείες σε Τριτοβάθμια Νοσοκομεία.

Νέο δάνειο για τους δρόμους με τα χαράτσια

Το υπουργείο Ανάπτυξης θριαμβολογεί επειδή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ενέκρινε δάνειο 650 εκατ. ευρώ το οποίο και αυτό θα χρεωθεί ο ελληνικός λαός και το οποίο θα πάει για τη στήριξη της επανέναρξης της κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης και χαρατσώνουν το λαό με πανάκριβα διόδια.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το δάνειο «θα αφορά οικονομικές υποχρεώσεις του δημοσίου για το οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), με οφέλη και για τις τέσσερις παραχωρήσεις» των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, οι διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των οποίων βρίσκονται σε εξέλιξη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ