Κάλεσμα ενότητας και αγώνα των εργαζομένων και των αρχαιολόγων στο Αμύνταιο ενάντια σε εργοδοσία, κυβέρνηση και συμβιβασμένες - εργοδοτικές συνδικαλιστικές δυνάμεις
Το ΠΑΜΕ στημειώνει ότι «ο τρόπος με τον οποίο "οραματίζεται" η Γενική Γραμματεία Πολιτισμού (ΓΓΠΟ) να διεξάγεται στο μέλλον η αρχαιολογική έρευνα, πραγματοποιείται στο Ορυχείο Αμυνταίου Φλώρινας». «Οι έκτακτοι αρχαιολόγοι στις σωστικές ανασκαφές που διεξάγονται σε έργο της ΔΕΗ, προσλαμβάνονται με αποδοχές κατώτερες της Συλλογικής Σύμβασης του κλάδου των αρχαιολόγων, με δελτίο παροχής υπηρεσιών και μάλιστα μέσω αγγελίας στον τοπικό Τύπο με όρους... μάρκετινγκ!!!».
«Οι εργασιακές αυθαιρεσίες, που σημειώνονται κατά συρροή σε βάρος των εργαζομένων, θέτουν σε μεγάλο κίνδυνο την ακεραιότητα και τη διάσωση των αρχαιοτήτων που αποκαλύπτονται στο χώρο». Πρόκειται για λιμναίο προϊστορικό οικισμό της 6ης - 5ηςχιλιετηρίδας π.Χ., με πλήθος κυρίως κινητών ευρημάτων (ειδώλια, κεραμική κ.ά.). Οι διαρκείς κωλυσιεργίες με διακοπή των εργασιών από τη ΔΕΗ και τις ανάδοχες εταιρείες, οι απολύσεις και οι συνεχείς εναλλαγές εργαζομένων, η τρομοκρατία και οι άθλιες συνθήκες διεξαγωγής των ανασκαφικών εργασιών (π.χ. εκσκαφές με μεγάλα σκαπτικά μηχανήματα) «συνθέτουν τον πλέον ανορθόδοξο και αντιδεοντολογικό τρόπο αρχαιολογικής έρευνας σε μια προϊστορικού ενδιαφέροντος σωστική ανασκαφή, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των έκτακτων αρχαιολόγων».
Το ΠΑΜΕ υπογραμμίζει ότι «πρόκειται για έγκλημα σε βάρος της Ιστορίας και του Πολιτισμού μας. Η κυβέρνηση ψηφίζει σειρά μέτρων και νομοσχεδίων για την "επίσπευση" της αρχαιολογικής έρευνας στα έργα. Νομιμοποιεί εργολάβους και ιδιώτες να πληρώνουν με εξευτελιστικά μεροκάματα τους εργαζόμενους εκμεταλλευόμενοι την ανεργία». Η ΔΕΗ, «εφαρμόζοντας ακριβώς αυτά τα μέτρα, ασκεί πίεση προς την Τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων, ώστε να υλοποιούνται γρηγορότερα τα έργα ακόμη και σε βάρος των αρχαίων ευρημάτων. Η τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων, με τη στάση της, στήριζε αυτήν την κατάσταση που εξαθλίωνε τους εργαζόμενους».
Παρόμοια είναι και η ανακοίνωση του σωματείου «Σπάρτακος» στο ορυχείο της ΔΕΗ στο Αμύνταιο. «Η συμβιβασμένη εργοδοτική - κυβερνητική συνδικαλιστική ηγεσία (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ) στο παράρτημα του σωματείου, παρεμβαίνει για λογαριασμό της εργοδοσίας, συκοφαντεί τους ανασκαφείς αρχαιολόγους πως η παρουσία τους δημιουργεί "τεράστιο πρόβλημα" στο ορυχείο!». Σημειώνουμε ότι ακριβώς τα ίδια αναπαράγει και η ΔΑΚΕ στο «Σπάρτακο» μέσω της ιστοσελίδας της.
Το ΠΑΜΕ καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα Βορείου Ελλάδας «να παρέμβει άμεσα για την προστασία των ευρημάτων» που αποκαλύφθηκαν και για «διεξαγωγή της αρχαιολογικής έρευνας με τους κανόνες και τη μεθοδολογία που απαιτεί μια προϊστορική ανασκαφή».
Επίσης, καλεί όλους τους εργαζόμενους στο Αμύνταιο Φλώρινας «να μην υποκύψουν στην τρομοκρατία της εργοδοσίας και της τοπικής Εφορείας Αρχαιοτήτων και να αγωνιστούν για τα εργασιακά τους δικαιώματα και τη διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
Τα σωματεία των αρχαιολόγων και τις ομοσπονδίες όλων των εργαζομένων «σε κοινό αγώνα ενάντια στην εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς που προωθούν κυβέρνηση, πλουτοκρατία και ΕΕ (...)», γιατί «η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού και όχι τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου».
Το ΠΑΜΕ στο ΥΠΠΟ καταγγέλλει τη ΓΓΠΟ «που με την αντιλαϊκή πολιτική της καταστρατηγεί εργασιακά δικαιώματα, καταργεί το δημόσιο χαραχτήρα του πολιτισμού και νομιμοποιεί επενδυτές - ιδιώτες στη διαχείριση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς εις βάρος του αρχαιολογικού έργου και των μνημείων».
Από τη Θεσσαλονίκη, από το θέατρο «Αυλαία», ξεκίνησαν οι παραστάσεις της κωμωδίας «Η ρομαντική μου ιστορία» του D. C. Jackson. Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν έως 9/12. Ακολουθεί η αθηναϊκή της πρεμιέρα στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου» (12/12). Ενα έργο που με χιούμορ μιλάει για τη δυσκολία της επικοινωνίας, την αυταπάτη, την αγάπη, την πάλη των δύο φύλων και τους συμβιβασμούς. Τρεις ηθοποιοί, Μάκης Παπαδημητρίου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Σύρμω Κεκέ, ερμηνεύουν και τους 21 ρόλους. Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου. Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Σκηνικά - Κοστούμια: Μαργαρίτα Χατζηιωάννου.
ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (Αμερικής 13), παρουσιάζεται (29/11-12/1) έκθεση του Γιώργου Χατζημιχάλη με τίτλο «Ενα βιβλίο από το αρχείο. Πρόσωπα, λεπτομέρειες, καταστάσεις». Πρόκειται για ένα βιβλίο αναδιπλούμενο σαν τα γιαπωνέζικα ή κινέζικα βιβλία, που περιλαμβάνει παλιές μαυρόασπρες φωτογραφίες (κυρίως οικογενειακές) από το Μοναστηράκι, από την περίοδο του μεσοπολέμου μέχρι τη δεκαετία του 1970.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ -έως αύριο- οι προβολές ταινιών με θέμα την ελληνική διασπορά στον κινηματογράφο, που πραγματοποιεί στο «Τιτάνια», η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Θα προβληθούν σήμερα (8 μμ): «Η δολοφονία ενός Κινέζου μπούκι». Αύριο (8 μμ) «Lilly's Story» (2002) του Ροβήρου Μανθούλη.
ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 2/12 θα λειτουργεί στο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Θήβας η «3η Εκθεση έργων τέχνης κρατουμένων Καταστήματος Κράτησης Γυναικών», στον Ελεώνα Θήβας. Η έκθεση θα περιλαμβάνει πίνακες ζωγραφικής, ακουαρέλες, δημιουργικά χρηστικά αντικείμενα, από ξύλο και μέταλλο, και άλλα έργα, που φιλοτέχνησαν έγκλειστες γυναίκες. Ολα τα έργα πωλούνται σε χαμηλές τιμές. Τα έσοδα από την πώληση κάθε έργου θα κατατεθούν στον ατομικό λογαριασμό της κρατούμενης που το δημιούργησε.
«ZOOMM ΣΤΟΥΣ GRIMM. ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΣΤΗ», τιτλοφορείται η έκθεση ζωγραφικής παιδιών, που παρουσιάζεται (έως 2/12) στο Ιδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης. Με αφορμή τα 200 χρόνια από την πρώτη έκδοση των παραμυθιών των αδελφών Γκριμ, πραγματοποιήθηκε στο ΜΕΠΤ εικαστικό εργαστήρι για παιδιά με θέμα «Ζoom στην Τέχνη» και στο ίδρυμα «Μ. Κακογιάννης» αφήγηση από την Σάσα Βούλγαρη σειράς παραμυθιών για παιδιά, με τίτλο «Τα παραμύθια των αδερφών Grimm και τα ελληνικά αδερφάκια τους!». Στο δίωρο εργαστήριο του ΜΕΠΤ παιδιά 5 - 9 ετών απέδωσαν ζωγραφικά το κάθε παραμύθι, αναβιώνοντας ήρωες χρωματιστούς.