ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Δεκέμβρη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ»
Ημερίδες ταξικής συνεργασίας από το ΣΕΗ

Με σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και εργοδοτών

Με αφορμή τη διοργάνωση από τις παρατάξεις στο ΔΣ του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών που στηρίζουν ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και φιλοεργοδοτικοί, ημερίδων για το θέατρο στην κρίση και τις εργασιακές σχέσεις των ηθοποιών η Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών καταγγέλλει την προσπάθεια αυτών των δυνάμεων να μετατρέψουν το Σωματείο από μέσον οργάνωσης της πάλης για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων σε αντιδραστικό μηχανισμό συμβιβασμού και υποταγής των ηθοποιών στις απαιτήσεις της καπιταλιστικής πολιτιστικής βιομηχανίας για την εξαθλίωσή τους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Με πρόσχημα την αδυναμία να πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη εκδήλωση της "Ημέρας του Ηθοποιού", η πλειοψηφία της Διοίκησης του Σωματείου, αποφάσισε να την αντικαταστήσει με δύο ημερίδες. Ο γενικός τίτλος της διοργάνωσης είναι "Θέατρο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης", ενώ οι ημερίδες έχουν ως θέματα "Θέατρο και κοινωνία στην κρίση" και "Απορρύθμιση εργασιακών σχέσεων - θεσμοί και ηθοποιός". Από την αρχή θέσαμε δύο όρους. Ο βασικότερος ήταν το σωματείο, ως οργανωτής και έχοντας ήδη επεξεργασμένες θέσεις μέσα από συλλογικές διαδικασίες πάνω στη θεματολογία των ημερίδων, έπρεπε να θέσει το πλαίσιο και τη δική του αντίληψη για τα θέματα και ο δεύτερος να υπάρξει περισσότερος χρόνος για την προετοιμασία τους. Και οι δύο όροι απορρίφθηκαν από την πλειοψηφία ("Ενωμένοι" - "Κίνηση Ηθοποιών" - "Ελεύθερη Εκφραση").

Ταυτόχρονα, ανάμεσα στους εισηγητές που επιλέχθηκαν ξεχωρίζουν αρκετά ονόματα από το χώρο των εργοδοτών (Α. Παπαπαναγιώτου - ΕΛΘΕΑ, Ε. Ράντου, Γ. Χουβαρδάς, Ξ. Καλογεροπούλου) ή προσώπων με φιλο-εργοδοτικές απόψεις, ενώ απαγορεύτηκε ρητά στα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη του ΔΣ του ΣΕΗ και σε όσα μέλη του που ανήκουν σε κόμματα, να εισηγηθούν.

Ούτε λίγο ούτε πολύ οι ημερίδες αυτές αποτελούν σεμινάρια ταξικής συνεργασίας, που διοργανώνει το ΣΕΗ για να ενημερωθούν τα μέλη του - οι χιλιάδες ηθοποιοί που υποφέρουν σήμερα όσο ποτέ τα τελευταία χρόνια από την ανεργία, τις άθλιες εργασιακές σχέσεις και την απλήρωτη εργασία - για τις ανάγκες και τα προβλήματα των εργοδοτών τους! Πρόκειται για μια ξεδιάντροπα αντιδημοκρατική, αντεργατική απόφαση, που προσβάλλει την 95χρονη αγωνιστική πορεία του ΣΕΗ και ανοίγει το δρόμο για τη μετατροπή του σωματείου μας σε φερέφωνο των εργοδοτικών συμφερόντων και της άγριας αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης. Αν συνυπολογίσουμε και την τακτική της πλειοψηφίας σε μια σειρά ζητήματα που προέκυψαν στο προηγούμενο διάστημα, όπως η αποχώρηση του ΣΕΗ από το ΠΑΜΕ, η απαξίωση των Συλλογικών Συμβάσεων, η τακτική των ίσων αποστάσεων σε διενέξεις ανάμεσα σε εργαζόμενους και εργοδότες, τότε αποκαλύπτεται πως στόχος τους είναι να μετεξελιχθεί το ΣΕΗ από μέσον οργάνωσης της πάλης για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας, σε αντιδραστικό μηχανισμό συμβιβασμού και υποταγής των ηθοποιών στις απαιτήσεις της καπιταλιστικής πολιτιστικής βιομηχανίας για την εξαθλίωσή τους.

Η Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών και με αφορμή τις ημερίδες δίνει τη μάχη να διατηρήσει το ΣΕΗ τα ταξικά του χαρακτηριστικά. Αρνιέται να δώσει άλλοθι και κάλυψη στην πλειοψηφία και με παρεμβάσεις θα προσπαθήσει να αποκαλύψει την ιλαροτραγωδία που παίζεται σε βάρος των ηθοποιών από τις παρατάξεις της πλειοψηφίας του ΔΣ και τα κόμματα που βρίσκονται πίσω τους (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία). Καλεί τους ηθοποιούς που θα πάρουν μέρος σε αυτές να μη νομιμοποιήσουν τις εργοδοτικές θεωρίες και με τη γενικότερη δράση τους στο σωματείο να ανατρέψουν τον αντιδραστικό συσχετισμό στο ΔΣ του ΣΕΗ με τη σύμπραξη των παρατάξεων της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και των εργοδοτών.

"...:γιατί θ' αγωνιστεί για την υπόθεση του εχθρού, όποιος για τη δικιά του υπόθεση δεν έχει αγωνιστεί (Μπ. Μπρεχτ)».

Κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Μπρεχτ

Σκηνή από την ταινία «Η όπερα της πεντάρας»
Σκηνή από την ταινία «Η όπερα της πεντάρας»
Το κινηματογραφικό αφιέρωμα στον Μπέρτολτ Μπρεχτ, που οργάνωσε η ΚΕ του ΚΚΕ στα πλαίσια του 3ου Επιστημονικού Συνεδρίου και που θα πραγματοποιηθεί στις 27 και 28 Απρίλη του 2013, με τίτλο: «Μπέρτολτ Μπρεχτ: Για τους σεισμούς που μέλλονται να 'ρθούν», συνεχίζεται στον κινηματογράφο «Τιτάνια» (Θεμιστοκλέους και Πανεπιστημίου). Αύριο, στις 11.30 μ.μ., θα επαναληφθεί η ταινία «Η όπερα της πεντάρας» σε σενάριο Μπ. Μπρεχτ και σκηνοθεσία Γκέοργκ Βίλχελμ Παμπστ (Γερμανία 1931).

Ακολουθούν οι εξής ταινίες:

- 12/1 (8.30 μ.μ.) και 16/12 (11.30 π.μ.) «Κούλε Βάμπε ή Σε ποιον ανήκει ο κόσμος;» (Γερμανία, 1932). Σενάριο Μπ. Μπρεχτ - Ερνστ Οντβαλντ, σκηνοθεσία Ζλάταν Ντούντοφ, μουσική Χανς Αϊσλερ.

- 19/12 (8.30 μ.μ.) και 23/12 (11.30 π.μ.) «Και οι δήμιοι πεθαίνουν» (ΗΠΑ, 1943). Σενάριο Μπ. Μπρεχτ - Φριτς Λανγκ, σκηνοθεσία Φριτς Λανγκ. Πρώτη πανελλήνια προβολή.

- 26/12 (8.30 μ.μ.) και 30/12 (11.30 π.μ.) «Ο αφέντης Πούντιλα και ο υπηρέτης του ο Μάττι» (Γερμανία, 1960). Σενάριο Χέλα Βουολιγιόκι - Μπ. Μπρεχτ, σκηνοθεσία Αλμπέρτο Καβαλκάντι. Πρώτη πανελλήνια προβολή.

Ολες οι προβολές του αφιερώματος είναι δωρεάν, τις συγκεκριμένες μέρες και ώρες. Τις υπόλοιπες μέρες της βδομάδας οι ίδιες ταινίες προβάλλονται από τη «New Star» στο «Τιτάνια», με εισιτήριο 5 ευρώ (και 3 ευρώ για ανέργους).


ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ

-- «Ζήτρος»: Σπύρος Λαζαρίδης «Η μοναξιά του Ζέιτενλικ (Η μακραίωνη κυοφορία των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης μέχρι το 1990)» (ιστορική μελέτη για τη ζωή των κατοίκων στη δυτική ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης. Το πρώτο κεφάλαιο αφορά στην περίοδο από την αρχαιότητα μέχρι το τέλος του 18ου αιώνα, εποχή που τα τσιφλίκια διαδέχονται τα πολίσματα, δηλαδή τους οικισμούς που σχεδίασε ο ιδρυτής της Θεσσαλονίκης Κάσσανδρος. Το δεύτερο κεφάλαιο καλύπτει την περίοδο μέχρι το τέλος της τουρκοκρατίας, οπότε στην περιοχή ιδρύεται καθολικό και ορθόδοξο νεκροταφείο, αγοράζεται γη και στα χρόνια της ελληνοβουλγαρικής σύγκρουσης οικοδομείται από τους Λαζαριστές. Το τρίτο κεφάλαιο αφορά στις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα. Στη μεγάλη αυτή περιοχή που λεγόταν Ζέιτενλικ, το 1914 φθάνουν οι πρώτοι πρόσφυγες. Το 1915 στρατοπεδεύουν τα «συμμαχικά» στρατεύματα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1917 εγκαθίστανται πλήθη ξεσπιτωμένων λόγω της πυρκαγιάς στη Θεσσαλονίκη και το 1922 κι άλλοι Μικρασιάτες πρόσφυγες. Το βιβλίο περιλαμβάνει περισσότερες από 250 φωτογραφίες). Πάνος Δ. Κουργιώτης «Η Αραβική Γραμματική για τους Ελληνες» (Ο αραβολόγος συγγραφέας του βιβλίου αναλύει τα γραμματικά φαινόμενα της αραβικής γλώσσας και παραθέτει επεξηγηματικές παρατηρήσεις, παραδείγματα, πίνακες και ασκήσεις εκμάθησής της).

-- «Gutenberg»: Βρανάς Γκρέκας «Η λατρεία της μεγάλης θεάς (μυθικές θεότητες, ιστορικές γυναίκες)» (αρχαιολογική και ιστορική μελέτη. Τα κεφάλαιά της τιτλοφορούνται ως εξής: «Η μεγάλη μητέρα θεά», «Θεές του μύθου», «Ηρωες», «Γυναίκες του κόσμου», «Ιεροί τόποι - μυστήρια - πολιτισμοί - λατρείες», «Γυναίκες που έγραψαν ιστορία». Περιλαμβάνεται επίλογος και βιβλιογραφία). Ελένη Μπενέκη «Η ευποιία στην Ανδρο - 19ος-20ός αιώνας» (πλούσια εικονογραφημένη ιστορική έρευνα για τα κληροδοτήματα και την κοινωνική προσφορά Ανδριατών προς όφελος του νησιού τους στη διάρκεια κυρίως του 19ου, αλλά και του 20ού αιώνα. Η έρευνα και έκδοση έγινε υπό την αιγίδα της Εταιρείας Ανδρίων Επιστημόνων, με χορηγία του Ιδρύματος Δημητρίου και Λιλίκας Μωραΐτη στην Ανδρο).

-- «Γαβριηλίδης: Θοδωρή Καλλιφατίδης «Τα περασμένα δεν είναι όνειρο» (νέο μυθιστόρημα του εξαιρετικού, φημισμένου στη Σουηδία συγγραφέα, όπου νέος μετανάστευσε, με θέμα τον ξεριζωμό από την ελληνική ύπαιθρο στα εμφυλιακά και μετεμφυλιακά χρόνια και τη μαζική μετανάστευση στις δεκαετίες του 1950 και 1960). Δημήτρης Παλαιολόγος «Οι εμιγκρέδες» (μυθιστόρημα για τη μετανάστευση Ελλήνων στα χρόνια της Απριλιανής χούντας). Θόδωρος Πανάγος «Η κοιμωμένη και το αυγό του φιδιού» (μυθιστόρημα με 19 ιστορίες - κεφάλαια, εικονογραφημένα με 19 σχέδια της Σταυρούλας Παπαδάκη). Γιάννης Καρβέλης «Εγκλημα στη σέκτα» (αστυνομικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται σε ιησουίτικο μοναστήρι το 1634). Γιάννης Κουβαράς «Της μη συμμορφώσεως άγιοι (Εμπειρίκος - Γκόρπας - Καρυωτάκης)» (μελετήματα για τις διαφορές και ομοιότητες των «μη συμμορφούμενων με τους αισθητικούς κανόνες» της εποχής του καθενός, ποιητές Εμπειρίκο, Γκόρπα και Καρυωτάκη). Θάνος Κιτσικόπουλος «Ποιήματα (1950-2010)» (συγκεντρωτική έκδοση του έργου του ποιητή). Αιμίλιος Ζαχαρέας «Τα στοχαστικά (για τη φύση του ανθρώπου και την κοινωνία)» (ποικίλης θεματολογίας κείμενα). Βασίλης Χουλιάρας «Μικρές ιστορίες για πριν τον ύπνο» (μικρά κείμενα). Γιώργος Λαμπράκος «Υπογείωση» (νουβέλα). Φένια Παπαδόδημα «Μια γάτα που τη λέγαν Billie Holiday» (νουβέλα για τους μαύρους μουσικούς της τζαζ και την κορυφαία ερμηνεύτρια Μπίλι Χολιντέι).

-- «Οι εκδόσεις των Φίλων» (Πατησίων και Πολυτεχνείου 1, 10433 Αθήνα, 210.8547.723): Εύα Μοδινού «Για πάντα (ποίηση σε επτά πράξεις)» (εκτενέστατο ποιητικό έργο - ελεγεία, αφιερωμένο στην πρόωρα χαμένη αδελφή της ποιήτριας, συγκροτημένο σε επτά κεφάλαια - «πράξεις»: «Ο μύθος του ανθρώπου», «Η εξουσία του σκότους», «Αποκαθήλωση», «Θρήνος», «Η αγάπη», «Αρχαία σκηνή», «Εξοδος»).

-- «Ούτις» (Κωνσταντινουπόλεως 8, 210.9244.747, 6980.611141): Ηλίας Τσέχος «Νόμοι αφιερώσεων» (νέα συλλογή ποιημάτων του καλού ποιητή, ο οποίος ζει στο Γιαννακοχώρι Νάουσας).

-- «Ιωλκός»: Αλκης Παπαντωνίου «Αλγοδοχείο» (ποίηση).

-- «Ρέω» (Φλέμινγκ 31, Βύρωνας, 210.7609.080) Παναγιώτης Παπαπαναγιώτου «Σαπράνθρωποι» (ποίηση). Θεοχάρης Παπαδόπουλος «Ξερόκλαδα» (ποίηση).

-- «Το Δένδρο» (το εξαιρετικό λογοτεχνικό περιοδικό - από τα σημαντικότερα στην Ελλάδα - αφιερώνει το διπλό τεύχος του 187-188 σε δύο μεγάλους δημιουργούς. Στον αδικοχαμένο Θόδωρο Αγγελόπουλο και στον Γιώργο Σεφέρη. Το τεύχος περιλαμβάνει άγνωστες συνεντεύξεις του σκηνοθέτη και κείμενα πολλών πνευματικών ανθρώπων και καλλιτεχνών για τον Θ. Αγγελόπουλο και συνοδεύεται από CD, με το σκηνοθέτη να διαβάζει ποίηση του Γιώργου Σεφέρη).

-- «Θέματα Ειδικής Αγωγής» (τριμηνιαίο εκπαιδευτικό περιοδικό. Τεύχος 56).

Τελειώνει η έκθεση «ξεΡιζωμένοι»

Εως 13/12 συνεχίζεται η εικαστική έκθεση «ξεΡιζωμένοι» της Εύας Μελά, με θέμα την ανεργία και τη μετανάστευση, στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» (πρώην πιλοποιείο Πουλόπουλου, Ηρακλειδών 66, Θησείο, μετρό «Κεραμεικός»). Συμμετέχει φιλικά ο Νίκος Χριστοφοράκης.

Ωρες λειτουργίας της έκθεσης: Καθημερινά (και Σάββατο): 10 π.μ. - 8 μ.μ., Κυριακή: 10 π.μ. - 2 μ.μ., Δευτέρα: Κλειστά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ