ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Δεκέμβρη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΕΡΓΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
Πρωτοστατούν στην οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών

Αγωνιστική παρέμβαση χτες στον Οίκο Ναύτου για την ουσιαστική προστασία των ανέργων

Από τη σύσκεψη στην ΠΕΜΕΝ
Από τη σύσκεψη στην ΠΕΜΕΝ
Με αίτημα την άμεση λήψη μέτρων για την ουσιαστική προστασία των άνεργων ναυτεργατών και την έκτακτη οικονομική τους ενίσχυση με 1.500 ευρώ, ναυτεργάτες από όλες τις κατηγορίες πλοίων και συνταξιούχοι συγκεντρώθηκαν χτες το μεσημέρι στον Οίκο Ναύτου, μετά το αγωνιστικό κάλεσμα από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΣ ΝΑΤ και την Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών.

Η αγωνιστική παρέμβαση στον Οίκο Ναύτου ήταν η συνέχεια της μαζικής σύσκεψης που έγινε χτες το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ, για την οργάνωση των αγώνων των ναυτεργατών ενάντια στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, που για την κερδοφορία των εφοπλιστών, τους καταδικάζει στην ανεργία και ισοπεδώνει τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Είναι ενδεικτικό ότι ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) εμφανίζουν 4.191 άνεργους ναυτεργάτες από την 1η Νοέμβρη έως και τις 10 Δεκέμβρη. Με δεδομένο ότι - όπως επιβεβαιώνουν οι υπάλληλοι του ΓΕΝΕ - μόνο το ένα τρίτο περίπου των ανέργων εγγράφονται στους καταλόγους του Γραφείου, εκτιμάται πως οι άνεργοι ναυτεργάτες φτάνουν στις 12.000. Από αυτούς ακόμα και αυτό το γλίσχρο επίδομα ανεργίας που φτάνει τα 235 ευρώ για τους άγαμους και 294 ευρώ για τους έγγαμους, πήραν μόνο οι 700. Δηλαδή, χιλιάδες ναυτεργάτες είναι εγκαταλειμμένοι στην πλήρη εξαθλίωση και χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών συνεχίζουν την κερδοφορία τους. Σύμφωνα με χτεσινά στοιχεία παραμένουν πρώτοι σε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων. Μόνο μέσα στο 2012 έχουν προχωρήσει σε 97 νέες παραγγελίες πλοίων αξίας 4 δισ. δολαρίων.

Και όχι μόνο αυτά. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου, στη σύσκεψη, σε συνάντηση, προχτές, της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες με στελέχη του γραφείου του Επιτρόπου Μεταφορών στις Βρυξέλλες, «επιβεβαιώθηκε ότι βασική προτεραιότητα της ΕΕ είναι το ταχύτατο ξεπούλημα των δημόσιων υποδομών, όπως λιμάνια, αεροδρόμια στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, καθώς και η χρηματοδότησή τους με ζεστό χρήμα». Γι' αυτό, συνέχισε, «αυτό που χρειάζεται είναι ένα κίνημα ανατροπής που θα διεκδικεί μία άλλη πολιτική που θα ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες. Αυτή την πορεία των εξελίξεων θα την κρίνει η άνοδος της ταξικής πάλης - όλοι κρινόμαστε στους χώρους δουλειάς - και του κινήματος, η πρόοδος στην οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας».

ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Αξιώνουν ναυτεργάτες φτηνούς και ευέλικτους

Τσάμπα ναυτεργατικό δυναμικό, επιδοτήσεις και νέα προνόμια αξιώνουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές εντείνοντας την επιθετικότητά τους σε βάρος των ναυτεργατών, των νησιωτών και συνολικά των εργαζομένων της χώρας, με όπλο την αντιλαϊκή πολιτική συγκυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία της χτεσινής συνέντευξης Τύπου του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ Μ. Σακέλη, ο οποίος παρουσίασε τις αξιώσεις των εφοπλιστών αυτής της κατηγορίας πλοίων που αφορούν τη θωράκιση της κερδοφορίας τους. Αξιώσεις που επιβεβαιώνουν πλήρως το δίκιο της πρωτοβουλίας των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων με τα Εργατικά Κέντρα Λέσβου, Σάμου, Β. Δωδεκανήσου για τον αγωνιστικό συντονισμό ναυτεργατών, νησιωτών, ενάντια σε αυτήν την πολιτική, διεκδικώντας ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού και όχι των εφοπλιστών.

Ο Μ. Σακέλης απαίτησε την επιτάχυνση των διαδικασιών για την αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, η οποία με αυτά που προβλέπει, όπως ότι οι εφοπλιστές θα καθορίζουν από δρομολόγια μέχρι και τιμές των εισιτηρίων, απειλεί νησιά με πλήρη εγκατάλειψη και προδιαγράφει ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Δε θέλουν να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές

Αξίωσε ακόμα την «κάλυψη του κόστους των εργοδοτικών εισφορών από το Δημόσιο», «την προσαρμογή του ξενοδοχειακού προσωπικού στις πραγματικές ανάγκες», δηλαδή το διωγμό των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (καμαρότοι, μάγειροι κ.λπ.) από την οργανική σύνθεση των πλοίων, που σημαίνει ότι είτε θα βρεθούν στην ανεργία περίπου 4.500 ναυτεργάτες, είτε θα δουλεύουν ως χαμηλόμισθοι, χωρίς εργασιακά δικαιώματα.

Για να γίνει πιο σαφής, ανέφερε σαν παράδειγμα τα επιβατηγά πλοία που είναι δρομολογημένα στην Αδριατική και συγκεκριμένα αυτά που είναι με ελληνική σημαία και αυτά που έχει δρομολογήσει ο όμιλος «Γκριμάλντι» με ιταλική σημαία και είναι πλωτά γκέτο με οργανική σύνθεση που όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πλοίου όπως είναι το ζήτημα της προστασίας της ανθρώπινης ζωής, αλλά η πλειοψηφία του πληρώματος είναι χαμηλόμισθοι ανασφάλιστοι. Οπως ανέφερε, το ελληνικό πλοίο έχει σχεδόν 33% περισσότερο πλήρωμα. «Εκτός από τη διαφορά αυτή - συνέχισε - τα ιταλικά πλοία επιδοτούνται και με τις εργοδοτικές εισφορές, με αποτέλεσμα συνολικά η επάνδρωση των πλοίων με ελληνική σημαία να κοστίζει 50% περισσότερο των πλοίων με ιταλική».

ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΛΑΪΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απαιτούν μέτρα για την προστασία των ανέργων

Συγκέντρωση αύριο Πέμπτη στην Περιφερειακή Διεύθυνση του ΟΑΕΔ στις 10 το πρωί

Με μαζικές εξορμήσεις και περιοδείες σε χώρους δουλειάς και γειτονιές, τα εργατικά σωματεία της Θεσσαλονίκης και οι Λαϊκές Επιτροπές, προπαγανδίζουν τη συγκέντρωση για τη διεκδίκηση άμεσων μέτρων προστασίας των ανέργων και επιβίωσης των οικογενειών τους, που θα γίνει αύριο Πέμπτη 20 Δεκέμβρη, στις 10 το πρωί έξω από την περιφερειακή διεύθυνση του ΟΑΕΔ, στην οδό Δωδεκανήσου.

Τη συγκέντρωση διοργανώνουν τα σωματεία Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, Μαδύτου, Σταυρού, Εμποροϋπαλλήλων, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Δέρματος, Τυπογράφων, εργολαβικών καθαριστριών-φυλάκων, εργαζόμενων στις επιχειρήσεις Τροφίμων, Συνταξιούχων ΙΚΑ και ΟΑΕΕ, ιδιωτικών κλινικών, επισιτισμού - τουρισμού, χημικής βιομηχανίας, λογιστών, καπνεργατών, συντηρητών και βοηθών ανελκυστήρων, εργαζόμενων στα φροντιστήρια, «Καρφούρ», «Αρβανιτίδη» και οι Λαϊκές Επιτροπές που δρουν στις γειτονιές του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Με κοινή ανακοίνωσή τους, καλούν τους άνεργους να μπούνε αποφασιστικά στον αγώνα. Να έρθουν σε επαφή με τους άλλους άνεργους, με αυτοαπασχολούμενους που έκλεισαν τα μαγαζιά τους, τους νέους και τις γυναίκες, με όσους απέμειναν στη δουλειά και είναι οι μελλοντικοί άνεργοι και από κοινού να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στην κυβέρνηση, στα μνημόνια, στην Ευρωπαϊκή Ενωση και όσους την υποστηρίζουν, να παλέψουν για μέτρα προστασίας των ανέργων.

Μεταξύ άλλων διεκδικούν:

Τώρα να δοθεί έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ σε όλους τους άνεργους.

Αύξηση επιδόματος ανεργίας. Καταβολή σ' όλους τους άνεργους για όσο διαρκεί η ανεργία.

Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους χωρίς προϋποθέσεις.

Καμιά διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφώνου, ύδρευσης σε άνεργους και απλήρωτους.

Κατάργηση ανατοκισμού δανείων, απαγόρευση πλειστηριασμών.

Αναστολή κάθε υποχρέωσης σε τράπεζες και εφορία.

Επιδότηση ενοικίου για το διάστημα της ανεργίας, διάθεση τροφίμων, ρουχισμού, σχολικών ειδών, ειδών υγιεινής, πετρελαίου θέρμανσης από κρατικό δίκτυο.

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
Επικίνδυνη η έλλειψη οδηγών του ασθενοφόρου

Σε άμεσο κίνδυνο τίθενται καθημερινά ανθρώπινες ζωές στην Αίγινα εξαιτίας της έλλειψης οδηγών για το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας. Οι ασθενείς και οι τραυματίες στο νησί, όσο σοβαρό κι αν είναι το περιστατικό, πρέπει να αναζητήσουν ιδιωτικό μέσο για να μεταφερθούν στο Κέντρο Υγείας, αφού όταν ζητάνε ασθενοφόρο, ενημερώνονται πως δεν υπάρχει οδηγός!

Την κατάσταση αυτή καταγγέλλει το ίδιο το νοσηλευτικό προσωπικό, με έγγραφό του στη διοίκηση του Τζάνειου νοσοκομείου Πειραιά, στην ευθύνη του οποίου είναι το Κέντρο Υγείας Αίγινας. Το πρόβλημα υπάρχει από τις 19 Νοέμβρη οπότε υπάρχει έλλειψη στην απογευματινή κυρίως βάρδια.

Οι εργαζόμενοι, που όπως καταγγέλλουν στο έγγραφό τους, εισπράττουν την αγανάκτηση των συγγενών που αναγκάζονται να μεταφέρουν τους ασθενείς ακόμα και πάνω σε καρότσες αυτοκινήτων, αναφέρουν 7 συγκεκριμένα περιστατικά μέσα σε μία εβδομάδα (19-27 Νοεμβρίου) που οι ασθενείς μεταφέρθηκαν με ιδιωτικά μέσα ή ο γιατρός αναγκάστηκε να μεταβεί επιτόπου. Οπως λένε, δέχονται τηλεφωνήματα από παράγοντες, (όπως δηλώνουν οι ίδιοι, βουλευτές κ.λπ.) που ενδιαφέρονται για μεμονωμένους ασθενείς, αν και η έλλειψη οδηγών είναι γνωστή από καιρό.

Ζητούν από τη διοίκηση του Τζάνειου να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη οδηγών και να ενημερώσει όλους τους αρμόδιους φορείς του νησιού (αστυνομία, πυροσβεστική) και τους κατοίκους, για την κατάσταση που επικρατεί στο Κέντρο Υγείας. Παράλληλα, τονίζουν πως «η ηθική και νομική ευθύνη για όσα συνέβησαν, συμβαίνουν και θα συμβούν είναι υπόθεση δική σας και των ιεραρχικά ανωτέρων σας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ