Στην πύλη των ναυπηγείων βρέθηκαν και χτες οι αγωνιστικές δυνάμεις |
Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι 10 μήνες απλήρωτοι και αντιμέτωποι με το μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας με μία μέρα δουλειά τη βδομάδα, το οποίο η εργοδοσία παρέτεινε για άλλους τρεις μήνες.
Με τους εργαζόμενους συνομίλησαν ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σ. Πουλικόγιαννης, ο Πέτρος Αναστασιάδης και η Δανάη Γκουτζούνη, μέλη της διοίκησης του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ» εκπροσωπώντας την ΕΕΝΣ. Από τους συνδικαλιστές απευθύνθηκε το κάλεσα οι εργαζόμενοι να απαιτήσουν τώρα γενική συνέλευση. Και προσπερνώντας τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ στα σωματεία των ναυπηγείων και στην Ομοσπονδία Μετάλλου (ΠΟΕΜ), οι οποίες συμβιβασμένες με την αντιλαϊκή πολιτική, υπονομεύουν τις αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων, να διεκδικήσουν τα ναυπηγεία να περάσουν στον κρατικό έλεγχο με προοπτική το Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας που θα σχεδιάζει και θα οργανώνει την παραγωγική διαδικασία, με βάση τις ανάγκες της χώρας.
Σήμερα στις 8 το πρωί η Συντονιστική Επιτροπή θα βρίσκεται στα Ναυπηγεία Ελευσίνας όπου οι εργαζόμενοι έχουν ξεκινήσει 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες για να πληρωθούν. Τους οφείλονται μισθοί από το 2010.
Και την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία
Στιγμιότυπα από την κινητοποίηση |
Τόπος συγκέντρωσης η Ομόνοια. Κατακλύστηκε από εργατόκοσμο που κατέφτασε από κάθε περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά. Εργάτες από το μέταλλο, την οικοδομή και τα καράβια, τα ξενοδοχεία, τον επισιτισμό και δεκάδες άλλους κλάδους, Λαϊκές Επιτροπές από όλες τις περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, με εντυπωσιακά μπλοκ, έδωσαν μαζικά το «παρών» τους. Μαζικό ήταν και το μπλοκ της ΠΑΣΕΒΕ. Ξεχωριστή ήταν η συμμετοχή της νεολαίας πίσω από τα πανό του ΜΑΣ και σαφέστατο το μήνυμα που έστελναν με τα πανό τους: «Δε θα μας επιτάξετε στη σύγχρονη σκλαβιά».
Ομιλητής ήταν ο Γιάννης Κιούσης επικεφαλής της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ. Οπως σημείωσε «Στόχος, απαίτηση, γι' αυτή τη συγκέντρωση σήμερα είναι να γίνουν κουρελόχαρτα τα χαρτιά της επιστράτευσης». Ανέφερε ότι η κυβέρνηση με τη λάσπη και τη συκοφαντία που εκτοξεύει από τα ΜΜΕ των μεγαλοεπιχειρηματιών, για συντεχνίες, με τη βία και την καταστολή επιδιώκει να «απογοητεύσει, να γονατίσει» τον κάθε εργαζόμενο, τον κάθε κλάδο, «να νομίζει ότι είναι μόνος του». «Συντεχνία οι ναυτεργάτες, συντεχνία οι μεταφορές, συντεχνία οι εργαζόμενοι στο Μαρινόπουλο, συντεχνία η Χαλυβουργία. Μια Ελλάδα την έχουν μετατρέψει σε συντεχνία», σημείωσε προσθέτοντας ότι :«Προσπαθούν να υποτάξουν το εργατικό κίνημα».
Απεργία διαρκείας ξεκίνησαν με 24ωρες επαναλαμβανόμενες - και στεκόμαστε κριτικά απέναντί τους και όχι επιθετικά - οι εργαζόμενοι με ευθύνη της ηγεσίας στα σωματεία του ΜΕΤΡΟ. Ομως αυτή η απεργία διαρκείας δεν ήταν ούτε "γάλα διαρκείας". Δεν υπήρχαν Επιτροπές Αγώνα, η μάχη τους δεν βγήκε παραέξω, δεν έγιναν συσκέψεις με άλλα σωματεία, με Ομοσπονδίες, με Εργατικά Κέντρα να υπάρχει πίεση και προς τη ΓΣΕΕ, να μπούνε μπροστά δυνάμεις που έχουν και το τσαγανό, και την εμπειρία, και τη θέληση, και το πλαίσιο δράσης, και την απόφαση να συγκρουστούν. Εμειναν ακάλυπτοι με ευθύνες και των πλειοψηφιών στα υπόλοιπα σωματεία της αστικής συγκοινωνίας και των μεταφορών και από συμβιβασμένες ηγεσίες σε διάφορα Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες Μεταφορών και από τη ΓΣΕΕ» και πρόσθεσε ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι: «Να ατσαλώσουμε τη θέληση, να οργανώσουμε την πάλη, να αποκτούμε συμμαχίες μέσα στην εργατική τάξη με τους αυτοαπασχολούμενους, με τους ανέργους, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους και τους αγρότες που είναι ήδη σε κινητοποιήσεις αυτές τις μέρες. Αλλιώς δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Για να υπάρξει προοπτική νίκης θα πρέπει να έχουμε εξασφαλίσει συλλογικές αποφάσεις. Διάθεση για σύγκρουση με πλαίσιο».
Στη συγκέντρωση παραβρέθηκε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων λειτουργίας του Μετρό Αντώνης Σταματόπουλος, δηλώνοντας ότι ο αγώνας πρέπει να συνεχιστεί και ευχαριστώντας το ΠΑΜΕ που στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.
Με ψηφίσματά τους, καταδικάζουν την επιστράτευση των εργαζομένων στο Μετρό και δηλώνουν αλληλεγγύη στον αγώνα τους οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλιούπολης («Μ. Παπαμαύρος»), Α' Αθηνών, Περιστερίου («Ε. Αλεξίου»), Περάματος - Κερατσινίου («Ν. Πλουμπίδης»), Νέας Ιωνίας - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης (Γ. Σεφέρης), Βύρωνα - Καισαριανής («Ρ. Ιμβριώτη»), Πετραλώνων («Παρθενώνας»), Σαλαμίνας, Π. Φαλήρου, Αγ. Αναργύρων, Μενιδίου («Σωκράτης»), η ΕΛΜΕ Πειραιά, η ΕΛΜΕ Ε' Ανατολικής Αττικής, ο Σύλλογος Εργαζομένων στην ιδιωτική εκπαίδευση Ν. Αττικής «Βύρων».
Το Συνέδριο της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο Φάρμακο που έγινε το Σαββατοκύριακο, όπως και η γενική συνέλευση του Εργατικού Κέντρου Λάρισας. Το σωματείο Γραφικών Τεχνών, Τύπου και Χάρτου Κεντρικής Μακεδονίας, το σωματείο συνταξιούχων ΙΚΑ Ηλιούπολης - Δάφνης, Υμηττού, το σωματείο Ελλήνων ηθοποιών, η Επιτροπή Αγώνα Νέας Σμύρνης. Η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Βορειοδυτικής Ελλάδας και Νήσων (ΟΕΣΒΔΕΝ).
Η Ενωτική Ομοσπονδία Συνταξιούχων Ισπανίας, το Ευρωπαϊκό Γραφείο της ΠΣΟ.
Καταγγελία του Συνδικάτου Ποτών - Τροφίμων Αχαΐας
Από τα τρία μέτρα έπεσε εργάτης που δούλευε σε εργολάβο ηλεκτρολογικών εργασιών στο εργοστάσιο ΑΥΡΑ στο Αίγιο (το εργοστάσιο ανήκει στον Ομιλο).
Σύμφωνα με τη σχετική καταγγελία του Συνδικάτου Ποτών - Τροφίμων νομού Αχαΐας, το «ατύχημα» έγινε την περασμένη Παρασκευή, όταν κατέρρευσε η ψευδοροφή του κτιρίου και το αποτέλεσμα ήταν ο εργάτης να χτυπήσει και να πάθει διάστρεμμα το πόδι του.
«Τα εργατικά ατυχήματα δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε συμβαίνουν με ευθύνη των εργαζόμενων, ούτε συμβαίνουν γενικά και αόριστα πάνω στο φόρτο της δουλειάς. Είναι αποτέλεσμα της εργασιακής ζούγκλας που επικρατεί στα εργοστάσια, συνολικά στους χώρους δουλειάς με τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, την έλλειψη μέτρων προστασίας και πρόληψης, την εντατικοποίηση και την αύξηση των ωρών εργασίας. Είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης των αντεργατικών κατευθύνσεων ΕΕ - κεφαλαίου, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, αλλά και της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΔΗΜΑΡ», σημειώνει, μεταξύ άλλων, το συνδικάτο.
Στην τροχιά της ποινικοποίησης των αγώνων παραμένει η συγκυβέρνηση του κεφαλαίου προκειμένου να καταστείλει τις αντιδράσεις των εργαζομένων και να επιβάλει τα μέτρα που στρώνουν το έδαφος για την παράδοση των αστικών συγκοινωνιών στους ιδιώτες. Παράλληλα με την ένταση του κρατικού αυταρχισμού ένα κομμάτι των συνδικαλιστικών ηγεσιών παίρνει πρωτοβουλίες που υπονομεύουν τους αγώνες, ενάντια στις ξεκάθαρα εκφρασμένες αγωνιστικές διαθέσεις πολλών εργαζομένων.
Στο πλαίσιο αυτό το Σαββατοκύριακο και η χτεσινή μέρα κύλησαν με τους εργαζόμενους στα λεωφορεία, στα τρόλεϊ και το σιδηρόδρομο να συνεχίζουν την απεργία τους ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης να επιστρατεύσει τους συναδέλφους τους στα μέσα σταθερής τροχιάς και αντιδρώντας στην επικείμενη κατάργηση των ΣΣΕ.
Η συγκυβέρνηση απάντησε με νέα προσφυγή στο δικαστήριο (η πολλοστή φορά σε μια βδομάδα), το οποίο την Κυριακή αποφάσισε ότι η απεργία στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ είναι παράνομη. Ακολούθησαν μια σειρά ενέργειες από τμήματα των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών που είχαν ως τελικό αποτέλεσμα τη Δευτέρα να ανασταλεί η απεργία των οδηγών στα τρόλεϊ και των τεχνικών στα λεωφορεία, με απόφαση της πλειοψηφίας των ΔΣ των Σωματείων. Αντιθέτως, οι οδηγοί στα λεωφορεία συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια της μέρας θα πραγματοποιήσουν νέα Γενική Συνέλευση για να αποφασίσουν την παραπέρα δράση τους. Ακόμα χτες έγινε συνάντηση του ΔΣ του Σωματείου στα τρόλεϊ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ, η οποία απέβη άκαρπη, όπως ήταν αναμενόμενο, διαψεύδοντας τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που καλλιεργούσαν την ψευδαίσθηση ενός «καλόπιστου διαλόγου».
Αξίζει να υπογραμμιστεί το εξής γεγονός. Παρά την απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ του Σωματείου στα τρόλεϊ η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στο αμαξοστάσιο Αττικής αρνήθηκαν χτες να γυρίσουν στη δουλειά, απαιτώντας να γίνει Γενική Συνέλευση όπου θα αποφασίσουν οι ίδιοι τι θα κάνουν. Γεγονός που αποδεικνύει τις αγωνιστικές διαθέσεις τους αλλά και το πόσο πίσω από αυτές είναι η συνδικαλιστική πλειοψηφία. Οι διαθέσεις αυτές εκφράστηκαν και στη σύσκεψη που έγινε το Σάββατο, όπου διαμορφώθηκε και πρόταση για 48ωρη απεργία όλων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, στα τέλη της βδομάδας.
Το μπαράζ δικαστικών προσφυγών συνεχίστηκε και χτες, αυτή τη φορά ενάντια στους σιδηροδρομικούς. Η Ομοσπονδία αντιδρώντας πήρε την απόφαση να μεταφέρει την κινητοποίηση και τη σημερινή προγραμματισμένη στάση εργασίας για την Πέμπτη 31 Γενάρη, όταν θα κάνει 24ωρη απεργία. Μετά από αυτή την απόφαση ακυρώθηκαν οι προσφυγές.
Τις δικαστικές προσφυγές συνόδευσε η νέα παρέμβαση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών, που διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για το αδίκημα της παραβίασης περιεχομένου δικαστικής απόφασης, αυτή τη φορά για τους απεργούς στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Η έρευνα ανατέθηκε και πάλι στην Κρατική Ασφάλεια. Να σημειωθεί ότι η ίδια ακριβώς εισαγγελική εντολή είχε δοθεί από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας, Π. Φάκου, και για τους απεργούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Σχετικά με το αίτημα του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αττικής να «παγώσει» η επιστράτευση, το Συμβούλιο της Επικρατείας αποφάσισε να το απορρίψει.
Σε προχτεσινή της ανακοίνωση η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ σημειώνει:
«Η κυβέρνηση συνεχίζοντας στη γραμμή "νόμος και τάξη" κάνει ένα βήμα ακόμα στην ποινικοποίηση των αγώνων. H Δικαιοσύνη όταν είναι να παίξει το ρόλο της απέναντι στους αγώνες και στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων δε λογαριάζει ώρες και μέρες. Πιστή στο ραντεβού της και στη γραμμή της κυβέρνησης, προηγείται της καταστολής, βγάζοντας κατά ριπάς τις απεργίες παράνομες. Σειρά σήμερα πήραν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ.
Καλούμε τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες να μη φοβηθούν. Να αντισταθούν!
Να συνεχιστεί και να δυναμώσει η αλληλεγγύη και η συμπαράσταση από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και τους εργαζόμενους μπροστά στην ένταση της τρομοκρατίας.
Η επιχείρηση "νόμος και τάξη" της κυβέρνησης δε θα περάσει.
Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη».
Χέρι χέρι με την αστική Δικαιοσύνη, κλιμακώνει την τρομοκράτηση του λαού
Την επιχείρηση «νόμος και τάξη» είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει σε όλα τα μέτωπα των κινητοποιήσεων η κυβέρνηση προκειμένου να καταστείλει και να τσακίσει τους αγώνες του λαού ενάντια στα εξοντωτικά μέτρα που έχουν ψηφιστεί και δρομολογηθεί από κοινού με την τρόικα.
Σ' αυτό το πλαίσιο διαμηνύεται σε όλους τους τόνους ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει σε όλες τις κινητοποιήσεις που τα αιτήματά τους αμφισβητούν «τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και έχει ψηφίσει», την ίδια τακτική με αυτή που μεταχειρίστηκε απέναντι στους εργαζόμενους στα ΜΜΜ, ενώ απορρίπτει δίχως δεύτερη κουβέντα «διεκδικήσεις που θα έχουν συνέπειες στο δημοσιονομικό πρόγραμμα».
Επί της ουσίας, η κυβέρνηση καταργεί στην πράξη το δικαίωμα της απεργίας, είτε κηρύσσοντας μέσω της Δικαιοσύνης παράνομες και καταχρηστικές το σύνολο σχεδόν των απεργιακών κινητοποιήσεων, είτε χρησιμοποιώντας τα ΜΑΤ και την αστυνομική βία για να τις καταστείλει.
Θρασύτατα και προκλητικά την ίδια στιγμή κυβερνητικά στελέχη επισείουν τα αποτελέσματα των τελευταίων δημοσκοπήσεων για να υποστηρίξουν ότι η τακτική της πυγμής έναντι των εργατικών - λαϊκών αγώνων βρίσκει σύμφωνη την πλειοψηφία της «κοινής γνώμης», επιχειρώντας να αποκρύψουν ότι η εφαρμογή αυτής της τακτικής υποδηλώνει το φόβο της για το λαό και τις αγωνιστικές του διαθέσεις.
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση διαμηνύει ότι είναι πανέτοιμη για «σκληρό πόλεμο» απέναντι στις κινητοποιήσεις της μικρομεσαίας αγροτιάς, διαμηνύοντας ότι δεν πρόκειται να επιτρέψει «να κοπεί η Ελλάδα στα δύο».
Σε σχόλιο που εξέδωσε την Κυριακή το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για την κήρυξη ως παράνομης της απεργίας των εργαζομένων στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ:
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες να μην υποκύψουν στον ωμό εκβιασμό και τις απειλές της κυβέρνησης. Ο αγώνας τους είναι δίκαιος και πρέπει δίπλα τους να σταθούν αποφασιστικά όλοι οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα που δοκιμάζονται από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ. Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη!».