Παρότι ο υπουργός προσπάθησε να παρουσιάσει ένα λιγότερο «ακραίο» αγοραίο ιδεολογικό «προφίλ» («δεν είμαι της λογικής ότι τα πάντα είναι χρήμα, ειδικά στον πολιτισμό» είπε), τάχθηκε υπέρ της «χορηγίας» και των διευθυντών μουσείων - «μάνατζερ».
Από τη συνάντηση προέκυψε ότι προς... «αξιοποίηση», δηλαδή ιδιωτικοποίηση, οδεύει και το ιστορικό κτίριο που στεγάζεται το ΥΠΠΟ (οδός Μπουμπουλίνας), τόπος μαρτυρίου των αγωνιστών κατά την περίοδο της χούντας, με τα κλιμάκια του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) να «κόβουν βόλτες» ήδη στους διαδρόμους του.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το επικρατέστερο σενάριο μεταστέγασης του ΥΠΠΟ είναι το πρώην εργοστάσιο Τσαούσογλου (Πειραιώς 260, ιδιοκτησίας της Εθνικής Τράπεζας, παραχωρημένο στο Φεστιβάλ Αθηνών) όπου θα συγκεντρωθούν οι κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, που τώρα είναι διάσπαρτες σε 17 κτίρια. Βέβαια, πολλά από αυτά τα κτίρια - αν όχι όλα - αποτελούν περιουσία του ΥΠΠΟ και ορισμένα βρίσκονται στην Πλάκα. Είναι τα κτίρια που ο υπουργός Πολιτισμού, Γ. Βουλγαράκης (Ιανουάριος 2007), είχε χαρακτηρίσει... «βαρίδια» για το Δημόσιο.
Για την άσχημη οικονομική κατάσταση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων - Απαλλοτριώσεων και, κατ' επέκταση, της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που δεν μπορεί να καλύψει ούτε τις βασικές της ανάγκες, ο υπουργός δήλωσε: «Πιέζουμε για να έχουμε άμεσες κυβερνητικές αποφάσεις και ρυθμίσεις».
Ο υπουργός επιβεβαίωσε και τη νέα «εμπλοκή» στην κατασκευή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (στο πρώην «ΦΙΞ», Συγγρού), όπου οι εργασίες σταμάτησαν. Ωστόσο δήλωσε ότι γίνεται προσπάθεια να εγκαινιαστεί κατά την ελληνική προεδρία στην ΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Για το Μέγαρο Μουσικής είπε ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για να λυθεί το θέμα των χρεών του, δηλώνοντας ότι «δεν θα κλείσει και δεν θα υποβαθμιστεί, αλλά θα επεκταθεί ο ρόλος του».
Για τα σημαντικά βυζαντινά ευρήματα στο μετρό Θεσσαλονίκης δεν ξεκαθάρισε τη θέση του, αλλά τα χαρακτήρισε «καταπληκτικά». Για τον κινηματογράφο σημείωσε ότι χρειάζονται αλλαγές και τροποποιήσεις στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, ενώ, για το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, που απειλείται με έξωση από το ΙΚΑ (ιδιοκτήτη του κτιρίου), είπε ότι «δεν θα βγει στο δρόμο».
Από αύριο μέχρι τη Δευτέρα (9 μ.μ.) στην Πειραιώς 260, θα επαναληφθεί το μονολογικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Ιnsenso», από το θέατρο «Θησείον», σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού. Το έργο (παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο περσινό Φεστιβάλ Αθηνών) είναι εμπνευσμένο από την ταινία του Λουκίνο Βισκόντι «Senso» για τον έρωτα μιας Ιταλίδας αριστοκράτισσας για έναν Αυστριακό αξιωματικό, τον καιρό του απελευθερωτικού πολέμου της Ιταλίας ενάντια στον αυστριακό ζυγό. Μουσική Δημήτρη Καμαρωτού, σκηνικά - κοστούμια Ντόρας Λελούδα, φωτισμοί Γιάννη Δρακουλαράκου. Παίζουν: Εύη Σαουλίδου, Ελενα Τοπαλίδου, Χριστίνα Αυγερίδη, Χαρά - Μάτα Γαιννάτου, Ελλη Ιγγλίζ, Μαργαρίτα Ξανθάκη.
Από αύριο μέχρι την Κυριακή, στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, θα παρουσιαστεί από το θέατρο «Σημείο», η θεατρική - εικαστική εγκατάσταση «Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς». Σύλληψη - σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή, εικαστική επιμέλεια Αρτεμης Μουρατίδου - Κατερίνας Παπαγεωργίου. Ωρες παράστασης: 12μ., 3 μ.μ., 6 μ.μ., 9 μ.μ.
ΣΤΟ 3Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ Θεάτρου Δήμου Αίγινας θα παιχθεί (12/7, 9 μ.μ., στο Δημοτικό Σχολείο) το έργο του Γιώργου Χρονά «Σεβάς Χανούμ». Η ιέρεια του ρεμπέτικου, ο άγνωστος φλογερός της έρωτας με τον Καζαντζίδη, τα άνθη του κακού, ζωντανεύουν στη σκηνή. Σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, σκηνογραφία: Κωνσταντίνου Ρήγου - Μαίρης Τσαγκάρη, κοστούμια: Ελενα Παπανικολάου. Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Τσεμπερδίδης, Αγγελος Παναγόπουλος. Παίζουν: Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Γιάννης Τσεμπερδίδης.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ με θέμα την Αθήνα, πραγματοποιείται (11-17/7, 9μμ) στον κινηματογράφο «Αττικόν» (Αττικόν Αλσος). Επτά ταινίες (από το 1965 ως το 2005 και δύο παραγωγής μετά το 2010) όλες γυρισμένες στην Αθήνα: «Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα», «Βαρύ πεπόνι», «Bios + Πολιτεία», «Από την άκρη της πόλης», «Λιούμπη», «Το γάλα», «Αν...». Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας.