ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Ιούλη 2013
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μια από τα ίδια...

Το κτίριο που στεγάζει το ΥΠΠΟ στην οδό Μπουμπουλίνας. Στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι «η περαιτέρω κατάτμηση του ακινήτου είναι εφικτή»...
Το κτίριο που στεγάζει το ΥΠΠΟ στην οδό Μπουμπουλίνας. Στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι «η περαιτέρω κατάτμηση του ακινήτου είναι εφικτή»...
Την ίδια πολιτιστική πολιτική που εκπορεύεται από κεντρικά συμφωνημένους στόχους στην ΕΕ για εμπορευματοποίηση του πολιτισμού, ακολουθεί, όπως αναμενόταν, και η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, όπως προκύπτει από χτεσινή συνάντηση γνωριμίας του υπουργού Πολιτισμού, Π. Παναγιωτόπουλου, με τους διαπιστευμένους στο ΥΠΠΟ δημοσιογράφους.

Παρότι ο υπουργός προσπάθησε να παρουσιάσει ένα λιγότερο «ακραίο» αγοραίο ιδεολογικό «προφίλ» («δεν είμαι της λογικής ότι τα πάντα είναι χρήμα, ειδικά στον πολιτισμό» είπε), τάχθηκε υπέρ της «χορηγίας» και των διευθυντών μουσείων - «μάνατζερ».

Από τη συνάντηση προέκυψε ότι προς... «αξιοποίηση», δηλαδή ιδιωτικοποίηση, οδεύει και το ιστορικό κτίριο που στεγάζεται το ΥΠΠΟ (οδός Μπουμπουλίνας), τόπος μαρτυρίου των αγωνιστών κατά την περίοδο της χούντας, με τα κλιμάκια του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) να «κόβουν βόλτες» ήδη στους διαδρόμους του.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το επικρατέστερο σενάριο μεταστέγασης του ΥΠΠΟ είναι το πρώην εργοστάσιο Τσαούσογλου (Πειραιώς 260, ιδιοκτησίας της Εθνικής Τράπεζας, παραχωρημένο στο Φεστιβάλ Αθηνών) όπου θα συγκεντρωθούν οι κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΠΟ, που τώρα είναι διάσπαρτες σε 17 κτίρια. Βέβαια, πολλά από αυτά τα κτίρια - αν όχι όλα - αποτελούν περιουσία του ΥΠΠΟ και ορισμένα βρίσκονται στην Πλάκα. Είναι τα κτίρια που ο υπουργός Πολιτισμού, Γ. Βουλγαράκης (Ιανουάριος 2007), είχε χαρακτηρίσει... «βαρίδια» για το Δημόσιο.

Για την άσχημη οικονομική κατάσταση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων - Απαλλοτριώσεων και, κατ' επέκταση, της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας που δεν μπορεί να καλύψει ούτε τις βασικές της ανάγκες, ο υπουργός δήλωσε: «Πιέζουμε για να έχουμε άμεσες κυβερνητικές αποφάσεις και ρυθμίσεις».

Ο υπουργός επιβεβαίωσε και τη νέα «εμπλοκή» στην κατασκευή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (στο πρώην «ΦΙΞ», Συγγρού), όπου οι εργασίες σταμάτησαν. Ωστόσο δήλωσε ότι γίνεται προσπάθεια να εγκαινιαστεί κατά την ελληνική προεδρία στην ΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2014.

Για το Μέγαρο Μουσικής είπε ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για να λυθεί το θέμα των χρεών του, δηλώνοντας ότι «δεν θα κλείσει και δεν θα υποβαθμιστεί, αλλά θα επεκταθεί ο ρόλος του».

Για τα σημαντικά βυζαντινά ευρήματα στο μετρό Θεσσαλονίκης δεν ξεκαθάρισε τη θέση του, αλλά τα χαρακτήρισε «καταπληκτικά». Για τον κινηματογράφο σημείωσε ότι χρειάζονται αλλαγές και τροποποιήσεις στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, ενώ, για το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, που απειλείται με έξωση από το ΙΚΑ (ιδιοκτήτη του κτιρίου), είπε ότι «δεν θα βγει στο δρόμο».

Ελληνικοί σκηνικοί πειραματισμοί

«Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς» από το θέατρο «Σημείο»
«Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς» από το θέατρο «Σημείο»
«Το κτίσμα» του Φραντς Κάφκα θα παρουσιάσει σήμερα και αύριο (9 μ.μ.) το Φεστιβάλ Αθηνών (Πειραιώς 260). Πρόκειται για ένα αλληγορικό διήγημα που έγραψε ο Κάφκα, στα τέλη της ζωής του, που θυμίζει την πολύ γνωστή νουβέλα του, «Μεταμόρφωση». Ενα παράξενο πλάσμα, μεταξύ ανθρώπου και ζώου, ζει απομονωμένο σε ένα υπόγειο κτίσμα, που έφτιαξε μόνο του για να προστατευθεί από τον πραγματικό κόσμο. Ξάφνου καταλαμβάνεται από φόβο και αμφιβολία και η «φωλιά» γίνεται παγίδα. Μετάφραση - σκηνοθεσία Βίκης Γεωργιάδου, δραματουργική επεξεργασία Β. Γεωργιάδου - Μαρίας Καλλιμάνη, σκηνικό - κοστούμι Χάικ Σουπέλιους, φωισμοί Μελίνας Μάσχα, μουσική - ήχοι Κώστα Ανδρέου. Παίζει η Μαρία Καλλιμάνη.

Από αύριο μέχρι τη Δευτέρα (9 μ.μ.) στην Πειραιώς 260, θα επαναληφθεί το μονολογικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Ιnsenso», από το θέατρο «Θησείον», σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού. Το έργο (παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο περσινό Φεστιβάλ Αθηνών) είναι εμπνευσμένο από την ταινία του Λουκίνο Βισκόντι «Senso» για τον έρωτα μιας Ιταλίδας αριστοκράτισσας για έναν Αυστριακό αξιωματικό, τον καιρό του απελευθερωτικού πολέμου της Ιταλίας ενάντια στον αυστριακό ζυγό. Μουσική Δημήτρη Καμαρωτού, σκηνικά - κοστούμια Ντόρας Λελούδα, φωτισμοί Γιάννη Δρακουλαράκου. Παίζουν: Εύη Σαουλίδου, Ελενα Τοπαλίδου, Χριστίνα Αυγερίδη, Χαρά - Μάτα Γαιννάτου, Ελλη Ιγγλίζ, Μαργαρίτα Ξανθάκη.

Από αύριο μέχρι την Κυριακή, στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, θα παρουσιαστεί από το θέατρο «Σημείο», η θεατρική - εικαστική εγκατάσταση «Μουσείο ανθρώπινης συμπεριφοράς». Σύλληψη - σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή, εικαστική επιμέλεια Αρτεμης Μουρατίδου - Κατερίνας Παπαγεωργίου. Ωρες παράστασης: 12μ., 3 μ.μ., 6 μ.μ., 9 μ.μ.

Εκθεση - αφιέρωμα στον Κ. Κουλεντιανό

Ο γλύπτης στο εργαστήρι του
Ο γλύπτης στο εργαστήρι του
Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, παρουσιάζει έως 26/7 αναδρομική έκθεση - αφιέρωμα στη μνήμη του σπουδαίου, διεθνούς φήμης, γλύπτη Κώστα Κουλεντιανού, με τίτλο «Ο τελευταίος ακροβάτης του μοντερνισμού» (η έκθεση παρουσιάστηκε τη χειμερινή περίοδο στο Μουσείο Μπενάκη, με τη φροντίδα του γιου του γλύπτη, Μπεν Κουλεντιανό και του Θόδωρου Παπαδόπουλου). Εκτίθενται περισσότερα από 80 έργα του Κουλεντιανού, αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων δημιουργίας του. Από τα πρώτα σπουδαστικά έργα της δεκαετίας του 1940, όταν ακόμα δούλευε σε πηλό, έως τα μνημειακά του έργα σε σίδερο των τελευταίων δεκαετιών της ζωής του. Στόχος της έκθεσης είναι η επαναδιαπραγμάτευση του συνόλου της δημιουργίας του καλλιτέχνη και του ρόλο που παίζει ιστορικά στην καλλιτεχνική δημιουργία στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, όπου η παρουσία του στο Παρίσι υπήρξε καταλυτική για τη σύγχρονη γλυπτική.

Πλούτος... του «18 ΑΝΩ»

«Οι κακοί απολαμβάνουν με την ησυχία τους τα πλούτη που συσσώρευσαν με την αδικία και οι άλλοι. Οι πάρα πολύ έντιμοι άνθρωποι ζουν μέσα στην εξαθλίωση και τη στέρηση...». Η ιστορία επαναλαμβάνεται «μα εμείς έχουμε τη δύναμη να την αλλάξουμε... Την Κυριακή, 7 Ιούλη ,ένα μικρό δείγμα των δυνατοτήτων μας...». Στο ανοιχτό θέατρο Κολωνού (λόφος Ιππίου Κολωνού, Ιωαννίνων και Καπανέως), στις 8.30μμ, η θεατρική ομάδα της Κοινωνικής Επανένταξης «18 ΑΝΩ» ανεβάζει τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη. Γιατί; Γιατί, όπως λέει η ομάδα -και εμείς- «η ζωή μάς ανήκει».

Μουσικά βράδια
  • Στο χώρο της Αρβανιτιάς, κάτω από το φωτισμένο Παλαμήδι, συνεχίζεται το Φεστιβάλ Ναυπλίου, κάθε Παρασκευή του Ιούλη. Η αρχή έγινε με έναν εκπρόσωπο της νέας γενιάς, τον Γιάννη Χαρούλη. Ακολουθούν: Αύριο (12/7), ο «κλασικός» Θάνος Μικρούτσικος με την Ρίτα Αντωνοπούλου και τον Κώστα Θωμαΐδη. Στις 19/7, ο «δωρικός» Σωκράτης Μάλαμας. Και ο μουσικός Ιούλης θα κλείσει (26/7) με τους «παραδοσιακά» σύγχρονους «Χαΐνηδες». Ωρα έναρξης των συναυλιών 9μμ. Εισιτήριο: προπώληση 10 ευρώ, 12 στο ταμείο.
  • Στη Μονή Λαζαριστών, στη Θεσσαλονίκη, στις 15/7, θα δοθεί συναυλία - αφιέρωμα στον Ενιο Μορικόνε της Dulce Pontes. Ηδη κυκλοφορεί περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων, με ειδική μειωμένη τιμή (12 ευρώ) για ΑΜΕΑ, ανέργους, πολύτεκνους και φοιτητές. Τα εισιτήρια διατίθενται από το Ταμείο της Μονής Λαζαριστών και το εκδοτήριο της ΚΟΘ (οδός Αριστοτέλους). Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2310.589.200 (Μονή) και 2310.236.990 (Αριστοτέλους). Στις 16/7, η εξαίρετη Ντούλτσε Πόντες θα εμφανιστεί στο θέατρο Λυκαβηττού.

ΣΤΟ 3Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ Θεάτρου Δήμου Αίγινας θα παιχθεί (12/7, 9 μ.μ., στο Δημοτικό Σχολείο) το έργο του Γιώργου Χρονά «Σεβάς Χανούμ». Η ιέρεια του ρεμπέτικου, ο άγνωστος φλογερός της έρωτας με τον Καζαντζίδη, τα άνθη του κακού, ζωντανεύουν στη σκηνή. Σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, σκηνογραφία: Κωνσταντίνου Ρήγου - Μαίρης Τσαγκάρη, κοστούμια: Ελενα Παπανικολάου. Βοηθοί σκηνοθέτη: Γιάννης Τσεμπερδίδης, Αγγελος Παναγόπουλος. Παίζουν: Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Γιάννης Τσεμπερδίδης.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ με θέμα την Αθήνα, πραγματοποιείται (11-17/7, 9μμ) στον κινηματογράφο «Αττικόν» (Αττικόν Αλσος). Επτά ταινίες (από το 1965 ως το 2005 και δύο παραγωγής μετά το 2010) όλες γυρισμένες στην Αθήνα: «Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα», «Βαρύ πεπόνι», «Bios + Πολιτεία», «Από την άκρη της πόλης», «Λιούμπη», «Το γάλα», «Αν...». Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ