ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Νοέμβρη 2013
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Δεσμεύσεις απέσπασαν οι εργαζόμενοι

Δεσμεύσεις για καταβολή των δεδουλευμένων αλλά και για τριμερή συνάντηση (εργαζόμενοι, υπουργείο Πολιτισμού, «Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις») απέσπασαν οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στο ΥΠΠΟ μέσω ΜΚΟ κατά τη χτεσινή κινητοποίησή τους στην έδρα του υπουργείου στην οδό Μπουμπουλίνας.

Πρόκειται για νέους εργαζόμενους επιστήμονες που αντί να καλύψουν τα τεράστια κενά της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με μόνιμη και σταθερή δουλειά με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, αντιθέτως... «νοικιάζονται» στο ΥΠΠΟ από ΜΚΟ μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων (σ.σ. οι ΜΚΟ παίρνουν και ποσοστό) με εργασιακό καθεστώς γαλέρας. Οι εργαζόμενοι απάντησαν με τη δημιουργία «Επιτροπής Αγώνα εργαζομένων μέσω ΜΚΟ στον τομέα του Πολιτισμού», με ενεργούς συμπαραστάτες την Επιτροπή του ΠΑΜΕ στο ΥΠΠΟ, το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και το Σύλλογο Εκτάκτων Αρχαιολόγων.

Αντιπροσωπεία των εργαζομένων και των φορέων που τους συμπαραστέκονται συναντήθηκε με τον διευθυντή του γραφείου του υπουργού Πολιτισμού, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι θα καταβληθούν οι μισθοί -να σημειωθεί ότι υπάρχουν εργαζόμενοι σε μουσείο που ακόμα δεν έχουν πάρει «φράγκο»- αλλά θα καταβληθούν και οι μισθοί που αναγράφει η Σύμβαση και όχι μόνο τα μεροκάμματα. Δηλαδή, οι άθλιες συμβάσεις που υπογράφουν οι εργαζόμενοι με τις ΜΚΟ δίνουν τη δυνατότητα στις τελευταίες να καταβάλλουν, ουσιαστικά, ποσά μέχρι 625 ευρώ, αφού στην πράξη δεν προσμετρώνται οι μέρες που τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι είναι κλειστά. Οι εργαζόμενοι μάλιστα που θα έχουν... το «θράσος» να αρρωστήσουν, χάνουν μεροκάματο! Τέλος, ο διευθυντής δεσμεύτηκε να γίνει κοινή συνάντηση των εργαζομένων, του ΥΠΠΟ και των ΜΚΟ το επόμενο διάστημα.

Θυμίζουμε ότι οι εργαζόμενοι απαιτούν: Αμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων και συνεπή καταβολή των μισθών τους επόμενους μήνες. Αμεση καταβολή των ενσήμων στο ΙΚΑ και άμεση σφράγιση των ασφαλιστικών βιβλιαρίων. Καταβολή όλων των δεδουλευμένων στη βάση μηνιαίου μισθού των 625 ευρώ σ' όλους τους εργαζόμενους των ΜΚΟ χωρίς εξαιρέσεις.

Ποιον εξυπηρετεί το κλείσιμο των μικρών θεάτρων;

Νέοι έλεγχοι, από την ΕΛ.ΑΣ. μάλιστα αυτή τη φορά, που πήρε τη σκυτάλη από τη Δημοτική Αστυνομία, όσο κι από το πρωτοβάθμιο συμβούλιο των κινηματοθεάτρων για άδειες λειτουργίας σε χώρους που φιλοξενούν παραστάσεις, έχουν ξεκινήσει, ενώ αναμένεται ακόμα η δημόσια διαβούλευση για το νέο σχέδιο νόμου για τα θέατρα και τους χώρους παραστάσεων (πράγμα που θα γίνει μέσα στις επόμενες μέρες στον ιστότοπο http://www.opengov.gr).

Ενώ τα υπουργεία, ο Δήμος Αθηναίων και οι εκπρόσωποι των σωματείων που έχουν δουλέψει για το νέο νομοσχέδιο έχουν συμφωνήσει ομόφωνα, σημειώνουν η ΕΝΩΣΗ ΧΩΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΜΚΕΘΙ και η ΠΕΕΘ «ότι η τέχνη σήμερα βρίσκεται στο κενό του νόμου και ότι η νομοθεσία οφείλει πλέον να συμβαδίσει με την εξέλιξή της, στην πράξη δεν φαίνεται να υπάρχει καμία ψυχραιμία και ανοχή».

Και συνεχίζουν: «Οι αρχές που έδειξαν από ανοχή έως αδιαφορία για το θέμα αυτό επί δεκαετίες δεν μπορούν να περιμένουν αυτό το έτοιμο νομοσχέδιο να κατατεθεί, από μέρα σε μέρα, στη Βουλή! Η διαβούλευση έχει ήδη καθυστερήσει και απαιτούμε να ξεκινήσει τώρα. Οι νέοι έλεγχοι που ανυπόμονα ανακοινώνουν την εκτέλεση σφραγίσεων σε χώρους χωρίς άδεια θεάτρου (ανεξάρτητα από το αν έχουν κάποια άδεια λειτουργίας, πυρασφάλεια κτλ.) ωθούν θιάσους στο να κατεβάσουν παραστάσεις. Ακόμη και πλήρως αδειοδοτημένα θέατρα δέχονται εξονυχιστικούς ελέγχους, σαν το πρωτοβάθμιο συμβούλιο να ψάχνει πάση θυσία οτιδήποτε μεμπτό σαν πρόσχημα για πρόστιμο ή σφράγιση. Οι έλεγχοι ήταν και είναι απόλυτα επιθετικοί, τυπολατρικοί και γραφειοκρατικοί και ουδεμία σχέση έχουν με την ασφάλεια των χώρων, καθώς δεν ενδιαφέρει τις ελεγκτικές αρχές το αν ο χώρος που επισκέπτονται έχει πυρασφάλεια, εξόδους κτλ. Το μόνο που ζητούν είναι ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ, μια ΑΔΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ στους χώρους που φιλοξενούν παραστάσεις. Παρόλο που κανένας ποτέ δεν βρήκε να μας δείξει ένα νόμο που απαγορεύει παραστάσεις σε χώρους που δεν είναι θέατρα».

Κι ενώ οι άνθρωποι του θεάτρου αγωνιούν για τόσα θέματα, όπως τη βελτίωση των άθλιων φορολογικών και εργασιακών συνθηκών που διέπουν το επάγγελμά τους, ερχόμενοι αντιμέτωποι με συνεχή εμπόδια, επιβιώνοντας και δημιουργώντας σε πραγματικά αντίξοες συνθήκες.

Τέλος, θέτουν ένα ερώτημα, καθώς ο Δήμος Αθηναίων ισχυρίζεται εδώ και μήνες ότι δέχεται πίεση να κλείσει τους μικρούς χώρους: «Ποιος και γιατί πιέζει προς την απονέκρωση του πολιτιστικού τοπίου της χώρας;».

Πολλοί μιλούν για την εξυπηρέτηση μεγάλων συγκροτημάτων, με πρόσχημα προβλήματα για τα οποία την αποκλειστική ευθύνη έχουν οι κυβερνήσεις για την έλλειψη νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των χώρων. Το σίγουρο πάντως είναι ότι κλείνοντας πολιτιστικούς χώρους εμποδίζουν μικρές ομάδες, νέους καλλιτέχνες να δημιουργούν και να ζουν. Η Τέχνη δεν είναι εμπόρευμα (και στον καπιταλισμό γίνεται εμπόρευμα). Η Τέχνη είναι αισθητική, είναι ομορφιά, είναι ιδεολογία, είναι συνείδηση. Είναι Παιδεία. Η Τέχνη είναι κοινωνικό δικαίωμα. Και ο λαός, οι οργανώσεις της εργατικής τάξης και των συμμάχων της πρέπει να διεκδικήσουν με το οργανωμένο ταξικό κίνημα το δικαίωμά τους στην τέχνη και τον πολιτισμό.

Οι πρεμιέρες συνεχίζονται

«Βρικόλακες»
«Βρικόλακες»
Ετος Ιψεν το 2014 και το «Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας» τιμά τον Νορβηγό δραματουργό ανεβάζοντας από αύριο, στην Α' σκηνή του τους «Βρικόλακες», με την Μπέττυ Αρβανίτη στο ρόλο της κας Αλβιγκ και τους Γιώργο Κέντρο, Νίκο Χατζόπουλο, Μαρία Κίτσου και Κώστα Βασαρδάνη. Η παράσταση ανεβαίνει σε νέα σύγχρονη μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα. Μετάφραση - δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Δεπάστας - Στάθης Λιβαθινός. Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός. Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου. Σχεδιασμοί φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου. Μουσική: Μαρίνα Χρονοπούλου.

Η Ελεν Αλβιγκ, ηρωίδα στο έργο, είναι αυτή που καταστρέφεται στην προσπάθειά της να διασώσει την ηθική της ελευθερία, σέβεται την αστική ηθική, αλλά βγαίνει νικημένη είτε γιατί αρνήθηκε την προσωπικότητά της, είτε γιατί τον ήρωα του έργου Οσβαλντ, τον βαραίνει η μοίρα μιας τρομερής κληρονομικότητας. Οι δυο νέοι άνθρωποι του έργου, ο Οσβαλντ και η Ρεγγίνε, πρέπει να παραλάβουν από τους παλιότερους τον κόσμο που αυτοί έφτιαξαν και να καταφέρουν μέσα σ' αυτόν να πορευτούν και να πραγματοποιήσουν μέσα σ' αυτόν τα όνειρα και τις ελπίδες τους...

  • Το «Θέατρο του Νέου Κόσμου» σε συμπαραγωγή με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου παρουσιάζει το βραβευμένο έργο του Νικ Πέιν «Αστερισμοί», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με τη Στεφανία Γουλιώτη και τον Μάκη Παπαδημητρίου. Μετάφραση: Δημήτρης Κιούσης. Βίντεο - Εικαστικό περιβάλλον: Παντελής Μάκκας. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος. Επιμέλεια κίνησης: Αγγελική Στελλάτου. Η Μάριαν και ο Ρόλαντ. Εκείνη θεωρητική φυσικός κι εκείνος μελισσοκόμος, συναντιούνται σ' ένα φιλικό σπίτι κι έτσι αρχίζει η ερωτική τους ιστορία. Ενα έργο που θέτει ερωτήματα για το ρόλο της τύχης και της ελεύθερης βούλησης στη ζωή των ανθρώπων, για τη γιορτή και το πένθος της ύπαρξης.
  • Ενα μπουλούκι ηθοποιών ξέμεινε στη γωνία Κεφαλληνίας και Κυκλάδων και απελπισμένοι μπαίνουν στο «ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟY» να σωθούν από την μπόρα. Ανεβαίνουν στη σκηνή και ανακαλύπτουν πως υπάρχουν θεατές στο θέατρο. Ευκαιρία για μια παράσταση. Αυτό δεν κάνουν όπου πάνε; Αυτό θα κάνουν και εδώ. Είναι ο θίασος της «Md JOJO», που ξεκινά, αύριο. Κείμενο σκηνοθεσία στίχοι τραγουδιών: Νίκος Καμτσής. Σκηνικό: Nikolai Kamisev, Νίκος Καμτσής. Κοστούμια: Μίκα Πανάγου. Μουσική: Στέφανος Κόκκαλης. Xορογραφίες: Δημήτρης Παπάζογλου. Διανομή: Δημήτρης Παπάζογλου, Ναταλία Στυλιανού, Γωγώ Βογάσαρη, Τζούλια Διαμαντοπούλου, Νίκος Καραστέργιος, Πασχάλης Μερμιγκάκης, Αργύρης Γαλάρης. Μουσικοί: Γιάννης Παπλωματάς (πιάνο) και Χριστίνα Ρόκκου (ακορντεόν).

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του ερασιτεχνικού - πλην υψηλότατα «επαγγελματικού» καλλιτεχνικού επιπέδου - Κινεζικού Θιάσου Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, παρακολούθησε χτες ο Γενικός Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Η παράσταση δόθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Κίνας. Η φημισμένη - σε περισσότερες από 30 χώρες του κόσμου - παράσταση του θιάσου, με τίτλο «Το όνειρό μου», χειροκροτήθηκε από το κοινό, ως ελάχιστη έκφραση αναγνώρισης του σπουδαίου - συλλογικού και ατομικού - «άθλου» των 100 (νέων ηλικιακά) Κινέζων που απαρτίζουν το θίασο, και που παρά τα προβλήματα όρασης, ακοής και κίνησης έκαναν πραγματικότητα το «όνειρό» τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ