ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Γενάρη 2014
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
Εχθρική για τους νησιώτες αυτή η νησιωτική πολιτική

«Υπάρχει ή δεν υπάρχει νησιωτική πολιτική; Υπάρχει. Είναι αυτή που ενισχύει τους εφοπλιστές, τους ξενοδόχους και άλλους επιχειρηματικούς ομίλους. Αυτή η πολιτική γεννάει, για την πλειοψηφία των νησιωτών, την ανεργία, τη φτώχεια, την υποτυπώδη Υγεία και Παιδεία, την έλλειψη γιατρών, εκπαιδευτικών, τους αποκλεισμούς, την έλλειψη νερού, ενέργειας, εφοδιασμού πολλές φορές». Τα παραπάνω τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης, μιλώντας στη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης της ΔΗΜΑΡ, την οποία κατήγγειλε ότι κρύβει την αιτία των προβλημάτων και δημιουργεί αυταπάτες για τη διέξοδο, αφού «θεωρεί ότι αυτή μπορεί να γίνει με την εφαρμογή της πολιτικής της ΕΕ, της συνθήκης της Λισαβόνας, της στρατηγικής "Ευρώπη 2020"».

«Μα, αυτή ακριβώς την πολιτική εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση όπως και όλες οι προηγούμενες, πολιτική εχθρική για την πλειοψηφία του λαού μας και που υπηρετεί τις ανάγκες των μονοπωλίων», τόνισε και παρακάτω πρόσθεσε πως επιχειρηματικότητα και ευημερία δεν πάνε μαζί, αφού η πρώτη υπηρετείται με μέτρα όπως η μείωση των μισθών, η κατάργηση του σταθερού χρόνου δουλειάς, η γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας, η νομοθετική θωράκιση της εργασιακής ζούγκλας.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ στηλίτευσε τις άθλιες συνθήκες δουλειάς στον κλάδο του Τουρισμού και έκανε φύλλο και φτερό τις θριαμβολογίες κυβέρνησης, ξενοδόχων και της υποταγμένης πλειοψηφίας της κλαδικής Ομοσπονδίας για την πρόσφατα υπογραμμένη ΣΣΕ, αφού αυτή προβλέπει τη συνέχιση της μείωσης του 15% και για το 2014, για το 2015 αύξηση 1% στους ήδη μειωμένους μισθούς κατά 150 ευρώ το μήνα απ' το 2012. Κι όλα αυτά ενώ το 2013 τα έσοδα ήταν 13 δισ. ευρώ, από 10,4 δισ. το 2012 και το 2014 η πρόβλεψη του ΣΕΤΕ είναι για περισσότερα από 14 δισ. ευρώ.

Ανέδειξε κι άλλες πλευρές της πολιτικής υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων που αφορούν σε υποδομές για την εξυπηρέτησή τους, σε χωροταξικό σχεδιασμό προσαρμοσμένο στα συμφέροντά τους, σε απελευθέρωση της ακτοπλοΐας που επιτρέπει στους εφοπλιστές να κινούν όποτε θέλουν τα πλοία, να δρομολογούν σαπάκια, με ελάχιστο προσωπικό, να αυξάνουν κατά το δοκούν τις τιμές των εισιτηρίων και την ίδια ώρα να επιδοτούνται αδρά π.χ. οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν την τελευταία δεκαετία πάνω από 300%, ενώ δεκαπλασιάστηκαν οι επιδοτήσεις των άγονων γραμμών από 12 εκατομμύρια το 2002 σε 125 εκατομμύρια ευρώ το 2012!

«Η καπιταλιστική ανάπτυξη που στηρίζει και η ΔΗΜΑΡ δεν μπορεί παρά να είναι άναρχη, δεν μπορεί παρά να είναι η κύρια αιτία των προβλημάτων και των νησιωτών όπως και της πλειοψηφίας του λαού μας», κατήγγειλε.

Καταλήγοντας, ο Χρ. Κατσώτης ανέδειξε το πλαίσιο αιτημάτων των φορέων των νησιών, που περιλαμβάνει διεκδικήσεις όπως ενιαίο δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και όχι το κέρδος των εφοπλιστών, πλοία σύγχρονα και ασφαλή, διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών και βελτίωση, κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, απρόσκοπτη, τακτική σύνδεση ακτοπλοϊκή και αεροπορική, μείωση των ναύλων μεταφοράς, κατάργηση των φόρων σε αεροδρόμια και λιμάνια, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρινών, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.

«Το ΚΚΕ - υπογράμμισε κλείνοντας την ομιλία του - καλεί τα λαϊκά στρώματα που κατοικούν στα νησιά να συμπορευτούν στον αγώνα για την άλλη μορφή οργάνωσης της οικονομίας με τη δική τους εξουσία, με κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων (...) Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ αποτελεί εγγύηση για ισχυρό αποκούμπι των εργαζομένων, του λαού, αποτελεί εγγύηση για ισχυρή λαϊκή αντιπολίτευση, για ανασύνταξη του εργατικού λαϊκού κινήματος, αποτελεί όρο για τις βαθιές ανατροπές για τη δημιουργία προϋποθέσεων οριστικής απαλλαγής απ' τη δικτατορία των μονοπωλίων».

Μέτρα ενάντια στις απεργίες

Στην ίδια συζήτηση ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην κατάθεση και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες νομοθετικής ρύθμισης που θα επιβάλει δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά την περίοδο των ναυτεργατικών απεργιών, προαναγγέλλοντας έτσι την ένταση της επίθεσης της κυβέρνησης στο δικαίωμα της απεργίας όχι μόνο των ναυτεργατών, αλλά συνολικά της εργατικής τάξης.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι με το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση για τα τουριστικά σκάφη αναψυχής, με το οποίο επεκτείνεται η μαύρη ανασφάλιστη εργασία και σε αυτή την κατηγορία πλοίων, «θα δοθεί ζωή στα νησιά»!

Συνεχίζοντας να προκαλεί τη νοημοσύνη των εργατικών λαϊκών οικογενειών των νησιών, αναφέρθηκε σε έργα όπως αγκυροβόλια και πλωτές εξέδρες που γίνονται στα νησιά, αλλά αφορούν κυρίως τους μονοπωλιακούς ομίλους του τουρισμού και της κρουαζιέρας.

Αποπροσανατολιστικές ήταν οι τοποθετήσεις των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ και το περιεχόμενο της Επίκαιρης Ερώτησής της, όσο και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι απέκρυψαν πλήρως ότι τα όσα βιώνουν σήμερα οι εργατικές λαϊκές οικογένειες των νησιών, οι τραγικές ελλείψεις σε Υγεία, Παιδεία, υπηρεσίες, έργα υποδομής, ακτοπλοϊκές και εναέριες μεταφορές, είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής κυβερνήσεων και συγκεκριμένων οδηγιών και κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπως ο κανονισμός 3577/92 για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Οξύτατοι ανταγωνισμοί προμηνύουν συγχωνεύσεις

Εντονη «κινητικότητα» παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην εγχώρια τηλεπικοινωνιακή αγορά, με τους μονοπωλιακούς ομίλους του χώρου να επιδίδονται σε μία οξύτατη αναμεταξύ τους σύγκρουση με οδυνηρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους του κλάδου, όσο και ευρύτερα για την ποιότητα και το κόστος για τα λαϊκά στρώματα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Στην αγορά των τηλεπικοινωνιών (στην οποία θα πρέπει να προσμετράται και η συνδρομητική τηλεόραση, που επίσης εξελίσσεται ταχύτατα το τελευταίο διάστημα) από μία πλειάδα εταιρειών που λειτουργούσαν κατά τα τέλη της δεκαετίας του '90 και στις αρχές του 2000 πλέον μιλάμε μόνο για τρεις μεγάλους ομίλους, που παρέχουν υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, διαδικτύου και συνδρομητικής τηλεόρασης. Τον όμιλο ΟΤΕ - Cosmote, την Vodafone και ΗΟL (με την πρώτη να κατέχει επισήμως το 18% των μετοχών της δεύτερης) και τη Wind, η οποία κατάφερε στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη να αποκτήσει το 32,26% των μετοχών της Forthnet, δείχνοντας ότι πάει να αποτελέσει τον τρίτο πόλο στην εγχώρια τηλεπικοινωνιακή αγορά, αποκτώντας ισχυρή πελατειακή βάση στον ανταγωνισμό της με τους άλλους δύο ισχυρούς του χώρου.

Παράλληλα, όμως, η Vodafone φέρεται να απέκτησε σε συνεργασία με εταιρεία αραβικών συμφερόντων συνολικά το 51% των μετοχών της Forthnet, αλλάζοντας ξανά τα δεδομένα του σκληρού μονοπωλιακού ανταγωνισμού. Για να αντιληφθεί κάποιος το «κουβάρι» των αντιθέσεων μεταξύ των εν λόγω εταιρειών, αρκεί να συνυπολογίσει τη συμφωνία που ανακοίνωσαν το περασμένο καλοκαίρι Vodafone και Wind για την από κοινού χρήση εξοπλισμού και υποδομών του δικτύου κινητής τηλεφωνίας στην περιφέρεια και σε ορισμένες αστικές περιοχές, συνεργασία προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. Η υλοποίησή της περιλαμβάνει τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού, που θα αναλάβει το σχεδιασμό, ανάπτυξη και διαχείριση του δικτύου, με αμοιβαία συμμετοχή (50%-50%).

Σε όλο αυτό το «σκηνικό» θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η παρουσία της κυπριακής Cyta, που ήδη διαθέτει 310.000 συνδρομητές και για την εξαγορά της ενδιαφέρονται τόσο το σχήμα των Vodafone - HOL, όσο και η Deutche Telekom, η μητρική εταιρεία του ΟΤΕ.

Οι συγχωνεύσεις στον κλάδο έχουν χαρακτηριστεί ως «μονόδρομος» από στελέχη των εταιρειών, με πιο πρόσφατη σχετική δήλωση αυτή του διευθύνοντος συμβούλου της Wind, ως μέτρο αντιμετώπισης της μείωσης των εσόδων που καταγράφουν τα μονοπώλια του κλάδου.

Αρωγή με κρατικό χρήμα

Στην αντιμετώπιση των ...δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα μονοπώλια του χώρου συμβάλλει άμεσα το κράτος με την παροχή άμεσης ρευστότητας. Μέσω του προγράμματος «Ανάπτυξη Ευρυζωνικών Υποδομών» δίνεται επιδότηση ύψους 160.000.000 ευρώ την επόμενη διετία, για την επέκταση υποδομών δικτύου για την πρόσβαση στο διαδίκτυο σε ορεινές, νησιωτικές και αγροτικές περιοχές της χώρας. Ο αρχικός σχεδιασμός αφορά την κάλυψη 5.500 περίπου οικισμών και 600.000 κατοίκων στις περιοχές αυτές, με τη σχετική σύμβαση να έχει διάρκεια 17 ετών, όπου τα δύο πρώτα χρόνια αφορούν την ανάπτυξη των υποδομών και τα υπόλοιπα 15 την διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευσή τους από τους αναδόχους του έργου. Κατά την επίσημη ανακοίνωση του έργου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε «δεσμευτεί» ότι θα παράσχει «διευκολύνσεις» στους σημερινούς παρόχους υπηρεσιών δικτύου για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, ενώ «εγγυήθηκε» ότι θα «αποτρέψει» οποιονδήποτε πάροχο να αποκτήσει «ειδικά πλεονεκτήματα» έναντι των ανταγωνιστών του.

Η επέκταση των ευρυζωνικών υποδομών στην ύπαιθρο θα επιφέρει αύξηση της πελατειακής βάσης των υφιστάμενων παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, καθώς έτσι κι αλλιώς μεγάλο τμήμα του πληθυσμού της χώρας που κατοικεί στην ύπαιθρο δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω των τεχνολογιών που τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Παγώνουν ξανά τα έργα εκτροπής του Αχελώου

Τα έργα εκτροπής του Αχελώου ποταμού, στο θεσσαλικό κάμπο, «παγώνουν» για μια ακόμα φορά μετά από απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με απόφασή της, έκανε δεκτές τις αιτήσεις του «Παγκόσμιου Ταμείου για τη φύση (WWF) Ελλάς», της «Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς», της Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων νομού Αιτωλοακαρνανίας, καθώς και των Δήμων Μεσολογγίου, Αιτωλικού και Ινάχου, ενάντια στο έργο που είναι απαραίτητο για την αγροτική παραγωγή στο θεσσαλικό κάμπο. Το ΣτΕ επικαλείται οδηγία της ΕΕ (985/337/ΕΟΚ) που εμφανίζεται να υπερισχύει του ελληνικού νόμου (Ν. 1481/2006) που προβλέπει ότι η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα γίνεται από τη Βουλή. Κατά συνέπεια, εκτιμά ότι πρέπει να ακυρωθούν υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες εγκρίθηκαν περιβαλλοντικοί όροι για τη μερική εκτροπή του ρου του Αχελώου, η εκτέλεση των έργων (φράγμα, ταμιευτήρας υδροηλεκτρικός σταθμός της ΔΕΗ, Μεσοχώρας, σήραγγα εκτροπής του ρου, κ.λπ.)



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ