«Μα, αυτή ακριβώς την πολιτική εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση όπως και όλες οι προηγούμενες, πολιτική εχθρική για την πλειοψηφία του λαού μας και που υπηρετεί τις ανάγκες των μονοπωλίων», τόνισε και παρακάτω πρόσθεσε πως επιχειρηματικότητα και ευημερία δεν πάνε μαζί, αφού η πρώτη υπηρετείται με μέτρα όπως η μείωση των μισθών, η κατάργηση του σταθερού χρόνου δουλειάς, η γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας, η νομοθετική θωράκιση της εργασιακής ζούγκλας.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ στηλίτευσε τις άθλιες συνθήκες δουλειάς στον κλάδο του Τουρισμού και έκανε φύλλο και φτερό τις θριαμβολογίες κυβέρνησης, ξενοδόχων και της υποταγμένης πλειοψηφίας της κλαδικής Ομοσπονδίας για την πρόσφατα υπογραμμένη ΣΣΕ, αφού αυτή προβλέπει τη συνέχιση της μείωσης του 15% και για το 2014, για το 2015 αύξηση 1% στους ήδη μειωμένους μισθούς κατά 150 ευρώ το μήνα απ' το 2012. Κι όλα αυτά ενώ το 2013 τα έσοδα ήταν 13 δισ. ευρώ, από 10,4 δισ. το 2012 και το 2014 η πρόβλεψη του ΣΕΤΕ είναι για περισσότερα από 14 δισ. ευρώ.
Ανέδειξε κι άλλες πλευρές της πολιτικής υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων που αφορούν σε υποδομές για την εξυπηρέτησή τους, σε χωροταξικό σχεδιασμό προσαρμοσμένο στα συμφέροντά τους, σε απελευθέρωση της ακτοπλοΐας που επιτρέπει στους εφοπλιστές να κινούν όποτε θέλουν τα πλοία, να δρομολογούν σαπάκια, με ελάχιστο προσωπικό, να αυξάνουν κατά το δοκούν τις τιμές των εισιτηρίων και την ίδια ώρα να επιδοτούνται αδρά π.χ. οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν την τελευταία δεκαετία πάνω από 300%, ενώ δεκαπλασιάστηκαν οι επιδοτήσεις των άγονων γραμμών από 12 εκατομμύρια το 2002 σε 125 εκατομμύρια ευρώ το 2012!
«Η καπιταλιστική ανάπτυξη που στηρίζει και η ΔΗΜΑΡ δεν μπορεί παρά να είναι άναρχη, δεν μπορεί παρά να είναι η κύρια αιτία των προβλημάτων και των νησιωτών όπως και της πλειοψηφίας του λαού μας», κατήγγειλε.
Καταλήγοντας, ο Χρ. Κατσώτης ανέδειξε το πλαίσιο αιτημάτων των φορέων των νησιών, που περιλαμβάνει διεκδικήσεις όπως ενιαίο δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και όχι το κέρδος των εφοπλιστών, πλοία σύγχρονα και ασφαλή, διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών και βελτίωση, κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, απρόσκοπτη, τακτική σύνδεση ακτοπλοϊκή και αεροπορική, μείωση των ναύλων μεταφοράς, κατάργηση των φόρων σε αεροδρόμια και λιμάνια, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων, καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρινών, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
«Το ΚΚΕ - υπογράμμισε κλείνοντας την ομιλία του - καλεί τα λαϊκά στρώματα που κατοικούν στα νησιά να συμπορευτούν στον αγώνα για την άλλη μορφή οργάνωσης της οικονομίας με τη δική τους εξουσία, με κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων (...) Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ αποτελεί εγγύηση για ισχυρό αποκούμπι των εργαζομένων, του λαού, αποτελεί εγγύηση για ισχυρή λαϊκή αντιπολίτευση, για ανασύνταξη του εργατικού λαϊκού κινήματος, αποτελεί όρο για τις βαθιές ανατροπές για τη δημιουργία προϋποθέσεων οριστικής απαλλαγής απ' τη δικτατορία των μονοπωλίων».
Στην ίδια συζήτηση ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην κατάθεση και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες νομοθετικής ρύθμισης που θα επιβάλει δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» κατά την περίοδο των ναυτεργατικών απεργιών, προαναγγέλλοντας έτσι την ένταση της επίθεσης της κυβέρνησης στο δικαίωμα της απεργίας όχι μόνο των ναυτεργατών, αλλά συνολικά της εργατικής τάξης.
Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι με το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση για τα τουριστικά σκάφη αναψυχής, με το οποίο επεκτείνεται η μαύρη ανασφάλιστη εργασία και σε αυτή την κατηγορία πλοίων, «θα δοθεί ζωή στα νησιά»!
Συνεχίζοντας να προκαλεί τη νοημοσύνη των εργατικών λαϊκών οικογενειών των νησιών, αναφέρθηκε σε έργα όπως αγκυροβόλια και πλωτές εξέδρες που γίνονται στα νησιά, αλλά αφορούν κυρίως τους μονοπωλιακούς ομίλους του τουρισμού και της κρουαζιέρας.
Αποπροσανατολιστικές ήταν οι τοποθετήσεις των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ και το περιεχόμενο της Επίκαιρης Ερώτησής της, όσο και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι απέκρυψαν πλήρως ότι τα όσα βιώνουν σήμερα οι εργατικές λαϊκές οικογένειες των νησιών, οι τραγικές ελλείψεις σε Υγεία, Παιδεία, υπηρεσίες, έργα υποδομής, ακτοπλοϊκές και εναέριες μεταφορές, είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής κυβερνήσεων και συγκεκριμένων οδηγιών και κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπως ο κανονισμός 3577/92 για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.