ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΦΑΛΚΟΝ»
Ευθύνες σε πιλότους, «Ολυμπιακή» και ΥΠΑ

Εσφαλμένους χειρισμούς των πιλότων,  μη αποτελεσματική αποκατάσταση  βλάβης του συστήματος ανόδου - καθόδου  και ευθύνες  για την  εκπαίδευση  των πληρωμάτων καταλογίζουν οι εμπειρογνώμονες

Ευθύνες στους δύο πιλότους του πρωθυπουργικού αεροσκάφους «Φάλκον», αλλά και στις αρμόδιες διοικητικές και τεχνικές υπηρεσίες της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καταλογίζει με το πόρισμά του το ανακριτικό συμβούλιο αεροπορικών ατυχημάτων για την τραγική κατάληξη της πτήσης το Σεπτέμβρη του 1999 πάνω από το Βουκουρέστι και το θάνατο του Γ. Κρανιδιώτη, του γιου του και άλλων έξι μελών της αποστολής.

Στο πόρισμα (108 σελίδων) που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, με ταυτόχρονη αποστολή στον αρμόδιο εισαγγελέα Ι. Ντογιάκο, οι εφτά εμπειρογνώμονες χαρακτηρίζουν ως «ήσσονος σημασίας» την απώλεια ύψους που παρουσίασε το αεροσκάφος, επισημαίνοντας ότι θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί χωρίς συνέπειες, αν ο κυβερνήτης Γιάννης Ανδρουλάκης και ο συγκυβερνήτης Γρ. Σινέκογλου είχαν επαρκείς γνώσεις και ενεργούσαν όπως έπρεπε. Επίσης, ευθύνες καταλογίζονται ακόμα: Στη διεύθυνση πτητικής εκμετάλλευσης της «Ολυμπιακής», η οποία επιλέγει, εκπαιδεύει και αξιολογεί τους πιλότους. Στην τεχνική βάση της ΟΑ για τις παραλείψεις που εντοπίστηκαν στη συντήρηση του αεροσκάφους, αλλά και στις διοικήσεις της ΟΑ και της ΥΠΑ, που δεν είχαν φροντίσει να αντιμετωπίσουν αυτή την εικόνα «διάλυσης» των αρμόδιων υπηρεσιών.

Στο πόρισμα, ως βασική αιτία του δυστυχήματος θεωρούνται οι εσφαλμένοι χειρισμοί του κυβερνήτη, στην προσπάθειά του να επαναφέρει το αεροπλάνο μετά τις απότομες ταλαντεύσεις και η αδυναμία του συγκυβερνήτη Γρ. Σινέκογλου να συμβουλεύσει σωστά τον κυβερνήτη, με επακόλουθο «μια αρχική κατάσταση που ήταν ήσσονος σημασίας να εξελιχθεί στο δυστύχημα αυτό, εξαιτίας και των ανεπαρκών γνώσεων και της ανεπαρκούς εκπαίδευσης του πληρώματος στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους».

Ευθύνες αποδίδονται και στην ΟΑ και την ΥΠΑ, για «ανεπαρκή επίβλεψη και μη αποτελεσματική αποκατάσταση της βλάβης του συστήματος ανόδου - καθόδου του αεροπλάνου ("Πίτσφιλ"), εξαιτίας της οποίας προήλθαν οι ξαφνικές ταλαντώσεις του "Φάλκον"», ενώ ευθύνες επιρρίπτονται και στον τότε διευθυντή Πτητικής Εκμετάλλευσης της ΟΑ Μιλτ. Τσαγκαράκη, ο οποίος ήταν αρμόδιος για την επιλογή, εκπαίδευση και αξιολόγηση των πληρωμάτων.

Τέλος, στο πόρισμα επισημαίνεται ότι το αεροσκάφος πετούσε παράτυπα, με λίστα του εκπαιδευτικού κέντρου της ΟΑ, χωρίς να συνοδεύεται από τη λεγόμενη λίστα ελέγχου της κατασκευάστριας εταιρίας «Ντασό», γεγονός πρωτόγνωρο για τη διεθνή πρακτική.

Εθελοντές... ψηφοφόροι για το 2004

Το μηχανισμό δημιουργίας μιας τεράστιας εκλογικής πελατείας - ή αλλιώς την εξεύρεση 60.000 εθελοντών, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αλλά και των επόμενων... εκλογών - κινητοποιούν από τις αρχές του 2001 κυβέρνηση και Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004».

Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο πρώτο 15ήμερο του 2001 θα ανακοινωθεί ο Διευθυντής Εθελοντισμού της «Αθήνα 2004», ενώ έχει ξεκινήσει η στελέχωση της αρμόδιας Διεύθυνσης. Προς το παρόν έχει προσληφθεί για τη θέση του Ειδικού Συμβούλου για θέματα εθελοντισμού, ο καθηγητής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Κ. Τσουκαλάς, γνωστός και από τη στενή φιλία που τον συνδέει με τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη. Ακόμα, η «Αθήνα 2004» έχει αναγγείλει τη διοργάνωση ημερίδων το 2001 σε ολόκληρη τη χώρα, αρχής γενομένης από την Αθήνα στις 24 Γενάρη.

Τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών, Πολιτισμού και Εργασίας και Εθνικής Αμυνας, επεξεργάζονται σχέδια τόσο για την εκπαίδευση των χιλιάδων εθελοντών όσο και για τη δυνατότητα απορρόφησης εθελοντών από τα σχολεία, το στρατό, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το χώρο του Αθλητισμού.

Είναι προφανές, κυβέρνηση και «Αθήνα 2004» θα επιδιώξουν να εκμεταλλευτούν το «στρατό» των εθελοντών με κάθε τρόπο. Η χειραγώγηση και ο εκμαυλισμός συνειδήσεων καθώς και η ελπίδα των εθελοντών για μια μελλοντική θέση εργασίας θα είναι «βούτυρο στο ψωμί» για τα σχέδια της κυβέρνησης. Αλλωστε, ο εθελοντισμός σε συνδυασμό με το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την εξοικείωση των νέων με τα «ιδανικά» της άρχουσας τάξης.

Για τα παραπάνω, η «Αθήνα 2004» έχει αναθέσει στην ΕΤΕΒΑ να εκπονήσει μελέτη για το θέμα του εθελοντισμού, που ασχολείται κυρίως με τους τρόπους προσέλκυσης περισσότερων από 60.000 «Ολυμπιακών» εθελοντών και των κινήτρων που θα πρέπει να θεσπιστούν γι' αυτούς. Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στο Σίδνεϊ ο αριθμός των εθελοντών έφτασε τις 50.000.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πιο νωρίς αύριο τα τελευταία δρομολόγια

Νωρίτερα θα αποσυρθούν αύριο από την κυκλοφορία τα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ και οι συρμοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.

Συγκεκριμένα, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα επιστρέψουν στα αμαξοστάσια αύριο στις 11 μ.μ., ενώ τα τελευταία δρομολόγια του ηλεκτρικού θα εκτελεστούν ως εξής: Από Πειραιά για Κηφισιά στις 10.15 μ.μ., για Ειρήνη στις 10.30 μ.μ., για Ανω Πατήσια στις 10.45 μ.μ. και για Ομόνοια στις 11 μ.μ. Από Κηφισιά για Πειραιά στις 10.45 μ.μ. και για Ομόνοια στις 11 μ.μ. Από Ομόνοια για Κηφισιά στις 10.33 μ.μ., για Ειρήνη στις 10.48 μ.μ., για Πατήσια στις 11.03 μ.μ. και για Πειραιά στις 11.15 μ.μ.

«Δροσερό» το Ολυμπιακό Χωριό

Οπως ανακοίνωσε χτες η «Αθήνα 2004», η θερμοκρασία στους υπαίθριους χώρους του Ολυμπιακού Χωριού θα είναι κατά τρεις βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη απ' ό,τι η θερμοκρασία στην υπόλοιπη Αττική, κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, τον Αύγουστο του 2004. Και αυτό θα γίνει λόγω των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για τις κατασκευές των κτιρίων.

Για την επίτευξη της χαμηλότερης θερμοκρασίας, οι υπηρεσίες της «Αθήνα 2004» (σ.σ. αν και ο ΟΕΚ είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου) προέβλεψαν τη χρήση ψυχρών υλικών στη δόμηση των εξωτερικών επιφανειών όλων των κτιρίων, υλικών υψηλής ανακλαστικότητας και υψηλού συντελεστή εκπομπής (π.χ. βαφές), «έγχρωμης» ασφάλτου, με την οποία επιτυγχάνεται ανακλαστικότητα άνω του 20% (έναντι 5% της κοινής μαύρης ασφάλτου), της βιοκλιματικής στο σχεδιασμό ολόκληρου του οικισμού (τοποθέτηση των κτιρίων στο χώρο, αλλά και στη διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων) και την εκτεταμένη φύτευση δέντρων και φυτών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ