ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Φλεβάρη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Στις 7 Φλεβάρη απεργούν οι εκπαιδευτικοί

Κάλεσμα του ΠΑΜΕ σε προσυγκέντρωση στις 10 π.μ. στην πλατεία Κλαυθμώνος

Απεργούν οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την Παρασκευή 7 Φλεβάρη, μέρα που εκδικάζεται η υπόθεση της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

«Στην ενιαία επίθεση κυβέρνησης - ΕΕ - πλουτοκρατίας απαντάμε με ενότητα: Ενιαίος αγώνας εκπαιδευτικών, συνδικάτων, γονιών, μαθητών», τονίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που καλεί σε προσυγκέντρωση στις 10 π.μ. στην πλατεία Κλαυθμώνος. Καλεί τους εκπαιδευτικούς να απεργήσουν, να διαδηλώσουν και να διεκδικήσουν:

  • Να μην απολυθεί κανείς! Καμία κινητικότητα - καμιά διαθεσιμότητα. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Να γυρίσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ στα σχολεία τους. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
  • Οχι στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, στη λεγόμενη αξιολόγηση. Οχι στο «νέο σχολείο» της ημιμάθειας, της ΕΕ, των επιχειρήσεων και της κινητικότητας εκπαιδευτικών - μαθητών!
  • Να μην περάσει το νομοσχέδιο που τσακίζει την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Να καταργηθούν τα χαράτσια στα νοσοκομεία, στις συνταγές, στα φάρμακα. Αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα Υγείας για όλους.
  • Οχι στα χαράτσια και τη φοροληστεία. Κανένας πλειστηριασμός λαϊκής κατοικίας.
  • Ενα γεύμα και πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλα τα παιδιά. Δωρεάν μεταφορά. Κανένα παιδί χωρίς φαγητό, ρεύμα και θέρμανση.
ΣΧΟΛΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΡΟΔΟΥ
Κυκλοφόρησε πλαστή ανακοίνωση με υπογραφή της ΚΝΕ

Καταγγελία του Τομεακού Συμβουλίου Ρόδου της ΚΝΕ

Την κυκλοφορία πλαστής ανακοίνωσης με την υπογραφή της ΚΝΕ στην Ανώτερη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου (ΑΣΤΕΡ) καταγγέλλει το Τομεακό Συμβούλιο Ρόδου της ΚΝΕ, ξεκαθαρίζοντας ότι η εν λόγω ανακοίνωση δεν έχει καμία σχέση με την Οργάνωση, καθώς «χρησιμοποιεί όρους όπου δεν έχουν καμία σχέση με την πολιτική τοποθέτηση της ΚΝΕ, όπως για παράδειγμα "ταξικό κεφάλαιο", "κατάλοιπα νοοτροπίας", "πολιτικές μνημονίου" κ.ά., ενώ κατηγορεί ευθέως τον πρόεδρο του ΔΣ, καθηγητές και το διευθυντή της σχολής για αλισβερίσια».

«Από την αρχή της χρονιάς η ΚΝΕ έχει αναπτύξει πλούσια δράση στη σχολή με βάση τα οξυμένα προβλήματα των σπουδαστών. Μέσα από αυτήν τη δράση έχει αποκαλυφθεί ο ρόλος του ΔΣ της σχολής, αλλά και η οργανωμένη προσπάθεια οι σπουδαστές της σχολής να μην οργανωθούν στο σύλλογό τους, να μην παλέψουν για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Φαίνεται πως η δράση της ΚΝΕ όλο αυτόν τον καιρό είχε απήχηση στους σπουδαστές και θορύβησε αυτούς που τρέμουν μην τυχόν η νεολαία συναντηθεί με το εργατικό-λαϊκό κίνημα και συμπορευτεί με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ», αναφέρει το Τομεακό Συμβούλιο Ρόδου της ΚΝΕ και υπογραμμίζει τις σοβαρές ευθύνες του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ΑΣΤΕΡ.

Παράλληλα καλεί τους σπουδαστές να οργανώσουν τον αγώνα τους μέσα από συλλόγους και συμβούλια και να κάνουν το πρώτο βήμα με τη συμμετοχή τους στο συλλαλητήριο που διοργανώνει η ΚΝΕ με αφορμή τις εξαγγελίες του ΚΕΠΕ αύριο, στις 2 το μεσημέρι στην πλατεία Κύπρου και το Σάββατο 8 Φλεβάρη στην εκδήλωση του ΚΚΕ στις 6 το απόγευμα για τις εξελίξεις στο τουρισμό στη δημοτική αίθουσα «ΑΚΤΑΙΟΝ».

Εμπειρία από την πιλοτική εφαρμογή της «αυτοαξιολόγησης»

Μπροστά στην προσπάθεια επιβολής της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, καλό θα ήταν να θυμηθούμε και να αξιοποιήσουμε την εμπειρία μας από την πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης το 2010. Ετυχε να βρεθώ εκείνη τη χρονιά σε σχολείο όπου ο σύλλογος διδασκόντων είχε δεχτεί την πιλοτική εφαρμογή και ξεκίνησε να την εφαρμόζει, με εξαίρεση τρεις συναδέλφους που δηλώσαμε ότι δε συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας. Τα βασικά επιχειρήματα των υπολοίπων, τα οποία περίπου ταυτίζονται με όσα ακούγονται σήμερα, συνοψίζονται ως εξής:

Καταρχήν έμπαινε το οικονομικό όφελος τόσο για το σχολείο όσο και για τους ίδιους, που έχοντας υποστεί την ίδια χρονιά μεγάλη μείωση στις αποδοχές τους δυσκολεύονταν να απορρίψουν το επίδομα που ακουγόταν ότι θα συνόδευε τις ομάδες εργασίας, μια υπόσχεση που γρήγορα αποδείχτηκε αυταπάτη. Μάλιστα, όχι μόνο δεν αμείφθηκαν οι συνάδελφοι, αλλά φορτώθηκαν ατελείωτες ώρες απλήρωτης υπερωριακής εργασίας για συνελεύσεις του συλλόγου και για σύνταξη ερωτηματολογίων και ποικίλων εκθέσεων.

Κατ' αντιστοιχία, σήμερα το καρότο που προσφέρεται είναι η θετική αξιολόγηση που πιθανόν θα βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να σκαρφαλώσει στον επόμενο βαθμό. Αποκρύπτεται, βέβαια, το γεγονός ότι η μισθολογική ανέλιξη έχει παγώσει μέχρι το 2015 και ότι δε διαφαίνεται έτσι κι αλλιώς αλλαγή της οικονομικής πολιτικής από κει και μετά. Για να μη σχολιάσω και την ηθική του επιχειρήματος, που μας καλεί αντί πινακίου φακής να βάλουμε πλάτη για να περάσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ, η οποία θα σαρώσει κάθε εργασιακό μας δικαίωμα και θα κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, καταργώντας το δικαίωμα όλων στη δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Επειτα, φαινόταν τότε ισχυρό το επιχείρημα ότι μέσω του θεσμού της αυτοαξιολόγησης εμείς οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουμε την κατάσταση της Εκπαίδευσης από τα μέσα, θα έχουμε την ευκαιρία να βελτιώσουμε το σχολείο και να προσφέρουμε περισσότερα στους μαθητές μας. Εντονη ήταν και η πεποίθηση ότι οι όποιες παγίδες του νόμου μπορούν να εντοπιστούν και να παρακαμφθούν, δηλαδή να αλλάξει ο νόμος προς όφελός μας. Ολες αυτές οι αυταπάτες κατέρρευσαν μέσα στη χρονιά που ακολούθησε.

O πρώτος κύκλος της αυτοαξιολόγησης προέβλεπε την καταγραφή της κατάστασης, η οποία θα οδηγούσε στο δεύτερο κύκλο, δηλαδή στο σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση των όποιων ελλείψεων. Οι συνάδελφοι επέλεξαν να εξετάσουν, ως πιο ανώδυνους, τους δείκτες της υλικοτεχνικής υποδομής και της επιμόρφωσης των διδασκόντων. Ωστόσο, γρήγορα έγινε φανερή η πίεση της συμβούλου να συνταχθούν ερωτηματολόγια πάνω σε κάθε θέμα, τα οποία θα απευθύνονταν στους γονείς και στους μαθητές. Παράλληλα, η υλικοτεχνική υποδομή δεν εξεταζόταν αυτοτελώς, αλλά ο σύλλογος έπρεπε να αξιολογήσει (με βαθμό) κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί κάνουν χρήση των υπαρχόντων πενιχρών μέσων. Για παράδειγμα, «χρησιμοποιούν όλοι τον προτζέκτορα;»... ο οποίος όμως ήταν ένας και δεν επαρκούσε για όλους! Ετσι, η τελική αξιολόγηση στρεφόταν κατά των εκπαιδευτικών και γινόταν φανερή η σύνδεσή της με την επερχόμενη προσωπική αξιολόγηση.

Οσο για το δεύτερο κύκλο, το βάρος της αντιμετώπισης των ελλείψεων του σχολείου και των εκπαιδευτικών θα μετατοπιζόταν από το κράτος στην εκπαιδευτική κοινότητα και το σχολείο θα έπρεπε να βρει πόρους για την πληρωμή των επιμορφωτών, που διαπιστώθηκε ότι ήταν απαραίτητοι ή την αγορά οπτικοακουστικών μέσων. Ετσι, ο εκπαιδευτικός θα αισθανόταν συνένοχος για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης (κάτι σαν το «μαζί τα φάγαμε») και θα έτρεχε να βρει χορηγούς, υπηρετώντας το στόχο της σύνδεσης του σχολείου με την αγορά.

Κάπου εκεί ο συγκεκριμένος σύλλογος πήρε την απόφαση να σταματήσει την αυτοαξιολόγηση και να υπογράψει το αντίστοιχο πρακτικό, καθώς ήταν πια εμφανής ο χαρακτήρας της διαδικασίας.

Σήμερα, δεν έχουμε την πολυτέλεια μιας νέας δοκιμής και λάθους. Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η αξιολόγηση των προγραμμάτων και των εκπαιδευτικών ανατρέπουν τη δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Θίγουν πρώτα απ' όλα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, καθώς προτίθενται να καταμετρήσουν αν τα σχολεία μας παράγουν το φθηνό εργατικό δυναμικό που έχουν ανάγκη βιομήχανοι, εφοπλιστές, τραπεζίτες, μεγαλέμποροι για να κλέβουν πιο αποτελεσματικά τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι. Οι δείκτες θα μετρήσουν ως θετικό στοιχείο το κατά πόσο οι μαθητές μας έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες και κατάρτιση για να γίνουν γρανάζια στη μηχανή υπερκέρδους για μια χούφτα παράσιτα, ενώ θα μετρήσουν αρνητικά το κατά πόσο μορφώνονται ουσιαστικά οι μαθητές μας, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.

Να μη γίνουμε, λοιπόν, εμείς οι νεκροθάφτες των ονείρων μας για την Εκπαίδευση. Ας μην επιτρέψουμε να μας τρομοκρατήσουν. Δε συμμετέχουμε στις ομάδες εργασίας. Υπογράφουμε το σχέδιο πρακτικού της ΟΛΜΕ.


Χρύσα ΚΟΦΙΝΑ
Στέλεχος του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Αντιφασιστική μαθητική συναυλία στο Κερατσίνι

Με τις μουσικές και τους στίχους τους, με τα τραγούδια τους, οι μαθητές του Πειραιά θα βροντοφωνάξουν για άλλη μια φορά «έξω οι φασίστες χρυσαυγίτες δολοφόνοι από τις γειτονιές και τα σχολεία μας». Αυτό το Σάββατο, 8 Φλεβάρη, η Ενωση Γονέων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, μαθητικά συμβούλια και μαθητές από σχολεία του Πειραιά, του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας, της Νίκαιας, του Κορυδαλλού και του Περάματος διοργανώνουν αντιφασιστική συναυλία, στις 6.30 μ.μ., στο Κερατσίνι, στο τριγωνάκι Π. Τσαλδάρη (πλ. Ζαρντέν). Θα παίξουν οι: «Rebellion Connection», «Red river», «Hood street», «StreetX 61» και άλλα μαθητικά συγκροτήματα.

Αφορμή ήταν η - για άλλη μια φορά - προκλητική εμφάνιση της Χρυσής Αυγής σε εργατογειτονιές του Πειραιά και το ότι οι φασίστες έφτασαν στο σημείο να βεβηλώσουν με τα δηλητηριώδη συνθήματα και την παρουσία τους το σημείο που δολοφόνησαν τον Παύλο Φύσσα. Ετσι, στα σχολεία του Πειραιά διακινείται πλατιά και βρίσκει ανταπόκριση το κάλεσμα για την αντιφασιστική συναυλία, που είναι μια μορφή πρόσφορη και αγαπητή στο μαθητόκοσμο για να εκφραστεί. Από στόμα σε στόμα περνάει το σύνθημα της συναυλίας: «Τσάκισε το φασισμό και το σύστημα που τον θρέφει».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ