ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Μάρτη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η ΕΕ και οι «αξίες» της στο χώρο της Εκπαίδευσης

Από την εκδήλωση
Από την εκδήλωση
Σε εκδήλωση της Τομεακής Οργάνωσης Φιλοσοφικής Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, με θέμα «Οταν το αντικείμενο διδασκαλίας γίνεται το ψέμα, ο παιδαγωγός κάνει την επιστήμη του δύναμη ανατροπής (Η ΕΕ και οι "αξίες" της στο χώρο της Εκπαίδευσης)», μίλησε το βράδυ της Δευτέρας, ο Γιάννης Δελής, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Οπως σημείωσε, «όλη η συζήτηση που συνοδεύει την πολιτική των αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση δείχνει ότι στις σημερινές συνθήκες γενικευμένης εφαρμογής της επιστήμης στην παραγωγή, το προβάδισμα στο βαθμό δεξιοτεχνίας του εργατικού δυναμικού και στην άμεση εμπορική εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων της επιστήμης αποκτά αποφασιστική σημασία στον αδυσώπητο ανταγωνισμό των μονοπωλίων.

(...) Το κεφάλαιο αδιάκοπα αποδεικνύει ότι χρησιμοποιεί το υψηλότερο σε σχέση με το παρελθόν πολιτιστικό και τεχνικό επίπεδο των εργαζομένων για να αυξήσει το βαθμό εκμετάλλευσής τους».

Επιπλέον τόνισε: «Το κεφάλαιο ζητά έναν εργαζόμενο ενεργητικό υποστηρικτή του συστήματος της υπερεκμετάλλευσης, που θα σκέφτεται για τους καπιταλιστές, πριν από τους καπιταλιστές, δρώντας ενάντια στα αντικειμενικά του συμφέροντα. Ετσι, το ιδεολογικό περιεχόμενο της Εκπαίδευσης αναπροσαρμόζεται και αυτό, ώστε επιθετικά και με βιωματικές μεθόδους να εμπεδώνει από την τρυφερή ηλικία ως αυταπόδεικτες και αδιαμφισβήτητες αλήθειες τις "αξίες" της καπιταλιστικής βαρβαρότητας».

Αναφερόμενος στα σχολικά βιβλία τόνισε ότι «είναι γεμάτα με αρχαία σκουριά με χρυσαφιά μπογιά! Ας μη μας ξεγελά το φανταχτερό τους περιτύλιγμα. Μέσα σε αυτό κρύβονται η αποσπασματικότητα, η αντιεπιστημονικότητα, η ιδεολογική μονομέρεια και ο δογματισμός. Ολα εκείνα τα στοιχεία, δηλαδή, που εμποδίζουν τους μαθητές να ερμηνεύσουν τον κόσμο και με αυτοπεποίθηση να αντιμετωπίσουν τη ζωή».

Μιλώντας για το ρόλο των κομμουνιστών, των προοδευτικών εκπαιδευτικών μέσα σε αυτές τις συνθήκες, υπογράμμισε: «Ο αστικός χαρακτήρας του σχολείου, τα νέα αντιδραστικά μέτρα που παίρνει και θα παίρνει το αστικό κράτος σε αυτό, είναι ένα το κρατούμενο. Αυτό είναι το έδαφος στο οποίο ο κομμουνιστής εκπαιδευτικός πρέπει να δουλέψει.

Η υλοποίηση μιας τέτοιας παρέμβασης είναι μια σύνθετη διαδικασία, είναι έκφραση της ταξικής πάλης, που σημαίνει σύγκρουση με τις αντιδραστικές αστικές ιδέες μέσα από το γνωστικό αντικείμενο και το παιδαγωγικό έργο.

Σηματοδοτεί καθήκοντα που έχουν να κάνουν και με την ατομική ευθύνη του κομμουνιστή, του προοδευτικού εκπαιδευτικού μέσα και έξω από την τάξη απέναντι στους μαθητές του και που ολοκληρώνεται και τροφοδοτείται με αντίστοιχη δράση στο συλλογικό επίπεδο, στο μαζικό κίνημα, με ανάλογη γραμμή συνολικής απειθαρχίας, ανυπακοής και ρήξης με την πολιτική των μονοπωλίων.

Οπως, επίσης, χρειάζεται να ορθώνεται και ένα κίνημα υπεράσπισης αυτών των εκπαιδευτικών που αντικειμενικά θα τεθούν στο στόχαστρο, θα διωχθούν πιθανόν από το αστικό κράτος λόγω της έμπρακτης ανυπακοής τους και της κατεύθυνσης της παρέμβασής τους.

Κρίσιμο συμπέρασμα λοιπόν:

Το γεγονός ότι δεν μπορεί να υπάρξει το σχολείο ως "σοσιαλιστική νησίδα" δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να οργανώνεται η ιδεολογική, διαπαιδαγωγητική παρέμβαση των κομμουνιστών εκπαιδευτικών με τέτοιο τρόπο ώστε να δουλεύουν με τους μαθητές, να δένουν τη λαϊκή οικογένεια με την ανάγκη όχι γενικά της γνώσης και της πρόσβασης σε αυτήν, αλλά και ως πεδίο αντιπαράθεσης στο ιδεολογικό της περίβλημα και τους στόχους που υπηρετεί.

Να βοηθήσουν νεολαία και εργατική τάξη με όρους αντίστασης, απειθαρχίας, αντεπίθεσης, να συγκρουστούν με την αντιδραστική ιδεολογία, ν' αποκτήσουν στοιχεία υλιστικής αντίληψης στην κίνηση της Ιστορίας, διαλεκτική κριτική σκέψη. Αυτό άλλωστε συνιστά ανυπακοή».

Τσάμπα εργασία και «ευκαιρίες» κατάρτισης προσφέρουν στους νέους

Οι νέοι που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο συνέδριο που συνδιοργάνωσαν, στο Βουκουρέστι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η ρουμανική κυβέρνηση και στην οποία παραβρέθηκε ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος.

Οι νέοι αυτοί χαρακτηρίζονται με το ακρωνύμιο NEETs, ή ΕΑΕΚ στα ελληνικά, ένας όρος που - όπως υπογράμμισε στην ομιλία του ο Κ. Αβρανιτόπουλος - έχει ενταχθεί στην ευρωπαϊκή πολιτική ατζέντα τα τελευταία χρόνια, «εξαιτίας του δυσανάλογου αντίκτυπου που έχει προκαλέσει η ύφεση στους νέους ανθρώπους. Το ποσοστό των ΝΕΕΤ στην ΕΕ υπολογίζεται περίπου στο 13% της ηλικιακής ομάδας 15 έως 24, ωστόσο στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 17%», σημείωσε, τονίζοντας ότι «το πρόβλημα των ΝΕΕΤ, είναι διαρθρωτικό και μακροχρόνιο και όχι συνέπεια της ύφεσης». Για να καταλήξει ότι λύση είναι «όλοι οι νέοι άνθρωποι να αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις, τα προσόντα και τις ικανότητες που χρειάζονται, προκειμένου να πετύχουν στην αγορά εργασίας».

Αντίστοιχα, η κοινοτική επίτροπος για θέματα εκπαίδευσης, Ανδρ. Βασιλείου, στην ίδια εκδήλωση, δήλωσε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί η «αναντιστοιχία δεξιοτήτων» (δηλαδή να παράγει το εκπαιδευτικό σύστημα το εργατικό δυναμικό-εργαλείο που ζητούν οι επιχειρήσεις). Παρέπεμψε δε για διέξοδο στο πρόγραμμα Erasmus+ που, όπως σημείωσε, «προσφέρει ευκαιρίες για μη τυπική μαθησιακή κινητικότητα, για παράδειγμα, μέσω της ευρωπαϊκής εθελοντικής υπηρεσίας, και με τον τρόπο αυτό θα ενισχύσει την αυτοπεποίθηση των νέων, θα τους βοηθήσει να βρουν το δρόμο τους και, το σημαντικότερο, θα βελτιώσει τις δεξιότητές τους». Ουσιαστικά πρότεινε να εκπαιδευτούν πρώτα στην τζάμπα εργασία - αφού στο Erasmus+ ο εθελοντισμός υποκαθιστά τις θέσεις δουλειάς - για να προετοιμαστούν για την εκμετάλλευση από τα αφεντικά τους.

Οι ισχυρισμοί ότι διέξοδο στην ανεργία των νέων θα δώσει η εκπαίδευση και η τζάμπα απόκτηση εμπειρίας διαψεύδονται από την ίδια την πραγματικότητα, καθώς η ανεργία χτυπά και τους νέους με πτυχία και ειδίκευση αλλά και τους μεγαλύτερους που έχουν ήδη μεγάλη επαγγελματική εμπειρία. Είναι επιχειρήματα που επιστρατεύονται για να σπρώξουν τους νέους σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο κατάρτισης, να αθωώσουν τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής, που γεννά την ανεργία, και το ταξικό σύστημα, που οδηγεί τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών εκτός εκπαίδευσης.

«Πρέπει να δράσουμε άμεσα, διότι διατρέχουμε τον κίνδυνο να χαθεί μια γενιά νέων ανθρώπων που στερούνται ευκαιριών για εργασία και προσωπική ανάπτυξη», σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, εκφράζοντας ουσιαστικά την αγωνία της ΕΕ, η οποία βλέπει τους νέους αυτούς σαν κόστος, σα διαφυγόντα κέρδη. Σαν αναξιοποίητο εργατικό δυναμικό που θα πρέπει να ενταχθεί στην αγορά εργασίας χωρίς δικαιώματα, με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, μισθούς-χαρτζιλίκι, να είναι καταρτισμένο σε εφήμερες δεξιότητες ανάλογα με τις ανάγκες της παραγωγής σε κάθε στιγμή. Ούτε λόγος βέβαια για μόνιμη και σταθερή δουλειά, αλλά εναλλαγή διαστημάτων κατάρτισης, απασχόλησης, ανεργίας...

ΛΑΡΙΣΑ
«Παγώνει» η απέλαση του μετανάστη μαθητή

«

Παγώνει» για τρεις μήνες η απέλαση αλλοδαπού μαθητή του 6ου Εσπερινού ΕΠΑΛ στη Λάρισα. Ο μαθητής ήταν υπό απέλαση γιατί δεν είχε χαρτιά, ενώ βρίσκεται και σπουδάζει χρόνια τώρα στη χώρα μας. Πρόκειται για τον Α. Α., 24 ετών, από την Αλβανία, ο οποίος την περασμένη βδομάδα συνελήφθη σε αστυνομικό έλεγχο για παράνομη διαμονή στη χώρα μας.

Απαράδεκτη χαρακτηρίζει την ενέργεια σε βάρος του αλλοδαπού μαθητή το Εργατικό Κέντρο Λάρισας, σημειώνοντας ότι δείχνει την ταξική σκληρότητα του κράτους, και ζητά: Την απρόσκοπτη συνέχεια των σπουδών του μαθητή μέχρι να τελειώσει το σχολείο και να του παρασχεθούν άμεσα τα απαραίτητα έγγραφα για την παραμονή του. Νομιμοποίηση όλων των μεταναστών που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, ιδιαίτερα αυτών που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχουν οικογένεια και έχουν δημιουργήσει ισχυρούς βιοτικούς δεσμούς με τη χώρα μας και επιθυμούν φυσικά να παραμείνουν. Την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των μεταναστών.

Εξαρτήσεις και πρόληψη

Το παράρτημα του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ) Θρακομακεδόνων του Δήμου Αχαρνών και ο Σύλλογος Γονέων του 7ου Γυμνασίου Αχαρνών, θα πραγματοποιήσουν, σήμερα, στις 6 το απόγευμα εκδήλωση στο χώρο του 7ου Γυμνασίου (Κύπρου και Χειλετζάρη), με θέμα «Εξαρτήσεις-Πρόληψη και εφηβεία» και ομιλητή τον κοινωνιολόγο Παναγιώτη Κατηφέ, Γραμματέα του Κεντρικού Συμβουλίου του ΕΣΥΝ.

24ωρη απεργία σήμερα στα Κέντρα Πρόληψης

Σε 24ωρη απεργία, σήμερα Τετάρτη, προχωρούν οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών. Στις 10 το πρωί θα συγκεντρωθούν στο υπουργείο Εσωτερικών, διεκδικώντας την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης (η οποία έχει λήξει στις 31 Δεκέμβρη και δεν έχει ανανεωθεί), την άμεση καταβολή μισθών στους εργαζομένους 9 Κέντρων που δουλεύουν απλήρωτοι και την καταβολή των οφειλών του υπουργείου Εσωτερικών και των παράνομα μη αποδοθέντων από τον ΟΚΑΝΑ. Οι εργαζόμενοι απαιτούν θεσμική κατοχύρωση των Κέντρων Πρόληψης και των υπηρεσιών τους, χωρίς καταργήσεις, συγχωνεύσεις, ιδιωτικοποιήσεις των υπηρεσιών. Με άμεσες προσλήψεις προσωπικού, ώστε να καλύπτονται πραγματικά οι ανάγκες των κατοίκων της χώρας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ