«Η αξιοπρέπειά μας μπαίνει πάνω από κάθε φόβο μην και ακούσουμε την απειλητική φράση του τύπου: "Δε θα βρείτε ξανά δουλειά στο θέατρο!". Αυτά τα οποία ζήσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της περιοδείας σε όλη την Ελλάδα ήταν εξωφρενικά και απαράδεκτα. Τρέχαμε απλήρωτες από πόλη σε πόλη, μακριά απ' τα σπίτια μας καθημερινώς για σαράντα ημέρες, εργαζόμενες με τον πιο χαμηλό μισθό που μπορεί να υπάρξει: 5.000 ευρώ ή 5.500 ευρώ για πέντε μήνες εργασία, εκ των οποίων τις 3.000 με 3.500 ευρώ, έπρεπε να τις δίνουμε στη διαμονή μας και στη διατροφή μας. Δηλαδή στην ουσία ούτε 400 ευρώ το μήνα καθαρά! Χρήματα, μάλιστα, τα οποία και δεν παίρναμε, αν και η παράσταση, παρά τα όσα υποστηρίζει η παραγωγή στην ανακοίνωσή της, πήγαινε πολύ καλά. Αναγκαζόμαστε να δανείζει η μία την άλλη για να μπορούμε τουλάχιστον να πληρώνουμε με δυσκολία τα ξενοδοχεία μας και τη διατροφή μας.
Στις συνεχείς διαμαρτυρίες μας η παραγωγή, ο κ. Κιρκινέζος και οι εκπρόσωποί του, ή αδιαφορούσαν εντελώς και εξαφανιζόντουσαν ή μας έδιναν 50 ή 100 ευρώ πού και πού... Αυτό που περάσαμε ήταν μία "Οδύσσεια"! Μόλις χθες, κι ενώ εμείς είχαμε κάνει καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας, ο κ. Κιρκινέζος μας έδωσε ένα μέρος της οφειλής του (650 ευρώ!), πιστεύοντας, ίσως, πως έτσι "θα μας κλείσει το στόμα". Ομως, μετά από αυτήν την κίνησή του, πολύ λογικά εγείρονται κάποιες απλές απορίες: Αν είχε χρήματα να μας δώσει, γιατί δε μας τα έδινε τόσο καιρό και μας άφηνε να ζούμε δουλεύοντας σε "συνθήκες γαλέρας"; Γιατί έπρεπε να ματαιώσει τις παραστάσεις για να αρχίσει να μας πληρώνει, δίδοντάς μας έστω και ένα μέρος της οφειλής του;».
Οι 12 ηθοποιοί του Χορού είχαν στείλει εξώδικη διαμαρτυρία την 1η Σεπτέμβρη! «Οι συνθήκες που ζούμε σ' αυτήν τη χώρα», συνεχίζουν στην επιστολή, «είναι γνωστές σε όλους τους χώρους εργασίας (ανυπαρξία συλλογικών συμβάσεων, ανυπαρξία προστασίας των εργαζομένων και αμοιβές ανάλογα με τη διάθεση του κάθε εργοδότη). Το γεγονός ότι στο χώρο του θεάτρου το ποσοστό εύρεσης εργασίας είναι πάρα πολύ μικρό είναι κι αυτό γνωστό. Δεν "κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας"! Η ανασφάλεια που νιώθουμε, καθώς και η αγωνία για μια αξιοπρεπή ζωή είναι φανερή. Αλλά από το να εργαζόμαστε με αμοιβές εξευτελιστικές έως το να ζούμε εξευτελιστικά, επειδή σιωπούμε, απέχει!».
Eurokinissi |
Η Κοσμητεία της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, ύστερα από ειδική σύσκεψη που πραγματοποίησε για τα θέματα που συνδέουν την ανασκαφική έρευνα με τα γνωστικά αντικείμενα της Σχολής, απέστειλε ενημερωτική επιστολή προς την Αικ. Περιστέρη, παραθέτοντας τις δυνατότητες που έχει η Σχολή, για να συνδράμει την έρευνα που πραγματοποιείται στην περιοχή της Αμφίπολης.
Ως κλάδοι που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν συνεργασίες αναφέρονται οι: Συστηματικοί - Ταξινόμοι Χλωρίδας, Συστηματικοί - Ταξινόμοι Πανίδας, Τεχνικές Μοριακών Αναλύσεων, Παλαιοντολογία, Γεωφυσική διασκόπηση, Νεοτεκτονική, στρωματογραφία και παλαιογεωγραφία, Προέλευση αρχαίων τεχνέργων και αντικειμένων, Θέματα Τεχνικής Γεωλογίας (π.χ. ευστάθειες και αντιστηρίξεις), Μικροκλίμα.
Στο μεταξύ, χτες, κατά τη διάρκεια ανασκαφών στην Αμφίπολη βρέθηκαν τρία κομμάτια επιστυλίου, μήκους περίπου 80 εκατ. με 1 μέτρο και ύψους 15 εκατοστών. Τα κομμάτια βρέθηκαν μετά το δεύτερο διαφραγματικό τοίχο, πίσω από τις Καρυάτιδες, μέσα στο χώμα, κατά την αποχωμάτωση του θαλάμου. Τα ανασκαφικά ευρήματα μεταφέρθηκαν, νωρίς χτες το πρωί, για λόγους προστασίας, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αμφιπόλεως και φέρουν ίχνη μπλε και κόκκινου χρώματος. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του υπουργείου Πολιτισμού, στον προθάλαμο υπάρχουν και άλλα επιστύλια που διασώζονται χωρίς φθορές.
Επιπλέον, σχετικά με τις φήμες που κυκλοφόρησαν χτες για επιγραφές που βρέθηκαν, ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κ. Τασούλας, δήλωσε: «Το ΥΠΠΟΑ και μόνον ενημερώνει τακτικά για την πορεία των ανασκαφικών εργασιών στο λόφο Καστά από την ΚΗ' Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Εγκαιρα και υπεύθυνα πληροφορούμε για κάθε εύρημα που βρίσκεται και για την κατάστασή του. Ενημερώνουμε για ό,τι βρίσκουμε. Δεν γίνεται να ενημερώνουμε και για ό,τι δεν βρίσκουμε!».
Σήμερα Πέμπτη 11 / 9, στις 20:00 προβάλλεται το ντοκιμαντέρ του Πατρίσιο Γκουσμάν «Σαλβαδόρ Αλιέντε» (2004) και στις 22:00 το «Βρέχει Πάνω απ' το Σαντιάγο» (1976) του Χέλβιο Σότο. Παρασκευή 12 / 9: Στις 20:00 «Υπόθεση Πινοσέτ» (2001), ντοκιμαντέρ του Π. Γκουσμάν. Στις 22:00 «Ξεχασμένη Μνήμη» (2006), ντοκιμαντέρ του Νιλς Αταλάχ. Και στις 22:30 «Ο Πόλεμος με τις Μούμιες» (2004), ανατολικογερμανικό ντοκιμαντέρ των Χαϊνόφσκι και Σόιμαν. Σάββατο 13 / 9: 20:00: «Ματσούκα» (2004) του Αντρές Γουντ. 22:00: «Ο Αγνοούμενος» (1982) του Κώστα Γαβρά. Κυριακή 14 / 9: 20:00: «Η Μάχη της Χιλής: Μέρος 1ο, Η Εξέγερση της Μπουρζουαζίας» (1975), ντοκιμαντέρ του Πατρίσιο Γκουσμάν. 22:00: «Πουθενά» (2002) του Λουίς Σεπουλβέδα. Δευτέρα 15 / 9: 20:00: «Η Μάχη της Χιλής: Μέρος 2ο, Το Πραξικόπημα» (1977), ντοκιμαντέρ του Πατρίσιο Γκουσμάν. Στις 21:45: «Ψαλμός 18» (1974), ανατολικογερμανικό ντοκιμαντέρ των Χαϊνόφσκι και Σόιμαν. 22:00: «Νύχτα Πάνω απ' τη Χιλή» (1977) των Σεμπαστιάν Αλαρκόν και Αλεξάντρ Κοζάρεφ. Τρίτη 16 / 9: 20:00: «Η Μάχη της Χιλής Μέρος 3ο, Η λαϊκή Εξουσία» (1979), ντοκιμαντέρ του Πατρίσιο Γκουσμάν. 21:45: «Γλυκιά Πατρίδα» (1987) του Μιχάλη Κακογιάννη. Τετάρτη 17 / 9: 20:00: «Μέχρι πότε;» (1985), ντοκιμαντέρ του Ντέιβιντ Μπράντμπουρι. 21:15: «Οι Νεκροί δε Σιωπούν» (1978), ανατολικογερμανικό ντοκιμαντέρ των Χαϊνόφσκι και Σόιμαν. Και τέλος, 22:30: «Αλύγιστος στη Φωτιά» (1978), ανατολικογερμανικό ντοκιμαντέρ των Χαϊνόφσκι και Σόιμαν.
Σκοπός της θαλάσσιας γεωλογικής - γεωφυσικής έρευνας ήταν να χαρτογραφηθούν με λεπτομέρεια ο βυθός και τα ιζήματα της θαλάσσιας περιοχής του Ανατολικού Αργολικού Κόλπου, ώστε να γίνει αναπαράσταση της περιοχής σε διάφορες χρονικές περιόδους του παρελθόντος, όταν η στάθμη της θάλασσας ήταν χαμηλότερα από τη σημερινή μέχρι και τα 120 - 125 μέτρα και να εντοπιστούν στο βυθό πιθανά στοιχεία - μαρτυρίες της παρουσίας προϊστορικών ανθρώπων στην ευρύτερη περιοχή του Σπηλαίου Φράχθι στον Ανατολικό Αργολικό Κόλπο.
Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την πρώτη επεξεργασία κι ερμηνεία των θαλάσσιων γεωλογικών - γεωφυσικών δεδομένων περιλαμβάνουν: