ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Νοέμβρη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αντάμα ποινικοποίηση των αγώνων και αντεργατική επίθεση

Διώκουν ναυτεργάτες γιατί απήργησαν!

Στις 20 Φλεβάρη του 2013, στα πλαίσια της πανελλαδικής απεργίας έγινε μεγάλη διαδήλωση στο λιμάνι του Πειραιά ενάντια στην ποινικοποίηση του αγώνα των ναυτεργατών.
Στις 20 Φλεβάρη του 2013, στα πλαίσια της πανελλαδικής απεργίας έγινε μεγάλη διαδήλωση στο λιμάνι του Πειραιά ενάντια στην ποινικοποίηση του αγώνα των ναυτεργατών.
Μία ακόμα δικαστική δίωξη σε βάρος ναυτεργατών εξελίσσεται αυτές τις μέρες, στο πλαίσιο της βιομηχανίας ποινικοποίησης των αγώνων, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση, συνεπικουρούμενη από τις επιστημονικοφανείς εκθέσεις οργανισμών του κεφαλαίου, δηλώνει έτοιμη να εντείνει την επίθεση για το παραπέρα τσάκισμα των δικαιωμάτων του κλάδου.

Πριν λίγες μέρες, οι 48 ναυτεργάτες του Ε/Γ-Ο/Γ «SUPERFERRY II» κλήθηκαν να απολογηθούν στο Β' Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά το Φλεβάρη του 2015, γιατί συμμετείχαν στην πανελλαδική - πανεργατική απεργία στις 20 Φλεβάρη του 2013 και ενώ τους είχαν επιδοθεί φύλλα επίταξης. Υπενθυμίζεται ότι πριν την πανελλαδική απεργία το σύνολο των ναυτεργατών είχαν πραγματοποιήσει πολυήμερη απεργία ενάντια σε νομοσχέδιο που συνέθλιβε τα δικαιώματά τους. Για να τους αντιμετωπίσει η κυβέρνηση προχώρησε στην επιστράτευσή τους.

Καθόλου τυχαίο δεν πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι, ταυτόχρονα με τη δίωξη, παρουσιάστηκε την περασμένη Τρίτη Εκθεση του ΙΟΒΕ για την ενίσχυση των εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα. Στην εκδήλωση μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, εξαγγέλλοντας την κατάργηση του ΠΔ 1973/74, που αφορά τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

Απαντάμε με απεργιακό αγώνα

Με κοινή ανακοίνωση τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Πανελλήνια Επαγγελματική Ενωση Μαγείρων Ε.Ν. (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ/ΝΑΤ) καταγγέλλουν τις «μεθόδους βίας και τρομοκρατίας των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, σε βάρος των 48 ναυτεργατών του Ε/Γ-Ο/Γ "SURERFERRY II"». Σημειώνουν ότι ψευδώς αναφέρεται στην κλήτευση ότι το πλοίο ήταν στον Πειραιά, ενώ ήταν στην Ραφήνα. Και υπενθυμίζεται ότι «με απόφαση της ΓΣΣΕ, της ΠΝΟ, απεργούσαν το σύνολο των πλοίων στην Ελλάδα, γιατί η απεργία στις 20/2/2013 ήταν Πανελλαδική - Πανεργατική».

Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, το συνδικαλιστικό κίνημα στο σύνολο του να καταδικάσει και να απαντήσει σε αυτές τις μεθόδους της βίας, της τρομοκρατίας σε βάρος των εργαζομένων με οργάνωση - ενότητα - αγώνα, σημειώνοντας ότι «στις 27 Νοέμβρη απαντάμε με απεργιακό αγώνα και στις 26/2/2015 τη μέρα εκδίκασης θα μας βρουν μπροστά τους».

Διώκουν τη συλλογική δράση

«Φορέα συλλογικής επιθετικότητας» (!) αποκαλεί ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης όσους συλλογικά δρουν με στόχο την ανακούφιση του λαού και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του.

Στη συγκεκριμένα περίπτωση, καλεί τον Δήμο Κουμπούρη, στέλεχος του ΠΑΜΕ, να δικαστεί στις 15 Δεκέμβρη 2014 γιατί το Μάρτη του 2010 στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης -κατά τον ισχυρισμό του εισαγγελέα- «έπεισε άλλους, τα στοιχεία των οποίων δε διακριβώθηκαν, να συγκροτήσουν φορέα συλλογικής επιθετικότητας ως σωματική και ψυχική υποστήριξη του πλήθους και να εισβάλλουν με ενωμένες δυνάμεις σε ξένα ακίνητα κτήματα και δη στα διόδια Μαλγάρων, χορηγώντας χωρίς δικαίωμα την εξουσία χρήσης και ακώλυτης εισόδου σ' αυτά σε διερχόμενους οδηγούς χωρίς την καταβολή διοδίων».

Αφήνουμε στην άκρη το γεγονός ότι ο Δήμος Κουμπούρης δεν παρευρίσκονταν καν σε αυτήν την κινητοποίηση (η κλήτευσή του έγινε στο σωρό, καθώς η αστυνομία έψαξε να βρει ένα όνομα που να μπορεί να το χαρακτηρίσει «εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ»), για να σημειώσουμε ότι δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο πως η εισαγγελική κλήση σε λίγες λέξεις εκφράζει με το δικό της τρόπο την ταξική πάλη. Μια περιουσία -οι δρόμοι- που φτιάχνεται μέσα από τη φορολογία -με τον ένα ή τον άλλο τρόπο- των λαϊκών εισοδημάτων ο εισαγγελέας τη βαφτίζει «ξένο ακίνητο»! Παράλληλα, είναι προφανές ότι η μόνη εξουσία που αναγνωρίζει είναι η κρατική εξουσία που δρα σε όφελος των μονοπωλίων, η οποία παραχωρεί με το έτσι θέλω τη λαϊκή περιουσία στους κεφαλαιοκράτες για να επιβάλλουν άγρια χαράτσια με τη μορφή διοδίων.

Οι αξιώσεις των εφοπλιστών

Η δίωξη των ναυτεργατών επειδή έκαναν απεργία δεν είναι άσχετη με τις άμεσες επιδιώξεις των εφοπλιστών. Η επέκταση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και στα πλοία της ακτοπλοΐας με ό,τι σημαίνει αυτό για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, η ενίσχυση των επιδοτήσεων, δηλαδή το «ζεστό χρήμα» που καταβάλλεται στους εφοπλιστές με την προκλητική «πατέντα» των άγονων γραμμών, η αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού δικτύου σε βάρος των μικρότερων νησιών που απειλούνται με πλήρη εγκατάλειψη, είναι ορισμένα από τα μέτρα που προετοιμάζονται από τα κυβερνητικά επιτελεία για την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που δραστηριοποιείται στην ακτοπλοΐα και τα οποία αποτυπώνονται ανάγλυφα σε έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Με την έκθεση επιδιώκεται να δοθεί στα φιλοεφοπλιστικά μέτρα και το ανάλογο «περιτύλιγμα», ώστε να «πλασαριστούν» ως αναγκαία.

Ετσι περιέχεται στην έκθεση η εκτίμηση ότι «η συνολική συνεισφορά της εγχώριας ακτοπλοΐας σε όρους ΑΕΠ υπολογίζεται σε 11,8 δισ. ευρώ ή 6,5% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας» για το 2013. Ενώ, σε όρους απασχόλησης, η σχετική επίδραση διαμορφώνεται «σε 260 χιλ. θέσεις εργασίας (ή 7,2% της συνολικής απασχόλησης), μέγεθος το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο ήμισυ της απασχόλησης στις νησιωτικές περιφέρειες». Πέρα από το γεγονός ότι τα νούμερα αυτά είναι αποτέλεσμα αλχημείας, καθώς χρεώνουν στην ακτοπλοΐα αποτελέσματα άλλων οικονομικών τομέων (ξενοδοχείων, εστίασης, τροφίμων και ποτών, τραπεζών και εμπορίου που υπάρχουν στα νησιά!) αυτά αναφέρονται, προκειμένου να ενισχυθεί η θεωρία ότι αν ληφθούν τα μέτρα που προετοιμάζονται, τα μεγέθη αυτά θα πολλαπλασιαστούν.

Η πραγματική «συνεισφορά» των ακτοπλόων εφοπλιστών, για την οποία δεν αναφέρεται λέξη στην έκθεση, είναι ότι δεν πληρώνουν δεκάρα τσακιστή για φόρους. Ακόμα και τα καύσιμα για τα καράβια τους είναι αφορολόγητα. Αντίθετα, εισπράττουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ καθαρό, ζεστό χρήμα από τις επιδοτήσεις. Στο όνομα της κερδοφορίας τους, έχουν αποδεκατίσει τον ακτοπλοϊκό στόλο με αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται άλλωστε και στην έκθεση, το 2013 να είχαν δρομολογημένα μόλις 57 πλοία από 97 το 2010, έχουν ήδη προχωρήσει στη δραστική μείωση των οργανικών θέσεων (αριθμός πληρώματος ανά ειδικότητα) των πλοίων και έχουν επιβάλει την απλήρωτη δουλειά σε βάρος των ναυτεργατών. Στη ΝΕΛ, για παράδειγμα, οι ναυτεργάτες είναι πάνω από 6 μήνες απλήρωτοι!

Ειδικά για τις επιδοτήσεις, αξίζει να αναφερθεί ότι για τη δρομολογιακή περίοδο 1/11/2013 έως 31/10/2014, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το ποσό που είχε καθοριστεί αρχικά για 25 «άγονες γραμμές» ήταν στο σύνολο 416.645,9 ευρώ το δρομολόγιο!

Η έκθεση αναφέρει στοιχεία για τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, ενώ πρόκειται για εταιρείες που ανήκουν σε μεγάλους ομίλους που «σφύζουν» από κερδοφορία, όπως για παράδειγμα η ΑΝΕΚ, που ανήκει στον «Ομιλο Βαρδινογιάννη», ο οποίος διαθέτει από διυλιστήρια μέχρι τράπεζες και φτάνει στο διά ταύτα: «Η προσαρμογή του κλάδου στα νέα δεδομένα απαιτεί συνεχείς προσπάθειες περιορισμού του κόστους εκμετάλλευσης» και προσθέτει «με δεδομένο ότι το κόστος των καυσίμων καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό εξωγενώς, η μείωση του κόστους λειτουργίας μπορεί να επιτευχθεί με μείωση του κόστους επανδρώσεως, π.χ. επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, συνθέσεις πληρωμάτων που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πλοίων»! Δηλαδή, η οργανική σύνθεση θα αποτελείται από ένα μικρό αριθμό ναυτεργατών ασφαλισμένων ενώ οι λοιπές ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται από ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους, όπως ακριβώς συμβαίνει στα ποντοπόρα πλοία.

Τα μέτρα αυτά θα έχουν δραματικές επιπτώσεις σε βάρος των νησιωτών, αφού προτείνεται η πλήρης κατάργηση της υποχρεωτικής δρομολόγησης των πλοίων, ενώ σε ό,τι αφορά το ακτοπλοϊκό δίκτυο προτείνονται τα νησιά - κόμβοι που σημαίνει ότι τα μικρότερα νησιά γύρω από αυτά θα καλύπτονται όπως αναφέρει «με υδροπλάνα» και μικρότερα πλοία που σημαίνει καΐκια.


Α.Ζ.

ΕΛΕΥΣΙΝΑ
Συγκέντρωση για την Υγεία

Συγκέντρωση για την Υγεία διοργανώνουν το Σάββατο, 15 Νοέμβρη, στην Πλατεία Λαού στην Ελευσίνα στις 11 π.μ. το Σωματείο Εργαζομένων στο Θριάσιο Νοσοκομείο, το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Δυτικής Αττικής, τα Σωματεία Συνταξιούχων ΙΚΑ Ελευσίνας και Ασπροπύργου, η τοπική ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το Παράρτημα Θριασίου «Η ΜΑΣΙΝΑ» του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής.

ΚΚΕ
Να σταματήσει αυτή η δίωξη

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Με αφορμή την προκλητική δίωξη των απεργών ναυτεργατών, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του σημειώνει:

«Το ΚΚΕ καταγγέλλει τη νέα προκλητική δίωξη σε βάρος των ναυτεργατών, όπου ολόκληρο το πλήρωμα του πλοίου "SUPERFERRY II" δικάζεται γιατί πήρε μέρος σε απεργία που αποφασίστηκε από τη ΓΣΕΕ και την ΠΝΟ. Η κλήση σε δίκη από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά γίνεται με το πρόσχημα ότι οι ναυτεργάτες ήταν επιστρατευμένοι. Δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο, τα τελευταία χρόνια, δίωξης με βάση την πολιτική επιστράτευση, του συνόλου των μελών ενός πληρώματος, ώστε να δικαστεί με αυτές τις βαριές κατηγορίες.

Η προκλητική αυτή δίωξη αποτελεί μια ακόμα απόδειξη της ολόπλευρης στήριξης του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Δίπλα στις προκλητικές φοροαπαλλαγές και άλλες παροχές, θέλουν τους ναυτεργάτες χειροπόδαρα δεμένους.

Οι ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι έχουν καθήκον να αντισταθούν στην ποινικοποίηση του αγώνα τους, που είναι μέρος του συνολικού πολέμου για την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και των συνδικαλιστικών τους ελευθεριών.

Το ΚΚΕ καλεί την εργατική τάξη να καταδικάσει τον κλιμακούμενο αυταρχισμό της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, να απαιτήσει να σταματήσει αυτή η δίωξη».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ