Στο κείμενο αυτό, μεταξύ άλλων, οι ηθοποιοί αναφέρουν:
«Εδώ και τέσσερα χρόνια ζούμε την ταπεινωτική πραγματικότητα του να μη γνωρίζουμε πότε και αν θα πληρωθούμε, ενώ εργαζόμαστε με συνέπεια - εργασία βάσει 5μηνης ή 8μηνης σύμβασης. Οι καθυστερήσεις στη μισθοδοσία είναι συχνό και επαναλαμβανόμενο φαινόμενο και αυτό έχει τη ρίζα του στη συνεχόμενη απαξίωση του ιστορικού αυτού θεάτρου από την πολιτεία. Το θέατρο βαρύνεται από χρέη που δεν του αναλογούν, όπως αυτό της Οπερας Θεσσαλονίκης (1.200.000 ευρώ), καθώς και από τις οικονομικές υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντί του (επιστροφή ΦΠΑ 1.000.000 ευρώ, Δήμος Θεσσαλονίκης 700.000 ευρώ)».
«Επίσης, δεν έχουν καταλογιστεί ποτέ ευθύνες για κακοδιαχείριση προηγούμενων διορισμένων διευθύνσεων. Και όλα αυτά τη στιγμή που η κρατική επιχορήγηση προς το ΚΘΒΕ έχει περικοπεί κατά 40%, γεγονός που καθιστά σχεδόν αδύνατη την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Στη διάρκεια αυτών των τεσσάρων ετών το θέατρο έχει δεχτεί κατ' επανάληψη τις διαβεβαιώσεις της πολιτείας για την επίλυση των χρόνιων αυτών προβλημάτων. Οπως γίνεται αντιληπτό, τα προβλήματα του θεάτρου δεν οφείλονται στους εργαζόμενους και στους μισθούς τους. Θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους αυτοί που τα δημιούργησαν και τα συντηρούν. Οι ηθοποιοί και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών δεν έχουν να απολογηθούν για κανένα δίκαιο αίτημά τους».
«Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες της καλλιτεχνικής διεύθυνσης για την επίλυση των προβλημάτων του οργανισμού. Στην ίδια κατεύθυνση, το σύνολο των εργαζομένων, ηθοποιοί και Σωματείο Πάσης Φύσεως, ξεκίνησαν κινητοποιήσεις με τη στήριξη του ΣΕΗ και την συμπαράσταση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης. Αφορμή των κινητοποιήσεων ήταν η όχι ενός μήνα καθυστέρηση στη μισθοδοσία, αλλά τριών δεκαπενθημέρων και εξαιρεσίμων ενός ολόκληρου χρόνου, καθώς και η δηλωμένη αβεβαιότητα σε σχέση με την απουσία ορίζοντα ως προς τα οικονομικά του οργανισμού. Με τις συντονισμένες προσπάθειες της καλλιτεχνικής διεύθυνσης και του σώματος των ηθοποιών επετεύχθη η εκταμίευση έκτακτης επιχορήγησης ύψους 650.000 ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών, ποσό το οποίο καλύπτει μέρος των οφειλόμενων δεδουλευμένων, αλλά δεν λύνει το πρόβλημα παρά το μετακυλίει στο άμεσο μέλλον. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, αδιαφορεί στις εκκλήσεις μας για συνάντηση με τον Υπουργό».
Το Σάββατο 3 Γενάρη, στις 10.30 το βράδυ, η Μαρία Κώτη παρέα με τον Μιχάλη Νικόπουλο (λαούτο, μπουζούκι, μαντολίνο, φωνή) και τον Δημήτρη Ζαχαριουδάκη (κιθάρα, φωνή) προσφέρουν ένα πολύχρωμο, μεσογειακό μουσικό μωσαϊκό με αγαπημένα ακούσματα και τραγουδαφηγήσεις από Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία και δυτική Μεσόγειο... Τέλος, η βραδιά της Κυριακής 4 Γενάρη αφιερώνεται, από τις 9.30 το βράδυ, στο φλαμένκο του καιρού μας (Νuestro Τiempo Flamenco) με τους συνήθεις ύποπτους του είδους στην Ελλάδα. Την Μαρίζα Ρίζου και την Φανή Δεμέστιχα στο χορό, τον Σπύρο Καρβέλα στην κιθάρα, την Γιώτα Μπάρον και την Δανάη Ταταλιά στο τραγούδι. «Γκεστ» στην εκδήλωση η Δανάη Βασιλοπούλου - Πάλμας, η Αλκηστις Τριανταφυλλίδου - Καγιόν και ο Γιάννης Παπαγιαννούλης. Το εισιτήριο για κάθε παράσταση ανέρχεται στα 2 ευρώ.
Με σημείο εκκίνησης την όπερα και την οπερέτα και επιλεγμένους σταθμούς τη μουσική δωματίου και τα μικρά σύνολα, η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζει και φέτος τον κύκλο εκδηλώσεων Απογεύματα στο φουαγέ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει συναυλίες υψηλού επιπέδου.
Κάθε μήνα, πραγματοποιούνται δύο συναυλίες, την πρώτη και την τελευταία Κυριακή του μηνός, στις 6 το απόγευμα, στο γνώριμο φουαγέ του Θεάτρου Ολύμπια (Ακαδημίας 59 - 61), με γενική είσοδο 5 ευρώ. Την Κυριακή 11 Γενάρη, δύο σπουδαίοι σολίστ με διεθνή αναγνώριση, ο Σπύρος Κοντός στο όμποε και η Λητώ Θώμου στο πιάνο παρουσιάζουν σημαντικά έργα του 20ού αιώνα, της περιόδου 1935 - 1939. Η «Σονάτα» (1938) του Γερμανού Πάουλ Χίντεμιτ (Γερμανία), αντικατοπτρίζει την εσωτερίκευση και την τεχνική απάθεια. Η «Σουίτα» (1939) του εβραϊκής καταγωγής Τσέχου Πάβελ Χάας που πέθανε στο Αουσβιτς το 1944, είναι μια ευφυής διαμαρτυρία για την προσάρτηση της Τσεχοσλοβακίας.
Το «Temporal Variations» (1936) του Βρετανού Μπέντζαμιν Μπρίτεν καταγράφει την αγωνία του συνθέτη για τον ισπανικό εμφύλιο και το «Νανούρισμα» του Δημήτρη Δραγατάκη (1914 - 2001). Τα παραπάνω έργα, υψηλών μουσικών και δεξιοτεχνικών αξιώσεων, συνδέονται μεταξύ τους ως «στοιχειωμένα τεκμήρια» μουσικών ατραπών, μιας ολοένα και πιο ζοφερής περιόδου πολιτικών και πολιτιστικών εντάσεων που οδηγεί κατευθείαν στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Εως τις 18 Γενάρη ο Γιώργος Κιμούλης παρουσιάζει το έργο του Χάρολντ Πίντερ «Party Time», κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη στο Θέατρο Από Μηχανής στην Αθήνα και κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη. Είναι μία παράσταση, που βασίζεται στα πολιτικά έργα του Πίντερ «Party Time», «Mountain language», «One for the road» και «The new world order». Το θέμα αυτής της παράστασης είναι η πολιτική απάθεια ως προϊόν της συστημικής βίας και της κρατικής τρομοκράτησης. Η σκηνοθεσία και η διαμόρφωση του χώρου είναι του Γιώργου Κιμούλη, οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη και η διεύθυνση της Τόνιας Αρβανίτη. Παίζουν: Αναστασία Κατσιναβάκη, Γιώργος Κιμούλης, Γιάννης Κοτσαρίνης, Ντέπυ Μαλλιαρού, Ισιδώρα Μπουζιούρη, Ελπίδα Μπραουδάκη, Αρετή Ντάλιου, Στάθης Παναγιωτίδης, Βασίλης Πουλάκος, Γιώργος Στριφτάρης, Χρήστος Συριώτης, Ειρήνη Τσάβα.