ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Μάη 2015
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Να δοθεί οργανική θέση σε όλους τους εκπαιδευτικούς

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών

Από την πρόσφατη κινητοποίηση για το ζήτημα των μετατάξεων
Από την πρόσφατη κινητοποίηση για το ζήτημα των μετατάξεων
Να αποδοθεί οργανική θέση σε όλους τους εκπαιδευτικούς και να δοθεί λύση στο ζήτημα των μετατάξεων σύμφωνα με τις προτάσεις των συνδικαλιστικών ενώσεων εκπαιδευτικών ζητά το ΚΚΕ, με Ερώτησή του στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας.

Η Ερώτηση των βουλευτών Χρ. Κατσώτη, Σ. Βαρδαλή, Λ. Κανέλλη, Στ. Τάσσου και Μαν. Συντυχάκη αναφέρεται στην πρόταση που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας για ανάκληση όλων των μετατάξεων που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 2013, σημειώνοντας πως αν κάτι τέτοιο εφαρμοστεί, τινάζει στον αέρα τον οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών, που τα τελευταία δύο χρόνια εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το υπουργείο Παιδείας, όπως ανακοινώθηκε στην αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν βάσει του ν. 4172/2013, σχεδιάζει να προωθήσει ρύθμιση για να ανακληθούν όλες οι μετατάξεις που έγιναν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 2013.

Στην Ερώτηση του ΚΚΕ τονίζονται τα εξής:

«Παρά την προσπάθεια του υπουργείου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις (βλέπε δελτίο Τύπου ΥΠΟΠΑΙΔ, 18 - 5 - 2015), οι απαντήσεις που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός στους εκπαιδευτικούς, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησής τους (19/5/2015), μόνο ανησυχία προκαλούν.

Συγκεκριμένα, δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια ρύθμιση - λαιμητόμο. Την ίδια ώρα, στο δίκαιο αίτημα των εκπαιδευτικών για απόδοση οργανικής θέσης απάντησε ότι "διερευνάται η δυνατότητα σύστασής τους, αν και εφόσον το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαβεβαιώσει πως δεν θα υπάρχει κόστος και αν συμφωνήσει η κυβέρνηση".

Η κυβέρνηση, δηλαδή, κινείται στη γνωστή γραμμή των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών και, αντί για μόνιμους, μαζικούς διορισμούς, προωθεί την κινητικότητα των εκπαιδευτικών και το χτύπημα της οργανικής θέσης, δηλαδή της μονιμότητας.

Το πρόβλημα της μη ικανοποίησης χιλιάδων δίκαιων αιτημάτων για μετάθεση - απόσπαση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν, πριν τις μετατάξεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν προέκυψε αποκλειστικά από τις μετατάξεις του 2013. Οξύνθηκε ασφαλώς δραματικά και απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς να στέκεται αδιάφορα. Ωστόσο, έχει βαθύτερα αίτια.

Και αυτά βρίσκονται στην αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια (συμπτύξεις, συγχωνεύσεις χιλιάδων σχολείων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δημιουργία πολυπληθών τμημάτων κ.ά.) και που συνεχίζει και σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Ολα αυτά οδηγούν σε υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας για τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και σε χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Σήμερα, υπάρχουν χιλιάδες κενά στους εκπαιδευτικούς αυτών των ειδικοτήτων (π.χ. μόνο 514 στο ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας), που δεν δίνονται ωστόσο σαν οργανικά, καλύπτονται με χιλιάδες αναπληρωτές και όχι με μαζικούς, μόνιμους διορισμούς.

Λύση στο ζήτημα των μετατάξεων υπάρχει και έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών.

Για τους εκπαιδευτικούς στις ειδικότητες Γερμανικών, Γαλλικών, Καλλιτεχνικών, Θεατρική Αγωγής και Πληροφορικής, που δεν προϋπήρχαν στην ΠΕ, να συσταθούν και να τους αποδοθούν τώρα οργανικές θέσεις. Για τις προϋπάρχουσες στην ΠΕ ειδικότητες (ΠΕ06 Αγγλικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ16 Μουσικής) να πάρουν μετάθεση αναδρομικά και όσοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είχαν κάνει αίτηση το 2013 και το 2014 και είχαν περισσότερα μόρια από τον τελευταίο εκπαιδευτικοί που πήρε μετάταξη (πάντα για την ίδια μεταθετική περιοχή)».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από την κυβέρνηση μέτρα για την απόδοση οργανικής θέσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς και λύση στο ζήτημα των μετατάξεων, όπως έχει προταθεί από συνδικαλιστικές ενώσεις εκπαιδευτικών. Επίσης, ρωτούν πότε σκοπεύει το υπουργείο να ολοκληρώσει τη διαδικασία των συγκεκριμένων μετατάξεων, για να προχωρήσουν στη συνέχεια οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις), ώστε και οι εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν έγκαιρα πού θα βρίσκονται του χρόνου, αλλά και τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά.

Στα όρια της λειτουργίας τους βρίσκονται τα σχολεία της Θεσσαλονίκης

Καμία δέσμευση από την πλευρά της κυβέρνησης στη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε το ΚΚΕ

«Από το πώς θα πάνε οι διαπραγματεύσεις» της κυβέρνησης με τους δανειστές «εξαρτάται» και τι «θα γίνει με τα σχολεία» (!) ήταν η απάντηση που έδωσε, χτες, από το βήμα της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τ. Κουράκης, στην Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Τάσος Βαρδαλής, η οποία αφορούσε την ανάγκη να δοθεί τώρα έκτακτη χρηματική επιχορήγηση, για να καλυφθούν οι άμεσες ανάγκες των σχολείων της Θεσσαλονίκης, των οποίων η λειτουργία βρίσκεται σε οριακό σημείο.

Η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού, που επί της ουσίας σημαίνει ότι στα σχολεία της Θεσσαλονίκης δε θα δοθεί «δεκάρα τσακιστή», είναι ενταγμένη στους γνωστούς προπαγανδιστικούς ελιγμούς της κυβέρνησης, προκειμένου να καλλιεργήσει τη λογική της αναμονής στους εργαζόμενους. Μάλιστα, πρόσθεσε, εντείνοντας την πρόκληση, πως: «Πρέπει να ξέρετε ότι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας βάζει στο τραπέζι και το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του χρέους, με την ταυτόχρονη ύπαρξη ενός αναπτυξιακού πακέτου. Χωρίς αυτό δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε τους αναγκαίους πόρους για την Παιδεία, για την Υγεία, για την Κοινωνική Πρόνοια, για την Ασφάλιση και τα υπόλοιπα», ανάγοντας τη συμφωνία με τους δανειστές, η οποία αφορά την ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων, σε εθνική υπόθεση!

Ο Τ. Κουράκης απάντησε αυτά, όταν, όπως ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «το φυσικό αέριο έχει να πληρωθεί από τον προηγούμενο χρόνο. Υπάρχουν απλήρωτοι λογαριασμοί τηλεφώνου, νερού, ειδών καθαριότητας, χαρτικών και άλλων. Οι προμηθευτές είναι απλήρωτοι και αρνούνται να προμηθεύσουν με νέα υλικά τα σχολεία». Δεν υπάρχουν κόλλες Α4, είναι χαλασμένα τα φωτοτυπικά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επισήμανε ότι τα όσα ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός έχουν στόχο να καλύψουν ότι αιτία είναι η υποχρηματοδότηση της Παιδείας, πολιτική που έχει τη σφραγίδα της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να ενισχύονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι, πολιτική που ακολουθεί και η νέα κυβέρνηση. Ευθύνες, επισήμανε, έχει και η δημοτική αρχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, που συναινεί σε αυτή την κατάσταση, προσθέτοντας ότι όχι μόνο έχουν δοθεί μόνο δύο δόσεις από την κρατική επιχορήγηση, αλλά από αυτά, «ο Δήμος παρακράτησε περίπου 260.000 ευρώ, γιατί του είχαν παρακρατηθεί για την πληρωμή του ρεύματος του 2014, από τον Αύγουστο ως το Δεκέμβρη»!

Κάλεσε σε αγωνιστική συστράτευση την εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία, διεκδικώντας «άμεση χρηματοδότηση για να καλυφθούν οι ανάγκες στα σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης και γενικότερα για αποκλειστικά, ενιαία, δημόσια και δωρεάν αναβαθμισμένη εκπαίδευση για όλα τα παιδιά».

Σύσκεψη στην Πρέβεζα

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Πρέβεζας διοργανώνει σύσκεψη με εκπαιδευτικούς από μετάταξη, προκειμένου να συζητήσουν για τις εξελίξεις στις μετατάξεις και να οργανώσουν την πάλη τους απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης. Η σύσκεψη θα γίνει την Κυριακή 24 Μάη, στο Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας, στις 8.00 μ.μ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Από σήμερα με μαθήματα κατεύθυνσης

Σε μαθήματα κατεύθυνσης εξετάζονται από το πρωί οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια και την ομάδα Β' των ΕΠΑΛ. Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης εξετάζονται στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, της θετικής κατεύθυνσης στη Βιολογία και της τεχνολογικής κατεύθυνσης στα μαθήματα Χημεία - Βιοχημεία (για τον κύκλο Τεχνολογίας και Παραγωγής) και στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (για τον κύκλο Πληροφορικής και Υπηρεσιών).

Χτες, οι υποψήφιοι της ομάδας Α' των ΕΠΑΛ εξετάστηκαν στο μάθημα Μαθηματικά 1, ενώ από την Τετάρτη 3 Ιούνη, θα ξεκινήσουν οι εξετάσεις στα μαθήματα ειδικότητας των ΕΠΑΛ.

Το υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει πως μετά τις 15 Ιούνη, οι υποψήφιοι θα προσέλθουν στα Λύκειά τους, για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), ώστε να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.

Στην ίδια ημερομηνία καλούνται να κάνουν την αντίστοιχη διαδικασία και όσοι διεκδικήσουν το 10% των θέσεων χωρίς νέα εξέταση. Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα για το 10% των θέσεων έχουν όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ τα έτη 2013 ή 2014, διεκδικώντας το αντίστοιχο ποσοστό θέσεων (40% για το 2013 και 60% για το 2014).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ