ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Οχτώβρη 2015
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Νέος κρίκος της επίθεσης διαρκείας κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Σε ανακοίνωσή του για το νέο κυβερνητικό πολυνομοσχέδιο, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Το νέο κυβερνητικό πολυνομοσχέδιο είναι ένας νέος κρίκος της επίθεσης διαρκείας κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου, η οποία κλιμακώνεται απέναντι στα λαϊκά στρώματα. Ερχεται να συμπληρώσει τα δύο προηγούμενα μνημόνια και το πρόσφατο 3ο μνημόνιο, ενώ θα ακολουθήσουν νέες αντιλαϊκές ρυθμίσεις το επόμενο διάστημα.

Η επίθεση απέναντι στους μισθωτούς, τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες, στοχοποιεί ιδιαίτερα όλους όσοι δε βρίσκονται σε κατάσταση ακραίας φτώχειας, όλους όσους μπορεί να στύψει περαιτέρω η κυβερνητική επίθεση. Χαρακτηρίζονται "προνομιούχοι" οι συνταξιούχοι των 1.000 ευρώ που θα υποστούν νέες περικοπές, οι εργαζόμενοι που συμπληρώνουν τα εισοδήματά τους με ενοίκια, οι αυτοαπασχολούμενοι, που αποτελούν το μόνιμο στόχο κάθε προσπάθειας "καταπολέμησης της φοροδιαφυγής".

Η νέα κυβερνητική επίθεση περιλαμβάνει δραστικές αυξήσεις στα όρια συνταξιοδότησης, οδηγώντας με ταχύ ρυθμό στην αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης πάνω απ' το 67ο έτος, στην ίδια πορεία που ακολουθείται σ' όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ. Παράλληλα, με το πολυνομοσχέδιο, η κυβέρνηση δρομολογεί τη δραστική περικοπή, που μπορεί να ξεπερνά και το 20%, των "πλούσιων" συντάξεων πάνω από τα 1.000 ευρώ.

Το νομοσχέδιο συνεχίζει την προκλητική στήριξη στο μεγάλο κεφάλαιο, περιλαμβάνοντας διατάξεις απαλλαγής του από εισφορές προς τους δήμους, ενώ την ίδια στιγμή κλιμακώνει τη φοροεπιδρομή στο λαό. Ο ΕΝΦΙΑ μονιμοποιείται και διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του, χτυπώντας ακόμα περισσότερο τη λαϊκή οικογένεια. Η αύξηση των συντελεστών φορολόγησης των ενοικίων και η επιβολή φορολόγησης και στα ανείσπρακτα ενοίκια χτυπάει σκληρά το συμπληρωματικό εισόδημα λαϊκών στρωμάτων. Συγχρόνως, προετοιμάζεται νέο νομικό οπλοστάσιο, με το μανδύα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, για την κλιμάκωση της φοροεπίθεσης, ενώ την ίδια ώρα, η νόμιμη προκλητική φοροαποφυγή των μεγάλων ομίλων συνεχίζεται.

Η διαγραφή των χρεών προς τον ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ γίνεται για να διασφαλιστεί μεγαλύτερη κερδοφορία για το μεγάλο κεφάλαιο, πάντα στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων. Τα χρέη ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουσιαστικά διαγράφονται, με τα χρέη τους έναντι τρίτων να περνάνε στο κράτος, με στόχο να "καθαριστούν" απ' τα βάρη του παρελθόντος για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή τους.

Τα νέα κυβερνητικά μέτρα έχουν ως στόχο τη διασφάλιση κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση των ομίλων, τη φτηνή εργατική δύναμη, τη δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών για το μεγάλο κεφάλαιο, μέσα απ' τις ιδιωτικοποιήσεις και την επιτάχυνση της συγκέντρωσης. Πρόκειται για τον κεντρικό πυρήνα της πολιτικής διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των ομίλων, που ακολουθείται σε ολόκληρη την ΕΕ. Η απάτη της νέας κυβέρνησης να εμφανίσει ως δικαιότερη κατανομή των βαρών το να πληρώνουν συνεχώς οι φτωχοί, αφού οι εξαθλιωμένοι αδυνατούν να πληρώσουν, δε θα περάσει.

Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι αυτοαπασχολούμενοι επαγγελματίες και αγρότες, οι συνταξιούχοι, είτε βρίσκονται ήδη στην ακραία φτώχεια, είτε είναι λιγότερο φτωχοί από τους άλλους και κατορθώνουν ακόμα να επιβιώνουν, πρέπει και μπορούν να ενωθούν σε μια μεγάλη λαϊκή συμμαχία για τα δικαιώματά τους. Σ' αυτόν τον αγώνα καλεί όλους και όλες το ΚΚΕ. Μαζική συσπείρωση, οργάνωση της πάλης και κλιμάκωση του αγώνα, απέναντι στην πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ - μονοπωλίων που καταστρέφει τη ζωή μας».


ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Σε κίνδυνο όλα τα μειωμένα εισιτήρια...

...την ίδια ώρα που η κυβέρνηση επιβεβαιώνει και την αύξηση της τιμής τουλάχιστον κατά 10% στα απλά εισιτήρια

Αναφορικά με τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, στο πολυνομοσχέδιο επισημαίνεται ρητά ότι «εκτέλεση του μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΑ αναστέλλεται αυτοδικαίως για όσο χρονικό διάστημα, δεν καταβάλλει το αντισυμβαλλόμενο Υπουργείο το, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, αντίτιμο ή τη διαφορά του κομίστρου από την πίστωση αυτή».

Με απλά λόγια, εάν για παράδειγμα το υπουργείο Παιδείας δεν καταβάλει το αντίστοιχο ποσό, ο ΟΑΣΑ δεν θα χορηγεί πάσο στους φοιτητές, αντιστοίχως το ίδιο θα ισχύει και για τις οφειλές του υπουργείου Υγείας και το μειωμένο εισιτήριο των ΑμΕΑ και εν γένει όλων των κατηγοριών επιβατών που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο.

Ετσι, την ώρα που η συγκυβέρνηση μιλά υποτίθεται για καθιέρωση δωρεάν μετακίνησης για τους ανέργους, κάνει όλους όσοι δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο μέχρι σήμερα να κινδυνεύουν να χάσουν και αυτήν την ελάχιστη παροχή, καθώς τα «χρέη» των αρμόδιων υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ υπολογίζονται αυτή τη στιγμή σε αρκετά πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Για παράδειγμα, με την αγωγή που κατέθεσε πρόσφατα η διοίκηση του ΟΑΣΑ προς το ελληνικό Δημόσιο και συγκεκριμένα το υπουργείο Εργασίας για τη μη καταβολή οφειλών μειωμένου εισιτηρίου φτάνει τα 185 εκατ. ευρώ και αυτό το ποσό αφορά μόνο τα έτη 2011 και 2012.

Κατά τ' άλλα, χτες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε πως η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% θα επεκταθεί και στις τιμές των εισιτηρίων, επιχειρώντας μάλιστα να μεταφέρει τη συζήτηση στο αν η αύξηση αυτή θα μοιραστεί αναλογικά σε εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών, ή αν θα βαρύνει περισσότερο τα απλά εισιτήρια, που τα χρησιμοποιούν όπως είπε... «τουρίστες»!


ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Νέα διαγραφή χρεών και εγγυημένη χρηματοδότηση ενόψει ιδιωτικοποίησης

Καθαρή από χρέη προσπαθεί να καταστήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η κυβέρνηση, καθώς αναμένεται «αναθέρμανση» της διαδικασίας ιδιωτικοποίησής της, προχωρώντας στη διαγραφή των χρεών της και την ανάληψή τους από το Δημόσιο, την ίδια στιγμή που επαναβεβαιώνει τη σταθερή ετήσια χρηματοδότησή της από τον κρατικό προϋπολογισμό, για την ανάληψη των λεγόμενων «Υποχρεωτικών Δημόσιων Υπηρεσιών» (ΥΔΥ).

Συγκεκριμένα, στο πολυνομοσχέδιο (κεφάλαιο ΣΤ') προβλέπεται η ετήσια χρηματοδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι 50 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2015 - 2020, για την εκτέλεση της υποχρεωτικής δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών, ενώ από το 2020 και μετά, η παροχή της υποχρεωτικής υπηρεσίας θα ανατίθεται μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Με απλά λόγια, οι συντάκτες του παρόντος αισιοδοξούν πως μέχρι τότε θα έχει ολοκληρωθεί το «άνοιγμα» της εγχώριας σιδηροδρομικής αγοράς, θα υπάρχουν δηλαδή κι άλλες εταιρείες που θα παρέχουν σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο και θα ενδιαφέρονται επίσης να αναλάβουν, έναντι αντιτίμου, τις ΥΔΥ.

Στο ίδιο κεφάλαιο αναφέρεται πως με απόφαση των συναρμόδιων υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον όμιλο ΟΣΕ, όπως επίσης και τα χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο. Επίσης, το Δημόσιο αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις και τα χρέη του ΟΣΕ έναντι της EUROFIMA (ευρωπαϊκής εταιρείας για τη χρηματοδότηση σιδηροδρομικού υλικού), καθιστάμενο «πρωτοφειλέτης και μισθωτής του οικείου τροχαίου υλικού, τα δε δικαιώματα του ελληνικού Δημοσίου έναντι της EUROFIMA (...) είναι ιδιωτικής φύσης».

Σύμφωνα με όσα δήλωσε χτες ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, τα χρέη του ομίλου ΟΣΕ συνολικά φτάνουν τα 3,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 800 εκατ. οφείλονται στην EUROFIMA από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο Χρ. Σπίρτζης ισχυρίστηκε, μάλιστα, ότι η διαγραφή των χρεών αποσκοπεί στην αποφυγή επιβολής προστίμου από την Κομισιόν, η οποία θεωρεί «κρατική ενίσχυση» τα παραπάνω ποσά...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ