ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Γενάρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Παραπέρα ιδιωτικοποίηση και νέα διόδια προωθεί η κυβέρνηση

Αποκαλυπτική η τοποθέτηση του Χρ. Σπίρτζη, χτες, στη Βουλή

Νέα διόδια και ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της «Εγνατίας» προωθεί η συγκυβέρνηση, όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Eurokinissi

Νέα διόδια και ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της «Εγνατίας» προωθεί η συγκυβέρνηση, όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Η δημιουργία τουλάχιστον 15 νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, εντείνοντας με τον τρόπο αυτό τη ληστεία των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων που την χρησιμοποιούν, καθώς και η ιδιωτικοποίησή της ήταν ορισμένα που προέκυψαν από τα όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, μιλώντας στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.

Η Επιτροπή συνεδρίασε για να γνωμοδοτήσει για το διορισμό στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της «Εγνατία Οδός ΑΕ», του Απ. Αντωνούδη και της Γλυκερίας Καλφάκου, αντίστοιχα.

Καταρχάς, ο Χρ. Σπίρτζης παραδέχτηκε ότι η Εγνατία είναι επί της ουσίας ιδιωτικοποιημένη αφού, όπως ανέφερε, «αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο συμβάσεις. Μία σύμβαση για τη συντήρηση της Εγνατίας και μία σύμβαση για τη λειτουργία της. Επομένως, το μόνο που μένει να ιδιωτικοποιηθεί είναι οι νέοι σταθμοί που είχαν προβλεφθεί να υπάρχουν. Δεν έχει μείνει να ιδιωτικοποιηθεί ή να δοθεί σε ιδιώτες κάτι άλλο»!

Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι στο Δημόσιο θα παραμείνει η εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ». Ωστόσο, από τη ΝΔ ο Χρ. Σταϊκούρας, του υπενθύμισε ότι «η πλήρης αποκρατικοποίηση της Εγνατίας περιλαμβάνεται στον κρατικό προϋπολογισμό του 2016», που ψήφισε η κυβέρνηση. Η απάντηση του Χρ. Σπίρτζη ήταν... άλλα λόγια να αγαπιόμαστε: «Το ΤΑΙΠΕΔ όσο ισχύει η νομοθεσία που είχατε προβλέψει εσείς, δηλαδή να ιδιωτικοποιηθεί η Εγνατία, προφανώς προχωράει σύμφωνα με τη νομοθεσία που υπάρχει», ανέφερε...

Οσον αφορά τα διόδια στην Εγνατία, ανέφερε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση είχε έναν σχεδιασμό να φτιάξει μερικές δεκάδες μετωπικούς σταθμούς διοδίων, 15 τον αριθμό και στη συνέχεια να τους ιδιωτικοποιήσει». Παραθέτοντας το σχεδιασμό της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είπε: «Ο δικός μας σχεδιασμός λέει και έχει εξαγγελθεί ότι θα πρέπει να υπάρχουν αναλογικά διόδια και στην Εγνατία, με ιδιαίτερες προβλέψεις σε σχέση με τους μόνιμους κατοίκους». Με άλλα λόγια, επιβεβαίωσε ότι θα προστεθούν νέα διόδια, ενισχύοντας το χαράτσωμα των εργαζομένων και του λαού, με τη «διαφορά» ότι θα είναι... αναλογικά!

Ακόμα, δείχνοντας ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης αφορούν την εξυπηρέτηση των στόχων της αστικής τάξης και όχι τις λαϊκές ανάγκες, πρόσθεσε ότι το «πρόβλημα» είναι πως «η Εγνατία είναι ένας αυτοκινητόδρομος 952 χλμ. περίπου, με ανεπαρκείς κάθετους οδικούς άξονες. Δηλαδή είναι ένας σχεδιασμός των διευρωπαϊκών δικτύων που δεν έχει υπηρετήσει ακόμα την δική μας χώρα. Δεν υπάρχουν ασφαλείς και αξιόπιστες συνδέσεις, ούτε με τα λιμάνια που διέρχεται η Εγνατία, ούτε με τις βιομηχανικές περιοχές, ούτε τις τουριστικές».

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, δήλωσε «παρών» όσον αφορά το διορισμό των δύο προτεινόμενων, λέγοντας ότι δεν είναι θέμα προσώπων αλλά το «ποιον εξυπηρετεί ο οργανισμός "Εγνατία ΑΕ". Αν τα έργα υποδομής καλυτερεύουν τη ζωή του λαού και συμβάλλουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας ή όχι». Τόνισε ότι το μέλλον της Εγνατίας είναι, «όπως φαίνεται και στο κείμενο που μας μοιράσατε, η αποκρατικοποίηση». Ομως, πρόκειται, όπως τόνισε, «για έναν πολύ μεγάλο οργανισμό με έργα στην Αλβανία, στη Σερβία και αλλού. Με έργα στο Β. Αιγαίο, αλλά και σε όλα τα νησιά, με 200 εργαζόμενους, στην πλειοψηφία τους επιστήμονες (...) Εμείς λέμε ότι η "Εγνατία Οδός" αφού έχει ένα τέτοιο έργο και μπορεί πράγματι στο μέλλον να αναλάβει και άλλα, θα πρέπει να ανήκει στο Δημόσιο, να αναλαμβάνει έργα που έχει ανάγκη σήμερα η χώρα μας και να μην προχωρήσει η αποκρατικοποίησή της».

Κάνοντας αναφορά και στο θέμα των διοδίων τόνισε πως «είμαστε κάθετα αντίθετοι στα διόδια», υπογραμμίζοντας ότι «πρόκειται για ληστεία», αφού «ο εργαζόμενος, ο απλός Ελληνας πολίτης καλείται να πληρώσει ένα έργο δύο και τρεις φορές. Πήγαινε - έλα από δω μέχρι την Αλεξανδρούπολη, πληρώνεις 28 διόδια. Ε, δεν πάει άλλο».

ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ
Εντείνονται απειλές και εκβιασμοί για τα ληξιπρόθεσμα χαράτσια

Την εγκύκλιο για την εφαρμογή της διάταξης, που προβλέπει το σφίξιμο της θηλιάς γύρω από τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά με ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία, κοινοποίησε χτες η Γενική Γραμματεία Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών. Η νέα σκληρότερη ρύθμιση σχετικά με τη δυνατότητα εξόφλησής τους μέχρι και με 100 μηνιαίες δόσεις έρχεται να «κουμπώσει» με τη διαβόητη «κουλτούρα πληρωμών», με την οποία τόσο η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όσο και οι «θεσμοί» του κουαρτέτου εκβιάζουν και απειλούν τα λαϊκά νοικοκυριά, να περικόψουν ακόμη περισσότερα από τις στοιχειώδεις ανάγκες τους, προκειμένου να ανταποκριθούν σε «υποχρεώσεις» προς το κρατικό ταμείο και τις τράπεζες.

Ειδικότερα:

-- Η ρύθμιση δεν χορηγείται εάν οι συνολικές ετήσιες υποχρεώσεις του οφειλέτη είναι μικρότερες του 30% του συνολικού δηλούμενου εισοδήματός του, όπως αυτό προκύπτει από την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος του τελευταίου εκκαθαρισμένου φορολογικού έτους.

-- Για το διάστημα από 15/12/2015 μέχρι 30/6/2016 η ρύθμιση των 100 δόσεων θα χάνεται, εφόσον οποιαδήποτε νέα οφειλή δεν εξοφληθεί εντός 30 ημερών από τη λήξη της κανονικής προθεσμίας. Σταδιακά οι προθεσμίες ολοένα και θα περιορίζονται, μέχρις ότου μηδενιστούν το 2018, οπότε η καθυστέρηση πληρωμής μιας νέας οφειλής έστω και για μία μέρα θα έχει ως συνέπεια την απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
Επικύρωση διακρατικής συμφωνίας με τη Ρωσία για την προμήθεια αμυντικού υλικού

Με τις ψήφους των βουλευτών της κυβέρνησης, της ΝΔ, της ΧΑ, του ΠΑΣΟΚ, των ΑΝΕΛ και της Ενωσης Κεντρώων, υπερψηφίστηκε χτες επί της αρχής και κατά άρθρο, από την Επιτροπή Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Αμυνας με τίτλο «Κύρωση της Συμφωνίας για την προμήθεια αμυντικού υλικού» μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Πρόκειται για συμφωνία η οποία είχε «κλείσει» από το 2013, ενώ τώρα με το νομοσχέδιο μπαίνει στο «διά ταύτα». Διευθετείται ο τρόπος με τον οποίο η Ελλάδα θα προμηθεύεται κάθε φορά τα απαραίτητα υλικά από το Ρωσία. Καθορίζεται ότι αποκλειστικά αρμόδιοι για την επικοινωνία ανάμεσα στις δύο χώρες όσον αφορά την προμήθεια αυτών των υλικών θα είναι το ελληνικό υπουργείο Αμυνας και η κρατική ρωσική εταιρεία «Rosoboron». Τέλος, προβλέπεται ο τρόπος που θα διαμορφώνονται κάθε φορά οι τιμές των υλικών, ενώ υπάρχει πρόβλεψη για προγράμματα συμμετοχής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στην παραγωγή των υλικών αυτών.

Τοποθετούμενος στη σχετική συζήτηση στην Επιτροπή, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, επισήμανε: «Εμείς διαφωνούμε συνολικά με το πλαίσιο των εξοπλισμών όπως καθορίζεται και αυτό βαραίνει πάντα στην τοποθέτησή μας σε διάφορες συμφωνίες οι οποίες γίνονται. Με αυτό εννοούμε ότι και το θέμα των εξοπλισμών δεν καθορίζεται με βάση το γενικότερο πολιτικό πλαίσιο από τις αμυντικές ανάγκες της χώρας μόνο, αλλά κυρίως εντάσσεται στο πλαίσιο της ένταξης της χώρας στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ.

Είναι προφανές ότι ακόμη και τέτοιου είδους συμφωνίες, όπως αυτή που είναι μια διακρατική συμφωνία ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Ρώσικη Ομοσπονδία, κινείται στο πλαίσιο αυτό και απ' αυτή την άποψη εμείς τοποθετούμαστε σχεδόν πάντα με το "παρών"».

Και πρόσθεσε: «Βέβαια, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι εδώ έχουμε ρωσικό εξοπλισμό, άρα είναι διαφορετική η πηγή. Αυτός, όμως, πλέον είναι ένας παλιός μύθος, γιατί τα περισσότερα ρωσικά οπλικά συστήματα έχουν κωδικοποιηθεί από το ΝΑΤΟ σύμφωνα με τα ΝΑΤΟικά πρότυπα - όχι όλα, αλλά τα περισσότερα - και συνεργάζονται σχετικά αρμονικά. Επομένως, ανεξάρτητα εάν μπορεί να ισχυρίζεται η όποια κυβέρνηση ότι καλύπτονται μόνο οι εθνικές ανάγκες - δεν θέλω να το πω απόλυτα - οι εξοπλισμοί αυτοί καλύπτουν ανάγκες και ΝΑΤΟικές και ευρωενωσιακές και ας είναι ρωσικής προέλευσης».

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Λήγει σήμερα η παράταση

Λήγει σήμερα Παρασκευή η ολιγοήμερη παράταση που δόθηκε από το υπουργείο Οικονομικών για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας οχημάτων του 2016.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου που εκδόθηκε παραμονή Πρωτοχρονιάς, τονιζόταν ότι «δε θα υπάρξει άλλη παράταση».

Σήμερα, εξάλλου, λήγει η παράταση και για την κατάθεση πινακίδων.

Να σημειωθεί ότι τυχόν καθυστέρηση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας συνεπάγεται το διπλασιασμό του ποσού που θα οφείλεται στην Εφορία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ